Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>K=Я-ДУХОВНЕ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Бех І. Д. 
Психологічні механізми сходження особистості до духовних цінностей / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 37-44. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито сутність психологічних механізмів свідомості та самосвідомості, на основі яких формують духовні цінності особистості. Охарактеризовано поняття "рефлексія", яке пов'язане зі сферою мислення, спрямованого на виконання навчальних завдань у ході формування навчальної діяльності. Виділено типи особистісної рефлексії: регулятивна, внутрішнім об'єктом якої є увага, що не має свого особливого змісту, а лише задає спрямованість і зосередженість; визначальна - яка виявляється як осмислення суб'єктом свого Я з метою переконання, чи відбулися зміни у власній внутрішній особистісній структурі; синтезувальна, яка полягає в зібранні сформованих духовних цінностей у цілісне Я-духовне; створювальна, функцією якої є духовно-моральний розвиток і саморозвиток особистості. Констатовано, що логіці функціонування механізму свідомості відповідає логіка формування когнітивної складової, а логіці функціонування механізму самосвідомості - логіка формування емоційно-ціннісної й поведінково-діяльнісної складових як етапів генези духовної цінності.

Раскрыта сущность психологических механизмов сознания и самосознания, на основе которых формируют духовные ценности личности. Охарактеризовано понятие "рефлексия", которое связано со сферой мышления, направленного на выполнение учебных задач в ходе формирования учебной деятельности. Выделены типы личностной рефлексии: регулятивная, внутренним объектом которой является внимание, которое не имеет своего особого смысла, а только задает направленность и сосредоточенность; определяющая - которая проявляется как осмысление субъектом своего Я с целью убеждения, произошли ли изменения в собственной внутренней личностной структуре; синтезирующая, которая заключается в собрании сложившихся духовных ценностей в целостное Я-духовное и др. Констатировано, что логике функционирования механизма сознания соответствует логика формирования когнитивной составляющей, а логике функционирования механизма самосознания - логика формирования эмоционально-ценностной и поведенческо-деятельностной составляющих как этапов генезиса духовной ценности.

The essence of the psychological mechanisms of consciousness and identity, on the basis of which form the spiritual values of the individual. Described the concept of "reflection", which is associated with the sphere of thought, aiming at the fulfillment of educational goals during the formation of educational activity. Identified the types of personal reflection: the regulatory, internal object which is the attention that its no sense, but only sets the focus and concentration, which determines which manifests itself as a reflection of the subject I have to see whether there are changes in the personality of its own internal structure, synthesizing, which is meeting the established moral values in a holistic and spiritual I am, creative, a function which is spiritual and moral development and self-development. It was stated that the logic of the functioning of the mind corresponds to the logic of the formation of the cognitive component, and the logic of the mechanism of self-consciousness - the logic of the formation of emotionally and behaviorally-value-activity components as the genesis of the stages of spiritual values.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937.232

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бех І. Д. 
Рефлексія в духовному саморозвитку особистості / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 30-37. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Вперше розкрито механізм духовного саморозвитку особистості. Проаналізовано внутрішні умови розгортання цього духовного процесу. Підкреслено роль рефлексії в особистісній самосвідомості та формуванні певної духовної цінності особистості.

Впервые раскрыт механизм духовного саморазвития личности. Проанализированы внутренние условия развертывания данного духовного процесса. Подчеркнута роль рефлексии в личностном самосознания и формировании определенной духовной ценности личности.

For the first time revealed the mechanism of spiritual self-development. Analyzed the internal conditions of the deployment of the spiritual process, emphasized the role of reflection in the personal identity and the formation of certain spiritual values of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бех І. Д. 
Інноваційна виховна технологія: сутнісні положення і шляхи реалізації / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Запропоновано інноваційну виховну технологію, провідна ідея якої полягає в забезпеченні випереджального впливу на виховну практику. Остання має реально збагатити підростаючу особистість вищими смислами життя для постійного утвердження їх у власній поведінці та діяльності. Під інноваційною виховною технологією автор розуміє систему теоретично обґрунтованих (на основі глибоких знань про психологію вихованця) й підтверджених практикою способів, прийомів, процедур розгортання гуманістично спрямованого змісту та організаційно доцільних умов виховної діяльності, які забезпечують підвищення рівня духовно-моральної вихованості особистості як суб’єкта відповідних цінностей. Наведено наукові положення, на яких має ґрунтуватися інноваційна виховна технологія.

Предложена инновационная воспитательная технология, ведущая идея которой состоит в обеспечении опережающего влияния на воспитательную практику. Последняя должна реально обогатить подрастающую личность высшими смыслами жизни с целью постоянного утверждения их в её поведении и деятельности. Под инновационной воспитательной технологией автор понимает систему теоретически обоснованных (на основе глубоких знаний о психологии воспитанника) и подтвержденные практикой способов, приемов, процедур разворачивания гуманистически ориентированного содержания и организационно целесообразных условий воспитательной деятельности, которые обеспечивают повышение уровня духовно-нравственной воспитанности личности как субъекта соответствующих ценностей. Приведены научные положения, на которых должна основываться инновационная воспитательная технология.

The article deals with an innovative educational technology, main idea of which is to provide leading impact on educational practice. This educational practice has to really enrich a young persona higher meaning of life with for the purpose a permanent establishment in their own behavior and activity. The innovative educational technology is understood by author as a system theoretically proved (based on deep knowledge of student’s psychology) and corroborated in practice methods, techniques, procedures of humanistic oriented content and organizational appropriate conditions of educational activities that provide increasing levels of spiritual and moral education of personality as a subject of according values. Shown the scientific position, on which innovative educational technology should be based.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського