Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0823U101666<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Кравченко Тетяна Василівна 
Формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії : автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. В. Кравченко ; Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. — 2023 — укp.

У дисертації вперше представлено наукове осмислення проблеми формування громадянської ідентичності студентів у контексті вищої освіти Великої Британії. Виявлено, що в британському науково-педагогічному дискурсі досліджують історію та сучасний стан феномену громадянської ідентичності як сукупності ідентичностей чотирьох рівновеликих «націй» (англійців, шотландців, ірландців, валлійців). Встановлено, що аналізований науково-педагогічний дискурс сьогодення відображає дві історичні тенденції – становлення цілісної громадянської спільноти у Великій Британії та водночас разом з цим актуалізацію етно-націй на основі етнічних відмінностей за умови негласної заборони на націоналізм «титульної нації» англійців.З’ясовано, що громадянську ідентичність як реалізацію на практиці патернів морально-правової поведінки пов’язують з усвідомленням, осмисленням та емоційно-ціннісним наповненням і переживанням людиною своєї приналежності до спільноти громадян тієї чи іншої держави, а також з її проактивною участю у соціальному та політичному житті держави загалом та громади зокрема.У дослідженні під поняттям «громадянська ідентичність британського студента» розуміється динамічна, інтегративна характеристика особистості, що виявляється в соціально відповідальній поведінці та задоволенні потреб особистості в самоствердженні й самореалізації в суспільно значущій та/або суспільно політичній діяльності на основі ціннісного ставлення до певної громади зокрема та держави проживання загалом, комплексу знань з різних суспільних сфер і здатності до мультиперспективності. Виокремлено та схарактеризовано когнітивний, емоційно-ціннісний і праксеологічний компоненти громадянської ідентичності британського студента.Досліджено науково-педагогічне підґрунтя освітнього процесу з формування громадянської ідентичності британських студентів, яке представлено комплексним поєднанням здобутків: педагогіки громадянської залученості (забезпечує теоретично-методичні засади для організації та виконання студентами суспільно значущої діяльності); концепції дії (розглядає молодих людей як громадян-акторів змін сьогодення, а не лише майбутнього); критичної педагогіки (враховує моральну поведінку, колективну/соціальну діяльність, суб’єктивний/контекстний підхід, рефлексію і праксис).На підставі аналізу нормативних документів у сфері громадянської освіти студентів у вищій школі Великої Британії, осмислення й узагальнення науково-педагогічних здобутків британських педагогів виокремлено та схарактеризовано чотири організаційно-педагогічні умови формування громадянської ідентичності студентів університетів Великої Британії (актуалізація студентоцентрованого підходу до освітнього процесу; громадянська залученість студентської молоді до суспільно значущої діяльності; запровадження соціально-педагогічного співробітництва між університетами та місцевими громадами за посередництвом громадських організацій місцевого і національного рівнів; міждисциплінарне інтегрування англійської мови як державної) та форми і методи (зокрема інтерактивні проблемно-пошукові методи) їх реалізації на практиці. Здійснено порівняльний аналіз стану розробленості проблеми формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії й України, критеріями якого було обрано теоретичні засади розроблення досліджуваної проблеми в обох країнах та організаційно-методичне забезпечення формування громадянської ідентичності студентів британських й українських закладів вищої освіти. Окреслено перспективні напрями запозичення прогресивних ідей британського педагогічного досвіду в освітнє середовище України та розроблено рекомендації щодо їхнього конструктивного використання.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського