| Омельченко Ірина Миколаївна Психологія комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку: автореф. дис. ... д. психол. н. : 19.00.08 - Спеціальна психологія / І. М. Омельченко ; Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України. — 2019 — укp.Дисертація містить результати порівняльного дослідження з розкриттям структурно-функціональних і динамічних особливостей формування комунікативної діяльності дошкільників із затримкою психічного розвитку від середнього до старшого дошкільного віку, охоплюючи комунікативні процеси, психологічні механізми та їх вияви у комунікативній діяльності, з урахуванням онтогенезу психологічних меж Я, інтерсуб'єтної взаємодії з Іншим у соціумі, менталізації імпліцитної та експліцитної, інтрасуб'єктної взаємодії з персоналізованим Іншим, парасоціальної взаємодії з Іншим у культурі, інтерсуб'єктного стосунку з Іншим у культурі (з дитячо-дорослою спільнотою). Виявлені специфічні особливості функціонування мотиваційних, інтерсуб'єктних, смислових та рефлексійних складових комунікативної діяльності покладено в основу розробки моделі її формування. Основним інструментом забезпечення змісту системи корекційно-розвивальної роботи є технологія формування комунікативної діяльності орієнтована на розвиток ключових підструктур: психологічних меж Я, інтерсуб'єтної взаємодії з Іншим у соціумі, менталізації імпліцитної та експліцитної інтрасуб'єктної взаємодії з персоналізованим Іншим, парасоціальної взаємодії з Іншим у культурі, інтерсуб'єктного стосунку з Іншим у культурі (з дитячо-дорослою спільнотою). Апробовано технологію формування комунікативної діяльності, доведено ефективність корекції на основі експериментальної процедури. Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації) Завантажити автореферат З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
|