Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0423U100034<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Лунченко Надія Вікторівна 
Формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи в діяльності психологічної служби: автореф. дис. ... к. психол. н. : 19.00.07 - Педагогічна та вікова психологія / Н. В. Лунченко ; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. — 2023 — укp.

Об’єкт – психологічна безпека освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; мета – визначити психологічні особливості та умови формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи у межах діяльності психологічної служби; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше описана специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учнів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою сприятливості психологічного клімату та соціометричного статусу школяра, оптимізмом та задоволеністю життя, а також зворотніми зв’язками із стрес-факторами навчальної діяльності, тривожністю, агресивністю, деструктивним типом самоствердження та віктимністю; уперше виявлена специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учителів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою діалогічності педагогічного спілкування, задоволеністю працею та зворотніми зв’язками із емоційним вигоранням та комунікативною інтолерантністю; уперше визначені регулятивні предиктори психологічної безпеки освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; розширено уявлення про психологічну безпеку освітнього середовища основної школи у єдності її матеріально-просторової, соціально-психологічної та психолого-педагогічної складових; розширено уявлення про психолого-педагогічні засади забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи психологічною службою; розширено уявлення про типологічні особливості психологічної безпеки освітнього середовища через характеристику співвідношення в учнів та учителів рівнів інструментальної, власне психологічної безпеки та проявів булінгу в основній школі; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу розвитку психологічної безпеки освітнього середовища основної школи у діяльності психологічної служби; дістала подальшого розвитку психодіагностика психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; результати – концептуалізовано феномен психологічної безпеки освітнього середовища основної школи та визначено психолого-педагогічні засади його забезпечення психологічною службою школи; створено психодіагностичний комплекс дослідження психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; визначено типологічні особливості, специфіку та низку регулятивних детермінант психологічної безпеки освітнього середовища основної школи учасників освітнього процесу; адаптовано методики психодіагностики психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; створена програма психологічного супроводу забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності її психологічної служби. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів середньої та вищої освіти України; галузь – психологія.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського