Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (44)Книжкові видання та компакт-диски (47)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=КОСОВСЬК$<.>+<.>A=ТЕТЯН$<.>+<.>A=МИХАЙЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Косовська Т.М. 
Клініко-патогенетичне обгрунтування комплексної терапії хронічних захворювань органів дихання у дітей із поєднаною патологією гепатобіліарної системи: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Т.М. Косовська ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2002. — 21 с. — укp.

У 46,42 % хворих на хронічні та рецидивуючі захворювання органів дихання діагностовано поєднану патологію гепатобіліарної системи. Виявлено вищий рівень синдрому ендогенної інтоксикації в пацієнтів з поєднаною патологією бронхолегеневої та гепатобіліарної систем на відміну від ізольованої. Встановлено більш виражене порушення імунного захисту, про що свідчить зниження активності Т-лімфоцитів, підвищення рівня нульових та В-лімфоцитів, порушення співвідношення імунорегуляторних Т-клітин, зміни в імуноглобуліновому спектрі. Доведено, що в дітей з хронічним бронхітом виникає порушення мінеральної щільності кісткової тканини, цю категорію хворих можна вважати групою ризику стосовно розвитку остеопорозу. Оцінено ефективність використання в комплексному лікуванні дітей з хронічною та рецидивуючою патологією органів дихання та супутнім ураженням гепатобіліарної системи за методом черезшкірного магнітолазерного опромінення крові, що сприяє більш швидкому зменшенню загальноінтоксикаційних проявів, стійкому зниженню маркерів ендотоксикозу, відновленню функціональної активності та усуненню дефіциту за Т-клітинною та гуморальною ланкою імунітету, зменшенню концентрації циркулюючих імунних комплексів. Катамнестично доведено, що доповнення традиційного лікування черезшкірним магнітолазерним опроміненням крові дозволяє подовжити період ремісії основних захворювань і максимально наблизити до норми основні константи гомеостазу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412-37 + Р733.413.5-37
Шифр НБУВ: РА320103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Косовська А. О. 
Формування готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами: автореферат дис. ... д.філософ : 016 / А. О. Косовська. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано стан проблеми у психолого-педагогічній літературі, зокрема: окреслено сутність та структуру командної роботи в професійній діяльності корекційного педагога; визначено доцільність застосування командного підходу під час організації та реалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами; сформульовано сутність та зміст компетентності командної роботи корекційного педагога; обґрунтовано структуру готовності корекційного педагога до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами, визначено критерії, показники та рівні її сформованості; розроблено, апробовано та підтверджено ефективність психолого-педагогічного забезпечення, спрямованого на формування готовності корекційних педагогів до командної роботи, яке передбачає програму навчальної дисципліни «Командна робота у професійній діяльності корекційного педагога» і ділову гру «Командна робота – запорука успіху у навчанні дітей з ООП» призначену для майбутніх корекційних педагогів та програму тренінгу «Формування командної взаємодії в процесі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» призначену для корекційних педагогів як фахівців. Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці методики емпіричного дослідження готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами; розробленні та апробації програми навчальної дисципліни та ділової гри спрямованої на формування у майбутніх корекційних педагогів готовності до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами; розробці та апробації програми тренінгу, спрямованої на формування готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами; можливості використання матеріалів дисертаційного дослідження корекційними педагогами та іншими учасниками психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в межах професійної діяльності, на курсах підвищення кваліфікації корекційних педагогів та інших педагогічних працівників, під час професійної підготовки здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта, а також для подальших наукових досліджень. У дисертації висвітлено результати аналізу наукових підходів щодо командоутворення, застосування командного підходу у професійній діяльності корекційного педагога, зокрема у навчанні дітей з особливими освітніми потребами в різних типах закладів, окреслено цілісну структуру командної роботи як теоретичну основу необхідну для забезпечення командної роботи у професійній діяльності корекційних педагогів. Зазначено, що педагогіка партнерства як основа нової української школи вимагає від учасників освітнього процесу командної взаємодії, що зумовлює педагогів, зокрема корекційних педагогів як обов’язкових учасників психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, до необхідності опанування ними компетентності командної роботи, тобто здатності ефективно працювати в команді. З урахуванням компетентнісного підходу визначено сутність і зміст компетентності командної роботи у професійній діяльності корекційного педагога, яка поєднує знання, вміння, навички роботи в команді, ціннісні орієнтації та вмотивованість щодо застосування командної роботи в межах професійної діяльності, а також особистісні якості, необхідні для роботи в команді. Доведено, що компетентність командної роботи в професійній діяльності корекційного педагога формується в результаті досягнення ним високого рівня готовності до командної роботи. Визначено структуру готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами та описано зміст її компонентів: ціннісно-мотиваційного, змістового, діяльнісного та особистісного.Розроблено та обґрунтовано доцільність і зміст методики дослідження готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Визначено критерії, показники та рівні готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами, сформовано інструментарій дослідження. Експериментальне впровадження психолого-педагогічного забезпечення формування готовності корекційних педагогів до командної роботи призвело до відсутності низького рівня та зростання показників високого і середнього рівнів розвитку усіх структурних компонентів готовності корекційних педагогів (майбутніх корекційних педагогів) до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами, що засвідчило його доцільність та ефективність.^UThe dissertation study is devoted to the problem of forming the readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs. Therefore, the status of the problem in psychological and pedagogical literature is analyzed, in particular: the essence and structure of teamwork in the professional activity of a correctional teacher is outlined; the feasibility of using a team approach during the organization and implementation of the educational process for children with special educational needs is determined; the essence and content of the teamwork competence of the correctional teacher are formulated; the structure of the correctional teacher's readiness for teamwork during the education of children with special educational needs is substantiated, and the criteria, indicators, and levels of its formation are determined; the effectiveness of psychological and pedagogical support aimed at forming the readiness of correctional teachers for teamwork is developed, tested and confirmed, which includes the educational discipline program "Teamwork in the professional activity of a correctional teacher", the business game "Teamwork is the key to success in teaching children with special needs", intended for future correctional teachers, as well as the training program "Formation of team interaction in the process of psychological and pedagogical support of children with special educational needs", intended for correctional teachers as specialists.?The practical significance of the obtained results lies in the development of the methodology for empirical research on the readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs; development and approval of the educational discipline program and business game aimed at forming future correctional teachers' readiness for teamwork in teaching children with special educational needs; development and approval of a training program aimed at forming the readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs; the possibility of using the materials of the dissertation research by correctional teachers and other participants in the psychological and pedagogical support of children with special educational needs within the scope of professional activity, at courses for improving the qualifications of correctional teachers and other pedagogical workers, during the professional training of students of higher education in higher education institutions, specialty 016 Special education, as well as for further scientific research.?The dissertation highlights the results of the analysis of scientific approaches to team building, the use of the team approach in the professional activity of a correctional teacher, in particular during the education of children with special educational needs in various types of institutions, outlines the integral structure of teamwork as a theoretical basis necessary to ensure teamwork in the professional activities of correctional teachers. It is noted that the pedagogy of partnership as the basis of the new Ukrainian school requires team interaction from the participants of the educational process, which obliges teachers, in particular correctional teachers as mandatory participants of the psychological and pedagogical support of children with special educational needs, to master the competence of teamwork, that is, the ability to work in a team effectively.?Considering the competence approach, the essence and content of the competence of teamwork in the professional activity of a correctional teacher is defined, which combines knowledge, skills, teamwork skills, value orientations, and motivation regarding the implementation of teamwork within the professional activity, as well as personal qualities necessary for work in a team. It has been proven that the competence of teamwork in the professional activity of a correctional teacher is formed as a result of his achievement of a high level of readiness for teamwork. ?The expediency and content of the methodology for researching the readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs has been developed and substantiated. The criteria, indicators, and levels of readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs are determined, and the research toolkit is formed.The experimental implementation of psychological and pedagogical support for the formation of readiness of correctional teachers for teamwork led to the absence of a low level and the growth of indicators of high and medium levels of development of all structural components of readiness of correctional teachers (future correctional teachers) for teamwork in teaching children with special educational needs, which proved its expediency and effectiveness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського