1. |
Пасєкова Н. В. Історико-літературні та критичні погляди В. Набокова і проблема автоінтерпретації: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.02 / Н. В. Пасєкова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 19 с. — укp.Уперше проаналізовано проблематику набоковських лекцій з літератури, авторську позицію Набокова-лектора у співвідношенні з естетичними поглядами письменника в контексті проблеми автоінтерпретації всієї творчості, що були наведені у власній художній творчості майстра художнього слова. Розглянуто специфічні художні прийоми, використані митцем в текстах. Визначено специфіку набоковської письменницької критики та її відображення в художньому світі В. Набокова. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО=411.2)6-4 Набоков В. В. 33 Шифр НБУВ: РА376836 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|
3. |
Саєнко С.І. Поетика двійництва у романах В. Набокова "Відчай" та "Запрошення до страти": автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / С.І. Саєнко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 19 с. — укp.Доведено, що в художній системі В. Набокова двійництво може коригувати розстановку дійових осіб твору, показує за цих умов відносність опозицій друг / ворог, добро / зло, нормальний / божевільний, живий / мертвий, люди / речі. Зазначено, що провідним елементом дії даних пар є вектор притягування / відштовхування. Визначено основні різновиди набоківських двійників - персоніфікований і неперсоніфікований (проективний та непроективний). Проаналізовано, що саме вони характеризують провідний конфлікт бінарних взаємин - внутрішній чи зовнішній. Висвітлено, що принцип контекстуальних бінарних опозицій (справжність / мімікрія, прозорість / непрозорість) формує архітектоніку "Запрошення до страти" та "Відчаю" як романів з підвищеним значенням інтертекстуальності. Обгрунтовано, що поетика двійництва у творах В. Набокова визначається модерною грою, в якій можуть брати участь, замінюючи один одного, люди та маски, люди та речі. Акцентовано увагу на тому, що перетворення, використані автором у творах, формують відчуття світу, в якому живе та мертве постійно міняються місцями, а люди грають невластиві їм ролі, зокрема, актор / дублер, людина / двійник, брат / близнюк-клон, в'язень / кат. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО=411.2)-4 Набоков В.В.534 + Шифр НБУВ: РА367428
Рубрики:
|