| Гусар М.В. Лінгвокогнітивний і комунікативно-прагматичний аспекти приватних газетних оголошень (на матеріалі сучасної британської періодики) : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / М.В. Гусар ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2004. — 20 с. — укp.Досліджено семантичні, структурні та прагматичні особливості приватних газетних оголошень (ПГО) в сучасній британській періодиці. ПГО розглянуто як складову особливого типу дискурсу - споживацько-інформаційного, що визначається за двома критеріями - функцією тексту (інформуванням) і його адресатом (споживачем інформації). Виявлено основні семантичні структури ПГО, запропоновано класифікацію оголошень. Виокремлено оферативні ПГО, оголошення-запити й оголошення-оповіщення. Встановлено, що ПГО належить до креолізованих текстів, що визначено наявністю у композиційній структурі двох кодових систем: вербальної та невербальної. На підставі дослідження інтенціонального змісту ПГО виявлено дві ілокутивні сили: інформування (реалізується експліцитно) і спонукання (представлено імпліцитно). Визначено основні комунікативні цілі адресантів ПГО: інформування, вплив і досягнення комунікативного успіху. Зазначено, що для їх втілення застосувуються комунікативні стратегії інформування, привернення уваги та основні постулати мовленнєвої комунікації: якості, кількості, відношення, способу та ввічливості. Розглянуто максиму скромності в оферативних і шлюбних оголошеннях. Встановлено, що їх особливістю є фактор бенефактивної спрямованості дій на адресата. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715 + Шифр НБУВ: РА329964
Рубрики:
|