Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (23)Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Васюта О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Васюта О.А. 
Проблеми екологічної політики України в контексті глобального розвитку: Автореф. дис... д-ра політ. наук: 23.00.02 / О.А. Васюта ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 2002. — 38 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні принципи політологічного аналізу екологічних проблем, процесуальність екологічної політики як критерій її формування та здійснення, політико-економічне реформування та екологічну стратегію безпеки, екологічну політику як складову економічної політики та її місце в структурі розвитку світової цивілізації, а також проблеми реалізації екологічної політики в період державної розбудови, екологічну політику. Відзначено, що підтримання екологічного стану на безпечному для життєдіяльності суспільства рівні може бути досягнуте цілеспрямованою діяльністю держави, в першу чергу через її екологічну політику з урахуванням інших чинників. Екологічну діяльність держави розглянуто не тільки як найважливішу умову підтримання необхідної якості оточуючого людину середовища життя, екологічної рівноваги у природі та раціонального використання її ресурсів, але як самостійну сферу суспільних відносин, пов'язаних з реалізацією національних і глобальних цілей, соціально-економічного розвитку сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф062
Шифр НБУВ: РА321015

Рубрики:

      
2.

Васюта О. П. 
Музичне мистецтво Чернігівщини як культуротворчий феномен України XX – початку XXI століття / О. П. Васюта. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації визначено шляхи формування і розвитку музичного мистецтваЧернігівщини як культуротворчого феномена України означеного періоду. Уконтексті гуманітарно-міждисциплінарного дискурсу розглянуто ретроспективуфункціонування різних сегментів музичного мистецтва регіону на основіперіодизації опорних віх культуротворення в історії культури з точки зоруукраїністики і регіоніки, музичної Шевченкіани в дискурсі національноїідентичності, композиторської творчості, професійної музичної освіти,виконавства та популяризації музики протягом XX - початку XXI століття. Уконтексті культурологічної регіоніки виокремлюються: епістолярна спадщинаМиколи Лисенка та Михайла Коцюбинського як джерело музичної регіоніки вкультуротворчому аспекті; стан і перспективи розвитку регіональноїкомпозиторської школи; композиторська творчість у проєкції музичноїпедагогіки; музичне виконавство симфонічного оркестру Чернігівського музичнодраматичного товариства початку ХХ ст., академічного симфонічного оркестру«Філармонія» початку ХХІ ст.; хорове виконавство академічного камерного хоруім. Д. Бортнянського в контексті «хорового відродження» кінця ХХ – початку ХХІст.; напрями бандурного автентично-народного та концертно-академічноговиконавства у творчості визначних носіїв чернігівської кобзарської традиції(школи) Терентія Пархоменка та лауреата Національної премії України іменіТараса Шевченка, народного артиста України Василя Нечепи, капели бандуристівім. Остапа Вересая; кожен вказаний культуротворчий чинник має характернівластивості щодо музично-інструментального складу, виконавського репертуарута інтерпретаційних конфігурацій мистецького втілення; функціонуванняінноваційного освітнього комплексу «Національна музична академія Україниімені П. І. Чайковського – Чернігівський музичний коледж імені Л. М. Ревуцькогота Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертнихпрограм як сучасного модусу філармонійно-концертної діяльності у контекстіпроблематики різних аспектів регіонального культуротворчого процесу. 39Ключові слова: музичне мистецтво Чернігівщини, культурний регіон,культуротворчий феномен, симфонічне, хорове, автентично-народне, інструментальне виконавство, освітній комплекс, філармонійний центр.^UIn the context of a humanitarian and interdisciplinary discourse, a retrospectiveof the functioning of various segments of the musical art of the region is consideredon the basis of the periodization of the reference milestones of cultural creation in thehistory of musical culture from the point of view of Ukrainian studies and regionalstudies, musical Shevchenko in the discourse of national identity, composercreativity, professional music education, performance and popularization of music onthroughout the XX – early XXI centuries. In the context of the culturological region,the following are distinguished: the epistolary heritage of Nicholas Lysenko andMikhail Kotsyubinsky as a source of musical region in the cultural aspect; the stateand development prospects of the regional school of composition; compositionalcreativity in the projection of musical pedagogy; musical performance of thesymphony orchestra of the Chernigov Music and Drama Society of the early 20thcentury; the Philharmonic Academic Symphony Orchestra of the early 21st century;choral performance of the Academic Chamber Choir named after D. Bortnyansky inthe context of the "choral revival" of the late XX - early XXI centuries; directions ofbandura performance: authentic folk and concert-academic, each of which has thecharacteristic features of musical and instrumental composition, performingrepertoire and interpretation configurations of creative embodiment; functioning ofthe newest educational complex "National Music Academy of Ukraine named afterTchaikovsky P. - Chernigov Musical College named after L. N. Revutsky"; ChernihivRegional Philharmonic Center of festivals and concert programs of both the modernmode of philharmonic and concert activities and the problems of various aspects ofthe regional cultural process.40By focusing on the modern stages of the development of musical art, culturallycreative structures are determined, which have become a manifestation of the systemdefining trends and spiritual vectors of the cultural region. These include composercreativity and professional music education, on the basis of which the most importantforms of concert performance are developed, the structuring of the strategy ofmusical creativity and the popularization of music, and the support of creative youth.At this stage of the functioning of the musical art, scientific research of cultural lifewas carried out, musical and educational complexes, the latest concert organizationswere created, voluminous culture-creating structures of systemic importance weredeployed and became the component that accelerated the separation and developmentof important trends and vectors of the modern trade process in the region.The analysis of the musical art of Chernihiv region as a cultural and creativephenomenon from the point of view of composer creativity, performance, musiceducation and the popularization of music is associated with the nature of theirdefinition of spiritual and valuable continuums and meanings, as well as theunderstanding of musical and creative activity from the point of view of thetransformation of composers' writing, performing culture of modernphilharmonic -concert environment, which are characterized by an increase inmusical and professional priorities and creative strategies of spiritual personalities(composers, conductors, soloists) and the creative environment in general.Taken together, analytical approaches make up a wide range of methods ofcognition of the phenomenon of art, which ensures their interaction in theimplementation of the research process.In the context of art research, the concepts of "musical Shevchenko ofChernihiv", "Chernigov composer school", "Chernigov choral school", "Chernigovkobzar tradition (school)" are introduced, because musical art in the regional spatialvertical-horizontal dimension is able to solve national cultural problems bystimulating their changes.Consequently, the art criticism discourse of the regional, in the aspect ofdefining the essential contents of cultural locations, changes the hierarchy of themeans of functioning of musical art in the cultural space of the 20th - 21st centuries.Key words: Chernigov region, cultural region, musical art, cultural phenomenon,cultural space, symphonic, choral, authentic folk, concert and academic performance,educational complex, philharmonic center, popularization of music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського