| Харченко Н.В. Формування у дітей старшого дошкільного віку умінь будувати міркування : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Харченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методику формування у дітей старшого дошкільного віку вмінь будувати міркування, основу якої становить забезпечення на практично-емпіричному рівні процесу оволодіння дітьми мовленнєвими навичками та вмінням встановлювати та синтаксично оформлювати причинно-наслідкові зв'язки. Методику побудовано з застосуванням інтегрованого підходу, урахуванням мовленнєвого досвіду дітей і специфіки аналогійно-чуттєвого (інтуїтивного) засвоєння мови та мовлення у дошкільному віці. Встановлено перспективність використання нової педагогічної технології для поліпшення мовного розвитку дітей на рівні, необхідному для усвідомлення у I класі міркування як лінгвістичної одиниці у єдності мовних і композиційних особливостей. Удосконалено методику розвитку монологічного мовлення дітей дошкільного віку та описано характерні для даного періоду лінгвістичні особливості міркування у спонтанних висловлюваннях. Визначено й апробовано ефективні умови, методи, організаційні форми, лінгвометодичні та дидактичні засоби навчання дітей міркуванню. Відзначено, що впровадження нової методики сприяє налагодженню перспективних зв'язків між старшою дошкільною та молодшою шкільною освітніми ланками у процесі навчання дітей міркуванню як функціонально-смислового типу мовлення. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911 + Ч411.382.1 + Шифр НБУВ: РА334668
Рубрики:
|