| Тороп К.С. Усвідомлення особистісного досвіду майбутніми педагогами як чинник формування їх професійної ідентичності : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.С. Тороп ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 18 с. — укp.Досліджено особливості формування професійної ідентичності студентів під час їх навчання у педагогічному ВНЗ. Відзначено, що професійна ідентичність виконує у житті особистості адаптаційну (до спільноти, соціуму); визначальну (власного статусу, ролі, місця у професійній спільноті); формалізаційну (згуртування компонентів "Я", надбання образу "Я - професіонал"); визначальну (виявлення власних життєвих і професійних пріоритетів, цілей, стилю діяльності); смислову (осягнення суті професійних цілей, екзистенційних смислів, визначення свого професійного майбутнього) функції. Серед типів педагогічної професійної ідентичності на підставі теоретичних узагальнень і експериментальних даних виокремлено "дифузну", "академічно-нормативну" та "професійно-креативну" професійну ідентичності. Становлення професійної ідентичності педагогів відбувається у зв'язку з усвідомленням особистісного досвіду. На підгрунті сформованості умінь особистості та соціальної рефлексії, усвідмленням особистісного досвіду, ціннісного ставлення майбутнього педагога. Зроблено висновок, що криза професійної ідентичності взаємопов'язана з виявленням невідповідності професії, власної неефективності в ролі педагога. Зауважено, що цілеспрямовані формувальні заходи професійного самоусвідомлення студентів педагогічних спеціальностей сприяють становленню професійної ідентичності майбутніх педагогів, ціннісному ставленню до образу професіонала, психологічній готовності щодо криз у професійній діяльності, запобіганню професійного вигорання. Виявлено ефективність формувальних заходів. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч489.511.203 + Шифр НБУВ: РА360095
Рубрики:
|