1. |
Арцишевська А.Л. Лінгвопрагматична типологія репрезентуючого компонента в системі форм репродукції чужої мови (на матеріалі англомовних оповідань XX століття): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / А.Л. Арцишевська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 20 с. — укp.Проаналізовано репрезентуючий компонент (РК) у системі трьох різновидів чужої мови: прямої, непрямої, невласне-прямої. Репрезентуючий компонент - лінгвістичний комплекс, який складається з препозитивних, інтерпозитивних, постпозитивних, кільцевих структур, де введено мову персонажів (пряму, непряму, невласне-пряму) за різними параметрами (семантичними, психологічними, прагматичними тощо.) Розроблено типологізацію РК на основі структури РК, семантики, місцеположення, графічної візуалізаціїя, прагматичних властивостей. Аналіз значної кількості типів і видів РК в англомовних оповіданнях ХХ ст. дозволив диференціювати їх на основі наступних логічних принципів: позиції РК стосовно ЧМ (препозитивні, інтерпозитивні, кільцеві, постпозитивні РК); семантичного змісту РК (нейтральні та емоційно-експресивні дієслова, дієслова, які передають лінгвістичну та екстралінгвістичну сторону комунікації); структурного діапазону РК (від структурно-розширених до нульових і структурно-виокремлених; прагматичний потенціал РК (репрезентативи, директиви, емотиви, дискрептиви, інтерпретатори та імплікатори). За результатами дослідження визначено особливості дії двох різнонаправлених тенденцій - до уніфікації та диференціації у системі РК, до контактності та дистантності в розміщенні РК, до фіксованого та інвертованого порядку слів у РК. Зазначено, що на сучасному етапі РК виявляють тенденцію до уніфікації, дистантності, фіксованого порядку слів і суб'єктивізації (тобто впливу ЧМ на АМ у вигляді РK). Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-227 Шифр НБУВ: РА314280 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|
2. |
Арцишевська М.Р. Теоретико-методичні засади інтеграції знань про суспільство у змісті шкільної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.Р. Арцишевська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.Досліджено різні аспекти проблеми інтеграції змісту суспільствознавчої шкільної освіти. Відзначено, що інтеграція змісту освіти є однією з провідних тенденцій її розвитку за умов швидких соціальних змін та інформаційного буму. Розглянуто теоретичні та методичні шляхи розв'язання даної проблеми в історії педагогічної думки, практиці зарубіжного та вітчизняного шкільництва. Обгрунтовано методологічні та теоретичні засади інтеграції змісту освіти. Доведено, що науково-теоретичною основою інтеграції змісту суспільствознавчої шкільної освіти є суспільно-наукова картина світу, як вища форма інтеграції наукових знань про суспільство. Проаналізовано різні чинники та шляхи удосконалення даної освіти. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.21 Шифр НБУВ: РА312595 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|