Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>K=Я-КОНЦЕПЦІЯ ОСОБИСТОСТІ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Онищенко В. 
Професійна Я-концепція особистості: психологічні та ноологічні контексти ідентифікації / В. Онищенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 5. - С. 145-156. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

У контексті дослідження проблематики формування професійно важливих якостей майбутніх фахівців за умов ПТНЗ проаналізовано психолого-педагогічну та ноологічну сутності професійної Я-концепції як найважливішої складової Я-концепції особистості. Визначено базову категоріальну структуру - ноологічну тріаду Я-концепції особистості: "імпресія - рефлексія - експресія", яка органічно задіяна у вихованні-освіті-навчанні людини. Висвітлено специфіку розкриття проблематики виховання-освіти-навчання у педагогічній психології. Підкреслено, що головною психологічною та ноологічною метою розвитку професійної Я-концепції є перехід від зовнішніх факторів, які впливають на особистість учня або студента, до внутрішніх душевно-духовних джерел самоктуалізації та самореалізації. Зроблено висновок, що основоположні педагогічні ідеї в поєднанні з категоріальними структурами класичної та некласичної дидактики уможливлюють тематизацію і концептуалізацію фундаментальних педагогічних теорій, що сприяють організації системи формування професійно важливих якостей майбутніх фахівців, становленню та розвитку професійної Я-концепції особистості.

В контексте исследования проблематики формирования профессионально важных качеств будущих специалистов в условиях ПТУЗ проанализированы психолого-педагогическая и ноологическая сущности профессиональной Я-концепции как важнейшей составляющей Я-концепции личности. Определена базовая категориальная структура - ноологическая триада Я-концепции личности: "импрессия - рефлексия - экспрессия", которая органично задействована в воспитании-образовании-обучении человека. Освещена специфика раскрытия проблематики воспитания-образования-обучения в педагогической психологии. Подчеркнуто, что главной психологической и ноологической целью развития профессиональной Я-концепции является переход от внешних факторов, которые влияют на личность ученика или студента, к внутренним душевно-духовным источникам самоктуализации и самореализации. Сделан вывод, что основоположные педагогические идеи в сочетании с категориальными структурами классической и неклассической дидактики делают возможным тематизацию и концептуализацию фундаментальных педагогических теорий, способствующих организации системы формирования профессионально важных качеств будущих специалистов, становления и развития профессиональной Я-концепции личности.

The article analyzes the characteristics of psychological and noological understanding of the self-concept of a personality and its most important component such as a professional self-concept within the context of study issues concerning formation of professionally important qualities of future specialists in vocational schools. The author states that there is a worldwide trend of changes in the basic paradigms of up-bringing-education-training system, in particular professional training. It means that there is a need in the generation and development of new fundamental pedagogical ideas, in particular ideas and principles of person-oriented noological self-concept of a personality and professional self-concept as one of its main components. Fundamental pedagogical ideas in connection with categorical structures of classical and nonclassical didactics make it possible to thematize and conceptualize such fundamental pedagogical theories that can contribute to the organization of the system of up-bringing-education-training, formation of professionally important qualities of future professionals. Those professionally important qualities may form and develop professional self-concept of a person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952,2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Одінцова А. М. 
Життєва роль як складник життєвої позиції у свідомості юнаків / А. М. Одінцова // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 24. - С. 238-249. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано взаємозв'язок між життєвою позицією, життєвою роллю та Я-концепцією особистості. Висвітлено результати емпіричного дослідження, у якому взяли участь студенти віком від 18 до 22 років. Мета роботи - узагальнити ознаки, які використовують для первинного сприйняття, аналізу, оцінювання та інтерпретації ролей особистістю. Використано такі методи та методики: асоціативний експеримент, методика П. П. Горностая "Карта життєвих ролей", побудова семантичного простору. із різних видів ролей систематизовано і виділено шість типових ролей у юнацтва. Серед сімейних ролей - син (донька), брат (сестра), онук (онучка), серед соціальних - роль студента і міжособистісні ролі друга та хлопця (дівчини), що перебувають у романтичних стосунках. В основній частині наведено результати факторного аналізу та подальшої побудови семантичного простору для типових життєвих ролей юнацтва. Визначено, що у свідомості молодих людей рольове наповнення відображається за такими показниками, як емоційно-чуттєвий складник сприйняття ролі (що відображає емоційне ставлення до інших, якості, які впливають на самооцінку особистості, оцінку особистості та полярну позицію, котра пов'язана з прихильністю чи відчуженістю стосовно іншої особи, і навпаки); поведінковий складник сприйняття ролі (відображає тенденцію до прийняття чи неприйняття себе та інших у певній ролі); морально-нормативна оцінка (відображає нормативність, дисципліну та моральність особи); амбівалентні патерни (демонструють парадоксальність установок особи); поведінкові настанови (демонструють ступінь готовності особи до рольової взаємодії). Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше на емпіричному рівні досліджено особливості представлення та інтерпретації життєвих ролей у свідомості особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського