Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (19)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Слєпцов О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія: Будівництво   
1.

Слєпцов О.С. 
Архітектура цивільних будівель на основі відкритих збірних конструктивних систем: Автореф. дис... д-ра архіт.: 18.00.02 / О.С. Слєпцов ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 1999. — 35 с. — укp.

Дисертацію присвячено теоретичним основам розвитку архітектури цивільних будівель. Вперше комплексно розглянуто проблеми формування архітектури цивільних будівель на основі відкритих збірних конструктивних систем у період соціально-економічних змін в Україні. Охарактеризовано етапи і тенденції розвитку індустріалізації будівництва України, концепцію теоретичної моделі перспективної архітектурно-конструктивної системи. Розроблено класифікацію і виявлено види і напрямки розвитку перспективних архітектурно-конструктивних систем, сформульовано принципи відкритої збірної конструктивної системи. Викладено вимоги до формування містобудівних комплексів на основі універсальних конструктивних систем. Надано рекомендації щодо реконструкції і перспективного розвитку будівельного комплексу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н71-021.5

Рубрики:

      
2.

Яковенко М. К. 
Еволюція Київської архітектурної школи як складової системи освіти України(на прикладі Київського національного університету будівництва і архітектури) / М. К. Яковенко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційному дослідженнірозглянуто становлення і визначені основні етапирозвитку Київської архітектурної школи.Обґрунтовано зміст поняття "архітектурна школа". Виявлені методологічні особливості архітектурних шкіл, за допомогою аналізу вітчизняних та закордонних вищих навчальних закладів мистецького та архітектурного спрямування. Розглянутодосвід організації освітніх просторів архітектурно-інженерних вищих навчальних закладів та обґрунтовано необхідність модернізування матеріально-технічної бази. Доповнені наявні відомості про провідних професорів та випускників архітектурного факультету Київського національного університету будівництва і архітектури та визначено вплив їх науково-творчих здобутків,які відображають основний результат підготовки архітектурною школою. Сформовані принципи розвитку та запропоновано вектори модернізування Київської архітектурної школи як складової системи освіти України.^UIn the dissertation research formation is considered and the main stages of development of the Kyiv architectural school on the basis of the collected and systematized considerable research material are defined. The content of the concept of "architectural school" is revealed. The choice of Kyiv National University of Construction and Architecture as a basis for the study of the Kyiv architectural school on the following factors is justified: age, number of applicants for higher education, the number and quality of the teaching staff, the branching of system units in Ukraine, the quality of graduates. In addition, it has historically formed its own scientific and pedagogical school, which objectively influenced the formation and development of higher architectural education in Ukraine. The methodological features of architectural schools are revealed, with the help of the analysis of domestic and foreign higher educational institutions of art and architectural direction. The main world educational programs of higher education institutions, namely the educational program in the United States and the Bologna system of education in Europe, were determined by the example of universities that lead in the world rankings of architectural education. The author highlights the domestic example-the embodied project of the architectural building of KNUCA and the prospects for the development of educational spaces of the architectural school are proposed. Supplemented and corrected knowledge of leading experts – professors and graduates of the faculty of architecture of Kyiv National University of Construction and Architecture. The influence of scientific and creative achievements of leading specialists-professors and graduates of the faculty of architecture on the formation of the architectural school of KNUCA and the country as a whole is determined. The paper examines the creative role of the graduates of architectural faculty KNUCA, among whom are prominent Ukrainian architects, the famous scientists, National and Honored architects of Ukraine, winners of state awards, the chief architects of Kyiv and other cities in Ukraine and abroad in different years, the architects who became famous and achieved outstanding results in other industries. In the work the interrelation of architectural education and architectural practice is proved, as actually the Kyiv architectural school was formed on the basis of two components: educational (higher educational institutions of architectural and art direction) and scientific and design (research and design institutes). They coexisted in close contact with each other, so many practitioners and theorists were at the same time teachers of educational institutions, which is clearly confirmed by the author in this work. The principles of development of the Kyiv school of architecture as a component of the education system of Ukraine, namely the principle of continuity, innovation and integration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Алімадад Солтані А. .. 
Принципи формування архітектури торгово-розважальних комплексів в Ірані / А. .. Алімадад Солтані. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації проаналізовані наукові роботи, нормативні документи теми дослідження, визначені основні етапи розвитку торгових площ та торгово-розважальних комплексів. Виявлені основні фактори, що впливають на формування торгово-розважальні комплекси Ірану:соціально-економічні, містобудівні, природно-кліматичні, функціонально-типологічні, технічні, культурно-традиційні та екологічні чинники. Проаналізований закордонний та вітчизнянийдосвід архітектурних вирішень ТРК. Визначена методика дослідження. Проаналізована функціональна група приміщень, що формує структуру ТРК. З'ясовано вплив архітектурно-конструктивних вирішень на формування та розвиток ТРК. Встановлено основні ознаки класифікації ТРК для Ірану:розміщення у структурі міста, планувальна організація, типологія, сезон використання (відкритий, закритий, напіввідкритий тип), композиційні вирішення та форма плану, конструктивні вирішення. Виділені принципові схеми рекомендованого розміщення торгово-розважальних комплексів в структурах міст Ірану. Розроблена номенклатура перспективних типів ТРК: I тип – малі, II тип – середні, III тип – великі,IV тип – комбіновані. Визначені принципи архітектурно-планувальної організації,а саме: основні (ситуативної адаптивності (містобудівного просторового розміщення), варіативності, естетично-візуального сприйняття) та додаткові (економічної ефективності, екологічної безпеки і безбар'єрності архітектурного середовища). Рекомендовані прийоми для формування архітектури ТРК Ірану. Рекомендовані композиційні прийоми архітектурно-просторової організації ТРК та їх характеристики.^UIn the first chapter, “Premises of occurrence of shopping and entertainment complexes (SEC),” the main analysis and synthesis of specialized literature review and scientific works were performed. It was established that nowadays there are absolutely not enough comprehensive design recommendations for SEC. This is what determines the relevance of this research. Most of specific aspects regarding the architecture of general-purpose commercial buildings were studied. The feasibility of developing scientifically based recommendations and design methodology for SEC has been proven.In the second chapter, “Methods and requirements to the formation and development of shopping malls”, the author developed: conceptual foundations (choosing a common research methodology and calculating the composition of the areas and premises of shopping malls); modeling of the planning structure (determining the scientific basis for creating the optimal functional-technological process and architectural and planning decisions of shopping malls); a scheme of the influence of design decisions on the space-planning structure of shopping malls; classification of modern shopping and entertainment complexes (according to different criteria).In general, the classification of the SEC should take into account the following parameters: location in the city structure (major city SEC, city value, local SEC, suburban SEC, renovation and revitalization of the industrial area); three-dimensional spatial solutions (compact, linear-compact, linear-network); planning organization (one-tier, two-tier, multi-tier); typology (small, medium, large, combined); season of use (depending on climatic conditions: open, closed, semi-open (combined) type); compositional solutions and plan form (point (square, cross), linear (rectangular) and network); structural solutions (wall, frame-wall, frame and combined and mixed systems).In the third section, “Principles of the formation of the architectural and planning structure of shopping and entertainment complexes,” according to the scientific researches (analysis of practice, experimental design, etc.) the principles of architectural and planning organization of shopping and entertainment complexes for Iran are developed.Based on the analysis of the existing experience, four types of shopping and entertainment complexes were proposed:– I type - shopping and entertainment centers of the basic degree (small) with the minimum necessary and sufficient set of functions. The area is 1000-3000 m² and the number of visitors is from 6000 to 10000 people;– II type - shopping and entertainment centers of a supplemented degree (medium),лwith functions significantly expand the quality of the complex in a practical sense, with the area of 3000-9000 m² and the number of visitors up to 40000 people;– III type - shopping and entertainment complexes of the developed degree (large) are multi-level, indoor, with a full range of functions to ensure maximum efficiency of the complex. The total area is from 9000 to 30000-85000 m² and the number of visitors is more than 100000 people;– IV type - shopping and entertainment complexes are combined, multi-level, indoor, with a full range of functions and additional, such as residential function (hotel or apartment). The total area is from 50000 to 150000 m² or more, the number of visitors is more than 150000 people.An analysis of domestic and foreign SEC design, construction and operation practices made it possible for the author to recommend compositional techniques for the architectural and spatial organization of shopping and entertainment complexes in three main types, namely, compact, extended and dissected.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кравцов Д. С. 
Реконструкція та модернізація спортивних комплексів закладів вищої освіти (на прикладі м. Одеси) / Д. С. Кравцов. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – фізкультурно-спортивні будівлі та споруди в структурі закладів вищої освіти. Мета дослідження полягає в розробці науково обгрунтованих положень щодо реконструкції та модернізації спортивних комплексів закладів вищої освіти, їх архітектурно-планувальної організації. Методика дослідження грунтується на системному підході до тлумачення об'єкта і предмета дослідження, аналізі наукових робіт та літературних джерел, обстеження спортивних комплексів навчальних закладів, систематизації матеріалів, розробки принципових теоретичних положень, обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності запропонованих принципів та методів. Результати: вперше досліджено архітектурно-типологічні особливості спортивних комплексів закладів вищої освіти з точки зору їх мотиваційної спроможності; систематизовано прийоми вдосконалення функціонально-планувальної структури спортивного комплексу закладу вищої освіти за чотирма напрямками; вивчено архітектурно-художні засоби підвищення мотиваційної спроможності архітектурно-просторового середовища спортивного комплексу закладу вищої освіти за семантичним та естетичним аспектами; вдосконалено поетапну методологічну схему виконання робіт при реконструкції, модернізації та проектуванні спортивних комплексів закладів вищої освіти; систему оцінювання ефективності архітектурно-планувального рішення спортивного комплексу закладу вищої освіти; методику розрахунку потреби закладу вищої освіти у спортивних просторах та формування їх номенклатури; запропоновано шляхи реконструкції та модернізації спортивних комплексів закладів вищої освіти; Отримали подальший розвиток: класифікація спортивних комплексів закладів вищої освіти за функціональними, містобудівними та об'ємно-планувальними ознаками; основні принципи архітектурно-планувальної організації спортивних комплексів закладів вищої освіти. Впроваджено - в навчальний процес кафедри Архітектури будівель та споруд АХІ ОДАБА в курсовому та дипломному проектуванні; при ескізному проектуванні спортивного комплексу кооперованої форми експлуатації для ОДАБА, ОНМУ та НУ "ОМА" по вул. Пішоновській 2020 р.^UThe object of research - sports buildings and structures in the structure of higher education institutions. Aim – to develop scientific provisions for the reconstruction and modernization of sports complexes of higher education institutions, their architectural and planning organization. The research methodology is based on a systematic approach to the interpretation of the object and subject of research, analysis of scientific works and literature sources, survey of sports complexes, systematization of materials, development of theoretical principles, justification and experimental verification of the proposed principles and methods. Results: for the first time the architectural and typological features of sports complexes of higher education institutions in terms of their motivational capacity were studied; systematized methods of improving the functional and planning structure of the sports complex of higher education institutions in four areas; studied architectural and artistic means of increasing the motivational capacity of the architectural and spatial environment of the sports complex of higher education institutions in semantic and aesthetic aspects; the step-by-step methodological scheme of performance of works at reconstruction, modernization and designing of sports complexes of institutions of higher education is improved; system for evaluating the effectiveness of architectural and planning solutions of the sports complex of higher education institutions; methods of calculating the needs of higher education institutions in sports spaces and the formation of their nomenclature; ways of reconstruction and modernization of sports complexes of higher education institutions are offered; received further development: classification of sports complexes of higher education institutions by functional, urban and spatial planning features; basic principles of architectural and planning organization of sports complexes of higher education institutions. Introduced - into the educational process of the Department of Architecture of Buildings and Structures of AАI OSACIA in course and diploma design; during the experimental design of the sports complex of the cooperative form of operation for OSACIA, ONMU and NU "OMA" on the street Pishonovsky 2020.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Карбан А. А. 
Архітектурно-планувальна організація шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом України / А. А. Карбан. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена архітектурно-планувальній організацій шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом України – як альтернативним закладам освіти. Її актуальність визначається потребою вирішення проблем, що пов'язані з урбанізацією, тотальною забудовою, відсутністю вільних ділянок для будівництва – проблем, що зумовлюють труднощі у забезпеченні житлових районів закладами освіти, а також визначають необхідність оновлення освітніх установ до теперішніх потреб. «Шкільні комплекси на територіях зі складним рельєфом» – це об'єкти закладів освіти, що передбачають підготовку за рівнем початкової, базової середньої, профільної середньої освіт, у індивідуальних випадках – додатково за рівнем дошкільної освіти. Будівля закладу сформована в умовах територій зі складним рельєфом і включає в себе об'єкти різного призначення, що пов'язані з функціями навчання, виховання, відпочинку, фізично-спортивного розвитку, культурно-видовищних процесів, харчування, а також медичним, адміністративним і господарським обслуговуваннями.У дослідженні проаналізовані й узагальнені теоретичні напрацювання у галузі проектування і будівництва закладів освіти загалом і на складному рельєфі зокрема. Визначено нормативну базу для проектування і будівництва об'єкта дослідження. Розглянуто виникнення й еволюцію розвитку навчальних установ на території нашої держави, сучасний стан освітньої галузі.Вивчення території України, її інженерно-геологічних умов, демографічної ситуації у містах і селах, дало змогу провести аналіз доцільності будівництва на складних рельєфах, що показав ефективність такої забудови з погляду містобудівної, архітектурно-будівельної, економічної, демографічної й екологічної галузей. Проаналізовані проектні рішення та реалізовані об'єкти будинків та споруд закладів освіти, дозволили виявити закономірність до зростання в останні роки кількості навчальних установ, що формуються на територіях зі складним рельєфом і простежити потребу використання у закладах освіти принципів і прийомів архітектурно-планувальної організації будівель у таких умовах. На основі аналізу головних і другорядних процесів, що відбуваються в учбовому середовищі, визначенні необхідні функціональні зони для діяльності типових закладів освіти і шкільних комплексів, що досліджуються, була сформована схема функціонально-технологічного процесу об'єкта дослідження. У роботі були встановлені загальні вимоги до проектування об'єкту дослідження і критерії для вибору ділянки організації шкільних комплексів: містобудівне розташування, величини кута схилу, орієнтації відносно сторін світу, площа території, горизонтальне і вертикальне розчленування, конфігурації ділянки. Створено алгоритм розробки об'ємно-планувальної організації шкільних комплексів за допомогою стадійності роботи від загального до часткового – від об'ємно-просторового вирішення розміщення всієї будівлі комплексу на території проектування до об'ємно-планувальної структури її окремих елементів. Встановлено п'ять діапазонів кутів схилів для проектування об'єктів шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом. Визначено принципи, за якими формується архітектурно-планувальна організація таких шкільних комплексів. Встановлені правила взаємодії архітектури і ландшафту, вказані підходи і засоби щодо їхнього створення. Результати дослідження доповнюють загальноприйняті підходи архітектурного та містобудівного проектування у галузі забудови територій зі складним рельєфом. Основні теоретичні положення та результати дослідження можуть бути використані науково-дослідними і проектними організаціями під час розробки громадських будинків і споруд та зокрема освітніх комплексів і закладів в умовах складного рельєфу. Частину отриманих результатів можна адаптувати до будинків інших типологічних груп. Напрацювання можуть бути використані при складанні завдань на проектування, розробці відповідних нормативних документів та науково-методичних посібників, підготовці теоретичних праць, у навчальному процесі – при підготовці архітекторів та фахівців споріднених професій.^UThe dissertation work is devoted to the architectural and planning organizations of school complexes in the territories with difficult in Ukraine – as alternative educational institutions. Its relevance is determined by the need to address issues related to urbanization, total construction, lack of vacant land for construction - problems that cause difficulties in providing residential areas with educational institutions, as well as determine the need to upgrade educational institutions to current needs. «School complexes in areas with difficult terrain» are objects of educational institutions that provide training at the level of primary, basic secondary, specialized secondary education, in individual cases - in addition to the level of preschool education. The building of the institution is formed in the conditions of territories with a difficult relief and includes objects of various function connected with functions of training, education, rest, physical and sports development, cultural and entertaining processes, food, and also medical, administrative and economic services.The study analyzes and summarizes the theoretical developments in the field of design and construction of educational institutions in general and on the difficult terrain in particular. The normative base for the design and construction of the research object is determined. The origin and evolution of the development of educational institutions on the territory of our state, the current state of the educational sector are considered.The study of the territory of Ukraine, its engineering and geological conditions, demographic situation in cities and villages, allowed to analyze the feasibility of construction on difficult terrains, which showed the effectiveness of such construction in terms of urban planning, architectural, economic, demographic and environmental industries. Analyzed design solutions and implemented objects of buildings and structures of educational institutions, allowed to identify patterns of growth in recent years the number of educational institutions formed in areas with difficult terrain and to trace the need to use in educational institutions principles and techniques of architectural and planning organization of buildings in such conditions. Based on the analysis of the main and secondary processes occurring in the learning environment, determining the necessary functional areas for the activities of typical educational institutions and school complexes under study, a scheme of functional and technological process of the object of study was formed. The paper established general requirements for the design of the object of study and criteria for selecting the site of organization of school complexes: urban location, slope angle, orientation relative to the sides of the world, area, horizontal and vertical dismemberment, site configuration. An algorithm for the development of volumetric planning organization of school complexes with the help of phased work from general to partial – the shape of spatial solution of the entire building of the complex in the design area to the spatial planning structure of buildings. There are five ranges of slope angles for the design of school complexes in areas with difficult terrain. The principles according to which the architectural and planning organization of such school complexes is formed are determined. The rules of interaction of architecture and landscape are established, the approaches and means concerning their creation are specified. The results of the study complement the generally accepted approaches of architectural and urban planning in the field of building areas with difficult terrain. The main theoretical provisions and results of the study can be used by research and design organizations in the development of public buildings and structures and in particular educational complexes and institutions in conditions of difficult terrain. Some of the results can be adapted to the houses of other typological groups. Developments can be used in the preparation of tasks for design, development of relevant regulations and scientific and methodological manuals, preparation of theoretical works, in the educational process – n the training of architects and professionals of related professions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Єрофалов Б. Л. 
АРХІТЕКТУРНО-РОЗПЛАНУВАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СТОЛИЧНОГО МІСТА КИЄВА У ХІХ ТА НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ: автореферат дис. ... к. арх. : 18.00.01 / Б. Л. Єрофалов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено розгляду насамперед розпланування Києва упродовж ХІХ та початку ХХ століття, зважаючи на аспекти архітектурного проєктування, землевпорядкування, міської забудови, транспортування, зеленого будівництва, законодавства, містобудівних теорій та концепцій. Окрему увагу приділено висвітленню прикмет столичного модусу міста Києва зазначеного періоду. Сформульовано принцип циклічного обертання композиційно-роз­пла­нувальних засобів містобудування на столітньому відтинку: від романтично-пейзажного, майже барокового ставлення до міста на межі XVIII та ХІХ століть – до регулярних засобів впорядкування «хаотичної» київської забудови в першій половині ХІХ століття, і знов повернення до романтичних поглядів на «належний» міський пейзаж на межі ХІХ і ХХ століть.^UThe dissertation focuses primarily on the layout of Kyiv in the nineteenth and early twentieth centuries, taking into account aspects of architectural design, land management, urban development, transportation, green building, legislation, urban planning theories and concepts. Particular attention is paid to highlighting the features of the Kyiv metropolitan modus of this period. The author formulates the principle of cyclical rotation of compositional and planning means of urban planning over a century: from a romantic landscape, almost baroque attitude to the city at the turn of the eighteenth and nineteenth centuries to regular means of ordering the "chaotic" Kyivan buildings in the first half of the nineteenth century, and again to a return to romantic views of the "proper" cityscape at the turn of the nineteenth and twentieth centuries.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Дунаєвський Є. Ю. 
Еволюція архітектури православних храмів і комплексів в період незалежності України: автореферат дис. ... д.філософ : 191 / Є. Ю. Дунаєвський. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єктом дослідження є православні храми та комплекси, які зведені на території України за часів Незалежності країни. Метою даного дослідження є виявлення та формування головних архітектурно-планувальних та об’ємно-просторових особливостей православних храмів і комплексів, їх класифікації, і розробка науково-обґрунтованих методичних та практичних рекомендацій щодо проєктування. Методологічний апарат складається з традиційних методів: компоненти системно-структурного підходу; спеціалізованих архітектурних методів; основних принципів системного підходу. Наукова новизна отриманих результатів полягає в наступному: систематизовано результати теоретичних досліджень з визначеної проблематики, виявлені характерні особливості періодизації сакральної архітектури (за період незалежності України); вперше виявлено основні фактори та перспективні тенденції сучасного проєктування та будівництва храмів та храмових комплексів Західної української діаспори; вперше сформований кількісний показник архітекторів, задіяних у проєктуванні сакральних будівель та споруд України; удосконалені етапи та методи дослідження мережі храмів та храмових комплексів, та методи інтерв’ювання практикуючих архітекторів за напрямком дослідження; вперше сформовані основні види діяльності сучасної церкви (як суспільної інституції), на основі якої запропонована структура функціонально-планувальної організації храмових комплексів, а також, їх моделі розташування в структурі міста та селища; надані рекомендації щодо території та функціонально-планувальної організації православних храмів та комплексів; вперше запропоновані прийоми ландшафтного благоустрою території храмового комплексу на основі вираження сакрального сенсу в містобудівних та ландшафтно-рекреаційних рішеннях; визначені та сформовані принципи і прийоми організації архітектурно-планувальної та об’ємно-просторової структури православних храмів та комплексів; вперше розроблена теоретична модель православного храму та храмового комплексу; запропоновані перспективні напрямки та основні вимоги щодо створення універсальної моделі сучасного українського храму.Практичне значення роботи розкривається у формуванні принципів та прийомів побудови архітектурно-планувальних та -просторових рішень храмових комплексів, основні висновки та розробленні рекомендації наукового дослідження можуть бути використані: при коригуванні державних будівельних норм; при складанні програми-завдання на проєктування храмових комплексів, для спеціалізованих вищих навчальних закладів; при розробці нормативно-методичних вказівок та посібників з архітектурного проєктування храмових споруд і комплексів у навчальному процесі при підготовці архітекторів.Основні положення дисертації були впроваджені у практику проєктування та будівництва: в конкурсному проєкті на тему: храмовий комплекс на честь Ікони Пресвятої Богородиці «Скоропослушниці» у м. Львов на 200 парафіян; у проєкті храмового комплексу на честь Покрови Пресвятої Богородиці на 300 парафіян, в проєктній пропозиції Чоловічого монастиря в умовах реконструкції існуючих будівель, в навчальному процесі кафедри Архітектури будівель та споруд, Архітектурно-художнього інституту ОДАБА, в дипломному проєктуванні Бакалаврів та Магістрів, що навчаються за спеціальністю «Архітектура та будівництво» галузі знань «Архітектура та містобудування».^UThe object of the study are Orthodox churches and complexes, which were built on the territory of Ukraine during the time of the country's independence. The purpose of this study is to identify and form the main architectural-planning and volumetric-spatial features of Orthodox churches and complexes, their classification, and the development of scientifically based methodological and practical recommendations for designing. The methodological apparatus consists of traditional methods: components of the system-structural approach; specialized architectural methods; basic principles of the system approach. The scientific novelty of the obtained results is as follows: the results of theoretical research on a certain issue have been systematized, the characteristic features of the periodization of sacred architecture (during the period of Ukraine's independence) have been revealed; the main factors and prospective trends of modern design and construction of temples and temple complexes of the Western Ukrainian diaspora were revealed for the first time; the quantitative index of architects involved in the design of sacred buildings and structures of Ukraine was created for the first time; improved stages and methods of researching the network of temples and temple complexes, and methods of interviewing practicing architects according to the research direction; the main types of activity of the modern church (as a public institution) were formed for the first time, on the basis of which the structure of the functional and planning organization of temple complexes was proposed, as well as their location models in the structure of the city and village; provided recommendations regarding the territory and functional planning organization of Orthodox churches and complexes; for the first time, methods of landscape beautification of the territory of the temple complex were proposed based on the expression of the sacred meaning in urban planning and landscape and recreation solutions; the principles and methods of organizing the architectural and planning and volume-spatial structure of Orthodox churches and complexes are defined and formed; a theoretical model of the Orthodox church and temple complex was developed for the first time; proposed prospective directions and basic requirements for creating a universal model of a modern Ukrainian church. when adjusting state building regulations; when drawing up a program-assignment for the design of temple complexes for specialized higher educational institutions; in the development of regulatory and methodological instructions and manuals for the architectural design of temple buildings and complexes in the educational process in the preparation of architects. The main provisions of the dissertation were implemented in the practice of design and construction: in the competitive project on the topic: a temple complex in honor of the Icon of the Holy Mother of God "Skoroposhlynytsia" in the city of Lviv for 200 parishioners; in the project of the temple complex in honor of the Intercession of the Holy Mother of God for 300 parishioners, in the project proposal of the Men's Monastery under the conditions of reconstruction of existing buildings, in the educational process of the Department of Architecture of Buildings and Structures, Architectural and Art Institute of ODABA, in the diploma design of Bachelors and Masters studying in the specialty "Architecture and construction" branch of knowledge "Architecture and urban planning".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського