Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (7)Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Алещенко В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Юркова О. І. 
Розвиток психологічної готовності військовослужбовців танкових підрозділів до виконання бойових завдань: автореферат дис. ... д.філософ : 19.00.09 / О. І. Юркова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено теоретичному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню процесу розвитку психологічної готовності військовослужбовців танкових підрозділів Сухопутних військ Збройних Сил України до виконання бойових завдань. Психологічна готовність особистості є основною умовою успішності будь-якої діяльності, а особливого значення набула в умовах сьогодення, коли танкові підрозділи беруть активну участь у відбитті збройної агресії російської федерації. У часи високоточної зброї та стрімкого розвитку військової промисловості танкові бої могли б вважатися другорядними, проте танк залишається потужним аргументом на полі бою. На сьогодні кожен військовослужбовець, який стоїть на захисті України, чітко знає: якщо поруч перебувають танкісти – перемога забезпечена. Танкові підрозділи є потужним вогневим кулаком, здатним зупинити наступ агресора та розгромити його найміцнішу оборону. Водночас сучасна війна характеризується інтенсивним застосуванням агресором новітніх технологій, безпілотних літальних апаратів та ударних дронів, що роблять танк доступною мішенню на полі бою. Досвід відбиття широкомасштабного вторгнення збройних сил російської федерації вказує на значущість високого рівня психологічної готовності військовослужбовців танкових підрозділів, до ефективного виконання бойових завдань.Проведений теоретико-методологічний аналіз показав, що на цей час у визначенні терміна “психологічна готовність” наявні певні суперечності, що пов’язані з особливостями професійної діяльності та різними підходами до розуміння її сутності і змісту. Так, представники функціонального підходу розглядають психологічну готовність як певний психічний стан мобілізації усіх психофізіологічних систем особистості, стан усвідомленої активності, що спонукає особистість до діяльності; прихильники особистісного підходу пояснюють психологічну готовність як складне особистісне утворення, багатопланову і багаторівневу структуру якостей, властивостей, станів, що є результатом підготовки (підготовленості) до певної діяльності; послідовники особистісно-діяльнісного підходу розглядають психологічну готовність як нероздільну характеристику особистості, яка акумулює здібності, властивості, мотиви, вольове налаштування, знання, вміння та навички, набуті у процесі становлення професіонала. На нашу думку, найбільш перспективним, обґрунтованим та завершеним є особистісно-діяльнісний підхід, який і було покладено в основу дослідження. Зазначений підхід дозволив нам розглянути психологічну готовність як складне психічне утворення, яке відображає цілісний прояв професійно-важливих навичок і набутих вмінь та індивідуальних якостей особистості, її цінностей та емоційного ставлення до професійної діяльності.Дослідження проблеми готовності до професійної діяльності неможливе без вивчення самої діяльності та її специфіки. Так, за результатами аналізу нормативних документів, було здійснено психологічний аналіз професійної діяльності членів танкового екіпажу у бойових умовах та визначено її основні особливості: робота у складі малої групи; включення оператора у дві системи взаємодії − “людина-людина” та “людина-машина”; превалювання оперативного мислення;специфічність робочого місця оператора (сенсорне та робоче поле); навантаження психічної та фізичної систем умовами перебування в обмеженому робочому просторі − корпусі танка;ергономічні обмеження (постійні вібрації, поштовхи, запах мастила та вихлопних газів, перебування у вимушеній позі); складність виконуваних сенсомоторних дій у поєднанні з мовленнєвою відповіддю; підвищений рівень небезпеки для життя під час подолання водних перешкод; труднощі з оперативною евакуацією екіпажу з машини в разі вогневого ураження танка. Усі зазначені особливості професійної діяльності наявні одночасно і проявляються в умовах бойових дій і дефіциту часу.^UThe thesis is devoted to the theoretical substantiation and empirical study of the process of development of psychological readiness of military personnel of tank units of the Land Forces of the Armed Forces of Ukraine to perform combat missions. Psychological readiness of an individual is the main condition for the success of any activity, and it has become especially important nowadays, when tank units are actively involved in repelling the armed aggression of the Russian Federation. In the era of high-precision weapons and rapid development of the military industry, tank battles could be considered secondary, but the tank remains a powerful argument on the battlefield. Today, every soldier defending Ukraine clearly knows that if tanks are nearby, victory is guaranteed. Tank units are a powerful fire support that can stop the aggressor's offensive and defeat his strongest defenses. At the same time, modern warfare is characterized by the aggressor's intensive use of the latest technologies, unmanned aerial vehicles and strike drones, which make the tank an accessible target on the battlefield. The experience of repelling a large-scale invasion of the Armed Forces of the Russian Federation shows the importance of a high level of psychological readiness of the military personnel of tank units for the effective performance of combat missions.Despite the relevance of the issue of individual psychological readiness for professional activity and the problem of psychological readiness of military personnel of types and branches of the Armed Forces of Ukraine being developed, tank units of the Land Forces remain neglected.The conducted theoretical and methodological analysis has shown that at present there are certain contradictions in the definition of the term "psychological readiness" in connection with specific professional factors and different approaches to understanding its essence and content. Thus, representatives of the functional approach consider psychological readiness as a certain mental state of mobilization of all psychophysiological systems of the individual, a state of conscious activity, which stimulates the individual to activity; supporters of the personal approach explain psychological readiness as a complex personal education, a multifaceted and multi-level structure of qualities, characteristics, states, which is the result of preparation (readiness) for a certain activity; Adherents of the personal-activity approach consider psychological readiness as an inseparable characteristic of an individual who accumulates skills, traits, motives, volitional adaptation, knowledge, skills and abilities acquired in the process of becoming a professional.In our opinion, the most promising, justified and complete approach is the personal-activity approach, which is the basis of the study. This approach allowed us to consider psychological readiness as a complex mental education, which reflects the holistic manifestation of professionally important and acquired skills and individual qualities of the person, his values and emotional attitude to professional activity.It is impossible to study the problems of professional readiness without studying the activity itself and its peculiarities. Therefore, based on the results of the analysis of regulatory documents, a psychological analysis of the professional activity of tank crew members in combat conditions was carried out and its main features were determined: work in a small group; involvement of an operator in two systems of interaction: human-human and human-machine; the prevalence of operational thinking;the specificity of the operator's workplace (sensory and working field); mental and physical system stress caused by being in a confined workspace - a tank hull;ergonomic restrictions (constant vibrations, shocks, smell of grease and exhaust fumes, staying in a confined position); complexity of sensorimotor actions performed in combination with verbal response; increased danger to life when crossing water obstacles; difficulties with rapid evacuation of the crew from the vehicle in the event of a tank being engaged.All these features of professional activity exist simultaneously and occur in the conditions of combat operations and lack of time.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського