Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (18)Книжкові видання та компакт-диски (28)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=КОКУН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Кокун О.М. 
Оптимізація адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.02 / О.М. Кокун ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 31 с. — укp.

Уперше запропоновано під час здійснення психофізіологічного забезпечення діяльності використовувати загальний для різних її видів алгоритм, а також враховувати адаптаційні можливості людини як суб'єкта діяльності. Досліджено питання щодо застосування методу самооцінки для діагностики та оптимізації психофізіологічного стану людини. Розроблено новий підхід до визначення адаптаційних типів з урахуванням стабільності та величини діагностичних показників, що характеризують психофізіологічний стан, а також індивідуального рівня адаптаційних можливостей людини в аспекті співвідношення між індивідуально сприйнятливими та дезадаптаційними факторами. Проаналізовано соціально-психологічні та психофізіологічні особливості діяльності, визначено адаптаційно вагомі фактори для учнів, студентів і вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1-214 + Ю932.1-213.1 +
Шифр НБУВ: РА334448

Рубрики:

      
2.

Ляшенко Л. В. 
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДОВІЛЬНОЇ УВАГИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ / Л. В. Ляшенко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі розкрито методологічне підґрунтя дослідження, поглиблено змістпсихологічної характеристики уваги як пізнавального процесу. Зазначено, що умолодших школярів на уроках іноземної мови довільна увага актуалізується черезобраз. Останній є не просто результатом уявлення, але й зоровим узагальненням, щосупроводжує мовленнєву експлікацію думки учня завдяки вказівним жестамвчителя.З урахуванням результатів теоретичного аналізу наукової літератури встановленовластивості, стадії, форми та типи довільної уваги особистості. Зазначено, що стадіямифункціонування довільної уваги виступають такі: первинна, предикативна тавторинна. Типами довільної уваги є фокальний та периферійний. До форм довільноїуваги відносимо механічну, інстинктивну, рефлексивну, вольову та післядовільну.Розроблено та успішно апробовано у процесі формувального експериментуструктурно-функціональну модель становлення довільної уваги молодших школярівзасобами іноземної мови. Розроблено й апробовано в ході формувальногоексперименту психологічний тренінг «Становлення довільної уваги молодшихшколярів на уроках іноземної мови», який містить три блоки вправ, покликаніактуалізувати характеристики довільної уваги молодших школярівекспериментальних груп. З'ясовано психологічні особливості, чинники та умови 22становлення довільної уваги молодших школярів у процесі навчання іноземної мови.Ключові слова: довільна увага, пізнавальні процеси, первинна довільна увага,предикативна довільна увага, вторинна довільна увага, фокальний тип,периферійний тип.^UThe dissertation deals with the problem of studying a process of the development ofvoluntary attention of junior schoolchildren in the process of learning a foreign languageby them. Taking into account the results of theoretical analysis of the scientific literature, thecharacteristics, stages, forms and types of voluntary attention of the individual wereestablished. It was noted that the stages of functioning of voluntary attention are such, as:a primary stage, predictive and secondary ones. The types of voluntary attention are focaland peripheral. The forms of voluntary attention include mechanical, instinctive, reflexive,volitional and post-voluntary ones.Psychological factors of the formation of voluntary attention of junior schoolchildren bymeans of a foreign language were determined: taking into account by the teacher thecharacteristics of voluntary attention through the formation of a symbolic or conditionalfield that develops simultaneously with the word, and giving importance to the “internalform” of the latter; the development and the complication of the internal form of speech,on the basis of which the formation of a foreign language expression of a junior pupiltakes place; the facilitation by the teacher voluntary attention, which creates an imagethat is based on the image in a paradigm of the situation of limited conditional field, and thereis a foreign language interaction. It is this mechanism that brings learning situations closerto real ones, which will be continued in a future life of pupils, will allow them to“transfer” knowledge, skills and abilities acquired at the lessons to further situations offoreign language interaction with native speakers in a cross-cultural space.Keywords: voluntary attention, cognitive processes, primary voluntary attention,predicative voluntary attention, secondary voluntary attention, a focal type, a peripheraltype.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського