| Уварова Ю.В. Особистісні детермінанти формування стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.В. Уварова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.Досліджено проблему формування позитивного, особистісно орієнтованого ставлення майбутніх учителів до оточуючих як передумови становлення індивідуального стилю педагогічного спілкування. На основі поєданння двох визначальних параметрів ("домінантності - підкореності" та "дружелюбності - агресивності") виділено п'ять узагальнених типів ставлення до оточуючих (домінантно-дружелюбний, м'який; домінантно-дружелюбний, жорсткий; домінантно-агресивний; підкорено-дружелюбний; підкорено-агресивний). Виявлено, що особистісними детермінантами формування стильових особливостей спілкування майбутніх педагогів є самооцінка (як компонент Я-концепції особистості), рівень самоактуаліазції особистості та особистісна зрілість. Розроблено й апробовано програму формування позитивного ставлення студентів до оточуючих шляхом гармонізації Я-концепції особистості, активізації процесів самоактуалізації та підвищення рівня особистісної зрілості. Результати наукового дослідження рекомендовано використовувати в процесі підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю983.41:Ч30 + Ч489.511.203 + Шифр НБУВ: РА340186
Рубрики:
|