| Саюк В.І. Розвиток професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Саюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.Розглянуто проблему розвитку професійної компетентності учителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти. На підставі вивчення методологічної та психолого-педагогічної літератури розкрито сутність понять "професійна компетентність вчителя", "модель професійної компетентності вчителя", "розвиток професійної компетентності вчителів". Визначено зміст і структуру професійної компетентності вчителя. Встановлено, що структура професійної компетентності вчителя - це складна інтегрована система, яка складається із взаємопов'язаних і взаємозалежних компонентів та елементів: мотиваційного, когнітивного, операційного, особистісного. Розроблено модель професійної компетентності вчителя географії, що складає змістову та діагностичну основу розвитку його професіоналізму у післядипломній освіті. В основу моделі покладено функції педагога сучасної школи, які визначили виділення відповідних видів діяльності вчителя географії як окремих видів компетентностей: психологічної, предметної (географічної), дидактичної, методичної, комунікативної, управлінської та проективної. Доведено, що розвиток професійної компетентності вчителів географії потребує створення та додержання необхідних організаційно-педагогічних умов. Розроблено програму розвитку професійної компетентності вчителів географії на підставі запропонованої моделі та з урахуванням визначених організаційно-педагогічних умов. Експериментально встановлено, що впровадження нової програми сприяє розвитку професіоналізму вчителів географії у системі післядипломної освіти. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Д8 р(4УКР)7 + Шифр НБУВ: РА350106
Рубрики:
Географічні рубрики:
|