Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>K="<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Благун І. В. 
Обґрунтування заходів профілактики виробничо-зумовленої офтальмологічної патології у підземних працівників вугледобувної галузі. / І. В. Благун. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації розв'язана одна з актуальних задач сучасної охорони здоров`я України – наукове обґрунтування ризик-спрямованих заходів профілактики виробничо-зумовленої офтальмологічної патології у підземних працівників вугледобувної галузі. Проведені комплексні гігієнічні, епідеміологічні, клінічні, нейрофізіологічні дослідження базувались на необхідності удосконалення системної профілактики виробничо-зумовленої офтальмологічної патології у підземних працівників вугледобувної галузі. Результатом дослідження стало з'ясування медико-статистичних, епідеміологічних, клінічних та нейрофізіологічних закономірностей, між впливом шкідливих факторів умов праці та виникненням виробничо - зумовленої офтальмологічної патології у працівників, що стало науковоюосновою в обґрунтуванні заходів профілактики цієї захворюваності. Визначено, що серед підземних працівників вугледобувної галузі наявні шкідливі виробничі фактори, які мають вплив на функціональний станїх зорового аналізатора (КУП): прямої дії – низька штучна освітленість (3.1) та значний коефіцієнт неоднорідності освітленості (3.1), висока концентрація вугільно-породного пилу, що містить кристалічний SiO 2 (3.1–3.4); опосередкованої дії – вплив метану (3.1), вібрації (3.1–3.3), несприятливого мікроклімату (3.1–3.4), важкості та напруженості праці (3.1–3.2). Серед підземних працівників вугільних шахт у структурі первинної офтальмологічної захворюваності були (на 100 тис. працюючих на рік): І місце – порушення рефракції та акомодації (H52) (527,0) (в т.ч.: міопія (H52.1) – 331,6; гіперметропія (H52.0) – 195,4); ІІ місце – хвороби судинної оболонки і сітківки (H30-H36) (80,1); ІІІ місце – хвороби повік (H00-H03) (59,3); IV місце – хвороби кришталика (H25-H28) (44,9); V місце – глаукома (H40-H42) (38,4); а також – наслідки травм й опіків ока (S05, T26) (36,8); хвороби рогівки (Н16-Н18) (33,6); ністагм (Н55) (30,4); хвороби зорового нерва (H46-H47) (12,8), хвороби кон'юнктиви (H10-H13) (6,4). Встановлено, що серед підземних працівників вугільних шахт спостерігається виникнення офтальмологічної патології, яка пов'язана із впливом на орган зору комплексу виробничих чинників умов праці та трудового процесу, а саме (OR): хвороб повік – низька освітленість (2,66), метан (2,61), вугільно-породний пил (2,36), важкість праці (2,11); хвороби рогівки – вугільно-породний пил (4,73), низька освітленість (3,63), метан (2,34); хвороби судинної оболонки і сітківки – напружена праця (1,73); ністагм – низька освітленість (16,42), вугільно-породний пил (7,48), метан (4,18); травми ока – низька освітленість (9,94), вугільно-породний пил (9,45), метан (7,66), важкість праці (7,02), вібрація (4,65) (p < 0,05 – 0,0001). Зазначена офтальмологічна патологія достовірно детермінована віком працівників ( 40 років), стажем роботи у шкідливих підземних умовах ( 10років), належністю підземних працівників до окремих професійних групами (стволові, монтажники, гірники, електрослюсарі, ГРОВ, прохідники та забійники, машиністи) (p < 0,05 – 0,01).З'ясовано, що серед підземних працівників вугільних шахт частота «синдрому сухого ока» (ССО) становить 72,5±3,1 на 100 працівників, і є в 3,5 разів більшою, ніж серед наземних працівників (p < 0,05). Клінічно більш важкі випадки ССО також спостерігаються серед підземних працівників вугільних шахт («середнього» ступеня важкості – 57,6±3,7 % хворих; «важкого» – 22,0±3,1 %), на відміну від наземних працівників, серед яких переважає ССО «легкого» ступеня (92,9±3,1 %) (p < 0,05). Визначено, що факторами високого ризику виникнення ССО є робота в шкідливих підземних умовах вугільних шахт ( 10 років); експозиція вугільно-породним пилом, що містить кристалічний силіцій діоксид (SiO 2 ) з перевищенням ГДК більш ніж в 5,0 разів (умови праці – 3.3 та більше). До груп високого професійного ризику виникнення ССО віднесено наступні професійні групи: прохідники, забійники, ГРОВ, гірники, стволові, електрослюсарі, машиністи. Отримано клінічні дані щодо зниження функціонального стану загальної, базальної та рефлекторної сльозопродукції, порушення стабільності сльозної плівки, наростання морфологічних змін кон'юнктиви і рогівки, які мають лінійну залежність від стажу роботи (p < 0,05 – 0,01) та експоненту залежність від концентрації кристалічного SiO 2 у повітрі робочої зони (p < 0,05 – 0,01). Доведено функціональне прогресування ознак ССО (ксерозу) після виключення етіологічного чинника внаслідок реалізації «порочного кола» патогенезу.Результати дослідження знайшли висвітлення у наступних інструктивно-методичних документах України: в інформаційних листах про нововведення в сфері охорони здоров'я: «Професійні ризики виникнення виробничо-зумовленої офтальмологічної патології у підземних працівників вугледобувної галузі» (2018 р.); «Профілактика виробничо-зумовленої офтальмологічної патології у підземних працівників вугледобувної галузі» (2018 р.).^UThe dissertation solves one of the urgent tasks of modern health care of Ukraine – scientific substantiation of risk-oriented measures on prevention of work- related ophthalmic pathology in underground workers of the coal mining industry. The conducted comprehensive hygienic, epidemiological, clinical, neurophysiological studies were based on the need to improve the system of prevention of work-related ophthalmic pathology in underground coal mining workers. The elucidation of medical-statistical, epidemiological, clinical and neurophysiological regulations between the influence of harmful factors of working conditions and the occurrence of work-related ophthalmic pathology in workers was the result of the study, which became the scientific basis for grounding measures on prevention of such disease.The results of the study were covered in the following instructional and methodological documents of Ukraine: in information letters on innovations in the field of health care: ";Occupational risks of work-related ophthalmic pathology for underground coal mining workers"; (2018); ";Prevention of work-related ophthalmic pathology in underground coal mining workers"; (2018).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Завада Р. С. 
Адаптація європейських стандартів електронного урядування в Україні: адміністративно-правове дослідження: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. С. Завада. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правового регулювання електронного урядування в Україні в контексті адаптації його до європейських стандартів функціонування. Виконано комплексний аналіз електронного урядування як інституту адміністративного права через дослідження концептуальних основ його функціонування у сфері публічного управління, визначення основних стандартів і засад електронного урядування та аналізу напрямів адаптації європейських стандартів адміністративно-правового регулювання електронного урядування в Україні.Репрезентоване наукове дослідження містить системну характеристику адаптаційних заходів функціонування електронних публічних реєстрів в Україні до європейських стандартів функціонування системи електронного урядування, зокрема: вдосконалення урядової платформи інтероперабельності та розроблення технологічно надійної системи реєстрів; унормування адміністративної відповідальності у сфері належного забезпечення функціонування публічних реєстрів; створення нормативних та організаційних гарантій забезпечення самоокупності функціонування публічних електронних реєстрів; нормативні зміни в системі отримання УНЗР із присвоєнням його автоматично кожному громадянину з моменту народження; перехід на домінування автоматизованого способу оплати послуг; налагодження транскордонної інтероперабельності інформації публічних реєстрів з країнами ЄС. Здобувач розробив модель комплексного удосконалення функціонування системи публічних електронних реєстрів, що охоплює: нормативні (доповнення до Закону України «Про публічні електронні реєстри», розроблення Державної цільової програми з розвитку інтеграції та інтероперабельності системи публічних електронних реєстрів); управлінські (створення єдиного управлінського центру управління публічними електронними реєстрами); техніко-організаційні (формування та впровадження Реєстру публічних електронних реєстрів та оновлення технічної системи електронної взаємодії «Трембіта» із її гармонізацією з вимогами та стандартами ЄС, забезпечення безперервного контролю за проблемами та кіберзагрозами) гарантії.Запропоновано комплекс заходів для розвитку національної правової політики з метою адаптації прогресивних стандартів електронного урядування в Україні, що передбачає: прийняття єдиного комплексного нормативного акта у сфері електронного урядування; узгодження критеріїв сумісності та взаємодії національної системи електронного урядування та її елементів з країнами партнерами; перехід до проактивної форми надання адміністративних послуг без запиту з боку особи; унормування пріоритету дизайну, орієнтованого на користувача, зокрема користувачів із низькими цифровими навичками та з обмеженими можливостями; впровадження комплексу адміністративних заходів щодо підвищення рівня знань різних цільових груп стосовно можливостей використання системи електронного урядування.Автор запропонував унормувати адміністративну відповідальність у сфері належного забезпечення функціонування публічних реєстрів, внісши до Кодексу про адміністративні правопорушення України ст. 145 1 «Порушення умов і правил, що регламентують діяльність у сфері публічних реєстрів та інших національних електронних інформаційних ресурсів» та сформував проєкт її редакції.^UThe dissertation represents a comprehensive examination of the legal regulation of e-governance in Ukraine in the context of its adaptation to European standards of functioning. A comprehensive analysis of e-governance as an administrative law institution is conducted, delving into the conceptual underpinnings of its operation within the domain of public administration. This study encompasses the establishment of fundamental standards and principles of e-governance, while also scrutinizing the various domains where adaptation to European administrative and legal norms is sought in Ukraine.The applicant has developed a model of comprehensive improvement of the functioning of the system of public electronic registers, including: regulatory (amendments to the Law of Ukraine "On Public Electronic Registers", development of the State Target Program for the Development of Integration and Interoperability of the System of Public Electronic Registers); management (creation of a single management center for the management of public electronic registers); technical and organizational (formation and implementation of the Register of Public Electronic Registers and updating the Trembita technical system of electronic interaction by harmonizing it with EU requirements and standards, ensuring continuous monitoring of problems and cyber threats) guarantees.The author proposes a set of measures for the development of national legal policy with a view to adapting progressive standards of e-government in Ukraine, including: adoption of a single comprehensive regulatory act in the field of e-government; harmonization of the criteria for compatibility and interaction of the national e-government system and its elements with partner countries; transition to a proactive form of administrative services provision without a request from a person; prioritizing user-centered design, including for users with low digital skills and disabilities; implementing a set of administrative measures to increase the level of knowledge of various target groups about the possibilities of using the e-government system.The author suggests the regulation of administrative liability in the domain of ensuring the appropriate functioning of public registers through the inclusion of Article 145 1 , titled ";Violation of the terms and conditions governing activities in the area of public registers and other national electronic information resources,"; into the Code of Administrative Offenses. A draft version of this proposed article is also presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Діброва О. Л. 
Фіскальний та регулюючий ефекти податку на доходи фізичних осіб.: автореферат дис. ... д.філософ : 072 / О. Л. Діброва. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методичні положення та розроблено науково-практичні рекомендацій щодо удосконалення податку на доходи фізичних осіб зі зміцненням його фіскального та посиленням регулюючого ефектів. У першому розділі дисертаційної роботи «Теоретичні засади функціонування податку на доходи фізичних осіб»: розкрито соціально-економічну природу податку на доходи фізичних осіб крізь функціональну призму та призму властивих йому ефектів; поглиблено наукові підходи до визначення економічної сутності доходів фізичних осіб та їх класифікації; обґрунтовано конвергенцію вбудованих детермінантів і ефектів податку на доходи фізичних осіб в процесі його трансформації; запропоновано власнебачення визначення податку на доходи фізичних осіб, доходів (для цілей оподаткування), податкового ефекту, фіскального ефекту ПДФО, регулюючого ефекту ПДФО.У другому розділі дисертації «Прагматика ефектів податку на доходи фізичних осіб в Україні» проведено аналіз науково-методичних підходів щодо оцінювання фіскального та регулюючого ефектів податку на доходи фізичних осіб, на основі якого сформовано власний комплексний підхід до розробки системи показників за визначеними критеріальними ознаками фіскального ефекту ПДФО, регулюючого ефекту ПДФО в аспектах податкового навантаження і продуктивності податку та податкової соціальної пільги; проведено оцінювання фіскального ефекту ПДФО, за результати якого виявлено значний фіскальний ефект та потужний фіскальний потенціал цього податку в умовах перманентних соціальних, економічних та політичних викликів; проведено діагностику регулюючого ефекту ПДФО, за результатами якої констатовано деструктивний вплив трансформації вбудованих детермінантів на регулюючий ефект податку; здійснено моделювання впливу ендо- та екзогенних детермінантів на фіскальний та регулюючий ефекти ПДФО і виявлено проблемні аспекти функціонуванняцього податку.У третьому розділі дисертаційної роботи «Напрями зміцнення фіскального та посилення регулюючого ефектів податку на доходи фізичних осіб в Україні» розроблено науково-методичний підхід до удосконалення податку на доходи фізичних осіб в рамках тактичного і стратегічного сценарію, направлений на посилення диференціації рівня податкового навантаження на персоналізовані доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати; запропоновано комплекс науково-практичних рекомендацій щодо зміцнення фіскального та посилення регулюючого ефектів податку на доходи фізичних осіб, які обґрунтовують необхідність врахування впливу низки детермінант, у тому числі екзогенних, на основі запропонованої класифікації з виокремленням окремих складових у їх діалектичній єдності, а саме: економічних, демографічних, соціокультурних, політико-правових, інформаційно-технологічних та організаційних складових.^UThe thesis substantiates the theoretical and methodological provisions and develops scientific and practical recommendations for improving the personal income tax with strengthening of its fiscal and regulatory effects.In the first chapter of the dissertation ";Theoretical principles of the functioning of the personal income tax";: the socio-economic nature of the personal income tax is revealed through the functional prism and the prism of its inherent effects; scientific approaches to determining the economic essence of the income of natural persons and their classification were deepened; the convergence of built- in determinants and effects of the personal income tax in the process of itstransformation is substantiated; proposed own vision of definition of personal income tax, income (for taxation purposes), tax effect, fiscal effect of personal income tax, regulatory effect of personal income tax.In the second chapter of the dissertation ";Pragmatics of the effects of the personal income tax in Ukraine"; an analysis of scientific and methodological approaches to the assessment of the fiscal and regulatory effects of the personal income tax was carried out, on the basis of which an own comprehensive approach to the development of a system of indicators based on the determined criteria of the fiscal effect was formed Personal income tax, the regulatory effect of personal income tax in terms of tax burden and tax productivity and tax social benefits; an assessment of the fiscal effect of personal income tax was carried out, the results of which revealed a significant fiscal effect and a powerful fiscal potential of this tax in conditions of permanent social, economic and political challenges; diagnostics of the regulatory effect of personal income tax was carried out, the results of which revealed the destructive effect of the transformation of built-in determinants on the regulatory effect of the tax; modeling of the influence of endo- and exogenousdeterminants on the fiscal and regulatory effects of personal income tax was carried out and problematic aspects of the functioning of this tax were identified.In the third chapter of the dissertation ";Directions of strengthening the fiscal and regulatory effects of the personal income tax in Ukraine"; a scientific and methodological approach to the improvement of the personal income tax within the framework of a tactical and strategic scenario was developed, aimed at strengthening the differentiation of the level of the tax burden on personalized income individuals in the form of wages; a set of scientific and practical recommendations is proposed for strengthening the fiscal and regulatory effects of the personal income tax, which justify the need to take into account the influence of a number of determinants, including exogenous ones, based on the proposed classification with the identification of individual components in their dialectical unity, namely: economic, demographic, socio-cultural, political-legal, information-technological and organizational components.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського