| Стеценко Алла Іванівна Психологічні особливості переживання фрустраціїмайбутніми психологами: автореф. дис. ... к. психол. н. : 19.00.07 - Педагогічна та вікова психологія / А. І. Стеценко ; Університет Григорія Сковороди в Переяславі. — 2021 — укp.Дисертаційне дослідження присвячене теоретичному обґрунтуванню таемпіричному вивченню переживання фрустрації майбутніми психологами яксуб'єктивного, внутрішньо опосередкованого емоційного стану негативноїмодальності, що виникає у ситуації емоційної депривації значущих потреб тапродукує відповідну фрустраційну реакцію, диференційовану за спрямованістювияву та типом фіксації. На засадах суб`єктно-діяльнісного підходу розробленоструктурно-функціональну модель переживання фрустраційних станів суб'єктаосвітньо-професійної діяльності, за якою змістовий складник фрустраціїпереноситься з системи потреб суб'єкта в систему його актуальних емоційних станівта поведінкових реакцій. Досліджено соціальний та особистісний типи детермінаціїфрустрації майбутніх психологів у контексті співвідношення «зовнішнього тавнутрішнього» профілю фрустраційних переживань. Особливості прояву фрустраціїмайбутніх психологів представлено у таких стійких емоційно-поведінковиххарактеристиках, як ригідність, дратівливість, тривожність, агресивність;переживання фрустрації полягає у реалізації фрустраційної реакції переважноекстрапунітивної спрямованості. Розроблено програму психокорекції фрустраційнихпереживань, апробовано комплекс психотехнологій, спрямованих на активізаціюфрустраційної толерантності як особистісного ресурсу майбутніх психологів. Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації) Завантажити автореферат З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
|