Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (40)Книжкові видання та компакт-диски (29)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Карась Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Дзундза Р. М. 
Особистість українського хорового диригента кінця ХІХ – початку XXI століть в контексті проблем ідентичності. / Р. М. Дзундза. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена недооцінкою ролі диригента в українському суспільстві впродовж другої половини ХІХ ‒ початку XXI століть. Концепт ідентичності, актуалізований у дослідженнях філософів, соціологів, політологів, культурологів, ще не знайшов свого ґрунтовного висвітлення в науковому дискурсі мистецтвознавства.На основі масиву наукової літератури та джерел було сформовано мету дисертації, що полягала у комплексному розкритті особливостей культурної, національної, професійної ідентичностей та самоідентичності українського хорового диригента, як особистісного культуротворчого феномена, механізми якого значною мірою розкривають глибинні закони самоідентифікації українського митця. Відповідно об'єктом дослідження є українська хорова культура кінця ХІХ – початку XXI століть, а предметом – особистість українського хорового диригента означеного періоду в контексті проблем ідентичності.^UThe topicality of the research is predetermined by an underestimated role of a conductor in the Ukrainian society over the second half of the 19th and early 21st century. The concept of identity which is actualized in philosophers', social, political and cultural scientists' studies has not been profoundly researched in the Art history scientific discourse.The aim of the thesis is formulated on an array of scientific literature and references and presents a complex research on peculiarities of a cultural, national, and professional personality and self-identity of a Ukrainian choir conductor, as a personalized cultural phenomenon, the mechanisms of which, to a great extent, reveal deep laws of self-identification of a Ukrainian artist. Therefore, the object of the research is the Ukrainian choir culture of the late 19th and early 21st century and the subject is a personality of a Ukrainian choir conductor of the abovementioned period in the context of the problems of identity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Олійник А. В. 
Музична освіта як структуротворчий компонент культурної політики сучасної Німеччини. / А. В. Олійник. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю розширення теоретико-методологічної бази вітчизняної культурології, недостатнім вивченням зарубіжного досвіду музичної освіти як елементу культурної політики. Україні, яка офіційно приєдналася до Болонського процесу, потрібно дотримуватись певних перетворень у вищій освіті за узгодженою системою критеріїв, стандартів і характеристик. У цьому контексті важливим є вивчення зарубіжного досвіду реформування вищої освіти, зокрема досвіду Німеччини, яка має певні історичні традиції та успіхи в розвитку освіти, що дозволяють їй займати провідні місця у світових рейтингах та є одним з ініціаторів та активним учасником Болонського процесу.Сьогодні її музично-культурна інфраструктура настільки розгалужена та гуманістично спрямована, що викликає захоплення і є прикладом для наслідування. Кожен німецький громадянин незалежно від віку, статі, національної, релігійної або партійної належності, матеріальних статків, стану здоров'я тощо не тільки має право на вільний індивідуальний вибір видів взаємодії із світом музичного мистецтва, а й реальні можливості для задоволення своїх естетичних потреб, які забезпечуються продуманою культурною політикою. Ця країна є значним експортером освітніх послуг і щорічно збільшує чисельність студентів за рахунок залучення великої кількості іноземних студентів. Німецькі музичні заклади вищої освіти є інтернаціональними, оскільки в них навчаються студенти майже 50 країн світу.На основі аналізу наукової літератури та джерел сформульовано мету дисертації – комплексне висвітлення музичної освіти як компонента культурної політики сучасної Німеччини.Відповідно об'єктом дослідження є система фахової музичної освіти Німеччини ХХ – початку ХХІ століття, предметом – музична освіта як структуротворчий компонент культурної політики сучасної Німеччини.^UThe relevance of the study is resulted from the necessity to expand the theoretical and methodological base of the national cultural studies, inadequate study of the foreign experience in music education as an element of the cultural policy.Upon the array of scientific literature and sources, we have developed the thesis purpose that is comprehensive coverage of musical education as a component of cultural policy in modern-day Germany. The target of research is correspondently a system of professional musical education in Germany in the 20th –early 21st centuries. The subject of the research involves music education as a structural component of the cultural policy in modern-day Germany.The above mentioned required the enrichment of the research method based on interdisciplinary, distinct historical, cultural, and ideological approaches.The scientific assignment of the thesis is to solve the important task in cultural studies that is comprehensive coverage of musical education as a component of cultural policy in modern-day Germany.The scientific novelty is determined by its purpose, a set of research tasks to be performed, and a subject of research. It has been established that the cultural policy is a conscious regulation in the culture sphere at the adoption of the required decisions on all items related to the cultural development of society. The musical policy is a sequence of conceptual state measures that influence the support and development of music, musical education, musical institutions, and the economics of musical life. The musical upbringing and state education are components of the state music policy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Борин О. В. 
Вокальне виконавство дітей у контексті популярної музичної культури України (кінець ХХ – початок ХХІ століть).: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / О. В. Борин. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт дослідження – популярна музична культура України кінця ХХ – початку ХХІ століть.Мета дослідження – науково-теоретичне обґрунтування та комплексний аналіз вокального виконавства дітей в контексті популярної музичної культури України кінця ХХ – початку ХХІ століть. Методи дослідження дозволяють проаналізуввати проблеми дитячого вокального виконавства у їх багатогранності та становлять комплекс різних наукових підходів: культурологічного, комплексного, персоналістичного, компаративного, аналітичного, функціонального, системного. Також у рамках системного підходу було застосовано методи аналізу і синтезу, об’єктивного спостереження, контент-аналізу, систематизації теоретичних даних та інтерв’ю. Для уточнення термінологічного апарату дисертаційної роботи було застосовано теоретичний метод, а для підведення підсумків – метод теоретичного узагальнення.Наукова новизна одержаних результатів. Дослідження є першим досвідом комплексного розгляду дитячого вокального виконавства в контексті популярної музичної культури України. У роботі вперше: здійснено комплексне дослідження вокального виконавства дітей в контексті популярної музичної культури України; уточнено зміст понять «естрадна музика», «популярна музика» та «масова музика»; на основі аналізу джерельної бази дослідження сформовано авторське визначення поняття «вокальне виконавство дітей»; охарактеризовано чинники формування вокального виконавства дітей у мистецтві естради, а також фізіологічні та психологічні особливості дитячого вокального виконавства; проаналізовано структуру освітніх інституцій дитячого вокального виконавства в Україні ХХІ століття; окреслено роль персонологічного менеджменту у розвитку дитячого вокального виконавства; досліджено особливості участі дітей у вокальних фестивалях, конкурсах і талант шоу в контексті популярної музичної культури.Практичне значення дослідження. Матеріали і результати дослідження можуть бути застосовані при подальшому вивченні різних аспектів дитячого вокального виконавства та стати основою нових наукових досліджень в галузі мистецтвознавства. Результати дослідження можуть слугувати складовою методичних посібників та підручників з вокального виконавства та музичної педагогіки, лекційного матеріалу для студентів закладів вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво. Дисертація може стати в нагоді педагогам-музикантам, які працюють з дітьми.^UThe purpose of the study is the scientific and theoretical justification and comprehensive analysis of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine at the end of the 20th – beginning of the 21st century.Research methods allow to analyze the problems of children’s vocal performance in their multifaceted nature and constitute a complex of different scientific approaches: cultural, complex, personalistic, comparative, analytical, functional, systemic. Also, as part of the system approach, the methods of analysis and synthesis, objective observation, content analysis, systematization of theoretical data and interviews were applied. The theoretical method was used to clarify the terminological apparatus of the dissertation, and the method of theoretical generalization was used to summarize the results.Scientific novelty of the obtained results. The research is the first experience of a comprehensive examination of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine. For the first time in the work: a comprehensive study of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine was carried out; the meaning of the concepts "pop music", "popular music" and "mass music" has been clarified; on the basis of the analysis of the source base of the research, the author’s definition of the concept of "vocal performance of children" was formed; the factors of the formation of children’s vocal performance in pop art are characterized, as well as the physiological and psychological features of children’s vocal performance; the structure of educational institutions of children’s vocal performance in Ukraine in the 21st century was analyzed; the role of personnel management in the development of children’s vocal performance is outlined; the peculiarities of children’s participation in vocal festivals, contests and talent shows in the context of popular music culture were investigated.Practical significance of the research. The materials and results of the research can be applied in the further study of various aspects of children’s vocal performance and become the basis of new scientific research in the field of art history. The results of the research can serve as a component of methodical manuals and textbooks on vocal performance and music pedagogy, lecture material for students of higher education institutions, specialty 025 Musical art. The dissertation can be useful for teachers-musicians who work with children.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Свирид І. Є. 
Менеджмент спеціальних подій в культурно-дозвіллєвій діяльності закладів клубного типу в Західній Україні кінця ХХ – початку ХХІ століть: теорія і регіональна практика.: автореферат дис. ... д.філософ : 034 / І. Є. Свирид. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт дослідження – культурно-мистецька сфера Івано-Франківської, Тернопільської, Львівської областей, культурно-дозвіллєва діяльність закладів клубного типу України. Мета дослідження – вивчення й узагальнення основних тенденцій організації та закономірностей розвитку культурно-дозвіллєвої діяльності клубних закладів Західної України кінця ХІХ – початку ХХІ століть, розробка рекомендацій творчого використання їх досвіду в соціокультурній діяльності регіону (на матеріалах Івано-Франківської, Тернопільської, Львівської областей).Методики дослідження. При аналізі теоретичних та практичних аспектів менеджменту спеціальних подій в культурно-дозвіллєвій діяльності закладів клубного типу в Західній Україні кінця ХХ – початку ХХІ століть було використано такі підходи: міждисциплінарний, що передбачає поєднання різних галузей знання задля розв’язання намічених проблем та розширення наукового досвіду; конкретно-історичний, культурологічний, соціологічний, та системно-структурний, які дозволяють встановити зв’язки і взаємодії між елементами поняття «менеджмент спеціальних подій» та підкреслюватимуть емерджентні (особливі) властивості новоутвореної системи; інституційний – для виокремлення типології клубних закладів; порівняльний – для визначення спільних та відмінних особливостей у діяльності клубних закладів різних областей Західної України.Теоретичне та практичне значення. Матеріали дисертаційного дослідження використовуються у освітньому процесі Фахового коледжу культури і мистецтв (м. Калуш) при викладанні навчальних дисциплін «Дозвіллєзнавство», «Основи менеджменту соціокультурної діяльності», «Навчальна практика з менеджменту», «Організація івент-заходів, інноваційні підходи в організації культурнодозвіллєвої діяльності». Підготовлено та проведено культурнодозвіллєві, мистецькі, творчі проєкти, тренінги, лекції, молодіжні форуми, аукціон менторів, благодійні акції, аукціони, встановлено Рекорд України.Наукова новизна. Наукова новизна одержаних результатів визначається її метою, комплексом поставлених для виконання дослідницьких завдань, предметом дослідження. У дисертації вперше: проаналізовано й узагальнено теоретико-практичний досвід eventтехнологій в культурно-дозвіллєвій діяльності закладів клубного типу в Західній Україні кінця ХХ – початку ХХІ століть; обґрунтовано історичну ретроспективу становлення клубних закладів західноукраїнського регіону у ХІХ – ХХІ століттях, встановлено їх періодизацію та типологію; охарактеризовано діяльність, розвиток та культурний потенціал клубних закладів; визначено стратегічні перспективи системи функціонування клубних закладів; висвітлено практичну значущість event-технологій в культурнодозвіллєвій діяльності як провідного виду діяльності закладів клубного типу; визначено роль масових свят у системі event-технологій в культурнодозвіллєвій діяльності; виявлено значущість концертної діяльності, розважальних шоу, конкурсів та фестивалів в контексті сучасних перетворень для закладів культури клубного типу; введено в науковий обіг і проаналізовано значну кількість нових для дозвіллєзнавства наукових джерел, документів та фактів; розроблено методично-практичні рекомендації для застосування досвіду в клубній діяльності; проаналізовано мережу клубних закладів Івано-Франківщини, Тернопільщини, Львівщини, їх кадровий склад, відомості про матеріальнотехнічну базу та фінансування у 2018–2022 рр.; здійснено класифікацію клубних формувань. Уточнено: зміст категорії «менеджмент». Запропоновано новий погляд: на event-технології в культурно-дозвіллєвій діяльності.^UThe object of research is the cultural and artistic sphere of Ivano-Frankivsk, Ternopil and Lviv regions, cultural and leisure activities of club-type institutions of Ukraine.The purpose of the study is to study and generalize the main trends in the organization and patterns of the development of cultural and leisure activities of club institutions of Western Ukraine at the end of the 19th and the beginning of the 21st centuries, to develop recommendations for the creative use of their experience in the socio-cultural activities of the region (based on the materials of the Ivano-Frankivsk, Ternopil, and Lviv regions).Research methods. When analyzing the theoretical and practical aspects of the management of special events in the cultural and leisure activities of club-type institutions in Western Ukraine at the end of the 20th and the beginning of the centuries, the following approaches were used: interdisciplinary, which involves the combination of different fields of knowledge in order to solve the intended problems and expand scientific experience; concrete-historical, cultural, sociological, and system-structural, which allow establishing connections and interractions between the elements of the concept of «special events management» and emphasize the emergent (special) properties of the newly formed system; institutional – for identification of the typology of club establishments; comparative – to determine the common and distinctive features in the activity of club institutions of different regions of Western Ukraine.Theoretial and practical significance. The materials of the dissertation research are used in the educational process of the Vocational College of Culture and Arts (Kalush) in the teaching of the educational disciplines «Leisure Studies», «Fundamentals of Management of Socio-Cultural Activities», «Educational Practice in Management», «Organization of Events, Innovative Approaches in the Organization of Cultural-Leisure Activities».Cultural and recreational, artistic, creative projects, trainings, lectures, youth forums, auction of mentors, charity actions, auctions were prepared and conducted, and a Record of Ukraine was established.Scientific novelty. The scientific novelty of the obtained results is determined by its purpose, the set of research tasks, the subject of research. In the dissertation for the first time: the theoretical and practical experience of event technologies in the cultural and leisure activities of club-type institutions in Western Ukraine at theend of the 20th – beginning of the 21st centuries is analyzed and summarized; the historical retrospective of the formation of club institutions of the Western Ukrainian region in the XIX–XXI centuries is substantiated, their periodization and typology are established; the activity, development and cultural potential of club establishments are characterized; strategic perspectives of the system of functioning of club institutions are defined; the practical significance of event technologies in cultural and leisure activities as a leading type of activity of club-type institutions is highlighted; the role of mass holidays in the system of event technologies in cultural and leisure activities is defined; the significance of concert activities, entertainment shows, contests and festivals in the context of modern transformations for club-type cultural institutions was revealed; introduced into scientific circulation and analyzed a significant number of new scientific sources, documents and facts for leisure studies; methodical and practical recommendations for the application of experience have been developed in club activities; analyzed the network of club establishments in Ivano-Frankivsk region, Ternopil region, Lviv region, their personnel, information on material and technical base and financing in 2018–2022; classification of club formations was carried out. Clarified: the content of the «management» category. A new perspective is offered: on event technologies in cultural and recreational activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського