Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (13)Книжкові видання та компакт-диски (6)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Душка А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Душка А.Л. 
Особливості зорово-просторового сприйняття в онтогенетичному розвитку суб'єкта в нормі та патології: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.Л. Душка ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 17 с. — укp.

Виявлено індивідуально-психологічні особливості зорово-просторового сприйняття у суб'єктів з патологією у процесі їх онтогенетичного розвитку (на прикладі аутизму). Диференційовано особливості такого сприйняття та прояви індивідуальних особових властивостей в осіб з зазначеною патологією. Розроблено методичні підходи до діагностування зорово-просторового сприйняття для осіб за норми й у разі наявності патології, на ранніх етапах онтогенезу. Розроблено принципи побудови системи психологічної корекції осіб з патологією. Уточнено трактування загальноприйнятих психологічних категорій "особистість", "індивідуальність" стосовно таких суб'єктів. Доповнено діагностичний апарат визначення психологічних особливостей зорово-просторового сприйняття суб'єктів з патологією, а також комплекс особливостей даного сприйняття у суб'єктів без патології у психічному розвитку на раніх стадіях онтогенезу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.91 + Ю948.4-2 +
Шифр НБУВ: РА365128

Рубрики:

      
2.

Реброва О. О. 
Психологічний супровід батьків дітей раннього віку з особливими освітніми потребами: автореферат дис. ... к. психол. н. : 19.00.08 / О. О. Реброва. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації комплексно досліджено та проаналізовано сучасні підходи до психологічного супроводу батьків дітей раннього віку з ООП (родинно-центрований, гуманістичний, феноменологічний, особистісно зорієнтований, системний, які представляють проблему як багатокомпонентне утворення із засадничими позиціями, умовами, особливостями. Обґрунтовано й розроблено цілісну структурно-функціональну модель психологічного супроводу батьків дітей раннього віку з особливими освітніми потребами в умовах родинного виховання та визначено зміст її компонентів. Визначено зміст теоретичного конструкту «психологічний супровід батьків дітей раннього віку з ООП» як недирективну цілісну й комплексну інтегративну технологію, у тривалому процесі якої створюються психологічні умови для глибшого пізнання власної особистості, підвищення рівня психологічних знань і психологічної культури, відновлення потенціалу успішного функціонування родини, розвиток й саморозвиток кожного з батьків. Обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність програми психологічного супроводу батьків дітей раннього віку з особливими освітніми потребами, розроблено сучасний комплексний, інтегративний психотренінг, спрямований на оптимізацію батьківсько-дитячих стосунків, емоційний мікроклімат в родині. Психологічний супровід батьків, які виховують дітей з ООП передбачає надання різносторонньої допомоги, а саме: проведення психологічної діагностики дітей для виявлення сильних і слабких ознак розвитку особистості, визначення і розв’язання проблем, що можуть виникати під час соціалізації та інтеграції; крім того, інформування батьків стосовно розвитку дитини з особливими освітніми потребами та їх впливу на подальший розвиток; психологічний супровід родин та психокорекція сімейних дисфункцій родинної системи, що може реалізовуватися на двох рівнях: спорідненому та батьківському.Визначено необхідні умови: комплексна, цілеспрямована організація психологічного супроводу; суб’єкт-суб’єктнісна, особистісно зорієнтована у ситуації розвитку дитини; поєднання знань вікового психічного розвитку дитини з особливостями психічного стану батькiв; практична зорієнтованість корекційно-розвиткового процесу; цілісність, довготривалість, етапність проведення діагностичної, едукаційної, корекційно-розвиткової, моніторингової роботи; системність і відповідна компетентність фахівців.Обґрунтовано виражену позитивну динаміку за всіма окресленими показниками, які змістовно описують структуру типів родин, які виховують дітей раннього віку з ООП, після реалізації програми психологічного супроводу.Виявлені психологічні закономірності можуть бути покладені в основу розробки стратегії удосконалення родинної психологічної культури, освітнього процесу, в процесі реалізації психологічних інтервенцій, розробки та впровадження психологічних програм і проєктів.^UThis study fully investigated modern approach to psychological assistance for the parents of the young kids with learning disabilities (family-centered, humanist, phenomenological, personality-oriented, system) which illustrate the problem as multi-component formation with fundamental positions, conditions, peculiarities. The thesis establishes a comprehensive structural-functional model of psychological assistance for theparents of the young kids with learning disabilitiesgiven family upbringing and defined the essence its contents.It identified the contents of theoretical construct ‘psychological assistance for the parents of the young kids with learning disabilities’ nondirectivecomprehensive integrative technology which through a lengthy process creates psychological grounds for deeper learning of one’s own personality, improvement of one’s psychological skills and culture, restoration of family functioning ability, development and self-development of each parent. The research argues and exhibits the efficiency of psychological assistance for the parents of the young kids with learning disabilities program, develops modern, comprehensive, integrative psychologicaltraining course designed to optimizing parent-child relationship, emotional family environment. Thereunder, psychological assistance for theparents who are raising young kids with learning disabilities implies providing multi-faced aid, namely: diagnostic procedures for the kids in order to identify strong and weak signs of personality development, identification and solution of any issues arising while socializing and integration, besides, informing parents regarding the development of their special needs kid and the effect of those needs onto his/her further development; psychological family assistance and psychological correction of family disfunctions of a family system which could be performed on both a kindred and parental level. The thesis shows all necessary conditions to that end: complex, purposive arrangement of the psychological assistance; subject-subject, personality-focused on specific case of a child development; knowledge incorporation of age-related psychological development together with specifics of parents’ mental condition; practical focus of correction-development process; cohesion, continuance, phasing of diagnosing, education, correction-development, monitoring; system approach and respective competence of the staff.The research gives considerable grounds for clear positive dynamics by all the afore-mentioned indexes that substantially describe the structure of family types who raise young kids with learning disabilities after having gone through the program of the psychological assistance. The identified psychological consistent patterns could be made into strategy development of improving family psychological culture, educational process, while performing psychological intervention, development and implementation of psychological programs and projects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського