| Щудро С. А. Критеріальне значення соціально-гігієнічних чинників та умов навчання у формуванні здоров'я підлітків загальноосвітніх навчальних закладів у сучасних умовах : автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.02.01 / С. А. Щудро ; Держ. установа "Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М. Марзєєва АМН України". — К., 2011. — 37 с. — укp.Визначено критеріальну роль соціально-гігієнічних чинників та умов навчання у формуванні соматичного та психічного здоров'я підлітків загальноосвітніх закладів як складової розробленого та впровадженого соціально-гігієнічного моніторингу. На підставі виявлених закономірностей формування здоров'я під впливом навчання, внутрішньошкільних та аліментарних чинників, способу життя й екологічних умов мешкання школярів розроблено концептуальну модель соціально-гігієнічного моніторингу для підвищення якості управління здоров'ям дітей. Обгрунтовано критерії донозологічного оцінювання стану здоров'я за показниками адаптації, функціонального стану, фізіологічних резервів, фізичної працездатності та харчового статусу. Запропоновано методологію кваліметричного оцінювання здоров'я індивідууму з урахуванням складових душевного та соціального благополуччя за якістю життя. Визначено закономірності захворюваності учнів-підлітків на сучасному етапі. Ідентифіковано фактори ризику в процесі навчання, доведений їх несприятливий вплив на стан здоров'я учнів і встановлені закономірності формування здоров'я підлітків дозволили обгрунтувати гігієнічні принципи системи інноваційної здоров'язберігальної технології, впровадити її й одержати клініко-гігієнічну та медико-соціальну ефективність. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94 Шифр НБУВ: РА381946 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|