Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (2014)Книжкові видання та компакт-диски (1426)Журнали та продовжувані видання (65)
Пошуковий запит: (<.>A=ПЕТРЕНК$<.>+<.>A=ІРИНА$<.>+<.>A=МИКОЛАЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Петренко Ю. П. 
Координаційні комплекси Купруму(ІІ) та Феруму(ІІ) на основі хелатуючих похідних 1,2,4-триазолів.: автореферат дис. ... д.філософ : 102 / Ю. П. Петренко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена синтезу координаційних сполук, виявленню особливостей структуроутворення та вивченню фізикохімічних властивостей отриманих комплексів Купруму(ІІ) та Феруму(ІІ) з рядом 3,5-дизаміщених 1,2,4-триазолів. Для синтезу триазольного гетероциклу було обрано метод ацилювання гідразидів карбонових кислот іміноестерами з подальшоювнутрішньомолекулярною циклізацією отриманих амідразонів в 1,2,4- триазоли.Для проведення досліджень були отримані наступні серії хелатуючих лігандів: 1Н-3-(2-піридил)-1,2,4-триазоли, 1-(1Н-1,2,4-триазол-3-іл)-метиламіни, [1Н-(1,2,4-триазол-3-іл)]-карбонові кислоти та [1Н-(1,2,4-триазол-3-iл)]-метаноли, із алкільними замісниками у 5- му положенні триазольного кільця. Алкільні аліфатичні чи ароматичні замісники не мають донорних атомів і не будуть сприяти додатковому хелатоутворенню, проте впливають на будову, а отже, і властивості комплексних сполук. Для дослідження їх впливу на комплексоутворення з іонами купруму(ІІ) були проведені різноманітні дослідження в розчині (потенціоментрія, ультрафіолетова та видима, мас-, ЕПР- спектроскопія) із 3-(2-піридил)-5R-1,2,4-триазолами, де R =H, Me, Et, i-Pr, t-Bu, Ph, Bz. Розраховані криві потенціометричного титрування та спектральні характеристики відповідних розчинів дозволили встановити закономірності впливу некоординуючих замісників, та, більше того, дали розуміння про оптимальне молярне співвідношення іону металу та відповідного ліганду для синтезу комплексів.^UThesis is dedicated to the synthesis, structure investigating and researching physical and chemical properties of copper(II) and iron(II)coordination compounds with a series of 3,5-disubstituted 1,2,4-triazoles. Ligands of 1,2,4-triazole were obtained by acylation of hydrazides of carboxylic acids with iminoesters with further intramolecular cyclization of corresponding amidrazones into triazoles. The following series of chelating ligands have been obtained – 1H-3-(2-pyridyl)-1,2,4-triazoles, 1-(1H-1,2,4-triazol-3-yl)-aminomethyl hydrochlorides, [1H-(1,2,4-triazol-3-yl)]- carboxylic acids and [1H-(5R-1,2,4-triazol-3-yl)]-methanols, with alkyl substituents in the 5-position of the triazole ring. Alkyl aliphatic or aromatic substituents don’t have donor atoms and do not act as chelating agents, butthey do affect the structure and, therefore, the properties of complex compounds.In order to study their influence on complex formation with сopper(II) ions, various investigations (potentiometry, UV-vis, mass-, EPRspectroscopy) were carried out in a solution with 3-(2-pyridyl)-5R-1,2,4-triazoles, where R = H, Me, Et, i-Pr, t-Bu, Ph, Bz. The calculated potentiometric titration curves and the results of the spectral characteristics facilitated observing the tendency of the influence of non-coordinating substituents, and, moreover, gave an understanding of the most favorable molar ratio of the metal ion and the corresponding ligand for the synthesis of complexes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Петренко Б. А. 
Динаміка струмового шару у хвості магнітосфери Землі: автореферат дис. ... д.філософ : 104 / Б. А. Петренко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню динамічних процесів, що відбуваються у струмовому шарі хвоста магнітосфери Землі. Цю область можна розглядати як близьку прототипну астрофізичну «лабораторію» плазмового середовища з можливістю отримувати дані з великою точністю на таких просторових та часових масштабах, які неможливо відтворити у земних умовах.Струмовий шар характеризується великою кількістю динамічних процесів різних енергій. Це флеппінг коливання, розриви струмового шару, поширення високошвидкісних потоків плазми та асоційованих з ними диполяризаційних фронтів, прискорення заряджених частинок за рахунок транзієнтних структур, наявність турбулентного режиму. Дослідження цих процесів відкриває дорогу до розуміння глобальної магнітосферної динаміки як в контексті фізики навколоземного середовища і фізики плазми, так і в контексті формування космічної погоди. Подібні процеси спостерігаються і серед інших астрофізичнихоб’єктів – це області сонячних спалахів, релятивістські джети в активних ядрах галактик, магнітосфери пульсарів тощо. Вивчення вищенаведених фізичних процесів – одна з найактуальніших задач фізики плазми.В дисертаційній роботі коротко розглянуто конкуруючі моделі розвитку магнітосферної суббурі, модель нейтральної лінії та модель розриву струмового шару. Зазначено, що нещодавні дослідження з використанням моделювання магнітосферної динаміки показали, що перезамикання і розрив струмового шару відбуваються одночасно в різних частинах протяжного хвоста магнітосфери, причому із збудженням флеппінг коливань струмового шару. Цей результат добре пояснює, чому одні і ті самі спостереження можна було трактувати в цих конкуруючих моделях розвитку суббурі.^UThis thesis is devoted to the study of dynamic processes occurring in the current sheet of the Earth's magnetotail. This region can be considered as a close prototypical astrophysical "laboratory" of the plasma environment with the ability to obtain datawith high accuracy on such spatial and temporal scales that cannot be reproduced in terrestrial conditions. The dynamics of the current sheet are varied by a set of energetic processes that can occur in it. These are flapping oscillations, current disruption, burstybulk flows and associated dipolarization fronts, acceleration of charged particles due to transient structures, and the presence of a turbulent regime. The investigation of these processes opens the way to an understanding of global magnetospheric dynamics,both in the context of the physics of the near-Earth environment and plasma physics, and in the context of the formation of space weather. Similar processes are also observed among other astrophysical objects — these are regions of solar flares,relativistic jets in the active nuclei of galaxies, magnetospheres of pulsars, etc. The study of the above physical processes is one of the most urgent tasks of plasma physics.Competing models of magnetospheric substorm development, the neutral line model, and the current sheet rupture model are briefly considered in the thesis. It is noted that recent studies using modeling of magnetospheric dynamics have shown thatreconnection and disruption of current sheet occur simultaneously in different parts of the extended tail of the magnetosphere, and with the excitation of flapping oscillations of the current sheet. This result explains well why the same observations could beinterpreted in these competing models of substorm development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Петренко Я. Ю. 
Інтегральні біохімічні механізми токсичності наночастинок оксиду цинку та гербіциду гліфосату: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Я. Ю. Петренко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення актуального наукового завдання, яке полягає у з’ясуванні біохімічних і морфологічних механізмів інтегральних ефектів токсичності наночастинок оксиду цинку і гербіциду гліфосату та оцінці загальних ризиків для здоров’я, пов’язаних з одночасним введенням в організм наноматеріалів і хімічних речовин. Розкрито токсикологічні механізми синергічних ефектів наночастинок ZnO і гліфосату при їх спільному введенні тваринам. Продемонстровано, що наночастинки ZnO посилюють гепатотоксичний ефект гліфосату, що може бути зумовлено потенціюванням здатності гліфосату викликати оксидативний стрес. Показано, що наночастинки оксиду цинку посилюють негативний ефект гліфосату на систему синтезу оксиду азоту. Показано, що наночастинки ZnO поглиблюють дисбаланс між про- і антизапальними цитокінами, викликаний гліфосатом. Уперше продемонстровано, що наночастинки ZnO посилюють здатність гліфосату підвищувати продукцію внутрішньоклітинних активних форм кисню, кількість клітин зі зниженим мітохондріальним трансмембранним потенціалом, а також апоптично та некротично змінених нейтрофілів крові. Встановлено, що наночастинки ZnO потенціюють негативний вплив хімічного токсиканта гліфосату на ендоплазматичну систему біотрансформації сторонніх речовин. Показано, що введення експериментальним тваринам наночастинок оксиду цинку сумісно з гербіцидом гліфосатом призводить до більш виражених структурних патологічних змін в тканинах печінки, нирок і селезінки порівняно з такими при дії тільки хімічного токсиканта.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and a new solution to an actual scientific problem, which consists in elucidating the biochemical and morphological mechanisms of the integral effects of zinc oxide nanoparticles and herbicide glyphosate toxicity and assessing the general health risks associated with the simultaneous introduction of nanomaterials and chemicals into the body. The toxicological mechanisms of the synergistic effects of ZnO nanoparticles and glyphosate when they are administered to animals were revealed. ZnO nanoparticles have been shown to enhance the hepatotoxic effect of glyphosate, which may be due to the potentiation of glyphosate's ability to induce oxidative stress. It was shown that zinc oxide nanoparticles increase the negative effect of glyphosate on the nitric oxide synthesis system. ZnO nanoparticles have been shown to exacerbate the imbalance between pro- and anti-inflammatory cytokines caused by glyphosate. It was demonstrated that ZnO nanoparticles enhance the ability of glyphosate to increase the production of intracellular reactive oxygen species, the number of cells with reduced mitochondrial transmembrane potential, as well as apoptically and necrotically altered blood neutrophils. It was established that ZnO nanoparticles potentiate the negative effect of the chemical toxicant glyphosate on the endoplasmic system of biotransformation of foreign substances. It was shown that the introduction of zinc oxide nanoparticles into experimental animals in combination with the herbicide glyphosate leads to more pronounced structural pathological changes in the tissues of the liver, kidneys, and spleen compared to those caused by the chemical toxicant alone.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Петренко І. Ф. 
Формування простору класної кімнати початкової школи України (кінець ХІХ ст. – 1991 р.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. Ф. Петренко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено цілісний аналіз особливостей формування простору класної кімнати початкової школи України кінця ХІХ ст. – 1991 р. як основного структурного компонента шкільного простору, головного приміщення у школі, у якому забезпечуються необхідні умови для якісного освітнього процесу й усебічного розвитку дитини задля актуалізації позитивного досвіду за умов творення Нової української школи (НУШ). У зв’язку з появою нових викликів і проблем за умов психотравмувальних подій набуває актуальності вивчення історико-педагогічного досвіду минулого щодо створення сприятливого освітнього середовища й, зокрема, формування простору класної кімнати початкової школи, що дасть змогу не лише зберегти наступність у розвитку педагогічної науки, а й актуалізувати позитивний досвід в умовах творення НУШ. Простір класної кімнати початкової школи України з кінця ХХ ст. й до 1991 р. мав свою історію формування, що пов’язана зі зміною підходів до освіти, зміною культурного середовища, розвитку матеріально-технічної бази.Схарактеризовано теорію і практику облаштування простору класної кімнати в історії вітчизняної початкової школи в досліджуваних хронологічних межах, які розподілено на окремі етапи: дореволюційний (кінець ХІХ – початок ХХ ст.), 20–30-ті рр. ХХ ст., радянський (1939–1991 рр.), у якому виокремлено підетапи: 40–50-ті рр., 60-ті рр., 70–80-ті рр. ХХ ст. Актуалізовано історико-педагогічний досвід у формуванні простору класної кімнати як важливого компонента освітнього середовища Нової української школи – реформи загальної середньої освіти, що впроваджується в Україні.Простежено витоки і засади сучасних вимог до формування простору класної кімнати НУШ. На основі здійсненого узагальнення доведено, що простір класної кімнати Нової української школи має не лише відповідати викликам, вимогам і нормам, які постійно змінюються в контексті змін соціуму, а й спиратися на ідеї вітчизняних педагогів й великий практичний досвід початкової школи України з кінця ХІХ ст. й до 1991 р. Зроблено висновок, що багато аспектів, відображених у Концепції НУШ стосовно формування простору класної кімнати початкової школи, перегукуються з педагогічними ідеями й досвідом минулого.Схарактеризовано перспективні підходи до формування безпечного простору класної кімнати для дітей за умов пандемії Covid-19 та російсько-української війни, як-от: культурно-гуманістичний, системно-цілісний, ментально-емоційний, особистісно-розвивальний, соціально-географічний, дистанційний, локально-постерний, просторовий, коадаптивний, соціокультурний, середовищний, антропологічний, ергономічний, гігієнічний, інклюзивний та ін. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому уперше:–?системно й цілісно розкрито особливості формування простору класної кімнати в контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та культурологічних чинників досліджуваного періоду; –?систематизовано й узагальнено теорію і практику облаштування простору класної кімнати в історії вітчизняної початкової школи за досліджуваного періоду; комплексно й системно проаналізовано праці педагогів, психологів, гігієністів, архітекторів, у яких розглядалися питання шкільних будівель, організації класних кімнат у визначених хронологічних межах;–?з’ясовано, що трансформації у формуванні простору класної кімнати були пов’язані із завданнями, які ставила держава перед системою освіти, з урахуванням науково-педагогічних, ергономічних, антропометричних, гігієнічних та естетичних вимог кожного етапу розвитку освіти й педагогіки.У процесі наукового пошуку уточнено зміст базових понять «класна кімната», «простір класної кімнати», «формування простору класної кімнати». Простір класної кімнати розглядається як просторово-предметний компонент початкової школи, що включає в себе каркас, шкільні меблі, матеріально-технічне й навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, сукупність та певне розташування яких створює умови для організації навчання. До складників класної кімнати віднесено речі, які в школі набувають особливого значення (знаки, символи, стенди, плакати, стіннівки і т. ін.).^UThe research provides a holistic analysis of the peculiarities of the formation of the classroom space of a primary school in Ukraine in the late nineteenth century – 1991 as the key structural component of the school space, the main room in the school, which provides the required conditions for a quality educational process and comprehensive development of the child in order to update the positive experience in the context of the creation of the New Ukrainian School. In connection with the emergence of new challenges and issues in the context of psycho-traumatic events, it is becoming relevant to study the historical and pedagogical experience of the past in creating a favourable educational environment and, in particular, the formation of the space of the primary school classroom, which would not only preserve continuity in the development of pedagogical science but also update the positive experience in the context of the creation of the New Ukrainian School. From the end of the twentieth century until 1991, the space of the primary school classroom in Ukraine had its own history of formation, which is associated with changing approaches to education, changing cultural environment, and the development of material and technical resources. The paper describes the theory and practice of classroom space arrangement in the history of the national primary school in the studied chronological periods, which are divided into separate stages: pre-revolutionary (late nineteenth – early twentieth centuries), 20–30s of the twentieth century, Soviet (1939–1991), in which the following sub-stages are identified: 40-50s, 60s, 70-80s of the twentieth century. There is updated historical and pedagogical experience in the formation of the classroom space as an essential component of the educational environment of the New Ukrainian School – the reform of general secondary education, which is being implemented in Ukraine. The paper traces the origins and principles of modern requirements for the formation of the New Ukrainian School classroom space. On the basis of the generalisation, it is proved that the space of the classroom of the New Ukrainian School must not only respond to the challenges, requirements, and norms that are constantly changing in the context of social change but also rely on the concept’s national educators and the extensive practical experience of primary schools in Ukraine from the late nineteenth century and till 1991. The conclusion is drawn that many aspects reflected in the New Ukrainian School Concept concerning the formation of the primary school classroom space resonate with pedagogical ideas and experiences of the past. The study describes perspective approaches to the formation of a safe classroom space for children in the situation of the Covid-19 pandemic and Russian-Ukrainian war, including cultural and humanistic, systemic, and holistic, mental, and emotional, personal development, socio-geographical, distance, local poster, spatial, co-adaptive, socio-cultural, environmental, anthropological, ergonomic, hygienic, inclusive, etc. The scientific innovation of the study is that for the first time:Systematically and holistically reveals the specifics of classroom space formation in the context of socio-political, socio-economic, and cultural factors of the studied period; The theory and practice of classroom space arranging in the history of the national primary school within the investigated chronological framework is systematised and generalised; the works of national educators, psychologists, hygienists, and architects, which addressed the issues of school buildings and classroom organisation in certain chronological terms are comprehensively and systematically analysed; It is established that the transformations in the formation of the classroom space were connected with the tasks assigned by the state to the education system, taking into account the scientific and pedagogical, ergonomic, anthropometric, hygienic, and aesthetic needs of each stage of development of education and pedagogy; In the process of scientific research, the content of the basic concepts of “classroom’’, “classroom space’’, and “formation of classroom space’’ is clarified. The space of the classroom is considered a spatial and subject component of a primary school, which includes the frame, school furniture, material, and technical, educational, and methodological support of the educational process, the totality and certain placement of which creates conditions for the organisation of training. The components of the classroom space include items that acquire a special meaning in the school (signs, symbols, stands, posters, wall hangings, etc.)


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Поліщук І. В. 
Освітня і експериментально-виховна діяльність Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013) / І. В. Поліщук. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено цілісний аналіз освітньої і експериментально-виховної діяльності Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013) у контексті розвитку освіти й виховання у XX–ХХІ ст. задля актуалізації педагогічного досвіду вченої за умов Нової української школи.Розвиток педагогічної науки, зокрема теорії і методики виховання, на сучасному етапі неможливий без аналізу внеску окремих видатних особистостей у цей процес, творчого використання спадщини значущих педагогічних персоналій для розуміння й розв’язання проблем у сучасній освіті й педагогічній науці. Зокрема, актуалізується потреба дослідження освітньої та експериментально-виховної діяльності Тамари Дмитрівни Дем’янюк (1944–2013 рр.) – відомої української педагогині, фахівчині з теорії і методики виховання, кандидата педагогічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України, відмінника освіти України, члена Комісії інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах України Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, людини енциклопедичних знань із гуманітарних наук, високоінтелектуальної особистості, прихильниці й активної реалізаторки гуманістичних ідей в освіті.У процесі наукового пошуку уточнено зміст базових понять «освітня діяльність», «експериментально-виховна діяльність» та похідних від них. Освітня діяльність Т. Дем’янюк визначається як вид соціальної практики, як вид професійної діяльності, змістом якої є навчання, виховання, розвиток особистості й формування особистісних цінностей. Водночас освітня діяльність Тамари Дмитрівни Дем’янюк є одним із найважливіших чинників її особистісного розвитку, умовою й результатом суспільного розвитку. Своєю чергою, експериментально-виховна діяльність – це продуманий і цілеспрямований процес конструювання й апробації нових практик виховання, що враховує чинники невизначеності, але орієнтований на експертизу й строгий контроль змін у цій практиці; це важливий засіб розвитку педагогічної системи, розробки й упровадження інновацій для створення нових знань і моделей виховного процесу, що сприяють підвищенню якості й ефективності виховання учнів. За своєю сутністю експериментально-виховна діяльність педагога-практика Т. Дем’янюк є інноваційно-дослідницькою діяльністю із заданими вихідними установками, що являють собою конкретні рішення, які регулюють цю діяльність.Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що в ньому вперше: Розкрито життєвий і творчий шлях вченої-викладачки на основі феноменологічного й біографічного підходів через історико-культурні засади в контексті розвитку освіти й педагогічної думки двох періодів – радянського та періоду державної незалежності України.З’ясовано провідні чинники формування педагогічного вчення Т. Дем’янюк (сім’я, родинне й соціальне оточення; соціально-економічні, політичні; система шкільної та інститутської освіти; педагогічна й наукова діяльність; професійне оточення; самоосвіта і саморозвиток); схарактеризовано напрями освітньої діяльності Т. Дем’янюк (завідування кабінетом виховної роботи і шкільних бібліотек Ровенського обласного інституту удосконалення вчителів; розроблення державних документів про освіту; викладацька діяльність; організаційний напрям (завідування кафедрою теорії і методики виховання РДГУ; завідування Всеукраїнською науково-дослідною лабораторією інноваційних технологій; керівництво держбюджетними темами; співпраця з освітніми інституціями різного рівня; організація та проведення науково-практичних конференцій, семінарів різного рівня); експериментально-виховна діяльність; науково-методична діяльність; підготовка педагогічних і науково-педагогічних кадрів). Представлено науково-педагогічний портрет ученої, дослідниці та науковиці Т. Дем’янюк, в основу якого покладено такі характеристики: напрям та сфера педагогічної діяльності; педагогічна майстерність; світогляд; особисті якості; взаємодія з колегами та вихованцями. Важливими елементами в описі педагогічної діяльності особистості та створенні уявлення про неї є наявність відомостей про її фахові вподобання, тобто ту галузь знань, яка стала напрямом її наукових пошуків, здобуття знань, їх передачі молодшому поколінню, а також сферою їх реалізації.Практичне значення дослідження полягає в актуалізації педагогічного досвіду Т. Дем’янюк й обґрунтуванні перспектив його інтерпретації задля організації й удосконалення інноваційної експериментально-виховної діяльності закладів загальної, позашкільної та вищої освіти.^UThe dissertation was conducted on the holistic analysis educational and experimental activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna (1944-2013) within the context development of education and training in the XX-XXI centuries toward the update of the pedagogical experience of scientist in the conditions of the New Ukrainian School. The development of pedagogical science, including the theory and method of education, at the current stage, is not feasible without the analysis of the contribution of certain prominent personalities to this process, creative use of the heritage of meaningful pedagogical personalities for comprehension and problem-solving in modern education and pedagogical science. In particular, is an updated need to research education, experimental and educative activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna (1944-2013) – a well-known Ukrainian pedagogue, a specialist in the theory and methods of education, Doctor of Pedagogical Science, Associate Professor, Honoured Worker of Education of Ukraine, Distinguished Worker of Public Education, a member of the Commission for innovative activity and research experimental work in educational institutions of Ukraine of the Scientific and Methodological Council for Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine, the person with an encyclopedic knowledge of the humanities, a highly intellectual personality, a supporter and active implementer of humanistic ideas in education.In the process of scientific research, the author was clarified the sense of fundamental concepts of “educational activities”, and “experimental and educative activities” and derived from their derivatives. The educational activity of T. Demianiuk is determined as a form of social practice, as a kind of professional activity, the meaning of which is training, education, personal development, and the formation of personal values. In this case, the educational activity of Demianiuk Tamara Dmytrivna is one of the major factors in her personal development, condition, and results in community development. In turn “experimental and educative activities” is thoughtful, the targeted process of designing and testing new educational practices, which takes into account factors of uncertainty but is aimed at the examination and strict monitoring of modifications in this practice; this is an important means of development of the pedagogical system, elaboration, and implementation of innovations for the creation of new knowledge and the models of an educational process, which contribute to the improvement of quality and efficiency education of students. In essence, the “experimental and educative activities” of the practicing teacher T. Demianiuk is an innovative research activity with set output installations that represent specific solutions to regulate this activity. Originality results of the research lie in the fact that for the first time, it: The life and creative work of a scientist and teacher are revealed on the basis of phenomenological and biographical approaches through historical and cultural foundations within the context of the development of education and pedagogical opinion of two periods – the Soviet-era and the period of State Independence of Ukraine.The paper was determined the leading factors of the formation of pedagogical training T. Demianiuk (household, family, and social environment; social economic, political; the school system and institute’s education (graduate education); pedagogical and scientific activity; professional environment; self-education and self-development); it is characterized the directions educational activity T. Demianiuk (head of the office of the educational work and school libraries Rivne Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education; development of the state documents on education; teaching activity; organization trend ( head of the department of Theory and Methods of Education of Rivne State University for the Humanities; head of the All-Ukrainian Research Laboratory of Innovative Technologies; management of state budget topics; collaboration with educational institutions of various levels; organization and holding of scientific-practical conferences, seminars of various levels); experimental and educational activity; scientific and methodological activity; training pedagogical and research and educational staff. The practical mean of investigation consists in the actualization of the pedagogical experience of T. Demianiuk and substantiating the outlook of its interpretation with the aim of organizing and improving innovative experimental education activities of institutions of general, extracurricular, and higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Бондарець М. А. 
Проблема «морально дефективного дитинства» у педагогічній думці 20-30-х. рр. ХХ ст. / М. А. Бондарець. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено цілісний аналіз педагогічної думки 20–30-х років ХХ ст. щодо проблеми «морально дефективного дитинства» як складного соціокультурного й педагогічного феномену, неоднорідного у вимірах й оцінках, задля більш глибокого розуміння загальної картини розвитку освіти й педагогіки досліджуваного періоду в умовах динамічної модернізації сучасної педагогічної науки і практики.Наукова новизна результатів дослідження полягає у тому, що у ньому уперше: Цілісно схарактеризовано українську освітню політику стосовно «морально дефективного дитинства», яка визначалася певними ідейно-політичними й суспільно-економічними умовами й формувалася в складних умовах системної трансформації. Унікальність схарактеризованого періоду полягає в тому, що в цей час в умовах глобальних соціально-економічних і культурних перетворень, наростаючих тенденцій ідеологізації наукового знання в українській психології і педагогіці розвивалися й співіснували оригінальні наукові школи й напрями, у межах яких інтенсивно розроблялися питання «морально дефективного дитинства».З’ясовано, що це період появи нових векторів у соціальній політиці, розширення меж розуміння дитячої «дефективності», появи «нових дефективних дітей і підлітків», об’єднаних у єдину «армію морально дефективних». Це період переходу від благодійної й приватної форм соціального піклування над «дефективними» дітьми до державної системи соціального забезпечення й створення перших інтернатних установ для «морально дефективних» дітей. Схарактеризовано діяльність окремих установ, у яких здійснювалося соціальне виховання «морально дефективних» дітей, як-то: приймальники-ізолятори, колектори, досвідно-педологічні станції, дитячі будинки для нормальних дітей, установи для неповнолітніх правопорушників (основний дитячий будинок, допоміжний будинок, трудова колонія і трудовий будинок для дівчаток), комісії у справах неповнолітніх.Розкрито феномен «морально дефективного дитинства» з урахуванням суспільно-політичних і культурно-освітніх умов досліджуваного періоду. У процесі наукового пошуку уточнено зміст базових понять – «морально дефективне дитинство», «педагогічна думка 20–30-х років ХХ ст.» та похідних від них. З’ясовано, що у досліджуваний період поняття «морально дефективна дитина» використовували щодо дітей, які страждали порушеннями характеру і емоційно-вольової сфери і які були схильні до агресивної та протиправної поведінки. Морально дефективними дітьми вважали педагогічно запущених, безпритульних і т. п., «вибитих із соціальної колії» дітей. Комплексно й системно досліджено погляди педагогів, психологів, педологів досліджуваного періоду на проблему «морально дефективного дитинства» у контексті діяльності регіональних наукових шкіл і напрямів діяльності педагогічних шкіл.Доведено, що у педагогічній думці 20–30-х рр. ХХ ст. причини «морально дефективного дитинства» пояснювалися соціально-економічними та культурно-педагогічними умовами, у яких росла дитина. Розкрито специфіку відображення проблеми виховання «морально дефективного дитинства» у публікаціях часописів досліджуваного періоду: відповідно до проблемно-хронологічного виміру проаналізовано 21 часопис, й 134 статті з проблеми «морально дефективного дитинства».Подальшого розвитку в дослідженні набули положення щодо необхідності врахування культурно-історичної зумовленості термінології як складової методологічного апарата історико-педагогічної науки у процесі аналізу й особливо застосування багатьох з них, зокрема поняття «морально дефективне дитинство».Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що фактичний матеріал, який стосується особливостей визначення сутності проблеми «морально дефективного дитинства» як соціокультурного й педагогічного феномену, особливостей дослідження проблеми «морально дефективного дитинства» в педагогічній думці 20–30-х років ХХ століття можуть бути використані для оновлення змісту навчальних курсів «Історія педагогіки», «Порівняльна педагогіка», «Соціальна робота», «Корекційна педагогіка», які викладаються під час підготовки бакалаврів, магістрів, докторів філософії педагогічних спеціальностей, соціальних працівників й ін.^UThe thesis was conducted the integral analysis of pedagogical thought in the `20s and `30s of the XX century toward the problem of “morally defective childhood” as a complicated sociocultural and pedagogical phenomenon, inhomogeneous in measurements and assessments, the purpose of a better understanding of an overall picture development of education and pedagogy of the analyzed period in the conditions of the dynamic modernization of contemporary pedagogical science and practice. The scientific innovation results of the study involve the question, that it is for the first time: The Ukrainian educational policy is comprehensively characterized in relation to “morally defective childhood’’, which is determined by particular ideological political, and socially economical terms and was shaped by difficult circumstances and systemic transformation. The uniqueness of the characterized period consists in the fact that during this time in the context of global social economic and cultural transformation, and also is increasing tendencies of the ideologization of scholarly knowledge in Ukrainian psychology and pedagogy were developed and coexisted with original scientific schools and directions, within which intensively were designed issue of “morally defective childhood”.In the paper was clarified, that it is a period of the emergence of new vectors in the social policy, expanding the boundaries of understanding of children’s “defectiveness”, the appearance of “new defective children and adolescents”, united in a single “military of moral defective”. This is a period of transfer from charitable and private shapes of social care for “defective” children to the governmental system of social protection and the establishment of the first boarding school for the “morally defective” children. The activity of individual institutions in which the social education of “morally defective” children was done is characterized, such are isolation reception centers, collectors, experiences and pedagogical stations, orphanages for ordinary children, institutions for underage offenders (basis orphanage, auxiliary house, labor colony and labor house for girls), commissions in charge of juvenile. The phenomenon of “morally defective childhood” is uncovered with consideration of the social and political, cultural education terms of the test time. In the process of scientific research was clarified the content basis notions – “morally defective childhood”, “pedagogical thoughts of the `20s and `30s of the XX century” and their derivatives. The author determines that in the studied period the notion of “morally defective children” was used with regard to children who suffered from character disorders and emotional volitional sphere, who tend to aggressive and unlawful behavior. Morally defective children were considered pedagogically neglected, homeless, etc, “knocked out from the social track” children. The work comprehensively and systematically were investigated the views of teachers, psychologists, and the pedagogies of the research period on the issue of “morally defective childhood” in the context of the work of the regional scientific school and the directions of the business of the pedagogical schools.In the thesis was proved that in the pedagogical thought of the `20s and `30s of the XX century the cause of the “morally defective childhood” were explained by the social and economic, and cultural pedagogical conditions, in which the child grew up. The peculiarities of the reflection of the challenges of education of “morally defective childhood” in the periodical publications of the studied period were revealed: respectively to the problem chronological measurement, so 21 journals and 134 articles on the problem of “morally defective childhood” were analyzed. The further development in the investigation was acquired provision on the need to account for cultural and historical conditioning of terminology as a component of a methodological device historic pedagogical science in the process of analysis and especially the application of many of them, namely the idea of the “morally defective childhood”. The practical significance of the obtained results is that factual material, which concerns specifics of the definition of the essence of the challenges of the “morally defective childhood” as a sociocultural and pedagogical phenomenon, features the study problem of the “morally defective childhood” in the pedagogical thoughts in the `20s and `30s of the XX century can be employed to update the content of the educational courses “History of pedagogics”, “Comparative pedagogics”, “Social work”, “Correctional pedagogics”. These courses are taught in the preparation of the bachelors, masters, doctors of the philosophy in pedagogical specialties, social workers, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Петренко М. В. 
Методи інтеграції гетерогенних бібліографічних даних / М. В. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена високою практичною цінністю розробки методів інтеграції та очищення гетерогенних бібліографічних даних для цифрового перетворення бібліотечної галузі України, а отже, кращого задоволення інформаційних потреб громадян. Актуальність підтверджується державною програмою та стратегіями України.Особливості роботи – дослідження проблем, виявлених у реальних даних публічних бібліотек м. Києва, відмінностей у даних, отриманих з різних джерел, та методів їх подолання.Проаналізовано вплив відсутності засобів уникнення візуально невидимих помилок на пошукову доступність та інтеграцію бібліографічних даних.Розкрито та описано особливості та закономірності використання бібліографічних даних у розробленій методиці.Розроблено нові унікальні методи: порівняння значень поля «Сторінки» (стійкий до різних підходів до визначення кількості сторінок); порівняння значень поля «Видавництво» (стійкий до використання різних типів скорочень); виявлення аномалій даних ISBN; мінімізації впливу аномалій даних поля ISBN на процес інтеграції даних.Описується 5-рівневий програмний комплекс, який був розроблений під час дослідження та автоматизує всі етапи роботи з розрізненими бібліографічними даними від отримання їх через всесвітню павутину, очищення, експериментів інтеграції та автоматичного створення інформаційних ресурсів для читачів.^UThe relevance of the study is due to the high practical value of developing methods of integration and purification of heterogeneous bibliographic data for the digital transformation of the library industry of Ukraine, and therefore better meet the information needs of citizens. The urgency is confirmed by the state program and strategies of Ukraine.Peculiarities of the work - research of the problems revealed in the real data of public libraries of Kyiv, differences in the data obtained from different sources, and methods of overcoming them.The influence of the lack of means to avoid visually invisible errors on search availability and integration of bibliographic data is analyzed.The peculiarities and regularities of the use of bibliographic data in the developed methodology are revealed and described.New unique methods have been developed: comparison of the values of the "Pages" field (resistant to different approaches to determining the number of pages); comparison of values of the field "Publishing house" (resistant to the use of different types of abbreviations); ISBN data anomaly detection method; method of minimizing the influence of data anomalies of the ISBN field on the data integration process.Describes a 5-level software package that was developed during the study and automates all stages of working with disparate bibliographic data from obtaining it through the World Wide Web, cleaning, integration experiments and automatic creation of information resources for readers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Петренко О. А. 
Антидисбіотична профілактика експериментальних гастропатій / О. А. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню ролі ендогенної мікробіоти в розвитку гастропатій різної етіології, тобто обґрунтуванню дисбіотичного механізму патогенеза цих захворювань. На підставі експериментальних досліджень було вперше показано, що при дії етіологічних чинників в слизовій оболонці шлунка щурів завжди збільшується рівень біохімічного маркера запалення. Вперше показано, що розвиток гастропатій за механізмом дисбіозу, судячи по збільшенню його ступеню, знижують імунний захист слизової оболонки. Вперше показано, що експериментальна терапія гепатогенної гастропатії (після введення гідразина сульфата) за допомогою комбінованих антидисбіотичних засобів знижує в слизовій оболонці шлунка активність маркера запалення еластази та проявляють тенденцію до зниження рівня уреази. Вперше показана можливість та ефективність стоматогенної профілактики з використанням оральних аплікацій (квертулін, квертулідон, Біотрит, Виноградний), гелів («Квертулін» і «Цитофлавін») та адреналіну, які зменшують рівень запалення та дисбіозу у слизовій шлунку при експериментальних гастропатіях. Розроблено новий більш ефективний гастропротектор фітогель «Квертулідон» з вмістом біофлавоноїду кверцетину, пребіотика інуліну та імуномодулятора імудону. Отримано дозвіл МОЗ України на його використання, а також на фітогелі «Біотрит» і «Виноградний» та на таблетовані форми леквіну і лекасилу.^UThe thesis is devoted to the research of endogenous microbiota role in the development of gastropathies of different etiology, i. e. substantiation of the dysbiotic mechanism of these diseases pathogenesis. Experimental researches showed that at action of etiological factors the level of biochemical markers of inflammation always increases in a mucous membrane ofrats' stomach. It has been shown for the first time that the development of gastropathies by the mechanism of dysbiosis, judging by its degree increase, reducesthe immune protection of the mucous membrane. For the first time it has been shown that experimental therapy of hepatogenic gastropathy (after administration of hydrazine sulfate) with combined antidisbiotics reduces the activity of the marker of inflammation of elastase in the gastric mucosa and tends to reduce urease levels.A new more effective gastroprotector phytogel "Quertulidone" with the content of the bioflavonoid quercetin, the prebiotic inulin and the immunomodulatory immudon has been developed. Permission was obtained from the Ministry of Health of Ukraine for its use, as well as for phytogel "Biotrit" and "Vinogradny" and for tablet forms of lequin and lekasil.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кислий Р. В. 
Розпізнавання людських активних дій за допомогою методів штучного інтелекту / Р. В. Кислий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню методів розпізнавання активності людини та систем отримання даних з натільних сенсорів у зв'язку з розвитком технологій BSN. Такі технології дозволяють постійно моніторити фізіологічні показники людини, що в свою чергу дозволяє виявляти загострення хронічних хвороб, раптові кризові ситуації, а також здійснювати довготривалий моніторинг за здоров'ям людини.У роботі обґрунтовано методи збору та попередньої обробки даних з сенсорів. Для попередньої обробки таких даних розроблено алгоритм, який покращує фільтрацію шумів що виникають при зборі даних. Алгоритм передбачає перетворення одновимірні сигнали (1d) акселерометра в двовимірні (2d) графічні зображення, за допомогою вікна Хеммінга, складаючи сигнали разом послідовно по рядках (stacking), що дозволяє кожній послідовності сигналів корелювати з іншими послідовностями. Доведено оптимальність такого підходу за допомогою порівняння з іншими і вимірюванні точності класифікації за допомогою моделей з однаковими архітектурами. Запропоновано архітектуру моделі на основі нейронної мережі, для ефективної класифікації людської діяльності.Також в роботі розглянуто можливість використання трансферного навчання для задачі розпізнавання людської активності. Здійснене моделювання такого навчання для задачі класифікації типів дихання.Для перевірки висунутих гіпотез створений прилад з сенсорами, що здатний знімати покази рухів грудної клітини і розроблена модель машинного навчання, що на основі даних з приладу має змогу класифікувати дихання людини.^UThe dissertation is devoted to the research of methods of recognition of human activity and systems of data acquisition from body sensors in connection with the development of BSN technologies. Such technologies allow to constantly monitor the physiological parameters of a person, which in turn allows to detect exacerbations of chronic diseases, sudden crises, as well as to carry out long-term monitoring of human health.The methods of data collection and pre - processing from sensors are substantiated in the work. To pre-process such data, an algorithm has been developed that improves the filtering of noise arising during data collection. The algorithm involves converting one-dimensional signals (1d) of the accelerometer into two-dimensional (2d) graphics, using the Hamming window, stacking the signals together sequentially in rows (stacking), which allows each sequence of signals to correlate with other sequences. The optimality of such an approach is proved by comparing with others and measuring the accuracy of classification using models with the same architectures. The architecture of the neural network model is proposed for effective classification of human activity.For the first time, an approach was developed in the problem of determining human activity for the use of models trained on other data sets (so-called transfer training). Simulation of such training for the problem of classification of types of breath is carried out. A device with sensors capable of recording the movements of the chest has been built and a model of machine learning has been developed, which is able to classify human respiration on the basis of data from the device. Also in this work the discussed ability to use transfer training to the problem of human activity recognition. Created a simulation model for classification of breathing types. To test the hypotheses, was developed a device with sensors capable of recording the movements of the chest. Also, machine learning model for human respiration classification was trained, using data from the device.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Петренко С. І. 
Правда як соціальнокомунікаційна категорія журналістики / С. І. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню комплексної проблеми правди в журналістиці як наукової проблеми, актуальність якої в останні п'ять років набула критичної гостроти в глобальному комунікаційному просторі. Правда розглядається як ключова категорія місії журналістики та досліджується у парадигмі «правда – журналістика – суспільство». Увагу приділено з'ясуванню природи, сутнісних ознак і властивостей правди, що формують її як категорію соціальнокомунікаційної взаємодії (СКВ) та визначають її функції. У дисертації робиться спроба окреслити головні аспекти наукової проблеми правди в соціальних комунікаціях (СК) і журналістиці та визначити напрямки її комплексного розв'язання через систему науково-практичних досліджень. В основі наукового пошуку - гіпотеза, що правда є фундаментальною цінністю журналістики і базисною соціальнокомунікаційною категорією (СКК) журналістської діяльності, яка лежить в основі професійних стандартів журналістики, технологій, форм і методів журналістської діяльності, формує мотиви, наміри, алгоритми взаємодії суб'єктів комунікації, є критерієм морального і професійного вибору особистості журналіста. Об'єкт дослідження - правда як категорія. Предмет - правда як соціальнокомунікаційна категорія. Мета дослідження - виявлення сутнісних (абсолютних) ознак і функціональних властивостей правди, що формують правду як СКК журналістики, визначають її критерії, місце і функції у СКВ та забезпечують виконання журналістикою своєї суспільної місії. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що вперше вивчення категорії правди як типологізованого об'єкта дослідження здійснено з позицій соціальнокомунікаційного підходу як методологічної основи наукового пошуку. Це визначило методологічний комплекс дослідження. Вперше обгрунтовано, що: 1) за своєю природою правда є комунікаційною метакатегорією; 2) комунікаційна функція правди є онтологічно зумовленою, аксіологічно вираженою й суспільно спрямованою; 3) правда відкривається у комунікаційній взаємодії – духовній і соціальній – та через неї.Виявлено відсутність категорії правди та її детермінації в поняттєво-категорійному апараті СК, що спричиняє дисфункцію правди як СКК, веде до втрати принципово важливого стрижня не лише журналістикою, а й усією системою СКВ і продукує негативні суспільні наслідки.Підтверджено, що правда за своєю метафізичною природою і сутністю є соціальноспрямованою комунікаційною категорією з набором відповідних функцій. Комунікаційна функція правди є базовою, завдяки якій реалізуються онтологічні та аксіологічні властивості-функції правди, що, своєю чергою, складають СК основу правди як категорії.У результаті комплексу дослідницьких розвідок сформульовано визначення «правда як СКК» та запропоновано ввести категорію правди в поняттєво-категорійний апарат СК наукового вчення і журналістики як метакатегорію СК і журналістики. Журналістську діяльність, угрунтовану на метакатегорії правди, запропоновано класифікувати «журналістика правди». Подано обґрунтування принципу правдоцентричності як метапринципу СК і журналістики, а також місця правди як цінності і правдоцентричності як принципу в системі цінностей особистості журналіста.У результаті наукового розв'язання комплексної проблеми правди як СКК журналістики сформульовано гіпотезу, що правда як метакатегорія СКВ і журналістики через правдоцентричність (як метапринцип) реалізує свою комунікаційну метафункцію для досягнення надмети – соціальної гармонії та суспільного добра. Стверджується, що саме правдоцентричні комунікації формують базис соціальної місії журналістики і повертають їй авторитет соціальновідповідальної діяльності, що є особливо важливим в добу глобальної постправди.Результати дисертаційного дослідження мають наукове і практичне значення для розвитку концепції журналістської освіти, застосування в системі підготовки журналістських кадрів та практиці СК і журналістики.До перспективних напрямків розв'язання наукової проблеми правди віднесено подальші дослідження:– первинної сутності правди, її виявів у реальній СКВ і журналістиці; – критеріїв правди та розробка методології їх застосування в СКВ;– механізму дії правди;– системи духовної комунікації; – правди як метацінності журналістики.Ключові слова: правда, істина, критерії, функції, соціальнокомунікаційна категорія, журналістика, соціальні комунікації, духовні комунікації, взаємодія, правдоцентричність, метакатегорія, метацінність, метапринцип, метафункція^UThe thesis is a comprehensive study of truth viewed as a complex problem of journalism and a research issue, the urgency of which in the last five years has become critical not only in Ukrainian but also in the global communication space. Truth is considered as a key category of the mission of journalism and is explored in the paradigm "truth – journalism – society". The research clarifies the nature of truth and its essential features that form truth as a category of social communication interaction (SCI) and determine its functions. The paper considers major aspects of truth in SCI and journalism and outlines the ways of solving the problem under research.The study is based on the hypothesis that truth is the fundamental value of journalism and a major social communication category (SCC) of journalism, which is the basis of professional standards, techniques, forms, and methods of journalism. This category shapes motives, intentions, algorithms of communication and is a criterion for moral and professional choices and decisions made by a journalist. The object of study is the truth as a category. The subject - the truth as a social communication category.The purpose of the research is to identify the essential (absolute) features and functional properties that characterize truth as the SCC of journalism, determine its criteria, place and functions in the social communication and ensure the fulfilment of social mission by journalism.The scientific novelty of the obtained results: it is the first time when the study of the category of truth as a typological object of research is carried out from the standpoint of the social communication approach as a methodological basis of the research. This determines the methodology of the study. It is the first time when the research claims that: 1) truth – by its nature – is a communicative metacategory; 2) the communicative function of truth is ontologically conditioned, axiologically marked and socially oriented; 3) truth is revealed in communicative interaction – spiritual and social – and through it.The lack of the category of truth and its conceptualization in the categorial apparatus of the SC causes dysfunction of the truth as a SCC and leads to the loss of an important fundamental not only by journalism but also by the entire system of SC and thus producing negative social consequences.It is confirmed that the truth by its metaphysical nature and essence is a socially oriented communication category with a set of relevant functions. The communicative function of truth is the basic one, due to which the ontological and axiological properties and functions are realized, which, in turn, forms the SC basis of truth as a category.Additionally, the paper provides the definition of "truth as SCC" and suggests the category should be introduced into the conceptual and categorial apparatus of SC and journalism as a metacategory. It is proposed to categorize journalistic activity based on the metacategory of truth as "Journalism of Truth". The substantiation of the principle of truth-centeredness as a meta-principle of the SCI and journalism, as well as the place of truth as a value and truth-centeredness as a principle in the system of values of the journalist's personality are given.As a result of the research of the complex problem of truth as SCC of journalism, the hypothesis is formulated that truth as a meta-category of SCI and journalism realizes its communicative meta-function through truth-centeredness (as a meta-principle) to achieve the major goal – social harmony and public good. The paper argues that it is truth-centered communications that form the basis of the social mission of journalism and turn it into the socially responsible activities, which is especially important in the age of global post-truth.The results of the PhD research have theoretical and practical significance for shaping the concept of journalism education, application in the system of journalistic training and the practice of SCI and journalism. The areas of further research of truth have also been determined: – the primary essence of truth, its manifestations in real SCI and journalism;– criteria of truth and development of methodology for their application in establishing the truth in the SCI and journalism;– the mechanism of truth in the SC;– system of spiritual communication;– truth as a meta-value of SC and journalism.Keywords: truth, universal truth, criteria, functions, social communication category, journalism, social communications, spiritual communications, interaction, truth-centeredness, meta-category, meta-value, meta-principle, meta-function.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Петренко А. С. 
Прецедентні феномени у заголовках сучасних засобів масової комунікації: джерела, структура, рецепція / А. С. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Виконана дисертація – це комплексне дослідження прецедентних феноменів в сучасній українській мові: їх джерел, структури та рецепції. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що в ній уперше здійснено лінгвокультурологічний та лінгвокогнітивний аналіз заголовків із прецедентними феноменами українськомовного дискурсу засобів масової комунікації 2014 – 2018 рр.. Уточнено диференційні ознаки базових понять когнітивної лінгвістики, зокрема схарактеризовано лінгвістичні відмінності між прецедентним феноменом і прецедентною мовною одиницею. Структуровано джерельну базу прецедентних феноменів сучасного медійного дискурсу, а також виокремлено неопрецедентні феномени як ментефакти, що фіксують новий зріз знань як результат осмислення реалій сьогодення. Зафіксовано наявність явища поліпрецедентності, яке, з одного боку, може бути наслідком функціонування поліпрецедентних феноменів або, з іншого боку, може виникати під час творення поліпрецедентних заголовків. Змодельовано асоціативні поля частотних прецедентних феноменів і виокремлено національно марковані семантичні складники. Аналіз сутності активно вживаних у когнітивно-дискурсних дослідженнях термінів інтертекстуальність і прецедентність мотивував спільність та відмінність їхніх ознак. Прецедентність визначено як властивість людської свідомості використовувати у створюваних текстах вербальні та невербальні (паралінгвальні) знаки-символи (прецедентні феномени), що є носіями семантичної інформації, значущої для носіїв певної лінгвокультури у конкретний період її розвитку. Основними компонентами, або одиницями, загального для усіх членів лінгвокультурної спільноти ядра знань і уявлень, у дисертації визнано прецедентні феномени.Прецедентними мовними одиницями названо такі мовні одиниці, які актуалізують / вербалізують прецедентний феномен (= прецедентну одиницю) у процесі комунікації і, крім власне лінгвальних ознак, є семіотично важливими знаками національної культури, носіями історико-культурних, побутово-релігійних, етнографічних, соціально-психологічних цінностей (стереотипів, кодів, символів) у межах або і за межами певного національно-культурного та часового / позачасового простору.Запропоновано уведення терміна поліпрецедентність, яким названо явище, сутність якого полягає в багатовекторному зв'язку з джерелами прецедентності, що виявляється як на рівні прецедентних феноменів, так і на рівні тексту (заголовка). Диференційовано дві форми поліпрецедентності: поліпрецедентний феномен (прецедентна мовна одиниця, що має не одне джерело походження) і поліпрецедентний заголовок (текст, побудований не з однієї прецедентної мовної одиниці). Характеристика сфер-джерел у дисертації стала засобом опису ментальності мовця в цілому (як автора, так і читача), як засіб встановлення їх лінгвокультурологічних цінностей і пріоритетів. У дисертації виокремлено, описано та структуровано 7 сфер-джерел прецедентності. Кожну сферу кваліфіковано як багатоструктурний феномен, у якому в результаті якісно-кількісного аналізу виокремлено субсфери та зони-джерела походження.Комунікативно-прагматичні особливості дискурсу засобів масової комунікації створили умови для виникнення та фіксації феноменів, які в дисертаційному дослідженні визначено як неопрецедентні. Неопрецедентними названо феномени, поява яких пов'язана з подіями новітньої історії, з актуальним сьогоденням, що й створює історико-культурне, політичне, соціально-економічне тло їхнього осмислення й умови експлікації мовцями. У дисертації прецедентний феномен розглянуто як ментефакт, що є носієм національно-прецедентних і узагальнено-оцінних смислів. Виявлено актуалізацію релевантних українській лінгвокультурній спільноті мовно культурних кодів за допомогою фразеологічних прецедентних феноменів. Зафіксовано, що вживаючи національно марковані прецедентні імена, автори апелюють не до об'єктивних рис того чи того феномену, а з їх допомогою висловлюють власне суб'єктивне ставлення до цих рис. Диференційовано окрему групу неопрецедентних національно маркованих номінативних одиниц – соціонімів, що називають групу людей або окрему особу за соціально-психологічною, морально-етичною поведінкою в певних політичних умовах. Вказано також на їх національну маркованість і унікальну першоісторію, де укорінені узагальнено-оцінні, емоційно-експресивні, образно-метафоричні конотації. Асоціативний експеримент дозволив визначити місце і значення прецедентного феномену у когнітивній базі сучасного мовця. Виявлено ознаки прецедентних феноменів, що входять до когнітивної бази сучасних мовців, а також сконструйовано асоціативне поле заголовка-стимулу, встановлено відображені в ньому національно зумовлені компоненти.^UThe completed theses is a comprehensive study of precedent phenomena in the modern Ukrainian language: its sources, structures and receptions. The scientific novelty of the research results is that for the first time a linguo-cultural and linguocognitive analysis of headlines with precedent phenomena of the Ukrainian language discourse of the mass media of 2014 – 2018 was carried out. The differential features of the basic concepts of cognitive linguistics are specified, in particular the linguistic differences between the precedent phenomenon and the precedent language unit are characterized. The source of precedent phenomena's modern media discourse base is structured, as well as neo-precedent phenomena are singled out as mentefacts, fixing a new slice of knowledge as a result of understanding the realities of today. The presence of the phenomenon of polyprecedence has been recorded, which, on the one hand, may be a consequence of the functioning of polyprecedent phenomena or, on the other hand, may occur during the creation of polyprecedent headlines. The associative fields of frequency precedent phenomena are modeled and the nationally marked semantic components are singled out. An integrated approach to the study of precedent phenomena recorded in a certain period of development of the linguistic and cultural community, allowed to determine its moral and ethical, socio-economic, historical and cultural, and others priorities. The analysis of the essence of terms intertextuality and precedenсе actively used in cognitive-discourse research motivated the commonality and difference of their features. Precedence is defined as the property of human consciousness to use in the created texts verbal and nonverbal (paralingual) signs-symbols (precedent phenomena), which are carriers of semantic information relevant to the bearers of a certain linguistic culture in a particular period of its development. The main components, or units, of the common core of knowledge and ideas for all members of the linguistic and cultural community, are recognized in the dissertation as precedent phenomena: 2) relevant in cognitive (cognitive and emotional) terms; 3) constantly updated in the language of representatives of one or another national-linguistic-cultural community.It was proposed to introduce the term polyprecedence, which refers to the phenomenon, the essence of which lies in the multi-vector connection with the sources of precedent, which is manifested both at the level of precedent phenomena and at the level of text (headline). Two forms of polyprecedence are differentiated: a polyprecedent phenomenon (a precedent language unit with more than one source of origin) and a polyprecedent title (a text constructed from more than one precedent language unit).The characterization of the spheres-sources in the dissertation became a means of describing the mentality of the speaker as a whole (both the author and the reader), as a means of establishing their linguistic and cultural values and priorities. In the dissertation 7 spheres-sources of precedence are singled out. Each sphere is qualified as a multistructural phenomenon, in which as a result of qualitative and quantitative analysis the subspheres and zones-sources of origin are singled out, which in the minds of speakers are represented by precedent personalities and precedent texts, actualized in communicative-discursive reality by precedent names, precedent quotations or precedent statements, precedent situations. The phenomena, the appearance of which is connected with the events of modern history, with the actual present, which creates the historical-cultural, political, socio-economic background of their comprehension and the conditions of explication by the speakers, are called neoprecedent.A separate group of neoprecedent nationally marked nominative units – socionyms, which name a group of people or an individual by socio-psychological, moral and ethical behavior in certain political conditions, was differentiated. Their national labeling also points to a unique prehistory, where generalized-evaluative, emotionally-expressive, figurative-metaphorical connotations are rooted. The associative experiment allowed to determine the place and significance of the precedent phenomenon in the cognitive base of the modern speaker. The signs of precedent phenomena that are part of the cognitive base of modern speakers are revealed, as well as the associative field of the headline-stimulus is constructed, the nationally conditioned components reflected in it are established. As a result of the directed experiment, the awareness of the national labeling of precedent phenomena by the bearers of Ukrainian linguistic culture was recorded, despite the different nature and semantic complexity of the headlines (monoprecedent, polyprecedent headlines, headlines with polyprecedent phenomenon (a)).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Яковець А. І. 
Експериментальне обґрунтування нових методів лікування глаукоми / А. І. Яковець. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена проблемі підвищення ефективності лікування глаукомної оптичної нейропатії шляхом визначення впливу культивованих постнатальних мультипотентних стовбурових клітин-похідних нервового гребеня на морфо-функціональний стан зорового аналізатора в експерименті.^UThis dissertation is devoted to the issue of how to enhance the treatment effectiveness in glaucomatous optic nerve by identifying the effect of cultured adult multipotent neural crest-derived stem cells on the structure and functionality of the visual system in the experiment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Овчиннікова Л. О. 
Формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики / Л. О. Овчиннікова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації представлено результати дослідження процесу формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики. У роботі запропоновано інтерпретацію змісту понять «стиль», «стиль управління», «мистецько-педагогічний колектив». На основі теоретичного аналізу дефініцій поданих у роботі понять доведено, що визначення терміну «стиль управління мистецько-педагогічним колективом» в педагогічній поняттєвій базі не представлено. Розроблено компонентну структуру стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики в єдності мотиваційного, лідерського, комунікативного компонентів. Доведено, що на процес результативності формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики впливають такі принципи: гуманізації й демократизації, науковості, неперервності та послідовності управлінських дій, діалогічності (полісуб'єктності), оптимальності й ефективності; емоційності педагогічного процесу); функцій.^UThe thesis presents the results of research of the process of formation of the style of artistic-pedagogical team management in future music teachers. The paper offers an interpretation of the content of the concepts “style”, “management style”, “artistic-pedagogical team”. Based on the theoretical analysis of the definitions of the concepts presented in the paper, it is proved that the definition of the term “style of artistic-pedagogical team management” in the pedagogical conceptual framework is not presented. In order to avoid scientific differences in the interpretation of the key concept of the study, its author's definition is proposed in the work. Thus, we consider the style of artistic-pedagogical team management as an optimal set of tools and techniques that allow the manager to flexibly use the manner of behavior to influence employees depending on the situation to effectively achieve the goals of the organization. The content of activities for the formation of management st


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Петренко О. В. 
Дитяча книга на теренах України: видавничий і статистично-обліковий аспекти (друга половина ХІХ століття – початок ХХІ століття) / О. В. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному висвітленню видавничого і статистично-облікового аспектів концептуалізації дитячої книги за весь період її випуску на теренах України. В дисертаційній роботі досліджено історію становлення та розвитку обліку друку дитячих книг як відображення формування видавничого контенту для українських дітей; визначено тенденції випуску дитячих книг протягом усього періоду існування українського книговидання для дітей; фахово окреслено базові засади функціонування системи обов'язкового примірника; виокремлено чинники, що визначають характер державного обліку друку дитячих книг і впливають на його об'єктивність; проаналізовано типові помилки у видавничому оформленні дитячих книг суб'єктами видавничої діяльності.^UThe dissertation is devoted to the complex coverage of publishing and statistical-accounting aspects of the conceptualization by the children's book for the entire period of its release in Ukraine.The dissertation research study the history of the formation and development of statistical accounting for the printing of children's books as a reflection of the formation of publishing content for the Ukrainian children is investigated, identified trends in the production of children's books throughout the existence of Ukrainian book publishing for children, professionally outlines the basic principles of the legal deposit system, highlights the factors that determine the nature of the state statistics of children's book printing and affects its objectivity, typical errors in the publishing design of children's books by the subjects of publishing activity are analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Ігнатенко Д. Ю. 
Обґрунтування параметрів ґрунтоцементних пальових підпірних конструкцій на зсувонебезпечних схилах / Д. Ю. Ігнатенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.15.09 – «Геотехнічна і гірнича механіка». Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, 2021.Дисертація присвячена дослідженню параметрів ґрунтоцементних паль у якості підпірних конструкцій на зсувонебезпечних схилах.В роботі проведені обстеження та аналіз поточного стану зсувонебезпечних схилів яружно-балкової мережі у м. Дніпрі.Виконано порівняльні розрахунки скінченно-елементних моделей зсувонебезпечного шаруватого схилу з влаштуванням підпірних конструкцій з ґрунтоцементних паль: вертикальних, розташованих під кутом до вертикальної осі, об'єднаних бетонним ростверком, без ростверка, різного діаметру, з різною відстанню між палями, але однакової довжини, що обумовлена розташуванням визначеної за попередніми розрахунками поверхні ковзання. За результатами розрахунків контактної задачі взаємодії ґрунтового масиву та підпірної конструкції було отримано закономірності формування міцності та стійкості зсувонебезпечного укріпленого схилу, що дає можливість прогнозування його геомеханічної стійкості в залежності від можливого розташування кривої поверхні ковзання.Обґрунтовано спосіб підвищення коефіцієнта стійкості ґрунтового схилу в залежності від варіації параметрів ґрунтоцементної підпірної пальової конструкції.^UThesis for obtaining scientific degree of the Candidate of Technical Sciences in specialty 05.15.09 – "Geotechnical and mining mechanics". Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, National Technical University "Dnipro Polytechnic", Dnipro, 2021. The dissertation is devoted to the research of parameters of soil-cement piles as supporting structures on landslide-prone slopes. The paper conducts surveys and analysis of the current state of landslide-prone slopes in the city of Dnipro. Comparative calculations of finite-element models of landslide-layered sloping slope with arrangement of supporting structures of soil-cement piles: vertical, located at an angle to the vertical axis, connected by a concrete grillage, without a grillage, with different diameters, with different distance between piles, but with the location determined by preliminary calculations of the location of sliding surface. According to the results of calculations of the contact task of interaction of soil mass and supporting structure, the regularities of formation of strength and stability of landslide-reinforced slope were obtained, which allows to predict its geomechanical stability depending on the possible location of the sliding surface curve. The method of increasing the coefficient of stability of the soil slope depending on the variation of the parameters of the soil-cement supporting pile structure is substantiated


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Письменний І. О. 
Електронна система охорони здоров'я: постійний моніторинг стану пацієнта / І. О. Письменний. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена актуальній задачі підвищення ефективності системи охорони здоров'я шляхом побудови Електронної Системи Охорони Здоров'я, котра забезпечить збір, обробку та збереження даних пацієнта; дозволить інтегрувати існуючі системи ЕМК та забезпечить можливості для підключення сервісів сторонніх організацій. Проаналізовано існуючі підходи до інформатизації медичних процесів та показано їх синергію за рахунок збільшення об'єму зібраних медичних даних і, як наслідок, отриманих з них знань. Показано перевагу сервіс-орієнтованих архітектур в контексті даної задачі. Запропоновано метод пошуку сервісів, заснований на порівнянні моделей API, покликаний підвищити ефективність розробки нових компонентів ЕСОЗ шляхом перевикористання існуючої функціональності. Класифіковано вразливості окремих компонентів системи та розглянуто шляхи убезпечення даних користувача. Надані рекомендації до побудови архітектури можуть бути використаними при розробці ЕСОЗ, закріпленої в Законі України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (від 19.10.2017 № 2168-VIII, редакція від 01.01.2021), та розширюють її потенціал більш повно реалізуючи рівень взаємодії пацієнта з системою.Розглянуто використання прикінцевих обчислень для моніторингу стану пацієнта на прикладі програмно-апаратного комплексу визначення дихання пацієнта. Показано такі переваги обробки сигналів мереж натільних датчиків як можливість отримання та передачі на актуатори результатів аналізу в реальному часі, підвищену автономність системи, адже зникає необхідність постійного зв'язку з хмарою, убезпечення даних користувача шляхом мінімізації їх передачі в хмару, що значно знижує ризик атак типу «людина посередині».Запропоновано нові методи побудови крайових мереж на основі графів, котрі дозволяють розподіляти обчислювальні задачі всередині себе відповідно до особливостей та потужностей окремих вузлів системи та зменшити навантаження на хмарну інфраструктуру. Даний метод є удосконаленням традиційних ІоТ-архітектур, адже по суті дозволяє представляти прикінцеві вузли як сервіси і забезпечує можливість композиції їх функціоналу.Поєднання крайових обчислень в мережах натільних сенсорів та хмарної частини ЕСОЗ дозволяє ефективно збирати, обробляти, зберігати та надавати доступ до даних пацієнта, забезпечуючи постійний моніторинг його стану; надаючи більш повну інформацію для діагностики та лікування лікарю; перевикористовувати зібрану інформацію в наукових цілях та для збору статистики і прийняття рішень, що спираються на дані державними органами.^UThis thesis is focused on solving actual problem of improving healthcare system's efficacy by introducing Electronic Healthcare System (EHS), which will enable collection, processing, and persistence of patient's data, integrate existing PHR solutions and provide pluggable connectivity for third parties. Existing approaches to digitalization of healthcare domain were analysed, and synergy of applying them together caused by increased amount of data available in the system and, as a result, extracted knowledge was shown. Advantages of applying Service-Oriented Architecture to given task were shown. Using ontology-based service discovery was proposed aimed to improve the efficacy of new service development by reusing already existing functionality with matching criteria being defined as sum ontology-based distance of respective API models and convolution of QoS requirements' conformity.Classification of threats of various EHS components was performed and methods to mitigate found vulnerabilities were proposed. Utilization of blockchain with combined proof-of-authority, proof of stake and proof-of-conformance consensus is suggested to guarantee patient's data integrity and ensure regulatory compliance requirements. To mitigate performance and privacy drawbacks of shared Hyperledger it is suggested to use it as an index pointing to data stored on the third-party services with an additional benefit of precise authorization boundaries. Suggested methods of system design can be used in the implementation of EHS specified in the Law of Ukraine "On state financial guarantees of health care" (from 19.10.2017 № 2168-VIII) and expand its potential by closer integration of patient's interactions layer.Usage of fog computing for continuous patient monitoring is introduced with an example of computer appliance for user's breath detection. Advantages of processing body sensor network's signal on the edge were shown including increased system autonomy, reduced feedback latency, improved security of sensitive data due to restrictions on transferring measurements to the cloud resulting in lower chance of man-in-the-middle attacks.Novel graph-based fog computing network model, which allows distribution of computational task in the edge networks with the regard to the varying capabilities and resources of each node was developed and evaluated in the simulated environment. In this model smart sensors are regarded as services allowing other system components to consume their capabilities, improving networks robustness and redundancy. Algorithm of preservation of most meaningful data based on cumulative moving average for caching measurements on storage-restricted intermediate fog nodes with an algorithm to mitigate consequences of edge network fragmentation.The combination of edge computing inside body sensor networks and cloud-based EHS modules provides effective collection, processing, persistence, and access to user's data bound with continuous patient monitoring; provides increased volume of meaningful information for diagnosis and treatment to the physicians; allows to reuse gathered information for scientific purposes; makes possible for governmental agencies to collect statistics and make data-driven decisions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Петренко М. С. 
Клініко-нейровізуалізаційні кореляції у хворих на гіпертензивну та атеросклеротичну енцефалопатію / М. С. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню нейровізуалізаційних маркерів дисциркуляторної енцефалопатії (хронічної ішемії мозку) із переважним ураженням малих судин (хвороба малих судин). Найбільша увага приділялася депонуванню заліза в базальних гангліях та фракційній анізотропії провідних шляхів головного мозку, що визначалися за допомогою SWI та DTI МРТ послідовностей. У даному дослідженні було виявлено, що зазначені маркери пов'язані із когнітивними та руховими порушеннями а також із показниками церебральної гемодинаміки та біохімічними показниками венозної крові. Метою даної роботи було поглибити розуміння патогенезу розвитку когнітивних та рухових порушень у пацієнтів із маркерів дисциркуляторною енцефалопатією та доповнити методики діагностики на основі нейровізуалізаційних методів дослідженя, таких як МРТ у режимах DTI та SWI.^UThe dissertation is devoted to the study of neurovisualization markers of discirculatory encephalopathy (chronic brain ischemia) with predominant damage to small vessels (small vessels disease). The most attention was paid to the iron deposition in the basal ganglia and brain pathways fractional anisotropy changes, that were determined by SWI and DTI MRI sequences. In this study, it was found that these markers are associated with cognitive impairment and movement disorders, as well as cerebral hemodynamics and biochemical indicators of venous blood. The purpose of this work was to deepen understanding of the pathogenesis of cognitive impairment and movement disorders development in patients with dyscirculatory encephalopathy and to supplement the methods of diagnosis based on neurovisualization research methods, such as DTI and SWI MRI sequences.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кулик В. О. 
Методи та механізми управління інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях харчової промисловості / В. О. Кулик. — Б.м., 2021 — укp.

Кулик В.О. Методи та механізми управління інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях харчової промисловості.  Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.13.22 «Управління проектами та програмами». Захист відбувся на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 41.052.09 в Одеському Національному політехнічному університеті Міністерства освіти і науки України, Одеса, 2020. У дисертації вирішено важливу науково-технічну проблему розроблення методології управління інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях харчової промисловості. У роботі проведено системний аналіз стану теорії та практики управління інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях. У дослідженні визначено, що, незважаючи на значний прогрес, досягнутий у реалізації ефективного управління інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях, все ще недостатньо уваги приділяється питанню про те, як інтегрувати інновації у портфель проектів організації. На підставі аналізу результатів робіт провідних учених виділено сучасні підходи до управління інноваціями та управління інноваційними процесами у розвитку організацій. Проведений аналіз дозволив виявити когнітивні та методологічні прогалини в управлінні інноваціями у проектно-орієнтованих організаціях. В результаті проведених досліджень визначено, що необхідною умовою принципової життєздатності відкритої технічної системи є закон повноти частин, який визначає умови мінімальної працездатності системи. Так отримано правило формування інноваційної системи підприємства: для синтезу системи необхідна наявність чотирьох блоків і їх мінімальна придатність до виконання функцій передачі інформації без спотворень.На основі побудованих математичних моделей запропонована структура системи управління, що удосконалює управління інноваційним розвитком підприємства шляхом моніторингу фактичних показників розвитку підприємства в реальному часі, що дозволяє втримати вартість портфелю інновацій у прийнятних межах із урахуванням фінансових обмежень. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробленні моделей і методів, які являють собою сукупність інструментарію удосконалення механізму управління інноваціями проектів, як нематеріального активу організацій. Результати дослідження можуть бути використані в проектах для підвищення ефективності інноваційної діяльності проектно-орієнтованих організацій харчової галузі.Ключові слова: управління реалізацією інноваційних проектів, формування інноваційного портфелю проектів, механізм управління інноваціями, трансформація інновацій у портфелі проектів.^UThe dissertation solves an important scientific and technical problem of developing the methodology of innovation management in project-oriented food industry organizations.The system analysis of the state of theory and practice of innovation management in design-oriented organizations is carried out. The study determined that, despite the significant progress made in the implementation of effective innovation management in project-oriented organizations, insufficient attention is being paid to the issue of how to integrate innovations into the organization's project portfolio. Based on the analysis of the results of the works of leading scientists, modern approaches to innovation management and management of innovative processes in the development of organizations are highlighted. The analysis allowed to reveal cognitive and methodological gaps in the management of innovations in project-oriented organizations. As a result of the research, it was determined that the necessary condition for the fundamental viability of an open technical system is the law of the completeness of parts, which determines the conditions for the minimum system capacity. Thus, the rule of forming the innovation system of the enterprise is obtained: for the synthesis of the system, there is a need for four units and their minimum suitability for performing functions of information transmission without distortion.Based on the constructed mathematical models, a management system structure is proposed that improves the management of innovative development of the enterprise on the basis of monitoring their actual indicators of enterprise development in real time and allows keeping the value of the portfolio of innovations within acceptable limits, taking into account financial constraints.The formalization of the conceptual bases of project portfolio management was carried out, which made it possible to coordinate the portfolio of projects with the strategic goals of the organization. The mechanism of enterprise competitiveness management is proposed, which becomes effective due to application of resource approach to the study of the potential of enterprise development and allows to develop ways to realize its full potential through a portfolio of projects.Іt is determined that one of the most important factors of successful enterprise competitiveness is its ability to innovate. The classification of innovations in the enterprise is considered, depending on the changes that need to be made in the enterprise system. Allocated classification allows obtaining objective criteria for assessing the innovation of the project, determine the criteria for assessing the required qualifications of employees and determine what industry is implementing innovation and what expected quality of the result of solving the task.To manage the implementation of the portfolio of innovative projects of the enterprise, the structure of an open innovation system as a chain of structural units aimed at achieving the strategic goal of enterprise development is proposed. The thesaurus of management of innovative development of the enterprise has been improved by specifying the content of the concepts and categories "open innovation system", "mechanism of implementation of innovation activity", "national innovation system". The methods of calculating the integral index for selection of innovative enterprise projects on the basis of the weighted average value are proposed. It is proved that this indicator allows to combine objective data about each of the innovative directions of enterprise development and development of the potential of the enterprise due to the implementation of the innovation project.The author analyzes the program documents on management of innovation development both at the level of Ukraine and at the level of the European Union. The analysis made it possible to conclude that in order to provide innovative development of the country, a national innovation system is needed. The model of management of internal innovations of the project is developed, which is based on the definition of a sign of innovation value, which allows to make managerial decisions in the transition during the life cycle stages of the project. A mathematical model for forming a portfolio of a project-oriented organization is proposed, which is based on maximizing the portfolio's efficiency, taking into account existing resource constraints. The model includes an assessment of compliance with the phases of the life cycle of each of the innovative directions of enterprise development.The practical value of the results obtained is to develop models and methods that represent a set of tools for improving the mechanism for managing innovation as a non-material asset of organizations. The results of the study can be used in projects to increase the effectiveness of innovative activities of project-oriented food industry organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Петренко Л. М. 
Духовно-моральне виховання та освіта української молоді у спадщині Григорія Ващенка / Л. М. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено й науково систематизовано творчу спадщину Г. Ващенка, з'ясовано її специфіку, структуру концепції духовно-морального виховання й освіти української молоді з погляду сучасних методологічних позицій, персоналістично-біографічного, феноменологічного, герменевтичного, синергетичного, парадигмального, аксіологічного, системно-хронологічного підходів; схарактеризовано поняттєво-термінологічний інструментарій та концептуальні засади авторської моделі дослідження. Ураховуючи авторські критерії, розроблено й науково аргументовано періодизацію науково-педагогічної та освітньо-культурної діяльності вченого: І період – освітньо-виховний – (1878–1903 рр.); ІІ період – професійно-діяльнісний (1903–1917 рр.); ІІІ період – експериментально-новаторський (1917–1934 рр.); IV період – науково-дослідницький (1934–1943 рр.); V період – методолого-аналітичний (1943–1967 рр.); виокремлено закономірності, суперечності, тенденції (універсальні загальноосвітні та творчо-діяльнісні особистісні) науково-педагогічної та освітньо-культурної творчості Г. Ващенка; систематизовано сукупність ідей і засобів технологічного складника концепції духовно-морального виховання та освіти української молоді у спадщині Г. Ващенка; здійснено наукову оцінку доробку Г. Ващенка в дослідженнях сучасних учених; окреслено шляхи актуалізації його концепції духовно-морального виховання та освіти української молоді в сучасній українській науці та освітній практиці.^UThe dissertation researches and scientifically systematizes Gr. Vashchenko's creative legacy, clarifies its specific features as well as the structure of the concept of spiritual and moral upbringing and education of Ukrainian youth in terms of contemporary methodological standpoint, personalist and biographical, phenomenological, hermeneutic, synergetic, paradigmatic, axiological, systematic and chronologic approaches. Based on the author's criteria, the periodization of scientific and pedagogical, educational and cultural activities of the scientist has been elaborated and scientifically substantiated: period I – educational (1878–1903); period II – professional-functional (1903–1917); period ІІІ – experimental-innovative (1917–1934); period IV – scientific-empirical (1934–1943); period V – methodological and analytical (1943–1967); its technological foundation being the organizational and methodological support of the educational process due to determining the structure of the education system, elaborating a model of a creative school, clarifying the basic parameters of the content of education with the aim of acquiring integral knowledge by the personality, choice of education and upbringing methods, organizational and pedagogical, cultural and educational, material and technical means and recommendations as to their implementation in accordance with ages and stages of children and youth development;the ways of actualization of Gr. Vashchenko's concept of spiritual and moral upbringing and education of Ukrainian youth in the contemporary Ukrainian science and educational practice have been outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Петренко В. Л. 
Розробка нових принципів управління технологічним процесом іпобудова системи автоматичного керування ЕШП. / В. Л. Петренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розвитку основного процесу спеціальноїелектрометалургії - електрошлаковому переплаву. Проаналізовані взаємозв'язки технологічних параметрів ЕШП, що впливають на металургійну якість злитків йкінцевої продукції. Доведено, що одним з головних чинників, що забезпечуємінімальний розвиток лікваційних процесів при тотожності інших параметрів єконтрольоване, постійне впродовж переплаву мінімальне заглиблення витратнихелектродів в шлакову ванну на рівні 5-10мм. З використанням експериментальногообладнання побудовано систему прямого вимірювання й обчислення технологічнихпараметрів переплаву з частотою до 100Гц, що дозволило реалізувати системурозрахункових датчиків тих параметрів переплаву, що не підлягають прямимвимірюванням в процесі ЕШП, як-то вага витратного електроду, вага злитка,занурення електроду в шлак тощо. Запропоновано й реалізовано САУ ЕШП на основітак званого свінг-контролю, що полягає в періодичному примусовому порушенніпараметрів переплаву й вимірюванні та обчисленні впливу цих збуджень на перебігпроцесу. Коливання-свінг параметрів ЕШП викликають за рахунок примусовогопереміщення електроду до поверхні шлакової ванни аж до наближення до дуговогорежиму й повернення до шлакового режиму переплаву. Розроблено рекомендаціїщодо переобладнання старих печей ЕШП на основі свінг-контролю й пропозиції дляосновних вітчизняних печей ЕШП типу ОКБ-1065.^UThe dissertation is focused on the electroslag remelting technology developing, especiallyon the control of the consumable electrode immersion in to the slag pool during remeltingprocess. It is clearly showed that in case of similar conditions of ingot remelting the bestmetallurgical quality requires to minimize the depth of a consumable electrode immersionin to the slag pool and that immersion should be about 5-10mm. The special laboratoryequipment was developed for direct and indirect measuring of the ESR technologicalparameters with the frequency up to the 100Hz. Such equipment was the basement fordetecting such measurable directly parameters as an actual weight of a consumableelectrode, ingot being melted, electrode immersion etc. Proposed and developed ESRcontrol system on the base of so known swing – control, other words on the base of thespecial deviation of various technological parameters due to the artificial disturbance of aconsumable electrode. Swing – control basis proposed for reconstruction of the old ESRequipment including main Ukrainian ESR furnaces OKB-1065.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського