Ситнікова Н.Є. Психологічні особливості самоствердження особистості старшокласника в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н.Є. Ситнікова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.
Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено психологічні особливості самоствердження особистості старшокласника у навчально-виховному процесі. Проаналізовано сучасні наукові уявлення про феномен самоствердження як сутнісного прагнення старшокласника до підтвердження власної цінності. Обгрунтовано логіко-структурну модель позитивно спрямованого самоствердження особистості старшокласника у психологічно-регламентованому навчально-виховному процесі. Теоретично визначено й експериментально підтверджено психологічні особливості самоствердження учнів раннього юнацького віку у процесі навчання. Проведено моделювання системних інноваційних змін у межах розробленої програми перебудови життєдіяльності загальноосвітньої школи у напрямку створення високорозвивального середовища. Доведено позитивний вплив даної програми на самоствредження особистості старшокласника експериментальної школи.