Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (78)Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=КУЛІЧЕНКО$<.>+<.>A=АНАТОЛІЙ$<.>+<.>A=ЯКОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія: Будівництво   
1.

Куліченко І.І. 
Раціональне проектування заглиблених будівель з врахуванням теплотехнічних характеристик грунтів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.01 / І.І. Куліченко ; Придніпров. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2008. — 21 с. — укp.

Удосконалено методику розрахунку та раціонального проектування огороджуючих конструкцій заглиблених житлових будівель для вибору найбільш ефективного проекту. Проаналізовано існуючі концептуальні підходи до раціонального проектування огороджуючих конструкцій заглиблених житлових будівель. Розроблено конструктивні рішення протизсувних заглиблених споруд, окремих конструкцій, обгрунтовано найбільш прийнятні матеріали. Експериментально досліджено теплофізичні характеристики грунтів, зокрема їх теплопровідність залежно від типу та вологості, а також фізичного стану (природного або замороженого). Досліджено енерго- та економічну ефективність багатофункціональних заглиблених будівель із застосуванням методики розрахунку сукупної дисконтованої вартості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н113.6 + Н7-022 + Н7-042 +
Шифр НБУВ: РА360044

Рубрики:
  

      
2.

Куліченко М. О. 
Каталог елементів геліоцентричних орбіт метеороїдів за результатами телевізійних спостережень / М. О. Куліченко. — Б.м., 2019 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Куліченко А. К. 
Теоретичні та методичні засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США / А. К. Куліченко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого обґрунтовано теоретичні та методичні засади розвитку інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США для визначення можливостей творчого переосмислення та використання перспективного американського досвіду у процесі модернізації медичної освіти України. З'ясовано теоретико-методологічні засади порівняльно-педагогічного дослідження інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Розкрито витоки й виокремлено етапи інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Окреслено нормативно-правові засади інноваційної діяльності медичних коледжів університетів США. Висвітлено організаційні, змістові та методичні аспекти інноваційної освітньої діяльності медичних коледжів університетів США. Схарактеризовано напрями інноваційної наукової діяльності медичних коледжів університетів США. Вивлено витоки й окреслено етапи інноваційної діяльності української медичної освіти. Визначено інноваційний потенціал творчого використання в національній педагогічній теорії та практиці прогресивного досвіду США в медичній освіті з урахуванням її сучасного стану.Ключові слова: інновації, інноваційна діяльність, інноваційна освітня діяльність, інноваційна наукова діяльність, медичні коледжі, медична освіта, теоретичні та методичні засади, США, інноваційна діяльність медичних коледжів університетів США.^UThe thesis is a comprehensive research that deals with the theoretical and methodological foundations of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities to identify opportunities for creative rethinking and use of promising American experience within the modernization of Ukrainian medical education.In comparative-pedagogical research, the author's methodological model is based on Ukrainian and foreign scientific thoughts. Within the methodological model, there is the analysis of theoretical and methodological foundations of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities.The methodological model of comparative-pedagogical research of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities was developed using the modeling method. Besides, it has the following units: target, theoretical-methodological, contextual, educational, research, productive-prognostic, which are applied in an interconnected and interdependent set of methodological approaches, namely: system-synergetic, competence, activity, and comparative ones.The result of structural and logical analysis of scientific research on the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities proposes the following dimensions of its consideration: theoretical-methodological; historical-pedagogical; organizational-methodological; professional-pedagogical; psychological- pedagogical; administrative.The conceptual and terminological research tools for developing the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities are characterized. Key concepts such as “medical school”, “medical college”, “medical university”, “medical faculty”, “innovation”, and “innovation activity” are considered.The conceptual principles of comparative-pedagogical research of the innovation activity are outlined. The main innovation models and models of innovation systems are characterized.The oldest medical colleges at U.S. Universities are described. In addition, the stages of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities are highlighted: standardization of the innovation activity (1914–1938); intensification of the scientific component of the innovation activity (1939–1964); consumerization of the innovation activity (1965–1989); commercialization of the innovation activity (1990–1999); digitalization of the innovation activity (2000 – till present).The origins and stages of development of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities are revealed. In addition, the normative and legal bases of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities are outlined.Features of innovation pedagogical technologies in medical colleges at U.S. Universities are highlighted. Note that socio-humanitarian and pedagogical disciplines play an essential role in the professional development of future specialists and the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities. Clinical studies, design and engineering, transfer of products of the innovation activity are described.The origins and the genesis of the innovation activity in medical education on the territory of modern Ukraine are presented. The genesis covers the following stages: structural transformations in the innovation activity (1900–1913); diversification of directions of medical researches (1914–1945); expansion of the network of institutions of higher medical education (1946–1991); intensification of international cooperation in the innovation activity (1992–2001); modernization and transition to the e-environment in the innovation activity (2002 – till present).Recommendations for using the positive experience of the innovation activity of medical colleges at U.S. Universities in Ukrainian theory and practice in the legal, organizational, methodological, professional-pedagogical aspects at the national, regional, institutional levels are revealed.Key words: innovation, innovation activity, innovation educational activity, innovation scientific activity, medical colleges, medical education, theoretical and methodological foundations, USA, innovation activity of medical colleges at U.S. Universities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського