1. |
Афоніна Т.В. Експериментальне обгрунтування доцільності комбінованого застосування ліпофлавона з ацелізином при хронічній серцевій недостатності: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.05 / Т.В. Афоніна ; АМН України, ДУ "Ін-т фармакології та токсикології". — К., 2009. — 20 с. — укp.Експериментально обгрунтовано доцільність комбінованого застосування ліпосомальної форми кверцетину - ліпофлавону у комбінації з ацелізином для лікування хворих з хронічною серцевою недостатністю. З'ясовано, що кардіопротекторний ефект даних препаратів базується на їх спроможності попереджати формування розповсюдженої мембранопатії за рахунок істотного зниження інтенсивності генерації та нагромадження вільних радикалів, а також ефективної регуляції проокидантно-антиоксидантного гомеостазу у сироватці крові та міокарді. Виявлено, що протекторна активність ліпофлавону у комбінації з ацелізином реалізується шляхом відновлення співвідношення компонентів аденілнуклеотидної системи, модифікації активності ферментів енергетичного обміну, ефективної корекції метаболічного лактоацидозу та стабілізацією енергетичного гомеостазу в цілому. З'ясовано, що дані препарати дозволяють підвищити толерантність до фізичного навантаження, збільшити показники мікроциркуляції та транскапілярного обміну у пацієнтів з хронічною серцевою недостатністю. Доведено, що комбіноване використання ліпофлавону з ацелізином активізує захисно-компенсаторні реакції організму на етапі біотранспорту. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.09-52 + Шифр НБУВ: РА363209
Рубрики:
|
5. |
Гедзь О. П. Творча спадщина М. Тутковського, М. Шиповича, С. Дрімцова у стильових координатах української музичної культури кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. / О. П. Гедзь. — Б.м., 2019 — укp.Творча спадщина М. Тутковського, М. Шиповича, С. Дрімцова презентуєстильові координати української музичної культури кінця ХІХ — першоїтретини ХХ ст., що виявлено із матеріалів Центрального Державногоісторичного архіву України (ЦДІАК України) — Ф. 274, Ф. 442; Інститутурукопису Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського (ІРНБУВ) —Ф. І, Ф. 218, Ф. 221; музичного фонду та фонду періодичних видань НБУВ;Центрального Державного архіву-музею літератури і мистецтва м. Київа(ЦДАМЛМ України) — Ф.6, Ф. 129, Ф.1155; Центрального державногокінофотоархіву України ім. Г.С. Пшеничного — Од. обл. 38606.Визначення «стильові координати» відносено до характеристикиукраїнської музичної культури кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. та творчоїспадщини маловідомих митців означеного періоду. Методологічною основоюстильових координат української культури стала концепція В. Греченка іК. Кислюка, яка спирається на принципи багатовекторності культурнихвпливів, багатоконфесійності, багатоетнічності та багатоукладності.На основі цієї концепції типізовано стильові координати українськоїмузичної культури означеного періоду як полівимірні, що засвідчуютьзакономірність національно-культурної рефлексії на багатовекторністьзахідноєвропейських культурних впливів із характером історичного запізненняй опосередкованості та крізь призму національної традиції. Ці полівимірнікоординати відбилися у творчій спадщині маловідомих митців.Для обґрунтування стильових засад романтизму і модернізму у творчийспадщині митців зроблений аналіз літературних і музичних текстів, матеріалівмузично-педагогічної діяльності М. Тутковського, М. Шиповича, С. Дрімцова,що засвідчило прихід до української культури цього часу нового поколіннятворчої еліти, вихованої на класичних європейських зразках науки і культури.Ключові слова: стильові координати української музичної культури,творча спадщина маловідомих митців, архівні матеріали, полівимірність,романтизм, модернізм, М. Тутковський, М. Шипович, С. Дрімцов.^UArtistic legacy of M. Tutkowskyj, M. Shypovych, S. Drimtsov presence thestylistic references of Ukrainian music culture in the end of the XIXth — the firstthird of the XX century which are identified in materials of Central State historicalarchive of Ukraine (CSHA of Ukraine) — F. 442, F. 247; Institute of Manuscript ofthe National Library of Ukraine named after V.I. Vernadsky (IMNLUV) – F.1; F.218; F. 221; Musical fond and fond of Periodicals NLUV; Central State archivemuseumof literature and art of Kiev (CSAMLA of Ukraine) — F.6, Ф. 129, F.1155;Pshenichnaya Central State film and photo archive of Ukraine — accounting unit38606.The definition of stylistic references refers to Ukrainian musical culturecharacteristic of the end of the XIX — the first quarter of the ХХ century and culturalheritage of little known composers of the given period of time. Methodological basisfor stylistic references as polymeasurable ones is the concept of boundedness onUkrainian culture of researchers V. Grechenko and K. Kislyuk based by theprinciples of multi-vectorness of cultural influences, multi-confessionality, multiethnicityand multi-structurality. Based on this concept, the stylistic coordinates of the Ukrainian musicalculture of the end of the 19th - the first third of the 20th century are typed aspolymeasuring, testifying the pattern of national-cultural reflection on the multivectorof Western European and Russian cultural influences with the character ofhistorical delays and mediation and through the prism of the national tradition. Thesepolymeasuring coordinates were reflected in the creative heritage of little-knownartists.For justification of the stylistic principles of romanticism and modernism in thecreative heritage of the artists, the analysis was made of the literary and musical texts,the materials of musical and pedagogical activity of M. Tutkovsky, M. Shipovich,S. Drimtsov, which witnessed the arrival of a new generation of creative elite broughtup on classical European examples of science and culture.Keywords: stylistic references of Ukrainian musical culture, cultural heritageof little known composers, archival materials, polymeasuring, Romanticism,Modernism, Nikolai Tutkovskiy, Nikolai Shipovich, Sergei Drimtsov. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|