Гришкова Р.О. Педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Р.О. Гришкова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.
Досліджено проблему особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти. Визначено педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання іноземної мови: створення особистісно спрямованих навчально-педагогічних ситуацій, які спонукають студентів до усвідомлення власного позитивного образу "Я" та адекватної самооцінки; визнання пріоритету діалогу в навчанні іншомовному спілкуванню; створення ситуацій успіху на заняттях; забезпечення освітнього середовища в процесі навчання іноземної мови; переорієнтація на суб'єкт-суб'єктний стиль спілкування викладача та студентів. Обгрунтовано шляхи впровадження визначених педагогічних умов у навчально-виховний процес вищих навчальних закладів. Запропоновано особистісно орієнтовану модель навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти.