Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (130)Книжкові видання та компакт-диски (84)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=ЛОКАРЕВ$<.>+<.>A=ГАЛИН$<.>+<.>A=ВАСИЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Бажміна Е. А. 
Формування культури самостійної роботи студентів машинобудівної галузі засобами технології BYOD: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / Е. А. Бажміна. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено проблему формування культури самостійної роботи студентів машинобудівної галузі засобами технології BYOD та запропоновано новий підхід до її розв’язання, що обумовлює запровадження в освітній процес закладів вищої освіти педагогічних умов дієвого формування культури самостійної роботи майбутніх фахівців із машинобудування.На підставі аналізу психологічної та педагогічної літератури визначено теоретичні засади культури самостійної роботи: наукові підходи (системний, діяльнісний, персоналізований) щодо формування культури самостійної роботи особистості здобувача; зовнішні та внутрішні ознаки процесу самостійної роботи студентів; особливості педагогічного патронату адаптаційного періоду здобувачів освіти, що дозволило охарактеризувати культурно-професійний напрям підготовки фахівця машинобудівної галузі в закладах вищої освіти, формування культури самостійної роботи майбутніх фахівців під опосередкованим педагогічним супроводом та визначити характер загальної культури виробництва машинобудівної продукції кваліфікованими спеціалістами.В дослідженні уточнено значення феномена «самостійна робота здобувача вищої освіти» як навчально-пізнавальної діяльності, що здійснюється на аудиторних заняттях або в позааудиторний час під опосередкованим керівництвом викладача та спрямована на формування особистісних і професійних якостей особистості.Визначено зміст дефініції понятійного конструкта «культура самостійної роботи студентів машинобудівної галузі» як рівня особистісних якостей, що забезпечують самостійне оволодіння сукупністю знань, умінь, здатностей до пошуку науково-професійної інформації та результативне застосовування видів, методів та засобів її обробки, з метою виготовлення машинобудівної продукції, дотримуючись норм, правил і цінностей виробництва та спадковості попередніх досягнень людства.Формування культури самостійної роботи здобувача вищої освіти машинобудівного профілю розглядається як багатоаспектний, багаторівневий, трудомісткий, тривалий, інтегрований процес, який удосконалюється протягом життя.Розроблено, обґрунтовано та впроваджено структуру самостійної роботи студентів засобами електронного навчального курсу; механізм визначення мети за цільовими рівнями; структуру персоналізованої моделі навчання; педагогічний патронат самостійної роботи в системі «викладач студент», де педагог опосередковано керує навчальним процесом із наданням здобувачу вищої освіти своєчасної конструктивної підтримки. Викладач за цих обставин є педагогом-наставником, консультантом.Охарактеризовано поетапне застосування у самостійній роботі дидактичних методів різних класифікацій (за джерелом знань, за пізнавальною діяльністю, за характером логіки пізнання), що забезпечують перехід від одного етапу засвоєння знань студентом до наступного, та функціонально спрямовані на активізацію здобувачів освіти до пізнавальної діяльності, пошуку додаткової навчальної інформації, самостійної розумової праці, підвищення ефективності прогнозованих навчальних досягнень та відповідальності за власні результати, творчої співпраці з однокурсниками та надання взаємодопомоги у навчанні.Встановлено, що технологія BYOD є комплексним інструментарієм освітнього середовища. Доведено, що створення цифрового освітнього середовища, розроблення та впровадження електронних навчальних курсів у професійну підготовку майбутнього фахівця на сьогодні є неодмінною вимогою сучасності до вищої школи.Визначено сутність технології BYOD, що полягає у використанні власних цифрових пристроїв в аудиторній і позааудиторній самостійній роботі, та має такі можливості, як: отримання доступу до навчальних матеріалів і хмарних технологій, навчання в спільному освітньому середовищі, використання методики формувального оцінювання, надання викладачам можливості аналізувати успішність кожного здобувача в реальному часі, забезпечення миттєвого зворотного зв’язку зі студентами.Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови, що забезпечують успішний розвиток формування культури самостійної роботи студентів-машинобудівників.Установлено, що перша педагогічна умова – активізація когнітивної діяльності студентів – є базовою умовою формування культури самостійної роботи студентів та передбачає впровадження у розроблену структуру навчальної дисципліни таксономії Б. Блума, що сприяє активізації когнітивної діяльності здобувачів вищої освіти та стимулює їх до здійснення розумової роботи.Обґрунтовано, що друга педагогічна умова – впровадження формувального оцінювання в самостійну роботу майбутніх фахівців – є визначальною та забезпечує покращення особистих здобутків студентів у самостійній пізнавальній діяльності на основі самодіагностики освітніх успіхів засобами BYOD. Формувальне оцінювання – це аналітичний інструмент для підвищення якості навчання, спостереження за навчальними досягненнями студентів, корегування індивідуальних траєкторій навчання...^UIn the dissertation, the problem of forming the culture of independent work of engineering students by means of BYOD technology was investigated and a new approach to its solution was proposed, which determines the introduction into the educational process of higher education institutions of pedagogical conditions for the effective formation of the culture of independent work of future specialists in mechanical engineering. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, the theoretical foundations of the culture of independent work are determined: scientific approaches (systemic, activity-based, personalized) regarding the formation of the culture of independent work of the acquirer's personality; external and internal signs of the process of students' independent work; peculiarities of pedagogical patronage during the adaptation period of education seekers, which made it possible to characterize the cultural and professional direction of training a machine-building specialist in institutions of higher education, the formation of a culture of independent work of future specialists under mediated pedagogical support, and to determine the nature of the general culture of the production of machine-building products by qualified specialists. The study clarified the meaning of the phenomenon "independent work of a higher education student" as an educational and cognitive activity that is carried out in classroom classes or outside the classroom under the indirect guidance of a teacher and is aimed at the formation of personal and professional qualities of an individual. The content of the definition of the conceptual construct "the culture of independent work of engineering students" as the level of personal qualities that ensure the independent mastery of a set of knowledge, skills, abilities to search for scientific and professional information and the effective application of types, methods and means of its processing, with the aim of manufacturing engineering products , following the norms, rules and values of production and heredity of previous achievements of mankind. The formation of the culture of independent work of a higher education student of the mechanical engineering profile is considered as a multi-faceted, multi-level, time-consuming, long-term, integrated process that is improved throughout life. The structure of students' independent work by means of the electronic course was developed, substantiated and implemented; the mechanism for determining the goal by target levels; the structure of the personalized learning model; pedagogical patronage of independent work in the "teacher student" system, where the teacher indirectly manages the educational process, providing the student of higher education with timely constructive support. Under these circumstances, the teacher is a teacher-mentor, a consultant. The step-by-step application in independent work of didactic methods of various classifications (by the source of knowledge, by cognitive activity, by the nature of the logic of knowledge) is characterized, which ensure the transition from one stage of the student’s assimilation of knowledge to the next, and are functionally aimed at activating education seekers to cognitive activity, the search for additional educational information, independent mental work, increasing the efficiency of predicted educational achievements and responsibility for one's own results, creative cooperation with fellow students and providing mutual assistance in learning. It has been established that the BYOD technology is a comprehensive toolkit of the educational environment. It has been proven that the creation of a digital educational environment, the development and implementation of electronic training courses in the professional training of a future specialist today is an indispensable modern requirement for higher education. The essence of BYOD technology is determined, which consists in the use of one's own digital devices in the classroom and outside the classroom for independent work, and has such opportunities as: obtaining access to educational materials and cloud technologies, learning in a joint educational environment, using the method of formative assessment, giving teachers the opportunity to analyze the success of each applicant in real time, providing instant feedback to students. The organizational and pedagogical conditions that ensure the successful development of the formation of the culture of independent work of mechanical engineering students have been developed, theoretically substantiated and experimentally verified. It was established that the first pedagogical condition - the activation of students' cognitive activity - is the basic condition for the formation of a culture of independent work of students and involves the introduction of B. Bloom's taxonomy into the developed structure of the educational discipline, which contributes to the activation of the...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського