| Никончук Н.О. Рефлексивно-ціннісна регуляція розвитку учбових здібностей у молодшому шкільному віці : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Никончук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.Розроблено теоретичну модель рефлексивно-ціннісної регуляції учбових здібностей у молодшому шкільному віці. Виділено дорефлексивний, соціально-експектаційний, діяльнісно-нормативний і суб'єктно-ціннісний рівні регуляції. Доведено, що підгрунтям рефлексивно-ціннісної регуляції у розвитку учбових здібностей молодших школярів є потреба у визнанні, яка задовольняється шляхом оцінювання досягнень дітей референтними особами. Виявлено, що перехід від нижчих до вищих рівнів регуляції розвитку здібностей зумовлений суб'єктністю даних школярів. Установлено, що ускладнення процесів регуляції взаємопов'язане зі зростанням рівня рефлексії здібностей та формування ціннісної свідомості. Відзначено, що здібності у свідомості молодших школярів мають прояв як синкретичні утворення та предметоцентровані алгоритмічні уміння, а згодом - як децентровані алгоритмічні й узагальнені уміння. В учнів послідовно формуються способи виконання діяльності та взаємодії з оточуючими, стратегії і особистісні якості. В їх ціннісній свідомості збільшується кількість власних ціннісних утворень. Експериментально доведено, що використання програми цінісної підтримки, яка базується на використанні прислів'їв і приказок, актуалізує механізми вищих рівнів рефлексивно-ціннісної регуляції. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.724 + Ю952.2-734 + Шифр НБУВ: РА366339
Рубрики:
|