Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0420U101286<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Вихрущ Наталія Богданівна 
Розвиток теоретичних засад змісту освіти в середніх школах України (друга половина ХІХ – початок ХХ століття).: автореф. дис. ... к. пед. н. : 13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки / Н. Б. Вихрущ ; Національний університет "Львівська політехніка". — 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – теоретичні засади розвитку освіти в середніх школах України.Мета дослідження – узагальнити досвід і науково обґрунтувати теоретичні засади змісту освіти в середніх школах України в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття та з'ясувати значущість доробку українських педагогів і науковців для вдосконалення змісту шкільної освіти в сучасних умовах.Методи дослідження: пошуково-бібліографічний, хронологічний, порівняльний і статистичний аналіз, систематизація та теоретичне узагальнення, контент-аналіз, структурне, функціональне, теоретичне моделювання змісту освіти.Вперше цілісно проаналізовано зміст шкільної освіти в Україні в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; обґрунтовано авторську періодизацію змісту освіти в контексті соціально-економічних, політичних та національно-культурних детермінант: початок 50-их – 60-ті роки ХІХ ст. Установлено специфіку кожного періоду. Доведено планомірність і поступовість змін, характерних для зарубіжних освітніх систем, хаотичність і непослідовність реформ у Російській імперії, що негативно впливало на рівень науково-методичного забезпечення навчального процесу, в тому числі і на зміст освіти; виявлено тенденції розвитку змісту освіти в зарубіжних середніх школах на основі вітчизняних періодичних видань; здійснено порівняльну характеристику змісту освіти на українських землях, що перебували під владою Австро-Угорської та Російської імперій. Акцентовано увагу на досягненнях гуманітарної освіти (становлення лінгводидактики; увага до проблеми якості підручників; методика вивчення іноземних мов; увага до запитань; теоретичне обґрунтування змісту освіти в класичних і реальних навчальних закладах).Подальшого розвитку набули теоретичні узагальнення щодо змісту й особливостей вивчення предметів природничо-математичного циклу.До наукового обігу введено значну кількість маловідомих архівних документів та історичних матеріалів. Узагальнено позитивний ретроспективний досвід вибору змісту освіти й можливості імплементації дидактичних ідей минулого в умовах реформування сучасної школи.Проведено всебічний аналіз системи базових понять, що характеризують зміст освіти, на основі порівняльних таблиць встановлено взаємозв'язки між їх структурними елементами.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського