Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (13)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Красівський О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Красівський О.Я. 
Українсько-польські відносини в Східній Галичині в контексті національної політики Другої Речіпосполитої (1918-1923 рр.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.05 / О.Я. Красівський ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 1999. — 35 с. — укp.

Дисертація присвячена комплексному аналізові польсько-українських стосунків періоду боротьби за українську державність у 1918-1923 рр. Досліджено історичні передумови, генеза міжнаціональних стосунків у Галичині та вплив на них зовнішніх і внутрішньополітичних факторів. Проаналізовано політику урядових структур, польських політичних партій та угруповань щодо українського питання, її зміст, характер, особливості та напрями; висвітлено хід внутріпартійних і міжпартійних дискусій, погляди окремих діячів, а також політична еволюція цих поглядів стосовно даної проблеми. Визначено основні етапи польської політики щодо українського питання. Розглянуто структуру українського національно-визвольного руху, програми політичних партій з національного питання та ставлення до Польської держави. Розкрито вплив греко-католицької церкви на взаємини між польським та українським народами, комплекс внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливали на міжнаціональні стосунки в регіоні. Проаналізовано вплив на політичну ситуацію в Східній Галичині та польсько-українські стосунки в нових політичних умовах ухвали Ради Амбасадорів щодо східних кордонів Другої Речіпосполитої.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР331)61-56

Рубрики:

      
2.

Книшик С. І. 
Реформування системи державного управління загальною середньою освітою в Україні в контексті європейської інтеграції / С. І. Книшик. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління (доктора філософії) за спеціальністю 25.00.01. – теорія та історія державного управління. – Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Львів, 2019.У дисертації обґрунтовано теоретичні засади реформування та функціонування системи державного управління у сфері загальної середньої освіти. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема визначено специфіку системи загальної середньої освіти як об'єкта державного управління в умовах суспільної трансформації. У роботі проаналізованосучасний стан системи загальної середньої освіти та визначено її проблеми та тенденції.Досліджено становлення системи державного управління середньою освітою в Україні, яка налічує майже сам тисячоліть, ґрунтовно відображено в сучасній науковій літературі, поділяючись на стародавній етап, індустріальний етап, етап систематизації та інформації тощо. Сьогодення загальної середньої освіти України з набуттям незалежності відбувається кількома етапами: реформування з залученням певного загальноєвропейського досвіду, який базується на адаптації учнів до конкурентних умов сучасного інформаційного суспільства через демократизацію освіти; плюралізм, багатоукладність,варіативність і альтернативність освіти; відкритість та диференціація освіти тощо.Проаналізовано теоретичні засади удосконалення системи державного управління загальною середньою освітою в контексті реалізації державної політики та надано практичні пропозиції органам державної влади щодо реформування системи державного управління загальною середньою освітою в Україні в контексті європейської інтеграції.Ключові слова: система освіти, загальна середня освіта, реформування, державне управління у сфері освіти, державно-громадське управління загальною середньою освітою.^UThesis for a Candidate Degree in Public Administration (Doctor of Philosophy), specialty 25.00.01. – Theory and History of Public Administration. – Lviv Regional Institute of Public Administration National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, Lviv, 2019.The thesis substantiates the theoretical principles of reforming and functioning of the state administration system in the area of general secondary education. The conceptual and categorical apparatus of the research is specified; in particular, the specifics of the system of general secondary education as the object of public administration under conditions of social transformation arespecified.In order to identify the main scientific achievements in the system of education management, theories and tools of educational management were identified. An overview of the definitions of “education”, “state education management” is made, and the vision of these definitions is proposed. Also, the levels of public administration in education at all the hierarchical levels are consideredand the lack of interaction with the public and non-governmental sector in particular is revealed, which negatively affects the efficiency of the education system. Formation of the systems of state administration of secondary education in Ukraine, which counts back about seven millennia, is thoroughly reflected in the modern scientific literature, being divided into an ancient stage, an industrial stage, a stage of systematization and information, and so on. Present time of the general secondary education of Ukraine with the acquisition of independence is a series of stages of reformation involving certain pan-European experience, which is based on the adaptation of students to the competitive conditions of the modern information society through the democratization of education; it is pluralism,multistructurality, variability and optionality of education; openness and differentiation of education, etc.The education system of Ukraine consists of institutions of education, scientific, scientific-methodological and methodological institutions, research and production enterprises, state and local educational authorities and self-governingbodies in the field of education. The structure of education includes pre-school education, general secondary education, out-of-school education, self-education, principles of education, etc.Study of the documents that constitute the legal basis of the current state administration in the field of education in Ukraine can give us a conclusion that Ukraine has formed a sufficient legal framework aimed at the implementation of strategic tasks, appropriate for a democratic society, into the system of domestic education. This framework covers education in the area of human rights, civiceducation, intercultural education and the study of global issues.Theoretical conceptualization of foreign experience in the management of education in the modern world has given rise to the assertion that the chosen area is developing in the light of the following general trends, which form the basis of the state educational policy of any civilized state: from centralization in the management of education and rigid state regulation to decentralization andinvolvement into the management of public-state structures and civil society; from excessive closure and opacity of processes occurring inside the system to the openness of the system and to attempts to the discuss emerging problems openly; from the excessive rigidity of the system of education and its inefficiency to more flexible formulas that open an access to education for an ever-increasing mass of population and increase the efficiency of education at all its levels.The ways of reforming the system of public administration in general secondary education in the context of implementation of the state policy are proposed; directions of influence of decentralization to the development of secondary education are proposed; peculiarities of adaptation of foreign experience are substantiated; conceptual approaches to reforming of the system of publicadministration in general secondary education in Ukraine in the context of European integration are presented.Key words: system of education, general secondary education, reformation, public administration in the field of education, state and public administration in the general secondary education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Фіногенов О. М. 
Західно-українське товариство Ліги Націй: організаційні засади та напрями діяльності / О. М. Фіногенов. — Б.м., 2020 — укp.

Проаналізовано особливості створення Західноукраїнського товариства Ліги Націй (ЗУТЛН), його ідеологічну платформу та зв'язки з екзильним урядом Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР) на початку 1920-х р. Розглянуто вплив міжнародних чинників на еволюцію напрямів діяльності товариства, охарактеризовано ставлення ЗУТЛН до політики владних інституцій Польської держави в українському питанні. Досліджено діяльність представників ЗУТЛН на конгресах Союзу Товариств Ліги Націй (СТЛН), взаємини з наддніпрянським Українським товариством Ліги Націй (УТЛН). Відзначено, що ЗУТЛН, сповідуючи ідею відродження української державності на західноукраїнських землях, намагалося у форматі СТЛН вплинути на вирішення «українського питання», акцентуючи увагу міжнародної дипломатії на несправедливості Версальської системи договорів, ухвали Ризького мирного договору 1921 р. між Польщею, РСФРР і УСРР, а також рішення Ради послів держав Антанти від 15 березня 1923 р.^UThe Western Ukrainian League of Nations Society (ZUTLN) is one of the leading emigrant organizational structures of Western Ukrainian political figures created to expand the influence of the ZUNR exile government internationally to address the problem of Eastern Galicia's state status. The peculiarities of creation of the society are considered, its ideological platform and program principles of activity are analyzed in detail. It is shown by concrete examples that in 1922 – 1924 the society acted on the international arena as a defender of national-state interests of Ukrainians of Galicia, promoting the idea of restoring Ukrainian statehood after the end of World War. It is noted that geopolitical changes in international relations after the First World War, new accents in the foreign policy of the leading European states, increasing the relevance of the "Ukrainian issue" were the main factors that stimulated the interest of Galicia's public-political figures and Ukrainian emigration to the issues of international politics. It has been stated that ZUTLN, in the idea of reviving the Ukrainian statehood, tried to influence in the format of the Union of Societies of the League of Nations (STLN) the solution of the «Ukrainian issue». In this context, the efficiency of the work of the ZUTLN governing bodies is characterized, the activities of its representatives at the STLN congresses are emphasized in cooperation with political parties of Western Ukraine, which provided fresh material for music protests, appeals to the governments and parliaments of the countries of the world. ZUTLN's relations with the ZUNR exile government are shown, the society's attitude to the policy of the Polish authorities in the Ukrainian issue is illustrated, and it is proved that the Polish authorities prevented the establishment of the Ukrainian League of Nations in Galicia in 1923, which contradicted the resolutions of Poland. -Ukrainian relations in the region. It is noted that the actions of the Polish authorities are related to the fact that the ideological platform of ZUTLN was based on the idea of non-recognition of the Versailles system of treaties (on the distribution of Ukrainian lands between the USSR, Poland, Romania, Czechoslovakia), the Riga peace treaty of 1921 and the Russian Federation between Poland The USSR, as well as the decision of the Council of Ambassadors of the Entente States of March 15, 1923.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Мерза О. І. 
Формування та реалізація державної політики у сфері юстиції України в контексті євроінтеграції / О. І. Мерза. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні засади формування та реалізація державної політики у сфері юстиції України в контексті євроінтеграції. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема визначено поняття юстиції, виконавчих органів та органів юстиції. Розглянуто юстицію як сферу державницької діяльності, як сфери державницької діяльності, яка покликана виявляти, запобігати та усувати правопорушення у напрямі утвердження законності, правопорядку і справедливості у суспільстві та забезпечення належної реалізації прав та свобод громадян. Зазначено, що ця категорія найбільше гармоніює із судочинством та правосуддям загалом. Підкреслено, що юстиція зводить свій вплив як на законодавчу гілку влади, так і на діяльність відповідних органів державної влади, які виконують функції, пов'язані із судочинством.Подано авторське розуміння органів виконавчої влади, під якими слід розуміти державні органи влади, які наділені повноваженнями управлінського характеру стосовно реалізації їхніх виконавчо-розпорядчих функцій у політичній, адміністративній, економічній, соціальній та культурній сферах. Відмічено, що цим органам притаманні такі риси як: створення органів виконавчої влади у законодавчо встановленому порядку; функціонування цих органів від імені держави та їх приналежність до державного апарату; діяльність органів виконавчої влади за територіальним принципом та їх взаємодія між собою та між іншими органами державної влади; компетентнісний підхід до організації діяльності органів виконавчої влади на основі визначених повноважень, методів, підходів та структури їхньої роботи; матеріально-фінансове забезпечення діяльності органів виконавчої влади з боку держави.Запропоновано підходи щодо розуміння сутності органів юстиції, відповідно до чого їх слід розглядати як органи виконавчої влади, які наділені управлінськими державно-владними повноваженнями в сфері юстиції та суміжних галузях відповідно до чинного законодавства, мають в розпорядженні необхідні матеріальні, організаційні, фінансові та трудові ресурси, здійснюють системну діяльність, яка має соціальну спрямованість, та керівництво політико-економічними, адміністративними та соціальними процесами в державі. Обґрунтовано, що діяльність органів юстиції має виконавчо-розпорядчий характер, регулюється переважно нормами адміністративного права, хоча не позбавлена складових конституційної, кримінальної та дисциплінарної юрисдикції, що відображається у реальній діяльності та організації виконання повноважень цих органів.^UThe dissertation contains substantiation of theoretical bases of formation and realization of state policy in the area of justice of Ukraine in the context of European integration. Also it contains clarification of the conceptual and categorical apparatus of research. In particular the concepts of justice, executive bodies and bodies of justice are defined.Justice is examined as a sphere of state activity, which is designed to identify, prevent and eliminate offenses in the direction of establishing law, order and justice in society and ensuring the proper implementation of the rights and freedoms of citizens. It is indicated that this term combine the most harmoniously with the judiciary and justice in general. It is noted that the sphere of justice extends to bodies that are not directly related to the judiciary (notary, prosecutor's office, etc.).It is emphasized that justice does not reduce only to justice and the judiciary, but expands the limits of its influence both on the legislative branch and on the activities of the relevant public authorities that perform functions related to the judiciary, other than this area.The author's understanding of executive bodies is given, which should be understood as state authorities, which are endowed with administrative powers in relation to the implementation of their executive and administrative functions in the political, administrative, economic, social and cultural spheres. It is noted that these bodies have such features as: the creation of executive bodies in the way prescribed by law; functioning of these bodies on behalf of the state and their belonging to the state apparatus; activity of executive bodies on the territorial principle and their interaction between themselves and between other state authorities; competency approach to the organization of executive bodies on the basis of certain powers, methods, approaches and structure of their work; material and financial support for the activities of executive bodies by the state.It is proposed to define the bodies of justice, which should be understood as executive bodies, which have administrative powers in the sphere of justice and related spheres in accordance with current legislation. Also have the necessary material, organizational, financial and labor resources, carry out systematic activities, social orientation, and management of political, economic, administrative and social processes in the state.It is substantiated that the activity of justice bodies has an executive-administrative character, and mainly regulates by norms of administrative law, although it is not deprived of elements of constitutional, criminal and disciplinary jurisdiction, which is reflected in real activity and organization of powers of these bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Товт В. М. 
Організаційний і правовий механізми забезпечення митного контрою в Україні: державно-управлінський аспект / В. М. Товт. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні підходи до розуміння організаційного та правового механізмів митного контролю. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема поняття контролю і митного контролю в контексті державницько-управлінських відносин. Відмічено, що контроль займає важливе місце у процесі ефективного використання ресурсів та зменшення негативних наслідків від нераціональних дій об'єкта управління. Проаналізоване різноманіття дефініцій контролю вказує на суперечності у розуміння науковців і потребує нормативного врегулювання, авторське обґрунтування до змісту категорії «контроль», зокрема «митний контроль» викладено з урахуванням наробок української науки і практики митної діяльності, а також міжнародних вимог до практики контролю кордонів.Автором пропонується під митним контролем розуміти сукупність засобів, заходів, дій та операцій спеціалізованих вповноважених органів, спрямованих на запобігання правопорушенням у сфері перетину товарів або транспортних засобів через митний кордон, попередження митного комерційного шахрайства, спрямованого на реалізацію контрабандних операцій, забезпечення охорони державної і суспільної безпеки, реалізацію митних операцій стосовно здійснення митного контролю та дотримання митного законодавства. Угода про Асоціацію Україна-ЄС висунула низку вимог до спільного контролю кордонів всіма учасниками. Нині відбувається внутрішня трансформація органів митниці з метою виконання зобов'язань, ці зміни сфокусовані на організаційній перебудові та правовій регламентації роботи митниці. Це й зумовило певний фокус роботи, а саме: вивчення організаційного та правового механізмів забезпечення митного контролю в Україні крізь призму євроінтеграційних процесів. В роботі досліджено здійснення митного контролю в підрозділах органів митної служби за останні роки, еволюцію державного забезпечення митним контролем України та запропоновано напрями вдосконалення правового та організаційного механізмів забезпечення митного контролю в Україні, враховуючі міжнародні вимоги до спільного контролю кордонів в контексті Угоди про Асоціацію Україна-ЄС.Розкрито, що спільні кордони України та ЄС означають, що між сторонами повинні налагоджуватися стосунки у сфері транскордонної співпраці, врегулювання прикордонних взаємовідносин, розробка митної політики, яка здатна забезпечити ефективні контакти сторін. Розглянуто те, що в основні митної політики лежить нормативно-правова база, яка покликана врегульовувати питання, пов'язані із встановленням мита, перетином товарів через митний кордон, розробкою митних тарифів та забезпеченням співпраці у сфері митного регулювання тощо.Визначено, що основними елементами митного контролю є предмет, об'єкт та суб'єкти, притаманні функції, такі як інформаційна, аналітична, стабілізуюча, правоохоронна, запобіжна та виховна. Виділено форми та методи митного контролю у їх тісній взаємодії. Наголошується на тому, що здійснення митного контролю має базуватися на тих засадах, які забезпечуватимуть його найбільшу результативність. Відмічено, що контрольна діяльність базується на певних принципах, ключовими з яких є законність, ефективність, повнота охоплення та відповідальність контролюючих суб'єктів за ефективність функціонування системи митного контролю та господарюючих суб'єктів за наслідки контрольних дій.Досліджено історичні етапи реформування митної служби України починаючи від розпаду Радянського союзу і до тепер. Простежено еволюцію забезпечення митного контролю при переході повноважень з управління митними службами від Міністерства доходів і зборів, до Держваної фіскальної служби, Міністерства фінансів, залишивши при тому вертикаль - централь¬ний апарат Державної митної служби України - регіональна митниця – митниця при безпосередньому перетині кордону (територіально, повітряного чи водного).Наголошено, що у системі забезпечення митного контролю в Україні ключовим суб'єктом організації діяльності виступає Державна митна служба України. Вона покликана реалізовувати митну політику держави та здійснювати митну справу в контексті глобалізаційних процесів. Митна служба впливає на суспільну, економічну, політичну та інші сфери життя людини в країні.Досліджено правовий механізм забезпечення митного контролю в Україні. Визначено, що нормативно-правові засади здійснення митного контролю закріплені у міжнародних угодах, Конституції й законах України, нормативних актах Президента України, Кабінету Міністрів України, актах Державної митної служби та інших центральних органів виконавчої влади.^UThe thesis for a PhD degree in Specialty 281 – Public Administration. – Lviv Regional Institute for Public Administration of the National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Lviv, 2021.The theoretical approaches to understanding the organizational and legal mechanisms of customs control are substantiated in the dissertation. The conceptual and categorical apparatus of the research is specified, in particular the concepts of control and customs control in the context of state-administrative relations. It is noted that control plays an important role in the process of efficient use of resources and reducing the negative consequences of irrational actions of the object of management. The analyzed variety of definitions of control indicates the contradictions in the understanding of scientists and requires the regulation, the author's justification for the content of the category «control», in particular «customs control» is set taking into account the development of Ukrainian science and customs.The author proposes that customs control be understood as a set of means, measures, actions and operations of specialized authorized bodies aimed at preventing offenses in the field of crossing goods or vehicles across the customs border, prevention of customs commercial fraud aimed at smuggling, protection of state and public security, implementation of customs operations related to customs control and compliance with customs legislation. The EU-Ukraine Association Agreement has set a number of requirements for joint border control by all participants. Currently, the internal transformation of customs authorities is taking place in order to fulfill their obligations, these changes are focused on organizational restructuring and legal regulation of customs operations. This led to a certain focus of work, namely: the study of organizational and legal mechanisms for customs control in Ukraine through the prism of European integration processes. The implementation of customs control in the departments of the customs service in recent years, the evolution of state customs control of Ukraine are examined in this work and there are proposed the ways to improve legal and organizational mechanisms for customs control in Ukraine, taking into account international requirements for joint border control in the context of the EU-Ukraine Association Agreement.It is revealed that the common borders of Ukraine and the EU mean that relations between the sides should be established in the field of cross-border cooperation, settlement of border relations, development of customs policy, which is able to ensure effective contacts between the sides. It is considered that the main customs policy is the regulatory framework, which is designed to regulate issues related to the establishment of customs duties, the crossing of goods across the customs border, the development of customs tariffs and cooperation in customs regulation, etc.It is determined that the main elements of customs control are the subject, object and subjects, inherent functions such as information, analytical, stabilizing, law enforcement, preventive and educational. Forms and methods of customs control in their close interaction are singled out. It is emphasized that the implementation of customs control should be based on those principles that will ensure its greatest effectiveness. It is noted that control activities are based on certain principles, the key ones of which are legality, efficiency, completeness of coverage and responsibility of controlling entities for the effectiveness of the customs control system and economic entities for the consequences of control actions.The historical stages of reforming the customs service of Ukraine from the collapse of the Soviet Union to the present have been studied. The evolution of customs control in the transfer of authority to manage customs services from the Ministry of Revenue and Duties to the State Fiscal Service, the Ministry of Finance, leaving the vertical - the central office of the State Customs Service of Ukraine – regional customs – customs at the direct border crossing (territorially, air or water ones).It is emphasized that in the system of customs control in Ukraine the key subject of the organization of activity is the State Customs Service of Ukraine. It is designed to implement the customs policy of the state and to carry out customs in the context of globalization processes. The customs service affects the social, economic, political and other spheres of human life in the country.The legal mechanism of customs control in Ukraine is studied. It is determined that the normative and legal bases of customs control are enshrined in international agreements, the Constitution and laws of Ukraine, normative acts of the President of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, acts of the State Customs Service and other central executive bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Форкуца О. А. 
Забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту: публічно-управлінський аспект: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / О. А. Форкуца. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота є системним дослідженням проблематики забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту з позиції публічно-управлінського аспекту. У роботі здійснено оцінку стану забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту, подано понятійний апарат дослідження, а також запропоновано шляхи удосконалення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту.З’ясовано, що обов’язковою складовою державного управління освітою є показник якості освіти, відповідно до якого визначаються результативність національної системи освіти та ефективність управління нею. Управлінська діяльність у сфері якості освіти відбувається на основі реалізації усіх основних функцій управління: інформаційно-аналітичної й організаційної, мотиваційної, планово-прогностичної, регулятивно-корекційної та контрольно-діагностичної.^UThe dissertation is a systematic study of the quality of secondary education by means of institutional audit from the standpoint of public administration. The paper assesses the state of ensuring the quality of secondary education by means of institutional audit, presents the conceptual apparatus of the study, as well as proposed ways to improve the quality of secondary education by means of institutional audit.It was found that the obligatory component of the state management of education is the indicator of the quality of education, according to which the effectiveness of the national education system and the effectiveness of its management are determined. Management activities in the field of education quality are based on the implementation of all major management functions: information-analytical and organizational, motivational, planning and forecasting, regulatory and corrective and control and diagnostic.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Красівський О. М. 
Структура, семантика та функціонування термінів масмедійної сфери в сучасній англійській мові.: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / О. М. Красівський. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній праці, здійснено детальний, теоретичний і практичний аналіз наукових праць за тематикою дослідження англомовної мас-медійної сфери, висвітлено суть досліджуваної понятійно-термінологічної системи, її лексико-семантичні, структурні і функціональні аспекти. Аналіз вибірки термінів мас медійної сфери засвідчив, що разом з такими первинними способами термінотворення як морфологічний, словотвірний, вторинна номінація є високопродуктивною у термінотворенні мас-медійної сфери. У дисертації акцентовано увагу на тому, що термінологія субмови мас-медіа формує окрему галузеву терміносистему з її понятійно-термінологічним апаратом, лексико-семантичним, прагмалінгвістичним потенціалом. Задіяні структурно-семантичний метод та аналіз словникових дефініцій уможливили виявлення шляхів поповнення термінології масмедійної сфери, виокремлення морфологічних, семантичних дериватологічних, термінотвірних моделей. Засадничими методологічними критеріями аналізу сучасної англійської термінології масмедійної сфери є залучення базових семантичних категорій, а саме узагальненого значення (інваріанта) та диференціальних смислів, що корелює з різними об’єктами навколишньої реальності та актуалізуються у фаховому мовленні через процеси термінотворення та смислотворення. З’ясовано, що комплексний аналіз структурних і семантичних параметрів термінологічних одиниць досліджуваної сфери сприяв виокремленню найпродуктивніших моделей утворення нових термінів, які виконують сигніфікативну, денотативну та конотативну функції у спеціальних текстах мас-медійної сфери.^UThe dissertation provides a detailed, theoretical and practical analysis of scientific works on the topic of the English-language massmedia sphere, highlights the essence of the studied conceptual and terminological system, its lexical and semantic, structural and functional potential. The analysis of a sample of massmedia terms has shown that, along with such primary methods of term formation as morphological and syntactic, secondary nomination is the most productive in the term formation of massmedia, and the use of the key complex methodology "meaning-sense" makes it possible to explicate the most hidden implicit meanings of the term. The dissertation comprehensively investigates the lexical-semantic and linguistic-pragmatic aspects of the massmedia terminosystem, and finds that the terminology of the massmedia sublanguage forms a separate branch terminosystem with its conceptual and terminological apparatus, productive lexical-semantic and pragmalinguistic potential for creating new special concepts. The structural-semantic method and the analysis of dictionary definitions made it possible to identify ways to replenish the terminology of the massmedia sphere, to distinguish morphological and semantic derivational, term-formation models were key to the analysis of the factual material. The fundamental methodological criteria for analyzing the modern English terminology of the massmedia sphere are the clarification and allocation of basic semantic categories in the word-term, namely the generalized meaning (invariant), which correlates with various objects of the surrounding reality and is actualized in professional speech through the permanent processes of term formation and meaning making. It has been found that a comprehensive analysis of the structural and semantic parameters of the terminological units of the studied sphere contributed to the identification of the most productive models of new term formation, which primarily perform signifying, denotative and connotative functions in special texts of the massmedia sphere. The analysis is carried out in order to explicate all semantic nuances of the terminological units of the massmedia sphere comprehensively covers the structural, lexical-semantic and functional aspects of the English professional language for special purposes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського