| Захарійчук М.Д. Педагогічні спостереження як компонент професійного розвитку вчителя початкових класів у системі післядипломної педагогічної освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.Д. Захарійчук ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.Розкрито суть та структуру педагогічного спостереження як компонента професійного розвитку вчителя початкових класів. Доведено, що педагогічне спостереження як метод наукового пізнання має ряд специфічних характеристик: сферу використання, види і типи, принципи та вимоги організації, предметне оснащення процесу, джерела збору інформації, інтерпретації одержаних емпіричних даних та їх теоретичне осмислення. Виявлено, що якість педагогічного спостереження залежить від суб'єктивних і об'єктивних чинників. Обгрунтовано методику розвитку вміння ведення педагогічного спостереження, що реалізується у різних підсистемах післядипломної педагогічної освіти та забезпечує мотиваційну, змістову і процесуальну готовність вчителя початкових класів до діагностування та прогнозування педагогічних явищ. Розроблено й апробовано спецкурс "Основи педагогічного спостереження" та методичні рекомендації щодо його використання. Доведено ефективність методики розвитку умінь ведення педагогічного спостереження, що виявляється у сформованості мотивів даного виду діяльності, наявності базових психолого-педагогічних та спеціальних знань, що забезпечують якісне педагогічне спостереження. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Шифр НБУВ: РА329884
Рубрики:
Географічні рубрики:
|