Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0824U000892<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Лушпай Тетяна Іванівна 
Організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття) : автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. І. Лушпай ; Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського. — 2024 — укp.

У дисертаційному дослідженні вивчено історіографію проблеми та визначено наукові підходи методології історико-педагогічного дослідження, зокрема: конкретно-історичний (вивчення та викладення конкретних, вивірених фактів історії освіти в Україні досліджуваного періоду в широкому соціокультурному аспекті з подальшим їх аналізом); формаційний (оцінка проблеми дослідження в контексті соціально-економічної формації); системно-історичний (розгляд проблеми в єдності із середовищем, соціальним розвитком, запитами українського суспільства); соціально-історичний (врахування та відтворення всіх деталей та етапів досліджуваної проблеми, соціальних механізмів, які детермінують процес патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку, особливостей розвитку соціуму в Україні); цивілізаційний (взаємодії з урахуванням загальнолюдських, громадянських цінностей особистості), культурологічний (аналіз освіти та педагогіки через призму системоутворювальних культурологічних понять, таких як: українська культура, культурні цінності, українські ідеали, норми, ціннісно-смислові системи, ціннісні орієнтації); праксеологічний (проєктування педагогами виховних цілей та взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу закладу дошкільної освіти), аксіологічний (виявлення ціннісно-смислових орієнтирів національно-патріотичного виховання, громадянського виховання, громадянських почуттів); парадигмальний (генезис, трансформація досягнень і прогалин, логіки, умов і тенденцій, напрямів, закономірностей та альтернатив розвитку досліджуваного предмета); синергетичний (наукова інформація для відкриття нових світоглядних орієнтирів, таких як: цілісність, плюралізм (світоглядний, методологічний), відкритість пізнання). Узагальнюючи наукові підходи вчених до розуміння ключового поняття дослідження нами здійснено дефініцію поняття «виховання основ патріотизму старших дошкільників» як організований, цілеспрямований процес засвоєння особистістю дитини громадянських почуттів, національних цінностей і норм культури, формування в неї національно-громадянської свідомості та самосві?домості, патріотичних переконань та поведінки на благо народу й держави, готовності до захисту Вітчизни.Визначено зміст поняття «організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)» як динамічний цілісний інтегрований педагогічний процес, який представляє собою сукупність взаємозалежних і взаємообумовлених зовнішніх і внутрішніх обставин виховного середовища у закладі дошкільної освіти та є результатом цілеспрямованого відбору, конструювання й реалізації концептуального змісту, методів, організаційних форм з метою виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України у кінці ХХ – на початку ХХІ століття. На основі історико-педагогічного аналізу виокремлено організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття), зокрема: концептуальне та нормативно-правове визначення змісту та очікуваних результатів виховання основ патріотизму старших дошкільників; забезпечення варіативності форм, методів, прийомів виховання основ патріотизму дітей старшого дошкільного віку в закладах дошкільної освіти в досліджуваний період; оновлення змісту підвищення професійної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти відповідно до нормативних вимог організації виховного процесу в досліджуваний період.Розроблено експериментальну педагогічну модель підвищення ефективності виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України в інноваційному просторі НУШ, основними компонентами якої є мета, підходи, принципи, блоки, організаційно-педагогічні умови, форми, методи, компоненти, критерії, їх показники та очікуваний результат. Визначено тенденції розвитку системи дошкільної освіти впродовж кінця ХХ – початку ХХІ століття у контексті виховання основ патріотизму старших дошкільників, зокрема: створення законодавчо-нормативної бази дошкільної освіти; оновлення змісту дошкільної освіти; навчально-методичне забезпечення народознавчого змісту патріотичного виховання; переорієнтація навчально-виховного процесу на основі особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного підходів та впровадження інноваційних методів виховання особистості дитини та підготовки майбутнього вихователя закладів дошкільної освіти.Ключові слова: патріотизм, виховання, національно-патріотичне виховання, старші дошкільники, громадянське виховання, гуманізація, інноваційні технології, ціннісні орієнтації, організаційно-педагогічні умови, періоди, нова українська школа, тенденції, вихователі закладів дошкільної освіти, партнерська взаємодія

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського