Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (28)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ГВАРДІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Краснікова С.О. 
Стилістика роману М.О.Булгакова "Біла гвардія": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / С.О. Краснікова ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню стилістично-мовленнєвої структури роману М. О. Булгакова "Біла гвардія". У роботі вперше детально проаналізовано стилістичну організацію першого булгаківського роману, всебічно охарактеризовано основні семантичні сфери епічного твору - оповідальну ситуацію і зображений світ. Виявлено динаміку і діалектику позицій оповідача, описано використання словесної стихії, виражально-зображувальних засобів для передачі розвитку сюжету, створення образів персонажів, розглянуто ці засоби у їхній взаємній узгодженості, загальній спрямованості до втілення авторського задуму - і тим самим встановлено стилістичну специфіку роману "Біла гвардія".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-72

      
2.

Морквін Д. А. 
Адміністративно-правове забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. А. Морквін. — Б.м., 2023 — укp.

Морквін Д. А. Адміністративно-правове забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України. − Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальності 081 «Право». – Харківський національний університет внутрішніх справ, Харків, 2023. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності та розкритті особливостей адміністративно-правового забезпечення правоохоронної діяльності Національної гвардії України, а також розроблено рекомендації та пропозиції щодо його вдосконалення.З’ясовано, що правоохоронна діяльність як об’єкт адміністративно-правового регулювання становить сукупність організаційних, правових, інформаційних та інших заходів, які реалізовуються спеціально уповноваженими суб’єктами з метою забезпечення внутрішньої безпеки держави, а також захисту законних прав, свобод та інтересів кожної людини зокрема та суспільства і держави в цілому.Аргументовано, що найбільш важливими характеристиками правоохоронних органів є: а) це державні органи виконавчої влади; б) основною їхньою функцією є охорона та захист установлених законодавством прав та свобод, законних інтересів людини і громадянина, а також суспільного та державного ладу від протиправних посягань; в) їхня діяльність здійснюється на професійній основі в межах, установлених законодавством; г) реалізація правоохоронної діяльності цими суб’єктами передбачає застосування різних методів, зокрема адміністративного примусу.Констатовано, що в системі правових засад регулювання діяльності Національної гвардії України ключове місце належить нормам адміністративного права, адже саме за допомогою них: а) закріплено адміністративно-правовий статус цього відомства саме як суб’єкта, що реалізує правоохоронну функцію держави (зокрема, мету, завдання, функції, повноваження, компетенцію тощо); б) розкрито адміністративно-правові форми діяльності Національної гвардії України у досліджуваному напрямі; в) окреслено гарантії її діяльності; г) встановлено порядок взаємодії Національної гвардії України з іншими правоохоронними органами тощо.Установлено, що компетенція Національної гвардії України як суб’єкта правоохоронної діяльності становить закріплене за цим відомством коло завдань та функцій, виконання яких зумовлює наявність у нього повноважень (сукупність суб’єктивних прав та юридичних обов’язків), застосування яких дасть змогу вирішити окреслені завдання та досягти кінцевої мети функціонування досліджуваної інституції. Наголошено, що компетенція Національної гвардії зумовлена: а) завданнями та функціями Національної гвардії України; б) повноваженнями, тобто сукупністю законодавчо визначених суб’єктивних прав та юридичних обов’язків.Доведено, що повноваження Національної гвардії України як суб’єкта правоохоронної діяльності слід тлумачити як визначену нормами адміністративного права сукупність суб’єктивних прав та юридичних обов’язків, якими наділяється ця інституція задля забезпечення ефективної реалізації правоохоронної функції держави. Здійснено класифікацію правових гарантій забезпечення діяльності Національної гвардії України: 1) матеріальні – положення нормативно-правових актів, норми яких безпосередньо спрямовані на врегулювання різних аспектів діяльності досліджуваного суб’єкта; 2) процесуальні – визначають організаційно-управлінські процеси реалізації матеріальних гарантій; 3) організаційні – передбачають визначення структури Національної гвардії, системи керівництва. Зауважено, що до працівників Національної гвардії України можуть бути застосовані заходи дисциплінарної, адміністративної, матеріальної, цивільно-правової чи кримінальної відповідальності. Виокремлено загальні особливості, які характерні для юридичної відповідальності працівників досліджуваного правоохоронного органу.Доведено необхідність розробки та прийняття Порядку взаємодії Національної гвардії України з правоохоронними органами України. У вказаному нормативно-правовому акті необхідно визначити: по-перше, коло суб’єктів, з якими може взаємодіяти Національна гвардія України як суб’єкт реалізації правоохоронної функції держави; по-друге, правовий статус координаційного центру забезпечення взаємодії Національної гвардії України з іншими правоохоронними органами; по-третє, механізми залучення Національної гвардії України до забезпечення (охорони) публічної (громадської) безпеки і порядку, зокрема: підстави та умови виникнення взаємодії; порядок її реалізації тощо; по-четверте, адміністративно-правовий статус Національної гвардії України та інших правоохоронних органів у процесі реалізації спільних заходів.^UMorkvin D. A. Administrative and legal support of law enforcement activities of the National Guard of Ukraine. − Qualifying scientific work on manuscript.Thesis for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy on the speciality 081 "Law". - Kharkiv National University of Internal Affairs, Kharkiv, 2023. The thesis has provided a theoretical generalisation and a new solution to the scientific task of defining the essence and revealing the specific features of administrative and legal support for law enforcement activities of the National Guard of Ukraine, and has developed recommendations and proposals for its improvement.It has been established that law enforcement activity as an object of administrative and legal regulation is a set of organisational, legal, informational and other measures implemented by specially authorised entities with the aim of ensuring the internal security of the State, as well as protecting the legitimate rights, freedoms and interests of each individual in particular, and of society and the State as a whole.The author has argued that the most important characteristics of law enforcement agencies are as follows: a) they are state executive bodies; b) their main function is to protect and defend the rights and freedoms established by law, legitimate interests of a person and a citizen, as well as social and state order from unlawful encroachments; c) their activities are carried out on a professional basis within the limits established by law; d) implementation of law enforcement activities by these entities involves the use of various methods, in particular, administrative coercion.It has been stated that in the system of legal framework for regulating the activities of the National Guard of Ukraine, the key place belongs to administrative law provisions, since it is through them that: a) the administrative and legal status of this agency is enshrined as an entity which implements the law enforcement function of the State (in particular, the purpose, tasks, functions, powers, competence, etc.); b) the administrative and legal forms of the National Guard of Ukraine's activities in the area under study are revealed; c) the guarantees of its activities are outlined; d) establish the procedure for interaction between the National Guard of Ukraine and other law enforcement agencies, etc.The author has established that the competence of the National Guard of Ukraine as a law enforcement entity is the range of tasks and functions assigned to this agency, the performance of which determines the availability of its powers (a set of subjective rights and legal obligations), the use of which will allow solving the outlined tasks and achieving the ultimate goal of the functioning of the institution under study. The author has emphasised that the competence of the National Guard is determined by: a) tasks and functions of the National Guard of Ukraine; b) powers, i.e. a set of legally defined subjective rights and legal obligations.It has been proved that the powers of the National Guard of Ukraine as a law enforcement entity should be interpreted as a set of subjective rights and legal obligations vested in this institution by administrative law to ensure effective implementation of the law enforcement function of the State.The author has classified the legal guarantees for ensuring the activities of the National Guard of Ukraine: 1) material - provisions of legal acts whose norms are directly aimed at regulating various aspects of the subject under study; 2) procedural - define the organisational and managerial processes of implementation of material guarantees; 3) organisational - provide for determining the structure of the National Guard and the management system.It has been noted that employees of the National Guard of Ukraine may be subject to disciplinary, administrative, material, civil or criminal liability. The author has highlighted the general features which are characteristic of legal liability of employees of the law enforcement agency under study.The author has proved the need to develop and adopt the Procedure for Interaction of the National Guard of Ukraine with law enforcement agencies of Ukraine. This legal act should define: firstly, the range of entities with which the National Guard of Ukraine may interact as an entity exercising the law enforcement function of the State; secondly, the legal status of the coordination centre for ensuring the interaction of the National Guard of Ukraine with other law enforcement agencies; third, the mechanisms of involvement of the National Guard of Ukraine in ensuring (protecting) public security and order, in particular: the grounds and conditions for interaction; the procedure for its implementation, etc.; fourth, the administrative and legal status of the National Guard of Ukraine and other law enforcement agencies in the process of implementing joint activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бережной С. М. 
Адміністративно-правові засади діяльності Служби безпеки України із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / С. М. Бережной. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційному дослідженні наведено сукупність теоретичних узагальнень і запропоновані нові підходи щодо вирішення наукового завдання щодо визначення змісту та особливостей адміністративно-правих засад діяльності Служби безпеки України із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, а також запропоновано шляхи їх удосконалення. Результатом проведеного дослідження стало формування низки положень і висновків, спрямованих на досягнення мети дослідження та виконання поставлених завдань.З’ясовано, що державному суверенітету та територіальній цілісності як об’єкту адміністративно-правової охорони та захисту притаманні наступні особливості:1) не зважаючи на те, що державний суверенітет і територіальна цілісність не є основними категоріями адміністративного права, на відміну від міжнародного та конституційного, останніми вона охороняється та захищається виключно в правовій площині, шляхом закріплення відповідних норм в міжнародних документах і Конституції України, у той час, як в адміністративно-правовій площині така охорона та захист передбачає не тільки наявність відповідних правових норм, а і конкретних дій організаційно-розпорядчого характеру;2) адміністративно-правова охорона державного суверенітету та територіальної цілісності здійснюється систематично, на відміну від адміністративно-правового захисту, який має місце тільки в разі виникнення внутрішньої чи зовнішньої загрози чи вчинення адміністративних правопорушень, які опосередковано посягають на зазначені цінності;3) цей процес реалізується не в конкретних оборонних та/або активних наступальних діях, а передбачає мобілізацію всіх державних ресурсів (політичних, економічних, управлінських, людських тощо) із метою забезпечення окремих елементів національної, державної та воєнної безпеки (державного суверенітету та територіальної цілісності);4) зазначена діяльність здійснюється за допомогою нестандартних інструментів, методів, властивих адміністративному праву, а не шляхом «традиційних» способів охорони та захисту, специфічною є і їх реалізація в межах адміністративних процедур, управлінських процесів і рішень.Систему суб’єктів захисту державного суверенітету та територіальної цілісності представлено за допомогою диференційованого підходу шляхом поділу цих суб’єктів за характером повноважень на: 1) загальних суб’єктів, повноваження яких безпосередньо не пов’язані з захистом державного суверенітету та територіальної цілісності, проте їх діяльність забезпечує вказаний напрям (Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент України, суди); 2) спеціальних суб’єктів, основними завданнями яких є забезпечення національної, державної та воєнної безпеки (Рада національної безпеки і оборони України, Міністерство оборони України та Головне управління розвідки Міністерства оборони України, Державна спеціальна служба транспорту, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Збройні сили України, Міністерство внутрішніх справ України, Національна поліція України, Національна гвардія України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Державна прикордонна служба України, Державна міграційна служба України, Служба безпеки України та Антитерористичний центр при Службі безпеки України, Служба зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України, Служба судової охорони). У системі суб’єктів захисту державного суверенітету та територіальної цілісності Служба безпеки України займає одне з основних місць, реалізуючи свою діяльність у військовій, правоохоронній сферах, і одночасно входить до розвідувального співтовариства, а також притягує до адміністративної відповідальності осіб, які вчинили правопорушення, що посягають на державний суверенітет та територіальну цілісність України.^UThe dissertation study provides a set of theoretical generalizations and offers new approaches to solving the scientific task of determining the content and features of the administrative and legal basis of the activity of the Security Service of Ukraine for the protection of state sovereignty and territorial integrity, as well as approximate ways of their improvement. The result of the conducted research was the formation of a number of provisions and conclusions aimed at achieving the goal of the research and fulfilling the set tasks.It was found that state sovereignty and territorial integrity as an object of administrative and legal protection and protection have the following features:1) regardless of the fact that state sovereignty and territorial integrity are not the main categories of administrative law, on a contract from international and constitutional law, the latter is protected and protected in the legal plane, by enshrining the relevant norms in international documents and the Constitution of Ukraine, including a time when in the administrative-legal plane such protection and protection is ensured not only by the presence of relevant legal norms, but also by specific actions of an organizational and administrative nature;2) administrative-legal protection of state sovereignty and territorial integrity is created systematically, in addition to administrative-legal protection, which takes place only in the event of an internal or external threat or the commission of administrative offenses that indirectly encroach on the specified values;3) this process is not implemented in specific defensive and/or active offensive actions, but involves the mobilization of all state resources (political, economic, managerial, human, etc.) with the provision of individual elements of national, state and military security (state sovereignty and territorial integrity);4) the specified activity is carried out with the help of non-standard tools, methods inherent in administrative law, and not through "traditional" methods of protection and protection, their implementation within the limits of administrative procedures, management processes and decisions is also specific.The system of subjects for the protection of state sovereignty and territorial integrity is presented using a differentiated approach, by dividing these subjects by the nature of their powers into: 1) general subjects whose powers are not directly related to the protection of state sovereignty and territorial integrity, but their activity ensures the indicated direction (the Verkhovna Rada of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, the President of Ukraine, courts); 2) special subjects whose main tasks are to ensure national, state and military security (the National Security and Defense Council of Ukraine, the Ministry of Defense of Ukraine and the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of Ukraine, the State Special Service of Transport, the State Service of Special Communications and Protection Information Service of Ukraine, Armed Forces of Ukraine, Ministry of Internal Affairs of Ukraine, National Police of Ukraine, National Guard of Ukraine, State Emergency Service of Ukraine, State Border Service of Ukraine, State Migration Service of Ukraine, Security Service of Ukraine and Anti-Terrorist Center under the Security Service of Ukraine, Foreign Service intelligence of Ukraine, State Security Office of Ukraine, Ministry of Strategic Industries of Ukraine, Court Security Service).In the system of subjects for the protection of state sovereignty and territorial integrity, the Security Service of Ukraine occupies one of the main places, implementing its activities in the military and law enforcement spheres and at the same time being part of the intelligence community, as well as bringing to administrative responsibility persons who have committed offenses that encroach on state sovereignty and territorial integrity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського