| Ратинська О.М. Розумова працездатність в учнів старшого шкільного віку при різних типах погоди : Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.М. Ратинська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.Показано, що розумова працездатність старшокласників змінюється за різних типів погоди. Виявлено, що I тип погоди є найсприятливішим для виконання розумової роботи юнаками та дівчатами, а найгіршим - III тип, у старшокласників установлено вірогідне зростання тривалості складної сенсомоторної реакції та зниження максимальної швидкості переробки інформації з погіршенням погодних умов. Установлено, що в учнів 15 - 17 років за III типу погоди погіршується сприймання, увага, пам'ять і мислення у порівнянні з відповідними показниками за метеоситуації I типу. З'ясовано, що у дівчат віком 16-ти років продуктивність, точність і стійкість уваги переважають відповідні показники 15-річних учениць за I та III типів погоди, а у юнаків і дівчат віком 17-ти років - вищими, ніж у 15-річних. Доведено, що пам'ять у старшокласників покращується за вікового періоду 15 - 17 років. Відзначено, що дівчата віком 15-ти років мають кращі значення продуктивності уваги та пам'яті у порівнянні з хлопцями цього віку, для 16-річних учениць характерними є вища швидкість складної сенсомоторної реакції, більша стійкість уваги та краща пам'ять, ніж у юнаків, а дівчата 17-ти років мають більшу швидкість складної сенсомоторної реакції та вищі показники пам'яті від їх однолітків за однакових типів погоди. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Шифр НБУВ: РА337594
Рубрики:
|