Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0824U000046<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Коценко Маріна Сергіївна 
Формування конкурентних переваг органічної продукції : автореферат дис. ... д.філософ : 051 / М. С. Коценко ; Поліський національний університет. — 2024 — укp.

Мета: обґрунтування теоретико-методичних і прикладних рекомендацій, спрямованих на формування пріоритетних напрямів розвитку конкурентних переваг органічної продукції.Об’єкт дослідження: процес формування конкурентних переваг органічної продукції. Методи дослідження: загальнонаукові (діалектичний, наукової абстракції, аналізу і синтезу, графічний) та спеціальні економічні: порівняльного аналізу; статистично-економічний; економіко-математичний; монографічний, методи кластерного та дискримінантного аналізу.Теоретичні здобутки проілюстровано в історико-методологічних, теоретичних і методичних засадах та концептуальних висновках, представлених у дисертаційному дослідженні. Результати дослідження відкривають перспективи для поглиблення теоретико-методичних засад формування конкурентних переваг органічної продукції, що є підставою для використання основних пропозицій в освітньому процесі у Поліському національному університеті. Зокрема, закладені у дисертаційній роботі теоретичні основи формування конкурентних переваг органічної продукції, набули розповсюдження при викладанні дисциплін «Органічне виробництво і продовольча безпека» та «Соціальна відповідальність бізнесу».Практичні результати: розробка теоретико-методичних і обґрунтування науково-практичних рекомендацій щодо формування конкурентних переваг органічної продукції на світовому ринкуНаукова новизна: запропоновано методичний підхід до кількісного оцінювання конкурентних переваг органічної продукції на аграрному ринку, який включає етапи визначення конкурентних переваг і позиції підприємства на ринку та розробку стратегії забезпечення конкурентоспроможності виробників органічної продукції, що ґрунтується на визначенні собівартості продукції, рентабельності виробництва та реалізації, частки ринку та якості продукції як основних індикаторів конкурентних переваг, методу анкетування та фінансово-економічні методи; удосконалено класифікацію конкурентних переваг виробників органічної продукції залежно від типу їх конкурента, відповідно до якої їх розподілено на переваги відносно конкурента-виробника органічної продукції та конкурента-виробника традиційної продукції, яка включає: зниження витрат на виробництво, підвищення урожайності сільськогосподарських культур, поліпшення органолептичних характеристик продукції, додаткову сертифікацію продукції, дизайн пакування, розробку власного бренду, гнучкість до потреб споживачів; запропоновано концепт процесу формування конкурентних переваг органічної продукції, відповідно до якого виробники органічно сертифікованих продуктів функціонують у відкритій системі, що характеризується тісними каузальними зв’язками між інституціональним, соціально-економічним, природно-ресурсним середовищем та враховує цілі сталого розвитку та особливостей євроінтеграційного вектору розвитку держави; ідентифіковано етапи еволюції джерел конкурентних переваг, у рамках якої, окрім загальноприйнятих факторного, витратного, якісного, адаптивного, інноваційного етапів, виділено суспільно-орієнтований етап, який відповідає сучасним умовам створення переваг і характерною рисою якого є безпосередня участь суспільства у процесі формування конкурентних переваг; запропоновано методичний підхід до обґрунтування стратегій формування конкурентних переваг, до яких віднесено стратегії лідерства, успіху, розвитку, скорочення діяльності, помірного розвитку та стратегія консервативної політики, що ґрунтується на застосуванні методів дискримінантного та кластерного аналізу виробників органічної продукції за рівнем диверсифікації та структурою виробництва, плинністю та приростом посівної площі сільськогосподарських культур, приростом обсягу та рівня ефективності виробництва органічної продукції; систематизовано складові інституціонального середовища виробників органічної продукції та обґрунтовано недоліки інституціонального забезпечення виробництва органічної продукції в Україні, основними з яких є відсутність регламентованої процедури моніторингу відповідності виробничих процесів встановленим вимогам, механізмів регуляції географічних меж між виробниками органічної та традиційної продукції, порядку розподілу бюджетних коштів у галузі органічного виробництва.Ступінь впровадження: СВК «Ягідки, ПП «АГРОТЕМ ПЛЮС».Ефективність: результати дослідження сприятимуть формуванню конкурентних переваг органічної продукції та забезпечать підвищення конкурентоспроможності виробників органічної продукції на європейському та світовому ринках. Сфера використання: державні інституції, підприємства виробники органічної продукції, наукові установи НААН України, заклади вищої освіти економічного профілю.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського