Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (24)Реферативна база даних (870)Книжкові видання та компакт-диски (534)Журнали та продовжувані видання (23)
Пошуковий запит: (<.>A=НАГОРН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 42
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Проскуріна І. В. 
Патогенний вплив паразитичних членистоногих на організм великої рогатої худоби у стійловий та пасовищний періоди / І. В. Проскуріна. — Б.м., 2022 — укp.

исертаційна робота присвячена паразитичним членистоногим, що поширені серед великої рогатої худоби у стійловий і пасовищний періоди та розробці превентивних заходів за бовікольозу і сифункулятозу, а також методів профілактики від нападу зоофільних мух. Отримані нові дані щодо поширення паразитичних членистоногих великої рогатої худоби в умовах господарств різних форм власності Полтавської та Сумської областей. Визначено особливості сезонної та вікової динаміки у великої рогатої худоби за ектопаразитозів. В умовах господарств Полтавської та Сумської областей у великої рогатої худоби виявлено паразитування волосоїдів Bovicola bovis (ЕІ – 7–85 %) та вошей Linognathus vituli (ЕІ – 10–100 %) і Наеmаtоріnus еurustеrnus (ЕІ – 5–36 %). Встановлено, що середня інтенсивність інвазії зоофільними мухами становить 198,85±2,98 екз/тварину. Найбільш сприйнятливими до активного нападу літаючих двокрилих комах є корови голштинської породи (354,50±5,08 екз/тварину).У крові корів за бовікольозу встановлено зниження кількості еритроцитів на 9,6 %, вмісту гемоглобіну на 10,5 %, підвищення кількості лейкоцитівна 12,7 % та еозинофілів на 36 %. У крові телят за сифункулятозу встановлено зниження кількості еритроцитів на 15,1 %, вмісту гемоглобіну на 22,8 % та підвищення кількості лейкоцитів на 14,1 %. Вперше в Україні з'ясовано мікробоносійство Bovicola bovis. Виявлено персистування у них мікроорганізмів: Escherichia coli, Staphylococcus аureus, Listeria spp.Експериментальними дослідженнями in vitro доведено 100 % ефективність цифлутрину в 0,01–1 % концентраціях відносно імаго Boviсola bovis, повна загибель яких відбувалася через 12–48 год. Доповнено існуючі дані щодо інсектицидної ефективності препарату Цифлур за бовікольозу та сифункулятозу великої рогатої худоби. Встановлено інсектицидну дію цифлуру in vivo. Розроблено ефективну схему лікувально-профілактичних за бовікольозу і сифункулятозу великої рогатої худоби та боротьби із зоофільними мухами.^UThe dissertation is devoted to parasitic arthropods, which are common among cattle in the stall and grazing periods and the development of preventive measures for bovicolosis and syphunculosis, as well as methods of prevention of zoophilic flies. New data on the spread of parasitic arthropods of cattle in the farms of different forms of ownership of Poltava and Sumy regions. Peculiarities of seasonal and age dynamics in cattle with ectoparasitosis have been determined.In the conditions of farms of Poltava and Sumy regions, parasitism of chewing lice Bovicola bovis (EI – 7–85 %) and lice Linognathus vituli (EI – 10–100 %) and Наеmаtоріnus еurustеrnus (EI – 5–36 %) was found in cattle. It was found that the average intensity of infestation by zoophilic flies is 198,85±2,98 specimens/animal. Holstein cows (354,50±5,08 specimens/animal) are the most susceptible to the active attack of flying two-winged insects.In the blood of cows with bovicolosis, a decrease in the number of erythrocytes by 9,6 %, hemoglobin content by 10,5 %, an increase in the number of leukocytes by 12,7 % and eosinophils by 36 %. In the blood of calves with syfunculatosis, a decrease in the number of erythrocytes by 15,1 %, hemoglobin content by 22,8 % and an increase in the number of leukocytes by 14,1 %. For the first time in Ukraine, the microcarrier Bovicola bovis was found out. Persistence of microorganisms: Escherichia coli, Staphylococcus aureus, Listeria spp.In vitro experimental studies have shown 100 % efficacy of cyfluthrin in 0,01–1 % concentrations against Bovisola bovis adults, whose complete death occurred after 12–48 h. The existing data on the insecticidal efficacy of Cyflur in bovicolosis and sifunculatosis have been supplemented. The insecticidal action of Cyflur in vivo has been established. An effective scheme of treatment and prevention of bovicolosis and syfunculatosis of cattle and control of zoophilic flies has been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Осмоловська А. О. 
Політика формування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав після 2014 р. / А. О. Осмоловська. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комплексне дослідження політики формування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав. Політика формування зовнішнього іміджу держави розуміється авторкою як комплекс реальних механізмів та цілеспрямованих дій по формуванню та просуванню в інформаційному просторі сукупності уявлень (образів, асоціацій, потрактувань) про неї. Акцентовано увагу на суб'єктах і результатах такої політики. Констатовано, що за умов відсутності чи слабкості державної політики формування та просування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав, він все одно формується, але не Україною. Авторкою сформульовано індикатори аналізу та порівняння іміджу України в зовнішньому інформаційному просторі через його складові.Доведено, що потрібне коригування державної політики просування іміджу України через посилення локальних образів та загальнонаціональних цінностей, актуальних асоціацій та ідентифікацій українців. Це має бути спільна справа влади, бізнесу і громади. Ключовою тезою кваліфікаційної наукової праці є розуміння термінової активізації всіх ресурсів і стейкголдерів для коригування зовнішнього іміджу України. Дослідження апелює до громадянського сектору і бізнесу, владних інститутів, дипломатичних представництв і діаспор світу з приводу їх об'єднання заради відтворення позитивного іміджу України і українців.Авторкою побудовано комплексну модель «Україна - світові», у якій відображено той факт, що імідж держави формується під впливом складових її зовнішньополітичного курсу, а саме: безпекової політики, дипломатії, правової, соціальної, економічної політики, і просувається в рамках інформаційної політики держави. Авторкою встановлено, що формування зовнішнього іміджу держави, а особливо, його складових, образів, повинно починатися з локальних територій та ефективної державної політики регіонального розвитку.^UThe complex research of Ukraine's image formation policy in the information space of foreign states is made. The Ukraine's external image formation policy is a combination of real mechanisms and purposeful actions for the formation and promotion of the set of ideas (images, associations, interpretations) about it in the information space. Emphasis is placed on the subjects and results of such a policy. Even in the absence or weakness of the state policy of image formation and promotion in the information space of foreign states, the Ukraine's image is formed, but not by Ukraine. Based on this fact, the author formulated indicators of analysis and comparison of the image of Ukraine in the external information space through its components.The research proves that the state policy of Ukraine needs to be adjusted in the abovementioned context by strengthening local images and national values, actual associations and identifications of Ukrainians. It should be a common cause of government, business and community. The key thesis of the qualifying scientific work is the understanding of urgent activation of all resources and stakeholders to adjust the external image of Ukraine. The research appeals to the civil sector and business, government institutions, diplomatic missions and diasporas around the world to unite them to restore a positive image of Ukraine and Ukrainians.The author built a complex model "Ukraine to the World", which reflects the fact that the image of the state is formed under the influence of its foreign policy components: security policy, diplomacy, law, social, economic policy, and promotes in frames of the information policy. The author revealed that the formation of the external image of the state, and especially of its components, set of visions, should begin from local territories and effective state policy of regional development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Станіславенко Л. А. 
Політика консолідації держави в умовах системної кризи в Україні / Л. А. Станіславенко. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комплексне дослідження політики консолідації держави в умовах системної кризи в Україні. Політика консолідації держави визначена як цілеспрямована та практико-орієнтована стратегія розвитку України, що має впроваджуватися шляхом якісних практик державних інститутів і недержавних інституцій задля інваріантизації - знаходження українським суспільством власного інваріанту (спільного мотиваційного концепту через «винесення за дужки» всіх розбіжностей) навколо принципів і функцій соціальної держави. Акцентовано, що в українському суспільстві за сучасних кризових умов, програми єднання України частіше ґрунтуються на основі негативних, оборонних стратегій (суспільна конфронтація, зовнішній ворог тощо). Акцентовано, що з часу проголошення незалежності політична система України не визначила і не побудувала модернізаційну модель, якої прагне і послідовно формує. Відповідно і відсутня публічна система заходів модернізації Україна, яка б була зрозумілою громадянам і до здійснення якої вони б були причетні. Тому система здатна продукувати лише сценарії циклічного розвитку. За таких умов держава стає асоціальною. На відміну від таких програм має бути сформована спільна політика держави і суспільства по консолідації України навколо єдиного і позитивного за змістом інваріанта – концепту, що не містить розбіжностей потрактування, негативних конотацій та формує спільність влади, громади і бізнесу. Структуру дослідження обумовила наступна наукова гіпотеза. За умов системної кризи, держава стає вразливим суб'єктом міжнародних відносин, посилюється внутрішній конфлікт між державними інститутами і недержавними інституціями, активізується потреба нових практик консолідації нації навколо не тільки ціннісної парадигми, а й соціально-економічних індикаторів розвитку системи.У дисертації доведено, що українська політична система перебуває у стані системної трансформаційної кризи, періодичні загострення якої завдають суттєвої шкоди рівню легітимності і стабільності владних інститутів та міжнародним позиціям України. З-поміж низки індикаторів системної кризи авторкою було обрано три компоненти, довкола яких побудовано об'єкт дослідження: криза легітимності державної влади і політичних інститутів, соціально-економічні показники розвитку та динаміка настроїв українців щодо своїх перспектив і оцінок сучасності.Визначені ключові фактори ерозії державної влади та кризи легітимності державних інститутів в Україні. Обґрунтовано твердження, що сформована в Україні модель соціально-економічних відносин самою своєю суттю перманентно продукує різноманітні кризи: економічні, інституційні, конституційні, світоглядні, які розвиваються в руслі трансформаційної кризи.Обґрунтовано, що вихід системи із кризи можливий за умови побудови державної політики у спосіб згуртування, об'єднання, консолідації суспільства і держави та активізації громадянського сектору. У межах категоріального апарату, за допомогою вказаних наук і наукових напрямів, а також на основі вивчення стану суспільних відносин в Україні та домінуючих сценаріїв відтворення наявною ціннісною парадигмою реальної політичної практики поступу держави, визначено такі етапи побудови інваріанту «держава-нація» внаслідок консолідації українського суспільства: консолідація-адаптація, консолідація-ідентифікація і консолідація-трансформація. Запропоновано інженерію моделювання політики консолідації держави в умовах системної кризи як модель консолідації держави-нації. На першому рівні деполітизації діалогу суспільства і держави навколо цінності Людини має бути сформований стратегічний план дій по консолідації усіх професійних і вікових, етнокультурних та інших груп інтересів.На другому рівні – соціально-економічної консолідації – має відбутися аудит наявних ресурсів, проблем, прогалин управління та акумуляція потенціалу.З-поміж основних завдань третього рівня моделі консолідації суспільства – соціокультурного єднання, передбачено, зокрема: міжкультурний діалог, напрацювання та розвиток громадських і культурних зв'язків та обмінів між громадами і територіями; зміцнення державного статусу української мови; формування інформаційного простору, що наповнюється власним порядком денним; зменшення цивілізаційних розбіжностей та об'єднання громадян країни на основі соціальних, а пізніше й національних цінностей.Політика консолідації держави має розглядатися як багатоаспектний, пролонгований в часі і здатний до трансформації і коригування комплекс механізмів нової політики та філософії державного управління.^UA comprehensive study of the policy of state consolidation under the conditions of the system crisis in Ukraine. The state consolidation policy is defined as a purposeful and practice-oriented strategy of Ukraine's development, which should be implemented through qualitative practices of state institutions and non-state institutions for invariance i.e. finding Ukrainian society's own invariant (common motivational concept through "brackets" of all differences and welfare state). It is emphasized that in Ukrainian society under modern crisis conditions, Ukraine's unification programs are more often based on negative, defensive strategies (social confrontation, external enemy, etc.). It is emphasized that since the proclamation of independence, the political system of Ukraine has not defined or built a modernization model, which it seeks and forms consistently. Accordingly, there is no public system of modernization measures in Ukraine, which would be understandable to citizens and in the implementation of which they would be involved. Therefore, the system can produce only the scenarios of cyclical development. Under such conditions, the state becomes antisocial. In contrast to such programs, a common policy of the state and society to consolidate Ukraine should be formed around a single and positive invariant i.e. a concept that does not contain differences of interpretation, negative connotations and forms a community of government, people, and business.The structure of the study was determined by the following scientific hypothesis. Under the system crisis, the state becomes a vulnerable subject of international relations, the internal conflict between state and non-state institutions intensifies, and the need for new practices of nation consolidation around not only the value paradigm but also socio-economic indicators of system development indicators.The thesis proves that the Ukrainian political system is in a state of system transformation crisis, the periodic exacerbations of which cause significant damage to the level of legitimacy and stability of government institutions and international positions of Ukraine. Among several indicators of the system crisis, the author chose three components around which the object of study is built: the crisis of legitimacy of state power and political institutions, socio-economic indicators of development and the dynamics of the attitudes of Ukrainians towards their prospects and assessments of modernity. The key factors of erosion of state power and the crisis of legitimacy of state institutions in Ukraine have been identified. The statement that the model of social and economic relations formed in Ukraine by its nature permanently produces such crises as economic, institutional, constitutional, worldview, which develop during the transformation crisis, is substantiated.It is substantiated that the way out of the crisis is possible if the state policy is built in a way of uniting, uniting, consolidating society and the state and activating the civil sector.Within the categorical apparatus, with the help of these sciences and research areas, as well as on the basis of studying the state of public relations in Ukraine and the dominant scenarios of reproduction of the existing value paradigm of real political practice of state progress, the following stages of invariant as the result of Ukrainian society consolidation: consolidation-adaptation, consolidation-identification and consolidation-transformation.The engineering of modeling the state consolidation policy in the conditions of system crisis as a model of nation-state consolidation is offered. At the first level of depoliticization of the dialogue between society and the state around the value of Human, a strategic action plan should be formed to consolidate all professional, age, ethnocultural, and other interest groups.At the second level - socio-economic consolidation - there should be an audit of available resources, problems, management gaps and capacity building.Among the main tasks of the third level of the model of society consolidation - socio-cultural unity, are provided, in particular: intercultural dialogue, development of social and cultural ties and exchanges between communities and territories; strengthening the state status of the Ukrainian language; formation of an information space that is filled with its own agenda; reduction of civilizational differences and unification of citizens of the country on the basis of social and after that national values.State consolidation policy should be considered in time and capable of transformation and adjustment of a set of mechanisms of the new policy and philosophy of public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Касяненко С. М. 
Розробка альтернативних методів профілактики бактеріозів качок / С. М. Касяненко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі представлено результати експериментальних досліджень щодо обґрунтування методів профілактики бактеріозів качок на основі підвищення показників природної опірності організму птиці введенням до раціону качок пребіотичної фракції мананолігосахаридів («Актиген», Аlltech Inc.) та розробки ефективних і екологічно безпечних способів дезінфекції качатників лужним мийно-дезінфікуючим засобом «Сандез». Встановлено, що ізоляти Е. coli, S. Typhіmurium, P.aeruginosa, S. saprophyticus чутливі до антибактеріальних препаратів групи аміноглікозидів (≥ 90 %) та фторхінолонів (≥ 80 %). Ізоляти Е. coli резистентні до цефалоспоринів (β-лактамів) ІІ і ІV покоління та карбапенів – 88,2 %, 94,1 % та 94,1 %, відповідно; ізоляти сальмонел – до цефалоспоринів (β-лактамів) ІІІ та карбапенів – 69,2–76,9 %; P.aeruginosa резистентні до цефалоспоринів IV покоління у 88,8 %. Доведено, що водні 0,1–0,4 % розчини мананолігосахаридів (Alltech Inc.) адсорбують протестовані ізоляти S. Enteritidis, E. сoli, C. diversus, P. vulgaris, K. pneumoniae. Застосування мананоолігосахаридів (Alltech Inc.) в дозі 0,4 % до маси комбікорму з добового віку і до кінця періоду вирощування (49 діб) позитивно впливає на мікробний баланс кишечника каченят шляхом зменшення концентрації S.Enteritidis, E.coli та збільшення лакто- і біфідобактерій. Запропоновані методи профілактики бактеріозів качок є ефективними і забезпечують збільшення живої маси качок у 49-добовому віці на 4,1 (р≤0,05), середньодобового проросту – на 1,5 (р≤0,05) % та збереженості поголів'я птиці – на 0,9% (р≤0,05) в порівнянні з контролем, а економічний ефект на 1 грн. витрат складає 4,3 грн.^UIn the dissertation work the results of the experimental research as for the methods of ducks bacteriosis prevention on the basis of increasing data of natural resistance of an organism of a bird introduction to the ration of prebiotic fraction of mannan oligosaccaharides (“Actigen”, Alltech inc.) and development of effective and ecologically safety mean of disinfection of duck houses by alkaline detergent-disinfectant “Sandez” are given. Isolates of E. coli, S. Typhimurium, P. aeruginosa, S. saprophyticus were found to be sensitive to antibacterial drugs of the aminoglycoside group (≥ 90%) and fluoroquinolones (≥ 80%). E. coli isolates are resistant to cephalosporins (β-lactams) of the II and IV generation and carbapenes - 88.2%, 94.1% and 94.1%, respectively; salmonella isolates - to cephalosporins (β-lactams) III and carbapenes - 69.2–76.9%; P.aeruginosa is resistant to generation IV cephalosporins in 88.8%.The proposed methods of prevention of bacteriosis of ducks are effective and provide an increase in live weight of ducks at 49 days of age by 4.1 (p≤0.05), the average daily germination - by 1.5 (p≤0.05)% and the safety of livestock poultry - by 0.9% (p≤0.05) compared to control, and the economic effect of 1 UAH. costs is 4.3 UAH.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Нагорна Н. О. 
Формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання у процесі вивчення основ проєктування і моделювання / Н. О. Нагорна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена проблемі формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання у процесі вивчення основ проєктування і моделювання. У роботі науково обґрунтовано та експериментально перевірено модель методики формування проєктно-технологічної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання в єдності концептуально-цільового, змістового, процесуального й діагностувально-результативного компонентів. Обґрунтовано особливості впровадження методів, форм організації і засобів навчання на етапах адаптації, індивідуалізації та інтеграції у формуванні проєктно-технологічної компетентності. Розкрито технологію виявлення досягнутих майбутніми вчителями трудового навчання якісних рівнів сформованості проєктно-технологічної компетентності за критеріями її оцінювання та засобами діагностики.^UThe dissertation is devoted to the problem of formation of design and technological competence of future teachers of labor training in the process of studying the basics of design and modeling. The model of the methodology of formation of project-technological competence of the future teacher of labor training in the unity of conceptual-target, content, procedural and diagnostic-effective components is scientifically substantiated and experimentally tested. The features of introduction of methods, forms of organization and means of training at the stages of adaptation, individualization and integration in the formation of project-technological competence are substantiated. The technology of identifying the qualitative levels of formation of project-technological competence achieved by future teachers of labor training is revealed according to the criteria of its estimation and means of diagnostics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Нагорна О. В. 
Формування технологічної культури майбутніх фахівців інклюзивних навчальних закладів / О. В. Нагорна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування технологічної культури майбутніх фахівців інклюзивних навчальних закладів (ІНЗ).У роботі здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної психолого-педагогічної літератури, який дав змогу дослідити феномен «технологічна культура», сформулювати ключову дефініцію дослідження «автентична модель інклюзії», обґрунтувати і репрезентувати зміст конструкту «технологічна культура майбутніх фахівців ІНЗ як автентичних моделей інклюзії», розробити концептуально-прогностичну модель формування технологічної культури означених фахівців.У дисертаційному дослідженні теоретично обґрунтовано й розроблено методику вивчення стану сформованості технологічної культури майбутніх фахівців ІНЗ як автентичних моделей інклюзії, виокремлено основні критерії оцінювання якості технологічної культури, виявлено особливості, визначено рівні розвитку компонентів технологічної культури, підтверджено достовірність статистичною обробкою даних констатувального експерименту за t-критерієм Ст'юдента. Встановлено взаємозв'язок компонентів готовності виявляти культурнотвірну активність, значущість якого перевірено за допомогою лінійного кореляційного аналізу Пірсона. На основі отриманих даних розроблено методику формування технологічної культури означених фахівців, ефективність якої підтверджено аналогічними методами статистичної обробки та репрезентовано в алгоритмічно-інформаційній моделі формувального експерименту.^UThe dissertation work is a theoretical and experimental study of the problem of the formation of the technological culture of future specialists of inclusive educational institutions (IEI). The paper analyzes domestic and foreign psychological and pedagogical literature, which made it possible to study the phenomenon of «technological culture», formulate the key definition of the study «authentic model of inclusion», substantiate and present the content of the construct «technological culture of future specialists as authentic models of inclusion», develop conceptually-predictive model of the formation of the technological culture of the named specialists. Based on the theoretical analysis of the essential characteristics of technological culture, it was outlined as a set of personal value-semantic intentions manifested in cultural activities which provides quality implementation of technologies of pedagogical management, cooperation, teaching, service and tutoring support in inclusive education, contributing to the effectiveness of inclusive education. The dissertation research theoretically substantiated and developed a methodology for studying the state of formation of the technological culture of future IEI specialists as authentic models of inclusion, determined the main criteria for assessing the quality of technological culture, identified features, levels of development of aesthetic (stage 1), ethical (stage 2) and cognitive (stage 3) subcomponents of technological culture, using statistical processing according to Student's t-criterion, the reliability of the data was confirmed. The relationship between the components of the readiness to show cultural and creative activity was established and confirmed using the linear correlation analysis of Pearson. A higher level of formation of the cognitive subcomponent of the cultural and creative component of technological culture was interpreted as a «side-effect» of a deep study of all technologies of inclusion implementation proposed by the current program for training students. The necessity of changing the status of the cultural and creative component of technological culture from an unconscious «epiphenomenon» to a «phenomenon» that becomes controllable in the process of training future specialists of IEI and requires the creation of special educational and methodological tools has been proved. On the basis of experimental data, a methodology for the formation of the technological culture of these specialists has been developed, the effectiveness of which is confirmed by similar methods of statistical processing and presented using an algorithmic-informational model of a formative assessment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Нагорна А. Ю. 
Корекція надлишкової маси тіла жінок зрілого віку в процесі самостійних профілактично-оздоровчих занять / А. Ю. Нагорна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі надмірної маси тіла серед жіночого контингенту другого періоду зрілого віку та опису методики корекції надмірної маси тіла в процесі самостійних профілактично-оздоровчих занять з використанням інформаційних технологій. Результати проведених досліджень також засвідчили якісні і достовірні зміни у показниках, які характеризують фізичну підготовленість. У руховому тесті, який характеризує гнучкість, середньостатистичний показник збільшилися на 24,1%. Показник м'язової витривалості (підйом тулуба в сід з положення лежачи за 30 с.) теж зазнав позитивних змін на 38,7 %. У тесті, який характеризує силу (статична сила м'язів спини) показник покращився на 21,6%. Середньостатистичний результат з човникового бігу 10х5 м покращився на 6,0 %. Досить показовим прогрес в тестах, які характеризують координаційні здібності. Так, середньостатистичний результат ускладненої проби Ромберга виріс на 62,7 %, а виконання тесту «фламінго» покращилось на 44,2 %. Результати дослідження демонструють ефективність запропонованої методики, фіксуючи позитивну динаміку по різним показникам фізичного та функціонального стану.^UThe dissertation study was focused on the problem of overweight among middle-aged women and the description of the method for management of overweight in the course of independent preventive and health-enhancing exercise classes using information technologies. The results of the study also indicated qualitative and statistically significant changes in the indicators of physical fitness. The mean value of the results of the flexibility test increased by 24.1%. The muscular endurance (performance in the 30s sit-up test) also increased by 38.7%. Performance in the strength test (static strength of the back muscles) improved by 21.6%. The mean value of performance in the 10x5 m Shuttle run test improved by 6.0%. The progress in the tests of coordination skills was demonstrative enough. The mean value of performance in the sharpened Romberg test increased by 62.7%, and the performance in Flamingo test improved by 44.2%. The results of the study demonstrate the effectiveness of the proposed technology for designing preventive and health-enhancing exercise classes for middle-aged women by indicating the positive changes in various indicators of physical and functional condition.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Гижко А. П. 
Впровадження практик децентралізації в контексті формування «політики знизу» в Україні / А. П. Гижко. — Б.м., 2021 — укp.

Зрілість політичних систем сучасності має низку показників, серед яких – модель взаємовідносин держави і суспільства. Характеристиками цієї моделі можуть виступати такі показники, як розвинутість громадянського суспільства в частині впливовості його інститутів, відчуття захищеності населення (соціальної, правової, інформаційної тощо), рівень політичної і правової культури громадян, стан громадянської освіти, сальдо міграції держави, реальні практики реалізації конституційного права громади на управління територією. Останній показник в Україні має міждисциплінарну природу як у контексті теоретико-методологічних підходів наукового вивчення, так і в самих практиках впровадження.Результатом компаративного аналізу стало виявлення специфіки світових та вітчизняних практик впровадження децентралізації в частині їх політико-правового забезпечення, суспільного діалогу та успішних локальних кейсів. Визначено, що політико-правове забезпечення процесу впровадження децентралізації у Франції, Польщі та Україні базується на Європейській хартії місцевого самоврядування та наявності реальних практик організації публічної влади на трьох рівнях: центральний (національний), місцевий (локальний), проміжний (регіональний).У ході дослідження будо визначено два кейси діалогу суспільства і держави у контексті державної регіональної політики. Перший кейс – це практична взаємодія, що відбувається завдяки розвинутому громадянському суспільству за допомогою: бюджету громадських ініціатив, громадських рад та консультативних органів, асоціацій громадських організацій, експертного та проєктного середовища, громадського контролю. Другий кейс (провладний) - має меті лише залучення громадськості до організації владних ініціатив. Функціонування кейсів залежить від моделі місцевого самоврядування конкретної держави та стартових умов проведення реформи. Доведено, що втілення реформи децентралізації в Україні, на основі європейського досвіду, відбувається з використання існуючих моделей управління територіями. У побудові практик менеджеризму використовується поєднання державного, регіонального й локального принципів управління, що мають на меті делегування повноважень і встановлення контролю між центром та регіоном за принципом субсидіарності. У роботі обґрунтовано, що оцінка регіональної політики в регіоні залежить від індикаторів ефективності територіальних громад. Під час дослідження було проаналізовано декілька систем індикаторів, що містяться у трьох підходах: внутрішньому, зовнішньому, локальному (авторському). Авторський підхід було запропоновано автором для використання Вінницькою облдержадміністрацією, що містив наступні індикатори: - динаміка демографічної ситуації в громаді; - співвідношення природнього скорочення населенні і міграції; - вікова структура населення в громаді; - рівень дотаційності бюджетів за відповідний рік; - питома вага видатків на утримання апарату управління у власних ресурсах; - діяльність соціальної та адміністративної інфраструктури; - фактичні капітальні видатки на 1-го мешканця територіальної громади. Визначено успішний кейс впровадження реформи децентралізації на прикладі Вінницької області. У досліджуваних громадах Вінниччини помітно змінилася структура місцевих бюджетів, відбулася активізація мешканців громади, які стали долучатися до консультацій та громадських слухань, відбулось створення ЦНАП, нових медичних амбулаторій та опорних шкіл, реставрація пам'яток культури та активізація культурного життя. Ключові висновки кваліфікаційної наукової праці довели, що у великих за своєю площею державах, з усталеною практикою впливу недержавних інститутів на державну політику та успішними локальними практиками самоврядування, слід очікувати формування діалогу між державою і суспільством шляхом ініціатив «знизу», що сприятиме модернізації системи владних відносин в бік «уряду професіоналів», розгалуженої системи представництва локальних територій на загальнонаціональному рівні, легітимності державних інститутів та демократизації політичної системи.^UThe maturity of modern political systems has a number of indicators, including the model of the relationship between state and society. Such indicators as the development of civil society in terms of the influence of its institutions, the sense of protection of the population (social, legal, informational, etc.), the level of political and legal culture, the status of civic education, the state migration balance, real practices of the realization of constitutional law to manage the territory by communities can be considered as characteristics of this model. The last indicator has an interdisciplinary nature in Ukraine: both in the context of theoretical and methodological approaches to scientific study, and in the implementation practices themselves.Detection of the specificity of global and national practices of decentralization implementation in terms of their political and legal support, public dialogue and successful local cases is a result of the comparative analysis. It is determined that the political and legal support of the decentralization process in France, Poland and Ukraine is based on the European Charter of Local Self-Government and the existence of real practices of the organisation of public authority at three levels: central (national), domestic (local), intermediate (regional). The author identifies two cases of dialogue between society and state in the context of state regional policy. The first case is a practical interaction that takes place due to developed civil society through the budget of public initiatives, public councils and advisory bodies, associations of public organizations, expert and project environment, public control. The second case (pro-government) aims only to attract the public to the organization of power initiatives. The functioning of the cases depends on the model of local self-government of a particular state and the starting conditions for the reform implementation. It is proved that the implementation of decentralization reform in Ukraine, based on European experience, takes place with the use of existing models of territory management. Combination of state, regional and local principles of management, aimed at delegation of powers and setting the control between the center and the region on the principle of subsidiarity, is used for the construction of managerial practices.It is substantiated that an assessment of regional policy in the region depends on indicators of the territorial community's effectiveness. During the study, several systems of indicators were analyzed, which are contained in three approaches: internal, external, local (author's approach). The author's approach was proposed by the author for the Vinnytsia Regional State Administration, which contained the following indicators: - dynamics of the demographic situation in the community; - the ratio of natural population decline and migration; - age structure of the population in the community; - level of budget subsidy for a certain year; - the share of expenditures for the maintenance of the management staff in its own resources; - activities of social and administrative infrastructure; - actual capital expenditures per 1 inhabitant of the territorial community. The successful case of decentralization reform implementation on the example of Vinnytsia Region is determined. The structure of local budgets in the studied communities of Vinnytsia Region has significantly changed, community residents have become more active and have started to join consultations and public hearings, new administrative services centers, medical clinics and support schools have been established, cultural monuments have been restored and cultural life has been intensified. The key conclusions of the qualification work proved that in large states, with a well-established practice of the influence by non-state institutions on public policy and successful local self-government practices, the formation of dialogue between the state and society through the «bottom-up» initiatives should be expected. It will contribute to the modernization of power relations towards the «government of professionals», the branched system of representation of local territories at the national level, the legitimacy of state institutions and the democratization of the political system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Михальська В. В. 
Політика управління постконфліктними територіями / В. В. Михальська. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне дослідження політики управління постконфліктними територіями як управлінського процесу, який локалізується в межах території, що зазнала впливу збройного конфлікту, розглядається як ресурс різними політичними акторами, потребує встановлення інституційного порядку і подолання наслідків конфлікту. Політику управління постконфліктними територіями досліджено через категорії: «постконфліктна територія», «збройний конфлікт», «постконфлікт», «постконфліктне управління», «політика управління». Вивчення предмету дослідження стало можливим завдяки міждисципінарним теоретикометодологічним підходам і методам політичної науки, політичної географії, геополітики, міжнародних відносин, політичної регіоналістики, конфліктології, права і політичного менеджменту. Обґрунтовано, що в контексті вивчення політики управління постконфліктними територіями немає потреби вивчати територію як предмет конфлікту. Доведена доцільність вивчення такої території в якості простору, що зазнав впливу збройного конфлікту, внаслідок чого має зруйновану систему управління або заслабкі інституційні форми розвитку, що потребують розбудови «з нуля» або реінтеграції в національну систему вищого рівня. Виявлено специфіку впровадження управлінських практик такими постконфліктними територіями, як: частина території Хорватії – Славонія, Баранія та Західний Срієм, Таджикистан, Бангладеш, Косово, Руанда, Камбоджа, Нікарагуа, Мозамбік, Боснія і Герцеговина, С'єра-Ліоне. У межах категоріального апарату, за допомогою вказаних наук і наукових напрямів, визначено «постконфлікт» як стадію зіткнення інтересів двох і більше акторів, що настає після завершення основних етапів конфлікту. Авторкою розглядалися такі випадки, де дві чи більше держави, або держава(- и) в особі уряду та певне(-і) організоване повстанське(-і) угруповання ставали суб'єктами збройного протистояння. Для деталізації категорії «постконфлікт» із використанням категорій політології, міжнародного права та міжнародних відносин надано характеристику форм та типів завершення конфлікту. Наведено авторське формулювання ознак завершення конфлікту: 1) досягнення сторонами конфлікту згоди щодо постконфліктного управління, 2) отримання стороною (сторонами) конфлікту або третьою стороною повного суверенітету (інституційного контролю) над територією, що раніше була охоплена конфліктом та 3) визнання з боку міжнародної спільноти факту закінчення конфлікту і формування легітимних інститутів. Значення міжнародного визнання для завершення конфлікту обґрунтовано за допомогою концепції «сепаратистських держав», що таке визнання не отримали, та компаративного аналізу кейсів «Косово» та «Придністров'я». У роботі обґрунтовано використання понять «політика управління», «управління постконфліктними територіями», «управління кризовою ситуацією». Виявлено конфліктність впливу і стратегій міжнародних та національних акторів на управління постконфліктними територіями, що обґрунтовано за допомогою дослідження генези ставлення міжнародних та національних акторів до управління постконфліктними територіями та їх політичних інтересів на постконфліктних територіях. Заявлено, що на постконфліктних територіях міжнародні організації виконують свої статутні функції, впроваджуючи модель «ліберального миру» на територіях, вразливих до зовнішніх впливів. Виявлено, що інтереси національних та міжнародних акторів збігаються в частині досягнення створення умов, за яких буде нівельовано вплив доконфліктної конфронтації цінностей. До дослідження введено концепт миротворчості як діяльності по встановленню миру (порядку системи), що підтримує та посилює інститути, які сприяють мирному співіснуванню та мінімізують конфліктогенні чинники. На базі критеріїв досліджено політику управління через інституційні та неінституційні практики у трьох секторах суспільного життя: безпека, економіка, соціокультурна сфера. Спираючись на запропоновану конфліктність стратегій національного та міжнародного рівнів щодо управління постконфліктними територіями запропоновано дві «ідеальні» (з боку її ініціатора) моделі національного та міжнародного управління постконфліктними територіями. Моделі побудовано, спираючись на досвід трьох постконфліктних територій – Хорватії, Таджикистану та Руанди. Ключові слова: конфлікт і постконфлікт, збройний конфлікт, постконфліктна територія, політика управління територією, управлінські практики, миротворчість.^UA comprehensive study of management policy of post-conflict territory is done. It is characterized as a management process that is localized within the territory affected by the armed conflict. It is seen as a resource by various political actors and requires the establishment of institutional order and overcoming the consequences of the conflict. Management policy of post-conflict territories was studied through its components: “post-conflict territory”, “armed conflict”, “post-conflict”, “postconflict management”. The study of the subject became possible due to interdisciplinary theoretical and methodological approaches and methods of political science, political geography, geopolitics, international relations, political regionalism, conflict studies, law and management. It is substantiated that in the context of studying the management policy of post-conflict territory, there is no need to study the territory as a subject of conflict. The expediency of studying such a territory as a space affected by the armed conflict is argued. As a result of the conflict the territory has a ruined system of governance or weak institutional forms of development that require development “from scratch” or reintegration into a national high-level system. The specifics of the implementation of management practices in several postconflict territories is determined. These are: part of the territory of Croatia - Slavonia, Baranya and Western Srijem, Tajikistan, Bangladesh, Kosovo, Rwanda, Cambodia, Nicaragua, Mozambique, Bosnia and Herzegovina, Sierra Leone. Within the categorical apparatus of outlined sciences and research areas, “post-conflict” is defined as a stage of conflict of interests between two or more actors, which occurs after the completion of the main stages of the conflict. The author considered cases where two or more states, or the state(s) represented by the government and a certain organized insurgent group(s) became the subjects of armed confrontation. To detail “post-conflict” using the categories of political science, international law and international relations, a description of the forms and types of the end of the conflict is provided. The author's concept of the signs of the end of the conflict is provided. These are: 1) the parties to the conflict agree on post-conflict management, 2) the party (parties) or a third party obtains full sovereignty (control) over the territory previously covered by the conflict and 3) the end of the conflict and the formation of legitimate institutions is recognized by international community. The importance of international recognition for ending the conflict is justified by the concept of “separatist states” that have not received such recognition, and a comparative analysis of the cases of Kosovo and Transnistria. The use of the terms “management policy”,“management of post-conflict territory”, “crisis management”. The conflict of influence and strategies of international and national actors in the management of post-conflict territories is revealed, which is substantiated by studying the genesis of the attitude of international and national actors to the management of post-conflict territories and their political interests in post-conflict territories. It is stated that in post-conflict territories, international organizations perform their statutory functions, thus justifying their functioning in a crisis of international law and international relations, and world leaders realize their geopolitical interests by implementing a model of “liberal peace” in areas vulnerable to external influences. The study introduces the concept of peacebuilding as an activity to establish peace (order of the system), which supports and strengthens institutions that promote peaceful coexistence and minimize conflict-generating factors. Based on these criteria, the management policy is studied through institutional and noninstitutional practices in three sectors of public life: from the security sector, from economics and from the socio-cultural sphere. Selected practices are described and analyzed based on post-institutional and synergetic approaches of political science. Based on the proposed conflict of strategies of national and international levels regarding the management of post-conflict territories, two “ideal” (from the side of its initiator) models of national and international management of post-conflict territories are proposed. The models are based on the experience of three postconflict territories – Croatia, Tajikistan and Rwanda. Key words: conflict and post-conflict, armed conflict, post-conflict territory, management policy of post-conflict territory, management practices, peacebuilding.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Нагорна Т. В. 
Процеси кластероутворення фулеренів С60 і С70 у системах толуол / N-метил-2-піролідон / Т. В. Нагорна. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі розглядається структура та аналізуються процеси кластероутворення фулеренів у рідинних системах із полярним / неполярним розчинниками. Головна увага привертається до аналізу можливих причин агрегації фулеренів у рідинних системах різної полярності та порівняння процесів кластероутворення у рідинних системах із фулеренами C70 та C60. Методами малокутового розсіяння нейтронів та рентгенівського синхротронного випромінення спостережене утворення агрегатів та їх реорганізація. Аналіз експериментальних даних з малокутової дифракції доповнено результатами методу динамічного розсіяння світла. Методом УФ-Вид спектроскопії виявлено сольватохромний ефект у системах фулеренів C70 і C60 / толуол / N-метил-2-пірролідон. Проаналізовано взаємозв'язок між змінами оптичних спектрів поглинання та агрегацією фулеренів у системах толуол / N-метил-2-піролідон. Показано, що основною причиною сольватохромних ефектів у досліджених системах можна розглядати утворення донорно-акцепторних комплексів між молекулами фулеренів С60 і С70 та N-метил-2-піролідона.^UThe thesis is devoted to investigation of the structure and clustering processes of fullerenes in polar / nonpolar liquid systems. The main attention is paid to analysis of the possible causes of the fullerenes' aggregation in systems with different polarities and a comparison of the clustering processes in liquid systems with fullerenes C70 and C60. The formation of aggregates and their reorganization were observed by small-angle neutron scattering and small-angle X-ray scattering methods. The method of dynamic light scattering was applied to supplement the analysis of experimental data on small-angle diffraction. The solvatochromic effect in the systems of C70 and C60 / toluene / N-methyl-2-pyrrolidone was observed by UV-Vis spectroscopy technique. The correlation between changes in the optical absorption spectra and the aggregation of fullerenes in toluene / N-methyl-2-pyrrolidone systems were analyzed. It was shown that the main cause of solvatochromic effects in the studied systems could be associated with the formation of donor-acceptor complexes between fullerene and N-methyl-2-pyrrolidone molecules.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Безуглий П. Г. 
Вплив державної політики на міграційні процеси в Україні (2010-2017 рр.) / П. Г. Безуглий. — Б.м., 2019 — укp.

Здійснено комплексне дослідження впливу державної політики на формування мотивацій громадян України в контексті їх міграції та виїзду з подальшою еміграцією. Автором запропоновано науково-методичний підхід до вивчення міграції, обґрунтовано комплекс статистичних та соціологічних показників, здійснено ідентифікацію ознак залежності міграційного руху від результатів державної соціально-економічної політики. Здійснено моделювання та прогнозування показників міграційного руху в Україні на основі обґрунтованих параметрів їхньої залежності від політичних та соціально-економічних чинників. Доведено, що міграційна динаміка українців є наслідком не тільки внутрішньої політики України (як країни-донора), а й зовнішньої політики країн-реципієнтів – Польщі, Росії, Чехії, Угорщини та інших країн. Зроблено висновок, що зміна чисельності мігрантів є результатом соціально-економічної, освітньої, міграційної державної політики. У роботі запропоновано напрями корегування державної політики в контексті збереження людського капіталу України. Законодавчий напрям корегування державної політики має включати приведення національного законодавства в сфері розвитку та збереження людського капіталу у відповідність з міжнародними нормативно-правовими актами. Міграційний напрям корегування державної політики передбачає проведення перепису, вироблення власної моделі міграційних процесів, розробка та затвердження державної програми підтримки ВПО, реалізація механізмів повернення та підтримки репатріантів. Економічний напрям має реалізовуватись через розробку стратегії сталого інноваційного розвитку держави; створення сприятливих умов для іноземних інвестицій; підтримку малого та середнього бізнесу; надання державної підтримки сільськогосподарським виробникам. Соціальний напрям повинен передбачати розробку заходів щодо сприяння збільшення народжуваності і зниженню смертності населення, підвищення середньої тривалості життя, продовження медичної реформи та приведення нормативно-правової бази у відповідність. Освітній напрям може бути реалізований завдяки продовженню реформи середньої, професійно-технічної та вищої освіти; налагодження механізмів реалізації закладами вищої освіти права на автономію; створення програми підтримки талановитих та молодих вчених.Ключові слова: державна політика, міграційні процеси, міграція українців, трудова міграція, людський капітал України.^UThe thesis provides a complex study of the impact of state policy on the formation of motivations of Ukrainian citizens in the context of their migration and departure with subsequent emigration. The author proposed a scientific and methodological approach to the study of migration, the complex of statistical and sociological indicators is substantiated, the identification of signs of migration movement dependence on the results of the state socio-economic policy is carried out in the paper. Modeling and forecasting of the indicators of the migration movement in Ukraine based on the substantiated parameters of their dependence on political and socio-economic factors are covered in the thesis. It is proved that the migration dynamics of Ukrainians is the result not only of the domestic policy of Ukraine (as a donor country), but also of the foreign policy of the recipient countries – Poland, Russia, the Czech Republic, Hungary and others. The decrease or increase in the number of migrants is the result of socio-economic, educational, migration state policies. The author suggested directions of adjustment of the state policy in the context of preservation of human capital of Ukraine. The legislative direction of state policy adjustment should include bringing national legislation in the field of development and preservation of human capital in line with international regulations. The migration direction of adjusting state policy involves conducting a census, development of own model of migration processes, development and approval of the state program of support for IDPs, implementation of mechanisms of return and support of repatriates. The economic direction should be realized through developing a strategy for sustainable innovative development of the state; creation of favourable conditions for foreign investments; supporting small and medium-sized businesses; providing government support to agricultural producers. The social direction preservation should include the development of measures to encourage an increase in fertility and reducing mortality, increase life expectancy through the promotion of healthy lifestyles, continuing medical reform and bringing the regulatory framework into line. The educational direction can be realized through continuation of the reform of secondary, vocational and higher education; establishing mechanisms for the implementation of the right to autonomy by higher education institutions; creation of a program of support for talented and young scientists.Keywords: state policy, migration processes, Ukrainians' migration, labor migration, human capital of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Нагорна О. Б. 
Ефективність фізичної реабілітації дітей раннього віку з синдромом розладу рухових функцій: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.03 / О. Б. Нагорна ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Науково обгрунтовано комплексну програму фізичної реабілітації дітей раннього віку з синдромом розладу рухових функцій різного ступеня тяжкості й умови соціальної реабілітації дітей з порушенням розвитку рухових функцій та їх родин за допомогою засобів фізичної реабілітації, що спрямовані на форсування рухових умінь і навичок, за сприяння та безпосередньої участі батьків, під керівництвом фахівців з фізичної реабілітації. Доповнено інформаційну базу даних, що характеризує особливості моторного розвитку дітей раннього віку з синдромом розладу рухових функцій з урахуванням ступеня тяжкості рухових розладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.418-54
Шифр НБУВ: РА381740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Нагорний А.І. 
Особистісна криза в умовах суспільної трансформації: автореф. дис. ... канд. соціол. наук: 22.00.04 / А.І. Нагорний ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 16 с. — укp.

Висвітлено соціологічне трактування поняття "соціологічна криза" як специфічного соціально-психологічного стану людини, характерними рисами якого є соціально детерміноване усвідомлення нею порушення звичайного, повсякденного життєвого простору, домінуючим виявом якого є бажання збагнути ситуацію та визначити особистісну емоційну чи раціонально обмірковану поведінкову реакцію на неї, ідентифікуючи себе з відомими раніше зразками своїх ролей, що реалізувалися за певних обставин особистісного або групового соціального життя інших людей. Визначено домінуючі соціальні детермінанти особистісної кризи. Розроблено соціальний механізм виявлення такої кризи в повсякденному житті людини. Запропоновано стратегії запобігання стану особистісної кризи та виходу з нього, зокрема, соціальна самоідентифікацію, соціальну мімікрію, а також механізм моделювання особистісної соціальної поведінки без руйнівних кризових станів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5 + С5*328.912 +
Шифр НБУВ: РА370101 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Нагорна О. П. 
Роль ендотеліну-1 та фібронектину в розвитку силікозу ливарників в поєднанні з артеріальною гіпертензією: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.02 / О. П. Нагорна ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Встановлено, що провідними факторами ризику розвитку силікозу у ливарників машинобудівних підприємств Харківщини є стаж роботи за умов підвищеної концентрації фіброгенного пилу більше 15-ти років, вік більше 50-ти років і тютюнопаління. Виявлено у хворих на силікоз у поєднанні з артеріальною гіпертензією (АГ) більш виражені клінічні ознаки та порушення стану бронхолегеневої системи. Доведено, що у хворих на силікоз відбувається підвищення рівню ендотелін (ЕТ) -1 і фібронектин (ФН). Встановлено зворотній взаємозв'язок між концентрацією маркерів ендотеліальної дисфункції та ступенем функціональних порушень бронхо-легеневої системи. Визначено прямий кореляційний зв'язок між ЕТ-1 та ФН за силікозу, особливо за його сполучення з АГ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.307 + Р410.030 + Р124.505
Шифр НБУВ: РА374783 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Нагорний І. М. 
Гігієнічна оцінка екзогенних факторів ризику злоякісних новоутворень ротової порожнини і глотки та обгрунтування заходів щодо їх профілактики серед населення України: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / І. М. Нагорний ; Донец. нац. мед. ун-т ім. М.Горького. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено закономірності впливу екзогенних факторів ризику на формування онкологічної патології новоутворень ротової порожнини та глотки та розробці на цій основі диференційованих залежно від особливостей довкілля принципів і заходів її профілактики. Обгрунтовано комплекс диференційованих залежно від особливостей довкілля заходів первинної, вторинної і третинної профілактики злоякісних новоутворень ротової порожнини та глотки на загальнодержавному, превентивному (регіональному, галузевому) й індивідуальному рівнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.682.5-5
Шифр НБУВ: РА375978 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Нагорна Л.В. 
Кучерявість листків персика і моніліоз абрикоса та вдосконалення систем захисту насаджень від них в умовах Південного Степу України: автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.01.11 / Л.В. Нагорна ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Наведено результати досліджень шкідливості та поширення кучерявості листків персика та моніліозу абрикоса, уточенно особливості біології збудників хвороб за умов Південного Степу України. Визначено основні природні чинники, які впливають на розвиток патогенів, розроблено методи їх короткострокового прогнозу. Розкрито роль агротехнічних заходів, які обмежують розвиток моніліозу абрикоса. Розроблено біологічний метод захисту насаджень персика від кучерявості листків на основі вивчення антагоністичної активності епіфітних мікроорганізмів. Проаналізовано результати вивчення ефективності сучасних фунгіцидів. Удосконалено системи захисту персика й абрикоса від хвороб з урахуванням моніторингових досліджень і дотриманням чергування препаратів з різним механізмом дії з метою запобігання розвитку фунгіцидної резистентності у збудників кучерявості листків персика та моніліозу абрикоса.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.13 + П491.563 + П491.564
Шифр НБУВ: РА371866 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Нагорнюк Л.Є. 
Формування іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх журналістів у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Є. Нагорнюк ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель і технологію формування іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх журналістів. Проведено науково-педагогічний аналіз дослідженої проблеми. З'ясовано суть і визначено структуру іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх журналістів. Розроблено структурно-функціональну модель сучасного журналіста-фахівця як комплекс особистісних і діяльнісних характеристик. Доведено доцільність використання засобів медіаосвіти для формування іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх журналістів. З'ясовано особливості та дидактичний потенціал аудіальних, аудіовізуальних, друкованих і електронних засобів масової комунікації у формуванні кожного компонента даної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 +
Шифр НБУВ: РА365600

Рубрики:

      
18.

Нагорна 
Фармако-токсикологічна оцінка ектоцидної дії "Ектосану" при ураженні птиці ектопаразитами: автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.04 / Людмила Володимирівна Нагорна ; Львівський національний ун-т ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С.З.Гжицького. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П873.641-961 + П855.616
Шифр НБУВ: РА365663

Рубрики:

      
19.

Нагорняк М.М. 
Національно-державницька концепція Томаша Масарика: автореф. дис. д-ра політ. наук: 23.00.05 / М.М. Нагорняк ; Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького НАН України. — К., 2009. — 36 с. — укp.

Вперше у вітчизняній політико-правовій науці досліджено гносеологічні витоки та соціокультурну зумовленість теорій філософа, відомого політичного діяча XX ст., першого Президента Чехословацької республіки Т.Г. Масарика. У контексті європейської та національної філософської, правової та політологічної традиції проаналізовано теооретичну спадщину вченого, розкрито суть його оцінки національно-визвольної боротьби та державотворчих процесів чеського й інших слов'янських народів, особливості поглядів на суспільство, націю, право, державу, демократію. Показано особливості реалізації цих поглядів у практиці побудови парламентської демократії у Чехословацькій республіці у міжвоєнний період (1918 - 1938 рр.). Визначено ідеї та передбачення Т.Г. Масарика, які є соціально значущими для Української держави та загальноєвропейського процесу в XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4ЧЕХ)5/6 Масарик +
Шифр НБУВ: РА366756

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Нагорна В.О. 
Побудова рекреаційних занять з пул-більярду для осіб зрілого віку: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / В.О. Нагорна ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано модельні характеристики техніки за об'єктивними критеріями, що залежать від статевих і вікових особливостей більярдистів. Наведено рекомендації щодо стимулювання розвитку у сфері пул-більярду рекреаційних послуг. Показано можливість використання спеціалізованих педагогічних та психофізіологічних методів контролю у рекреаційних заняттях з пул-більярду. Наведено результати оцінки ефективності рекреаційних занять з пул-більярду для осіб зрілого віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.9 +
Шифр НБУВ: РА361479

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського