Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0823U102068<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Ковальчук Ірина Станіславівна 
Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій : автореферат дис. ... д.філософ : 015 / І. С. Ковальчук ; Житомирський державний університет імені Івана Франка. — 2023 — укp.

У дослідженні здійснено наукове обґрунтування, розробку та практичне розв’язання проблеми формування професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. У результаті категоріального аналізу наукових джерел з’ясовано та уточнено сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження: «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність фахівця фармації», «засіб», «інновація», «педагогічна інновація», «педагогічна технологія», «інноваційна технологія». Виокремлено та проаналізовано ефективні методологічні підходи до проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (системний, діяльнісний, інтегративний, компетентнісний, особистісно орієнтований, технологічний), комплексне застосування яких забезпечує реалізацію поставлених мети і завдань дослідження. Доведено та обґрунтовано значення хімічної підготовки у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців фармації, яка включає в себе загальні, спеціальні та інтегральну компетентності, від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності та її ефективність. Розглянуто особливості вивчення хімічних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців фармацевтичного сектору з урахуванням виокремлених наукових підходів та дидактичних принципів навчання. Виокремлено та обґрунтовано найбільш впливові педагогічні умови, які сприяють формуванню професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (формування позитивної мотивації до вивчення хімічних дисциплін; підготовка та упровадження професійно спрямованого науково-методичного забезпечення; упровадження інноваційних технологій у процес вивчення хімічних дисциплін; застосування професійно спрямованих форм і методів у навчальній та позанавчальній діяльності здобувачів фармацевтичної освіти).Визначено структуру професійної компетентності фахівців фармації, критерії, показники та рівні її сформованості. Структурними компонентами професійної компетентності визначено: ціле-мотиваційний; когнітивний; особистісно-комунікаційний; операційно-діяльнісний; контрольно-рефлексивний. Кожен компонент професійної компетентності фахівця фармації передбачає сформованість відповідних компетентностей (загальних, спеціальних та інтегральної), від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності фахівця та її ефективність.На основі структури професійної компетентності майбутніх фахівців фармації визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, знаннєвий критерій, комунікаційний, діяльнісний, оцінно-рефлексивний) та відповідні їм показники. На основі визначених критеріїв і показників охарактеризовано чотири рівні сформованості професійної компетентності майбутнього фахівця фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: початковий, середній, достатній, високий.Розроблено та обґрунтовано авторську структурну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. Побудова моделі здійснювалась на основі сучасних методологічних підходів, які обумовили вибір ефективних принципів навчання: науковості, доступності, інноваційності, систематичності та послідовності, наступності, зв’язку теорії з практикою, професійного спрямування, інтеграції, наочності, комп’ютеризації, співробітництва, індивідуалізації та диференціації. Модель розглядається як цілісна динамічна комплексна структурна система, яка складається з п’яти блоків: цільового; методологічного; змістового; технологічного; діагностувально-результативного.З метою виявлення ефективності запропонованої структурної моделі формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін упроваджено авторську професійно-орієнтовану технологію згідно до розробленої програми дослідження. Результати експериментальної перевірки впровадження моделі засвідчили її ефективність, а саме зросли показники рівня сформованості професійної компетентності в експериментальній групі. Показники сформованості професійної компетентності в контрольних групах суттєво не змінилися. Достовірність отриманих результатів перевірено за допомогою методів математичної статистики.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського