Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (42)Тематичний інтернет-навігатор (18)Наукова електронна бібліотека (628)Реферативна база даних (13619)Книжкові видання та компакт-диски (2350)Журнали та продовжувані видання (641)
Пошуковий запит: (<.>K=ГРУПОВ$<.>+<.>K=ПСИХОЛОГІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 577
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Малик Р. Г. 
Ґрунти белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника / Р. Г. Малик. — Б.м., 2022 — укp.

Ґрунти белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника представлені унікальними природно-антропогенними та антропогенними утвореннями, зокрема урборендзинами і конструктоземами. Враховуючи унікальність ґрунтів белігеративних комплексів, складність і доступність проведення їх досліджень, які зумовлені відсутністю систематизованих й узагальнених діагностичних ознак, багатовекторність формування морфогенетичних властивостей та значущість антропогенних змін у них, а також проблеми збереження і оптимального використання цих ґрунтів маємо підстави стверджувати, що вони на сьогодні вивчені не достатньо. Власне тому одержані нами результати вивчення особливостей ґенези, розвитку деградаційних процесів та формування морфогенетичних властивостей досліджуваних ґрунтів на різних стадіях їхньої трансформації від природних до природно-антропогенних й антропогенних є надзвичайно актуальними. Відтак основною метою дисертаційної роботи є вивчення ґенези, умов формування та використання й охорони ґрунтів у різних за функціональним призначенням частинах белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника шляхом пізнання їхніх морфогенетичних та мікроморфологічних особливостей, а також фізико-хімічних і хімічних властивостей. Наукова новизна отриманих результатів: У дисертації вперше:- досліджено і охарактеризовано особливості ґенези урборендзин та конструктоземів белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника;- досліджено макро- і мікроморфологічні особливості формування та будови генетичного профілю урборендзин та конструктоземів;- виявлено особливості фракційно-групового складу гумусу у досліджуваних урборендзинах та конструктоземах;- розроблено і впроваджено новий унікальний спеціалізований геотур про ґрунти белігеративного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника.доповнено і уточнено:- хронологічну періодизацію ґрунтово-географічних досліджень ґрунтів белігеративних ландшафтних комплексів;- теоретичні засади дослідження особливостей ґенези та умов поширення і функціонування азональних типів ґрунтів – урборендзин та конструктоземів у межах белігеративного ландшафтного комплексу через застосування порівняльно-географічного та палеопедологічного підходів.- методологічні положення дослідження особливостей ґенези та морфогенетичних властивостей урборендзин і конструктоземів у природно-антропогенних та антропогенних умовах белігеративного ландшафтного комплексу;Упродовж комплексних ґрунтово-екологічних досліджень закладено 5 ключових ділянок. З них 4 ділянки розміщені у межах белігеративного ландшафтного комплексу на різних оборонних спорудах, які відрізняються функціональним призначенням та періодом утворення і 1 ділянка у межах прилягаючого агроландшафту з подібними чинниками ґрунтоутворення.Діагоностовані нами ґрунти белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника представлені антропогенними та природно-антропогенними ґрунтами з різним ступенем трансформації. Антропогенні ґрунти представленні конструктоземами. Природно-антропогенні ґрунти представлені сучасними та похованими урборендзинами. Урборендзини белігеративного ландшафтного комплексу − це азональні біолітогенні полігенетичні ґрунти з ускладненим філогенезом через тривалий антропогенний вплив на них.Ґрунтовий покрив белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника строкатий не суцільний. Урборендзини розповсюджені локально і приурочені до штучної тераси верхньої частини «Денної Вежі», фрагментів фундаментів та кам’яних підлог оборонних споруд, а також центральних частин оборонних валів. Конструктоземи поширені у межах всіх типів фортифікаційних споруд, іноді повністю формують захисні споруди, часто приурочені до локальних схилових ділянок, або сформовані як оборонні вали. Загалом ґрунти белігеративного комплексу відзначаються складною ґенезою внаслідок неодноразового тривалого антропогенного впливу (насипання, перемішування) та специфіки функціонування оборонних споруд. Результатами проведеного дослідження є встановлені особливості ґенези, специфічність умов ґрунтоутворення, використання й охорони природно-антропогенних і антропогенних ґрунтів, зокрема урборендзин та конструктоземів у різних за функціональним призначенням частинах белігеративного ландшафтного комплексу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника, а також детальне вивчення їхніх макро- та мікроморфологічних, фізико-хімічних і хімічних властивостей.^UThe beligerative landscape complex soils of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum are represented by unique naturally anthropogenic and anthropogenic formations, in particular, urborendzyns and construction soils. Taking into account the uniqueness of beligerative complexes soils, complexity and accessibility of its research due to the lack of systematized and generalized diagnostic features, multi-vector nature of the morphogenetic properties formation and significance of its anthropogenic changes, as well as problems of preservation and optimal use of these soils, we have reasons to state that today they are not studied properly. Hence, the results obtained by us on study of the features of genesis, development of degradation processes and morphogenetic properties formation of the investigated soils at various stages of their transformation from natural to naturally anthropogenic or anthropogenic ones are extremely relevant. Therefore, the main goal of this thesis is to study genesis, conditions of formation, use and protection of the soils within various parts of the beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum with different functional purposes by learning its morphogenetic, micromorphological, physico-chemical and chemical properties.The scientific novelty of the obtained results in thesis is as follows – for the first time ever:- the genesis features of urborendzyns and construction soils of the beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum were investigated and described;- the macro- and micromorphological features of the formation and structure of the genetic profile of urborendzyns and construction solis were investigated;- the peculiarities of the fractional group composition of humus in the investigated urborendzyns and construction soils were revealed;- a new unique specialized geotour on beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum was developed and implemented.updated and specified:- chronological arrangement of soil and geographic studies of the beligerative landscape complexes soils- theoretical foundations of genesis peculiarities study and conditions of azonic types of soils (urborendzyns and construction soils) distribution and functioning within the boundaries of the beligerative landscape complex through the use of comparative geographical and paleopedological approaches.- methodological provisions for genesis peculiarities study and morphogenetic properties of urborendzyns and construction soils in naturally anthropogenic and anthropogenic conditions of beligerative landscape complex;According to the classification by G.I. Denisyk, the beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum is a long-lasting self-regulating military beligerative landscape complex of the slope type located in the supra canyon part of the Smotrych River valley. The peculiarity of this beligerative complex is that it is situated on a small territory (≈ 4.5 hectares).For complex soil and ecological studies, 5 key sites have been laid out, 4 sites within the boundaries of the beligerative complex on various defensive structures, which differ in their functional purpose and period of formation, and 1 site within the adjacent agro landscape with similar soil-forming factors.The ground cover of beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum is variegated and not continuous. Urborendzyns are distributed fragmentarily and adjacent to the artificial terrace of the "Daylight Tower" upper part, fragments of basements and stone floors of defensive structures as well as central sections of defensive ramparts. Construction soils are diffused throughout all types of fortifications. Sometimes they completely form defensive structures. Very often they stay adjacent to local sloping areas or are formed as defensive ramparts. In general, the beligerative complex soils are marked by a branchy genesis as a result of repeated long-term anthropogenic influence (piling up and interfusion). The results of conducted research established the peculiarities of genesis, conditions of soil formation, use and protection of naturally anthropogenic and anthropogenic soils, especially urborendzyns and construction soils, within various parts of the beligerative landscape complex of the Kamyanets-Podilskyi State Historical Reserve Museum with different functional purposes as well as organised meticulous study of its macromorphological, micromorphological, physico-chemical and chemical properties.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іванова І.Ф. 
Читацькі об'єднання в публічних бібліотеках: особливості розвитку і діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / І.Ф. Іванова ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанню виявлення особливостей розвитку і діяльності читацьких об'єднань як перспективної форми роботи бібліотеки. У дисертації теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено той факт, що читацькі об'єднання розвиваються у відповідності з загальними тенденціями малих соціальних груп, але мають особливості, пов'язані зі специфікою читацької діяльності. Визначено специфіку діяльності і впливу читацьких об'єднань на навколишнє культурне середовище. Розроблено методичні рекомендації по створенню об'єднань при бібліотеках та програму навчального курсу по підготовці бібліотечних працівників до групової діяльності читацьких об'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Ягела К. 
Частотно-керований асинхронний електропривід металургійних транспортних ліній: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.09.03 / К. Ягела ; Держ. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 1998. — 36 с. — укp.

Розроблено метод дослідження динаміки частотно-керованих багатомашинних асинхронних електроприводів на основі числових математичних моделей, реалізованих у програмному середовищі MATLAB-SIMULINK, і його застосування до аналізу й оптимізації групових електроприводів металургійних транспортних ліній. Проаналізовано механічні взаємодії металургійних транспортних ліній як навантаження для електроприводу. Дано математичний опис рольгангових ліній з врахуванням пружності та тертя. Описано конструкції та схеми сучасних частотно-керованих асинхронних електроприводів. Виконано комплекс досліджень, необхідних для проектування нового класу електроприводів металургійних транспортних ліній. Проведено експериментальні дослідження для оцінки адекватності математичних моделей і перевірки достовірності зроблених висновків. Описано технічні рішення, які вдосконалюють впроваджені в металургії частотно-керовані асинхронні електроприводи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К5-5-048.2

Рубрики:

      
4.

Панок І. В. 
Ціннісно-смислова саморегуляція як чинник життєвого самовизначення особистості студента / І. В. Панок. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – життєве самовизначення студентів; мета – визначити психологічну специфіку ціннісно-смислової саморегуляції особистості студента у його життєвому самовизначенні; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше показана специфіка життєвого самовизначення студентів в залежності від типу ціннісних та регулятивно-смислових орієнтацій особистості; уперше визначений регулятивний потенціал домінування професійних цінностей, цілеспрямованості і осмисленості життя; уперше виявлені компоненти життєвого самовизначення в якості предикторів психологічного благополуччя особистості студента, серед яких узгодженість життєвої перспективи, кар’єрна орієнтація на інтеграцію стилів життя та прагнення до переваги над іншими; розширено уявлення про життєве самовизначення особистості студентів як зумовлене низкою цінностей та смислів життєтворчості, релевантних життєвій перспективі, сценарію та стратегії; розширено уявлення про ціннісні орієнтації студентів через встановлення їх суперечливого поєднання за умови ціннісного конфлікту та гармонійного – за умови балансу цінностей; розширено уявлення про типологічні особливості ціннісно-смислової саморегуляції студентів; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу сприяння життєвому самовизначенню студентів; результати – концептуалізовано феномен життєвого самовизначення студентів із урахуванням ціннісно-смислових регуляторів їх життєтворчості; розширені наукові знання про структуру та типологічні особливості ціннісної та регулятивно-смислової сфер особистості студентів; поглиблені уявлення про регулятивний потенціал типологічних профілів ціннісно-смислової саморегуляції студентів; охарактеризовано термінальні та інструментальні цінності студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; виявлено особливості життєвого самовизначення студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; визначено роль детермінант життєвого самовизначення у становленні психологічного благополуччя; розроблено й апробовано розвивальну програму, спрямовану на сприяння життєвому самовизначенню студентів, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності психологічної служби закладів вищої освіти. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів вищої освіти України; галузь – психологія.^UObject – life self-determination of students; goal – to determine the psychological specificity of the value-meaning self-regulation of the student's personality in his life self-determination; methods – theoretical (analysis, systematization and generalization), empirical, mathematical-statistical data processing methods; novelty – the specificity of life self-determination of students is shown for the first time depending on the type of value and regulatory-semantic orientations of the individual; the regulatory potential of the dominance of professional values, purposefulness and meaningfulness of life is determined for the first time; components of life self-determination as predictors of psychological well-being of a student's personality are identified for the first time, including consistency of life perspective, career orientation on the integration of lifestyles, and striving for superiority over others; the idea of life self-determination of students' personality as determined by a number of values and meanings of life creativity, relevant to the life perspective, scenario and strategy, is expanded; the idea of value orientations of students is expanded through the establishment of their contradictory combination under the condition of value conflict and harmonious – under the condition of balance of values; the idea of the typological features of value-semantic self-regulation of students is expanded; means of psychological support and promotion of life self-determination of students are received further development; results – the phenomenon of life self-determination of students is conceptualized, taking into account the value-meaning regulators of their life creativity; scientific knowledge about the structure and typological features of the value and regulatory-semantic spheres of students' personality is expanded; ideas about the regulatory potential of typological profiles of value-meaning self-regulation of students are deepened; terminal and instrumental values of students are characterized depending on their value and regulatory-semantic profiles; the peculiarities of life self-determination of students are revealed depending on their value and regulatory-semantic profiles; the role of determinants of life self-determination in the formation of psychological well-being is determined; a development program aimed at promoting students' life self-determination is developed and tested, the effectiveness of which has been proven and which can be used in the activities of the psychological service of higher education institutions. The results of the dissertation research are implemented in the educational process of higher education institutions of Ukraine; area – psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Сокурянська Л.Г. 
Ціннісна детермінація становлення соціальної суб'єктності студентства в умовах соціокультурної трансформації: автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / Л.Г. Сокурянська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 35 с. — укp.

Розроблено концепцію факторної обумовленості становлення соціальної суб'єктності майбутніх фахівців за умов пострадянського суспільства. Проведено синтез макро- та мікросоціологічного аналізу ціннісної динаміки на соцієтальному, груповому та індивідуальному рівнях. Доведено, що показником та чинником соціокультурної трансформації українського суспільства є "модернізація" та "постмодернізація" ціннісного дискурсу різних елементів соціального. Досліджено процес "модернізації" та "постмодернізації" аксіофеноменів студентської молоді як головний чинник формування її суб'єктних характеристик. Визначено співвідношення соціалізації та самоконструювання у процесі формування сучасної особистості. Розроблено теорію "ціннісного поля особистості" як її нового соціокультурного виміру. Висвітлено концептуалізацію амбівалентних проявів ціннісної свідомості студентів, доведено вплив ціннісної амбівалентності на суб'єктний потенціал особистості. Визначено шляхи та механізми подолання безсуб'єктності пострадянського простору на основі застосування ціннісно-суб'єктного підходу до аналізу трансформаційних процесів в Україні, роль ВНЗ у вирішенні даної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*332.1-723.4*122.6 +
Шифр НБУВ: РА352891

Рубрики:

      
6.

Михайленко С.В. 
Хвороби листя ярого ячменю в Поліссі України та заходи по обмеженню їх шкідливості: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.11 / С.В. Михайленко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Уточнено видовий склад хвороб листя ярого ячменю. Вперше у зоні Полісся України вивчено розповсюдженість та розвиток комплексу плямистостей. Встановлено шкідливість збудників Bipolaris sorokiniana та Drechstera teres. Відмічено, що розвиток хвороб впливає на довжину колоса, кількість зерен у колосі, зниження маси 1 000 зерен. Виявлено, що шкідливість за 90 % ураження темно-бурою плямистістю становить 19,1 %, сітчастою - 21,3 %. Показано вплив гідротермічного коефіцієнта на поширення та розвиток темно-бурої та сітчастої плямистостей. Встановлено зв'язок між строком появи симптомів хвороб, середньою температурою повітря в квітні та сумою опадів на цей місяць. Розроблено модель строку появи сітчастої та темно-бурої плямистостей. Проведено гістологічні дослідження проникнення збудників Bipolais sorokiniana та Drichslera teres в тканини рослин ярого ячменю. На підставі вивчення біологічних особливостей збудників Bipolaris sorokiniana та Drechstera teres виявлено вплив окремих елементів технології та нових фунгіцидів на розвиток хвороб. Досліджено більше 20 районованих сортів ярого ячменю, сортів з груповою стійкістю проти збудників плямистостей листя не виявлено. Визначено ефективність дії нових протруйників та фунгіцидів проти плямистостей листя ярого ячменю, які зареєстровано та внесено до "Переліку пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.139 + П491.127 +
Шифр НБУВ: РА339883

Рубрики:

      
7.

Усов В.В. 
Фрактальна природа анізотропії фізичних властивостей деформованих металевих систем з кубічними решітками: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.01 / В.В. Усов ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2002. — 36 с. — укp.

Досліджено природу виникнення анізотропії макроскопічних властивостей (електро- та теплопровідність, теплове розширення, які є ізотропними у бездефектних кристалах), що описуються тензорами другого рангу, в деформованих металевих системах з кубічними решітками. Розроблено фізичну модель структури деформованих металевих систем, яка базується на понятті фрактала. Проаналізовано методику розрахунку електро- та теплопровідності, теплового розширення, пружних властивостей деформованих матеріалів, яка базується на фрактальній моделі та ідеях ренорм - групових перетворень. На підставі проведеного комп'ютерного моделювання поширення крихкої тріщини в металевих системах виявлено, що конфігурація тріщин є фракталом. Доведено, що кристалографічна текстура та її неоднорідність є однією з основних причин виникнення анізотропії ударної в'язкості та зниження опору руйнування під час розвитку шарувато-крихких тріщин нормального відриву в низьколегованих сталях з феритною структурою після контрольованої прокатки за умов зниження температури випробувань. Виявлено анізотропію повернення дефекту модуля Юнга у разі відпалу деформованих металевих систем з кубічними решітками. Відзначено, що анізотропія є проявленням фрактальної природи формування кристалічних дефектів у процесі деформування та їх заліковування в процесі відпалювання. Встановлено механізми повернення модуля Юнга у разі дорекристалізаційного відпалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В378.2,022
Шифр НБУВ: РА317990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Торбін Г.М. 
Фрактальні розподіли ймовірностей і перетворення, що зберігають розмірність Хаусдорфа - Безиковича: автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.01.05 / Г.М. Торбін ; Ін-т математики НАН України. — К., 2008. — 32 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В171.3,0 + В165,0 +
Шифр НБУВ: РА359380

Рубрики:

      
9.

Ярошенко А. А. 
Формування ґендерної компетентності соціальних працівників у контексті розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування / А. А. Ярошенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – ґендерна компетентність як складова впровадження ґендерно чутливої практики соціальної роботи. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні впровадження ґендерно чутливої практики у соціальній роботі та розробленні тренінгової програми формування ґендерної компетентності для соціальних працівників у контексті розвитку сімейних форм виховання. Методи дослідження: теоретичні (кабінетне дослідження, системний аналіз даних джерельної бази, інтерпретація отриманих результатів); емпіричні (включене спостереження, контент-аналіз навчальних матеріалів і висловлювань учасників дослідження, фокусовані групові інтерв'ю, анкетне опитування, тестування); формувального впливу (дослідження в дії). Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше розроблено й апробовано тренінгову програму формування ґендерної компетентності соціальних працівників «УСПІХ»; запропоновано авторську семикрокову кругову модель аналізу випадку у роботі з методом кейс-стаді; здійснено ґендерну експертизу програми підготовки кандидатів для створення сімейних форм виховання «Прайд»; визначено ґендерні упередження кандидатів для створення сімейних форм виховання; виявлено репрезентації ґендерних уявлень та компетентностей соціальних працівників, які здійснюють підготовку кандидатів для створення сімейних форм виховання; адаптовано українськомовні короткі версії методик виявлення амбівалентного сексизму П. Гліка і С. Фіск. Практичне значення отриманих результатів полягає в інтеграції розроблених модулів тренінгової програми формування ґендерної компетентності до програм підвищення кваліфікації соціальних працівників і виховного потенціалу замісних батьків, в освітній процес закладів вищої освіти, центрів соціальних служб і профільних неурядових організацій.^UThe object of this research is gender competence as component of implementation of gender-sensitive social work practice. The purpose of the study is theoretical justification for implementation of gender-sensitive social work practice and design of the training program for shaping social workers' gender competence in the context of developing family-based care. Research methods: theoretical (desk study, systemic analysis of the sources' data, interpretation of the obtained results); empirical (participant observation, content analysis of curriculum and respondents' statements, focused group interviews, questionnaire, testing); forming influence (action research). The scientific novelty of the research consists in the following: this is the first time that the training program for shaping social workers' gender competence called «USPIH» have been developed and appraised; a proprietary seven-step circular model of analyzing a case when dealing with the case study method has been proposed; a gender analysis of the program for training candidates for creating family forms of upbringing called «Pride» has been carried out; gender biases of candidates who decided to create family forms of upbringing have been identified; representations of gender views and competencies of social workers who train candidates for creating family forms of upbringing have been analysed; brief Ukrainian-language versions of the ambivalent sexism and ambivalence toward men inventory of P. Glick and S. Fiske have been adapted. The practical significance of the obtained research results is that they can be used in implementation of the training program into the process of professional upgrading of social workers and improving parenting competence of foster parents in the educational process of higher education institutions, social services and respective non-governmental organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Сідіропуло К. М. 
Формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / К. М. Сідіропуло. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена новизною тематики в системі освіти України, де відбуваються кардинальні зміни, пов’язані з необхідністю формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій. У системі вищої освіти виникає потреба в створенні нового типу управлінця, який професійно-компетентний, володіє високою управлінської культурою, орієнтований на вимоги часу, відкритий для освітніх інновацій та нових технологій, здатний уміло поєднувати функції менеджера, модератора, фасилітатора. Управлінська компетентність стає складовою професійної кваліфікації майбутніх викладачів, визначальним чинником результативності їх управлінських дій.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що:–?вперше сформульовано визначення поняття «управлінська компетентність майбутніх викладачів закладів вищої освіти»; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій; розроблена і апробована на практиці концептуальна модель формування управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій; –?уточнено сутність основних категорій дослідження: «управлінська культура викладача ЗВО»; «інноваційні освітні технології у підготовці майбутніх викладачів»; структурні компоненти і рівні управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій;–?подальшого розвитку набула класифікація інноваційних освітніх технологій та характеристика їх складових із метою активного використання у практиці професійної підготовки майбутніх викладачів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягало в експериментальній апробації концептуальної моделі формування управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій; практичному впровадженню у практику роботи корекційно-розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці комплексної методики діагностики управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти; написанні розділу монографічного видання «Вища освіта різних країн світу».У дослідженні уточнено зміст понять «компетенція», «компетентний», «компетентності», «компетентність фахівця», «професійно-педагогічна компетентність майбутнього викладача ЗВО», «управлінська культура викладача ЗВО», «інноваційні освітні технології у підготовці майбутніх викладачів». «Управлінська компетентність майбутніх викладачів закладів вищої освіти» розглянута як інтегрована якість особистості, що передбачає сформованість управлінських мотивів і цінностей, знань, операційно-технологічних умінь, важливих професійних якостей, котрі дозволять ефективно здійснювати майбутню управлінську діяльність у вищій школі згідно окреслених професійних функцій. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, операційно-технологічний, особистісно-рефлексивний.З’ясовано процес становлення освітніх технологій із другої половини ХХ ст. до сьогодення. Визначено особливості використання інноваційних освітніх технологій (ефективність, оптимальність, алгоритмічність, діагностичність, системність). Уточнено структуру інноваційних освітніх технологій, що вміщує такі складові – концептуальну, змістову, процесуальну, результативно-аналітичну. Виокремлено і охарактеризовано ряд технологій, що відносяться до інноваційних освітніх, а саме: модульно-рейтингове навчання; групове навчання на основі партнерства і ефективної квазіпрофесійної діяльності (технології партнерства, імітаційні й інтерактивні технології); особистісно зорієнтовані управлінські технології (управління конфліктами); інформаційно-комунікаційні технології (електронна освіта – elearning, Smart-технології, змішане навчання), технології самоменеджменту (тайм-менеджмент та ін.). Визначено, що варіативність наукових позицій учених щодо методології власних досліджень відображує їх індивідуальну інтерпретацію відомих концепцій і теорій. Як методологічні підходи, котрі стали основою дослідження формування управлінської компетентності майбутніх викладачів із використанням інноваційних освітніх технологій, виокремлено компетентнісний, студентоцентрований, акмеологічний, аксіологічний, технологічний. На основі виділених методологічних підходів розроблено концептуальну модель управлінської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами інноваційних освітніх технологій, що віддзеркалює, у першу чергу, управлінську і технологічну складову оригіналу професійної підготовки студентів у вищій школі.^UThe relevance of the research has been determined by the novelty of the topic in the education system of Ukraine, where radical changes are taking place, which are related to the need to form the managerial competence of future teachers of higher education using innovative educational technologies. In the system of higher education, there is a need to create a new type of manager who is professionally competent, has a high management culture, is oriented to the requirements of the time, is open to educational innovations and new technologies, and is able to skilfully combine the functions of a manager, moderator, and facilitator. Managerial competence becomes a component of the professional qualification of future teachers, which is a determining factor in the effectiveness of their managerial actions.The scientific novelty of the obtained results is that:?the definition of the concept of «management competence of future teachers of higher education institutions» has been formulated for the first time; the pedagogical conditions for the formation of managerial competence of future teachers of the higher school using innovative educational technologies have been theoretically substantiated and experimentally verified; a conceptual model of the formation of managerial competence of future teachers of higher education institutions by means of innovative educational technologies have been developed and tested in practice;?the essence of the main categories of the study has been specified: «management culture of the teacher of higher education institutions»; «innovative educational technologies in the training of future teachers»; structural components and levels of managerial competence of future higher school teachers using innovative educational technologies;?the classification of innovative educational technologies and the characteristics of their components with the aim of actively using them in the practice of professional training of future teachers of vocational education and training took further development.The practical significance of the obtained results is described in the experimental proving of the conceptual model of the formation of managerial competence of future teachers of higher education institutions by means of innovative educational technologies; practical implementation of the corrective and development program for the formation of the studied phenomenon; development of a comprehensive methodology for diagnosing managerial competence of future teachers of higher education institutions; writing the section of the monographic edition «Higher education in different countries of the world».The study clarifies the meaning of the next concepts: «competence», «specialist competence», «professional and pedagogical competence of a future teacher of higher education institutions», «management culture of a teacher of higher education institutions», «innovative educational technologies in training future teachers». «Management competence of future teachers of institutions of higher education» is considered as an integral personality quality, which influences the formation of managerial motives and values, knowledge, operational and technological skills, important professional qualities, which will allow effective implementation of future managerial activities in higher education according to the outlined professional functions. In the structure of this definition, a number of components are distinguished: motivational-value, cognitive-active, operational-technological, personal-reflective.The process of formation of educational technologies from the second half of the 20th century till the present day have been clarified. Features of the use of innovative educational technologies (efficiency, optimality, algorithmic, diagnostic, systematic) have been determined. The structure of innovative educational technologies, which includes the following components – conceptual, substantive, procedural, result-analytical - have been clarified. A number of innovative educational technologies have been singled out and characterized, namely: credit-module training; group training based on partnership and effective quasi-professional activities (partnership technologies, simulation and interactive technologies); personally oriented management technologies (conflict management); information and communication technologies (electronic education – eLearning, Smart technologies, blended learning), self-management technologies (time management, etc.).It has been determined that the variability of scientific positions of scientists regarding the methodology of their own research reflects their individual interpretation of known concepts and theories.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Ковенська О.А. 
Формування трудового потенціалу рекреаційних зон України (на прикладі СЕЗ "Курортополіс Трускавець"): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / О.А. Ковенська ; НАН України. Рада по вивченню продукт. сил України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розвинуто теоретико-методологічні засади вивчення й удосконалення механізму формування трудового потенціалу рекреаційної зони. На базі рекреаційної оцінки теоретичних поглядів і підходів створено методологію визначення "трудового потенціалу рекреаційної зони". Запропоновано вдосконалену класифікацію факторів, що впливають на формування її трудового потенуціалу. Розроблено алгоритм розрахунку інтегрального індексу його якості на підставі групових індикаторів якості. Здійснено оцінку тенденцій формування трудового потенціалу спеціальної економічної зони (СЕЗ) "Курортополіс Трускавець". Розроблено економічну та соціальну математичну моделі залежності показників якості трудового потенціалу даного СЕЗ від системи факторів впливу на такі показники. Обгрунтовано систему заходів щодо створення центру формування та розвитку даного потенціалу у структурі "Трускавецького валеологічного інноваційного центру". Запропоновано шляхи вдосконалення механізму формування трудового потенціалу рекреаційної зони у контексті державної інноваційної політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4Укр-4ЛЬВ)1 +
Шифр НБУВ: РА351818

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Козак О.А. 
Формування та розвиток ринку молока та молочної продукції в регіоні (на матеріалах Вінницької області): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / О.А. Козак ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. — К., 2006. — 21 с.: рис. — укp.

Виявлено динамічний характер змін щодо співвідношення виробленого молока та різнонаправленості тенденцій розвитку молочної галузі в господарствах різної категорії, а також факторний взаємозв'язок між основними організаційно-економічними чинниками та результативними показниками. З'ясовано переваги великотоварних підприємств і установлено, що їх потенційні можливості щодо збереження галузі та нарощування виробництва продукції є високі. Як основні складові організаційного механізму розширеного відтворення товарних ресурсів молока та молочної продукції розглянуто структуризацію співвідношень поголів'я молочних корів у сільськогосподарських підприємствах області, групову комплектацію стада корів. Обгрунтовано основні параметри розвитку ринку молока та молочної продукції на період до 2015 р. Визначено прогнозні показники обсягів виробництва молока у мікрорегіональному аспекті, які передбачають врахування існуючих потужностей молокопереробних підприємств, їх розташування та створення оптимальних сировинних зон. Розглянуто широкий спектр питань забезпечення якості молока та молочної продукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ВІН)306.751.353-96 +
Шифр НБУВ: РА344113

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Тафій Н. Г. 
Формування та розвиток регіонального ринку житлової нерухомості / Н. Г. Тафій. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено розробці й обґрунтуванню теоретико-методичних засад та науково-прикладних положень формування та розвитку регіональних ринків житлової нерухомості в Україні.Визначено поняття, структура, особливості функціонування регіонального ринку житлової нерухомості та його найбільш значущі ознаки. Сформовано авторський підхід до сегментації ринку житлової нерухомості. Узагальнені та структуровані чинники формування, функціонування та розвитку регіонального ринку житлової нерухомості. Розроблено методику комплексного оцінювання ринку нерухомості регіонів з урахуванням специфіки регіонів. Проведено аналіз чинників зовнішнього середовища формування та розвитку ринку житлової нерухомості та визначені найважливіші з них. Здійснено дослідження стану та особливостей розвитку національного ринку житлової нерухомості України. На основі методики компаративного аналізу сформовані групові індекси розвитку ринку житлової нерухомості і на їх основі обчислені інтегральні індекси, які дали можливість провести міжрегіональне порівняння та виділити кластери регіонів. Розроблені перспективні напрямки удосконалення окремих аспектів функціонування та розвитку регіонального ринку житлової нерухомості в контексті його трансформації на засадах партнерства, взаємодії, діджиталізованості, відкритості, клієнтоорієнтованості та людиноцентричності.^UThe dissertation is devoted to the development and substantiation of theoretical and methodical principles as well as scientific and applied provisions of the formation and development of regional residential real estate markets in Ukraine.The concept, structure, features of the residential real estate regional market functioning and its most significant signs are defined. The author's approach to the segmentation of the residential real estate market is formed. The factors of formation, functioning and development of the residential real estate regional market are generalized and structured. A methodical approach to the study of the processes of formation, functioning and development of the housing market taking into account the region specifics is proposed. The formed technique consists in complex estimation of the regions real estate market otaking into account official statistical data, the carried-out marketing research of the real estate market of the region on the following stages: carrying out office and field researches of regional real estate market development factors; analysis of the state and trends of the national residential real estate market; comparative analysis of the regions real estate market development in dynamics; cluster analysis with a deeper justification of the changes direction that are formed for homogeneous groups of regions; special marketing research of the regional real estate market.It is proved that the analysis of macro- and meso-level factors of the external environment by the method of office research allows to determine those that must be taken into account when developing regional development strategies, development strategies of regional housing market, in forming national and regional housing programs and selecting effective tools, because they either promote or hinder the development of the regional residential real estate market.A study of the state and features of the national Ukrainian residential real estate market development was conducted. Group indices of residential real estate market development based on the method of comparative analysis were formed. Integrated indices were calculated on their basis, which allowed to make interregional comparisons and identify clusters of regions.The possibility of the housing market state regulation foreign experience adaptation to modern realities of the residential real estate market of Ukrainian regions development is analyzed.It is substantiated that to increase the level of the market supply personalization it is necessary to conduct a study of consumer needs and intentions. To study them, a method of marketing research of the regional residential real estate market consumers is proposed. The basis of the methodology is to conduct a survey of respondents using a multifactor questionnaire with emphasis on determining the current level of housing and the level of satisfaction with the quality of housing; motives for purchasing houses and criteria for choosing houses; prospects for the development of the long-term lease segment in the region; level of satisfaction with the quality of living environment and migration intentions of the population.Perspective directions of separate aspects of functioning and development improvement of the residential real estate regional market in the context of its transformation on the principles of partnership, interaction, digitalization, openness, customer orientation and human-centered are developed. Proposals for the transformation of the regional residential real estate market have been formed basing on the study of digital practice implemented in the residential real estate market and taking into account the prospects of its further digital transformation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Шпак М.В. 
Формування та ефективність використання технічних засобів рослинництва в сільськогосподарських підприємствах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / М.В. Шпак ; Луган. нац. аграр. ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні та методологічні засади та прикладні аспекти машинозабезпечення рослинницьких галузей сільськогосподарських підприємств. Удосконалено теоретико-методологічні засади визначення джерел оновлення техніки та врегулювання економічних відносин між її виробником і споживачем, які полягають у досягненні паритетного обміну; формування амортизаційної політики держави, яка б забезпечувала просте відтворення зношених машин. Обгрунтовано можливість збільшення прибутків сільськогосподарських підприємств в результаті дії цінового механізму. Визначено сутність формування собівартості та її складових виробництва машинобудівними заводами сільськогосподарської техніки. У даному випадку фактичну собівартість розраховано як нормативну, а збільшена на коефіцієнт норма прибутку складає ціну реалізації виробу, що суперечить економічним засадам. Запропоновано заходи щодо врегулювання цін на техніку за нормативними затратами. На підставі застосування методу регресійного аналізу визначено оптимізоване сільськогосподарське підприємство регіону за критеріями наявності: активної частини основних засобів, сільськогосподарських угідь, а за результативним показником - прибуток підприємства. Удосконалено методику розрахунку потреби в складних сільськогосподарських машинах, зокрема запропоновано визначати даний показник не для одного, а для групи суміжних підприємств регіону. Обгрунтовано організаційно-методичні підходи щодо використання складних технологічних процесів (підготовки грунту, внесення добрив, посівів, збирання врожаю) з застосуванням поточних технологій та групової роботи агрегатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321.952.1-571.18 +
Шифр НБУВ: РА347863

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Соколова Г. М. 
Формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано: автореферат дис. ... д.філософ : 014 / Г. М. Соколова. — Б.м., 2024 — укp.

У дослідженні запропоновано теоретичне обґрунтування та методичне розв’язання проблеми формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано. У дисертації з’ясовано теоретичні основи формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано; розроблено методику формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано; схарактеризовано педагогічні умови, форми та методи формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано; здійснено критеріально-рівневе оцінювання сформованості сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано. Зокрема, виявлено, що сценічно-виконавська культура є важливим чинником успішної виконавської діяльності, що охоплює різнорідні процеси, якості, навички та вміння, пов’язані з виконавським і сценічним мистецтвом. Сценічно-виконавську культуру інструменталіста визначено як складну інтегровану якість особистості, що виявляється у здатності виконавця до свідомого трактування художнього образу й ефективної реалізації власного виконавського задуму під час публічного виступу. Виокремлено основні структурні компоненти сценічно-виконавської культури учня музичної школи: 1) мотиваційно-ціннісний; 2) когнітивно-пізнавальний; 3) емоційно-психологічний; 4) виконавсько-творчий; 5) рефлексивно-оцінювальний. Запропоновано відповідну методику, яку трактовано як сукупність взаємопов’язаних елементів і чинників доцільного й ефективного формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл в процесі навчання гри на фортепіано. Зазначена методика окреслює мету й завдання, методологічні підходи, педагогічні принципи, педагогічні умови, етапи, форми та методи, а також очікуваний результат формування зазначеної якості. Педагогічними умовами ефективного перебігу зазначеного процесу визначені: 1) психологічно комфортна педагогічна взаємодія вчителя і учня на основі позитивного прогнозування, поваги та підтримки; 2) забезпечення художньо-творчого розвитку учня, зокрема розвитку здатності до інтерпретації (у т. ч. шляхом оптимального добору музичного репертуару); 3) організація систематичних виступів учнів (на різноманітних концертах, конкурсах, фестивалях) з метою залучення їх до сценічної практики та формування навичок виступу перед публікою. Основними формами формування сценічно-виконавської культури учнів у процесі навчання гри на фортепіано виокремлено індивідуальну, самостійну, групову (участь дитини в музичних ансамблях і гуртках) та концертно-публічну (виступи на концертах, фестивалях тощо). Методи формування сценічно-виконавської культури диференційовано відповідно до впливу на її структурні компоненти: мотиваційні; когнітивні; емоційно-психологічні; виконавсько-технічні; рефлексивно-оцінні тощо. Для діагностичної роботи визначено критерії, показники та рівні сформованості сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл. Виокремлено три етапи формування сценічно-виконавської культури: 1) мотиваційно-емоційний (розвиток у дітей інтересу та позитивної мотивації до сценічно-виконавської діяльності); 2) формувально-розвивальний (етап технічної підготовки та формування сценічної майстерності); 3) виконавсько-рефлексивний (навчання учнів об’єктивно оцінювати виконавські та сценічні якості, усвідомлювати наявні виконавські проблеми та накреслювати шляхи вдосконалення власної сценічно-виконавської культури). Отже, у результаті педагогічного експерименту доведено ефективність методики формування сценічно-виконавської культури учнів дитячих музичних шкіл у процесі навчання гри на фортепіано.^UThe research provides theoretical justification and methodological solutions to the problem of forming stage performance culture in students of children's music schools during piano learning. Given the above, the dissertation elucidates the theoretical foundations of forming stage performance culture in students of children's music schools during piano learning. It develops a methodology for shaping stage performance culture in students of children's music schools in the process of piano learning. The dissertation also characterizes the pedagogical conditions, forms, and methods for forming stage performance culture in students of children's music schools during piano learning. Furthermore, it conducts a criterion-level assessment of the development of stage performance culture in students of children's music schools during piano learning. The main structural components of the stage performance culture of a music school student are highlighted as follows: 1) motivational-value; 2) cognitive-cognitive; 3) emotional-psychological; 4) performance-creative; 5) reflexive-evaluative. It has been determined that the stage performance culture of students in children's music schools is based on natural aptitudes but can be developed in the process of learning to play the piano. For this purpose, a corresponding methodology is proposed, interpreted as a set of interconnected elements and factors for the purposeful and effective formation of stage performance culture in students of children's music schools during piano learning. The mentioned methodology outlines the goal and objectives, methodological approaches, pedagogical principles, pedagogical conditions, stages, forms, and methods, as well as the expected result of cultivating the specified quality. The pedagogical conditions for the effective progress of the mentioned process are determined to be: 1) psychologically comfortable pedagogical interaction between the teacher and the student based on positive forecasting, respect, and support; 2) ensuring the artistic and creative development of the student, including the development of interpretative abilities, achieved through optimal selection of musical repertoire; 3) organizing systematic performances for students at various concerts, competitions, and festivals with the aim of involving them in stage practice and developing public performance skills. The main forms of developing the stage-performing culture of students in the process of learning to play the piano include individual, independent, group (participation in musical ensembles and clubs), and concert-public (performances at concerts, festivals, etc.). The methods of cultivating stage-performing culture are differentiated according to their impact on its structural components:1) motivational methods; 2) cognitive methods; 3) emotional-psychological methods; 4) performing-technical methods; 5) reflexive-evaluative methods, and so on. The pedagogical experiment to assess the effectiveness of the methodology for developing the stage-performing culture of students took place from 2019 to 2023 and included three consecutive stages: exploratory, formative, and control. Criteria, indicators, and levels of development of stage-performing culture in students of music schools were defined for diagnostic purposes. Three stages of developing stage-performing culture have been identified: 1) motivational-Emotional Stage: This involves fostering interest and positive motivation in children towards stage-performing activities; 2) formative-Developmental Stage: This stage focuses on technical preparation and the development of stage mastery; 3) performative-Reflective Stage: This stage teaches students to objectively evaluate their performing and stage qualities, become aware of existing performance issues, and outline pathways for improving their own stage-performing culture. Therefore, the pedagogical experiment has demonstrated the effectiveness of the methodology for developing the stage-performing culture of students in music schools during piano instruction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кулага Т. О. 
Формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти / Т. О. Кулага. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації відображено науково-методичне розв'язання проблеми навчання естрадного вокалу учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та представлено оригінальну теоретично обґрунтовану методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розглянуто світовий досвід формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти, виокремлено сучасні тенденції музичного навчання та з'ясовано стан науково-педагогічного знання з проблеми естрадної вокальної педагогіки. Висвітлено сутність та структуру сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розроблено структурно-функціональну модель методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та визначено критерії й схарактеризовано рівні сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Описано хід формувального експерименту з упровадження методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та зроблено аналіз динаміки рівнів сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше виявлено сутність сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в двох вимірах – як ціннісно-орієнтованої особистісно-діяльнісної якості естрадного вокаліста та як педагогічного феномену; запропоновано поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» та визначено його структуру, яка складається з когнітивного, вокально-технічного, артистично-технологічного, комунікативного, інтерпретаційного та художньо-образного компонентів й їх традиційних і специфічних елементів; на засадах антропологічного, холістсько-емерджентного, вітально-аксіологічного, креативно-акмеологічного, інтегративного, компетентнісного, праксіологічного та дитиноцентрованого підходів теоретично обґрунтовано методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та розроблено її структурно-функціональну модель, яку складають мета, завдання, функції, загальнодидактичні, адаптовані та оригінальні педагогічні принципи (принцип художньо-педагогічного супроводу самостійної групової взаємодії та принцип співтворчої командної комунікації); оригінальні педагогічні умови (оновлення змісту дисципліни «естрадний вокал» з урахуванням сучасних тенденцій музичного навчання; збалансоване застосування української та світової класичної й сучасної музики різноманітних стильових напрямів у всіх наявних жанрах; цілеспрямоване мотивування учнів до аналітичної діяльності; використання імпровізації як способу розвитку творчих здібностей; стимулювання до емпатії й сприйняття індивідуальності інших та бажання їм допомагати); зміст; форми; традиційні, творчі та оригінальні методи (метод деформації аудіо- та відеофайлів, метод аналітичного аудіювання, метод емпатійної співпраці, метод жанрово-стилістичного експерименту, метод спонтанно-інтуїтивної імпровізації); визначено критерії (когнітивний, вокально-технічний, артистично-технологічний, комунікативний, творчо-інтерпретаційний та художньо-образний) й схарактеризовано рівні (високий, середній та низький) сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти; розроблено та систематизовано необхідний діагностичний інструментарій (авторські анкети й тести, адаптований тест «Ескізи» П. Торренса) для з'ясування ефективності упровадження авторської методики. Теоретичне значення дисертації полягає в тому, що доповнено теорію та методику музичного навчання новими педагогічними принципами й умовами та оригінальними методами; уточнено терміни «тезаурус», «музичний тезаурус», «виконавський тезаурус», «естрадний вокальний тезаурус» в контексті педагогіки естрадного вокального мистецтва. Конкретизовано поняття «сформованість сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу». Практичне значення полягає в розробці, реалізації та апробації педагогічних принципів, умов та методів формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу, доцільних для використання в практичній роботі з учнями середнього підрівня початкової мистецької освіти. Окреслено зміст методики, який передбачає формування базових вокальних навичок та окремих складників сучасних вокальних технік, ознайомлення із засобами виразності сучасного вокального мистецтва та творчо-практичне опановування сучасними вокальними техніками й специфічними виразними засобами. Розроблено програму середнього підрівня початкової мистецької освіти загального мистецького спрямування «Естрадний вокал».^UThe dissertation reflects a scientific and methodological solving the problem of teaching pop vocal to students of secondary sublevel of primary art education and presents the theoretically grounded methods of the forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus. The world experience of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is considered. The modern trends of music education are singled out, and the state of scientific and pedagogical knowledge on the problem of pop vocal pedagogy is clarified. The essence and structure of a contemporary pop vocal-performing thesaurus are highlighted. The structural-functional model of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is developed, the criteria are defined and the levels of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus are characterized. The course of the formation experiment on introduction of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is described and the analysis of dynamics of levels of formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is made. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time the essence of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in two dimensions – as a value-oriented personal-activity quality of a pop vocalist and as a pedagogical phenomenon is revealed; the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» is proposed and its structure which consists of cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, interpretive and artistic-figurative components and their traditional and specific elements is defined; the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is theoretically justified on the basis of anthropological, holistic-emergent, vital-axiological, creative-acmeological, integrative, competent, praxiological and child-centered approachs, and its structural and functional model which consists of purpose, tasks, functions, general didactic, adapted and original (the principle of artistic and pedagogical support of independent group interaction and the principle of co-creative team communication) pedagogical principles, pedagogical conditions, content, forms, traditional, creative and original methods (the method of deformation of audio- and video-files, the method of analytical audition, the method of empathic cooperation, the method of genre-stylistic experiment and the method of spontaneous-intuitive improvisation) is developed; the criteria (cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, creative-interpretive and artistic-figurative) are defined and the levels (high, medium, low) of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education are characterized; the necessary diagnostic tools (author's questionnaires and tests, adapted test «Sketches» by P. Torrens) to determine the effectiveness of the author's methodology is developed.The theoretical significance of the dissertation consist in that the theory and methods of music education are supplemented with new pedagogical principles and conditions and original methods; the terms «thesaurus», «musical thesaurus», «performing thesaurus», «pop vocal thesaurus» are clarified in the context of pedagogy of pop vocal art; the concept of «formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus» is concretized. The practical significance lies in the development, implementation and testing of pedagogical principles, conditions and methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus suitable for use in practical work with students of secondary level of primary art education. The content of the methods which provides for the forming of basic vocal skills and some components of contemporary vocal techniques, acquaintance with the means of expression of contemporary vocal art and creative and practical mastery of contemporary vocal techniques and specific expressive means is outlined. The program of the secondary sublevel of primary art education of the general art direction «Pop vocal» is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Чечетова-Терашвілі Т.М. 
Формування сталої конкурентної позиції підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Т.М. Чечетова-Терашвілі ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Узагальнено та розвинуто теоретичні та методичні підходи, а також розроблено практичні рекомендації щодо формування сталої конкурентної позиції підприємства з урахуванням мінливого стану зовнішнього середовища. Розкрито суть і уточнено визначення понять "конкуренція", "конкурентоспроможність" і "конкурентна позиція підприємства". Визначено сталу конкурентну позицію підприємства, базуючись на принципах його позиціонування. Проаналізовано вплив конкурентного середовища підприємства на його ринкову позицію, який передбачає проведення моніторингу, вивчення діяльності основних конкурентів на підставі матриці групового ранжування підприємств, а також з'ясовано вплив факторів зовнішнього середовища. Проведено діагностику відповідності конкурентної стратегії стану зовнішнього середовища підприємства за допомогою факторного, таксономічного й експертного аналізу. Розроблено метод обгрунтування коригування конкурентної стратегії залежно від зміни зовнішнього середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА346431

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шепелєва Н. В. 
Формування соціальної активності студентської молоді у дозвіллєвій діяльності / Н. В. Шепелєва. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування соціальної активності студентської молоді у дозвіллєвій діяльності.Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що: – вперше обґрунтовано та розроблено систему соціально-педагогічної дозвіллєвої діяльності з формування соціальної активності студентської молоді в інформаційному суспільстві, що представляє структуровану взаємозалежну цілісність компонентів (цільовий, суб'єкт-об'єктний, змістовний, діяльнісний, результативний) з метою забезпечення формування соціальної активності студентської молоді у дозвіллєвій діяльності в умовах інформаційного суспільства на всіх рівнях (індивідуальний, груповий, позанавчально-дозвіллєвий, відкритого дозвіллєвого середовища); – уточнено зміст понять «соціальна активність студентської молоді» та її структурні компоненти, «формування соціальної активності студентської молоді», «дозвіллєва діяльність»; – подальшого розвитку набули методи і засоби дозвіллєвої діяльності, спрямовані на формування соціальної активності студентської молоді в умовах інформаційного суспільства.У дисертації розкрито стан розробленості проблеми дослідження; визначено провідне поняття «соціальна активність студентської молоді» як соціальна якість, що є складовою соціальності студентів, характеризується набуттям громадянсько-професійних цінностей, розвитком на їх основі специфічних якостей (ініціативність, соціальна мобільність, соціальна творчість), які виявляються в просоціальній поведінці і є одночасно умовою та результатом освітньої, позанавчальної, громадянської діяльності під час навчання в закладі вищої освіти та поза його межами в усіх сферах життєдіяльності суспільства.На основі психовікових ознак студентської молоді та особливостей формування їх соціальної активності, як провідної соціальної якості, визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, рефлексивно-вольовий, діяльнісний) і обґрунтовано показники (ініціативність, соціальна мобільність, соціальна творчість) соціальної активності студентів. Проаналізовано особливості формування соціальної активності студентської молоді в умовах інформаційного суспільства, визначено сутність поняття «формування соціальної активності студентської молоді», що трактується як регульований соціально-педагогічний процес сприяння засвоєнню студентами громадянських і навчально-професійних цінностей, набуття та виявлення просоціальної поведінки на основі ініціативності, соціальної мобільності та соціальної творчості як в умовах закладу вищої освіти, так і у відкритому соціальному середовищі інформаційної доби. На основі проведеного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду формування соціальної активності студентів у дозвіллєвій діяльності сформовано поняття «соціально-педагогічна дозвіллєва діяльність студентів», під якою розуміємо регулювання процесу набуття соціальності здобувачами вищої освіти у сфері дозвілля з урахуванням її ресурсів та можливостей в інформаційному суспільстві.Обґрунтовано систему соціально-педагогічної дозвіллєвої діяльності з формування соціальної активності студентської молоді в умовах інформаційного суспільства. Розроблено програму та методичне забезпечення для реалізації системи в освітній процес обраних для експериментальної частини дослідження закладів вищої освіти, до якої входить підготовка та проведення: нарад і робочих зустрічей, тренінгів («Я і соціум»), онлайн-квестів («Я – кіберстудент»), екскурсій (мультиактивна екскурсія до ХДНБ ім. В. Г. Короленка), фотовиставок («Шлях до мрії»), конкурсів студентських проєктів («Ми можемо краще»), соціальних акцій («Разом переможемо», «Філіжанка кави»), студентських форумів у мобільних додатках («ХДАК.Інфо» та «Мистецтва.News»), волонтерського руху («Плоггінг.Kh»), віртуального дозвіллєвого середовища («Ненудний карантин») тощо.Засвідчено результативність запровадження та реалізації системи соціально-педагогічної дозвіллєвої діяльності з формування соціальної активності студентської молоді в умовах інформаційного суспільства, що підтверджено позитивною динамікою показників, а проведений кількісно-якісний аналіз отриманих результатів дає підстави стверджувати про ефективність розробленої системи. Результати дослідження можуть бути використані та впроваджені в освітній процес закладів вищої освіти України, в організації дозвіллєвої діяльності студентської молоді у виховному середовищі закладу вищої освіти та поза ним, в роботі студентських громадських організацій та у відкритому соціально-культурному просторі.^UThis study deals with the formation of student youth's social activity in leisure activities. The scientific novelty of the research is as follows: – it is the first time the study has justified and developed the system of socio-pedagogical leisure activities for formation of student youth's social activity in the information society, that represents a structured interdependent integrity of components (purposeful, subjective-objective, informative, activity-oriented, effective) to ensure the creation of social activity of students in leisure activities at such levels as individual, group, extracurricular-leisure, open leisure environment; – the content of the concepts «student youth's social activity» and their structural components, «formation of student youth's social activity», «leisure activities» is specified; – methods and means of leisure activities aimed at shaping student youth's social activity in the information society have been further developed.The thesis outlines the state of exploration of the research problem; it defines the leading concept of «student youth's social activity» as a social quality, which is an integral part of the sociability of young people and is characterized by acquiring civic and professional values; the development of specific qualities on their basis (initiative, social mobility, social creativity), which are manifested in pro-social behavior and at the same time are a condition and result of educational, extracurricular and social activities during training at a higher educational establishment and beyond all spheres of society.On the basis of the psycho-age characteristics of student youth and the specific features of forming their social activity as a leading social quality, the criteria (motivational-value, reflexive-volitional, activity-oriented) are determined and indicators (initiative, social mobility, social creativity) of student youth's social activity are justified. The features of the formation of student youth's social activity in the conditions of the information society are analyzed, the essence of the concept «formation of student youth's social activity» is defined, which is interpreted as a regulated social and pedagogical process of ensuring the assimilation of civic and educational-professional values by students and the acquisition and identification of social behavior based on initiative, social mobility and social creativity both in a higher educational institution and in an open social environment of the information society. Based on the analysis of domestic and foreign experience of the formation of student youth's social activity in leisure activities, the concept of «social and pedagogical leisure activities of students» has been formed, by which we mean the regulation of the process of obtaining sociability by applicants for higher education in the field of leisure, taking into account its resources and capabilities in the information society.The system of socio-pedagogical leisure activities for the formation of student youth's social activity in the information society has been substantiated. The program and methodological support have been developed for the implementation of the system in the educational process of the higher educational institutions selected for the experimental part of the study, which involves preparing and conducting meetings and workshops, trainings («I and society»), online quests («I am a cyber-student»), excursions (multi-active excursion to the Kharkiv State Scientific Library named after V. G. Korolenko), photo exhibitions («The way to the dream»), student project contests («We can be better»), social promotion campaigns («We win together», «Cup of coffee»), student forums in mobile applications («KSAС.Info» and «Art.News»), the volunteer movement («Plogging.Kh»), virtual leisure environment («Not a boring quarantine») etc.The resulting quality of the implementation of the system of socio-pedagogical leisure activities for the formation of student youth's social activity in the information society is evidenced, which is confirmed by the positive dynamics of indicators; and the quantitative and qualitative analysis of the obtained results allows us to assert the effectiveness of the developed system. The research results may be used and introduced into the educational process, the organization of leisure activities of students in the educational environment of higher educational establishments of Ukraine and outside it, the work of student public organizations and an open social and cultural space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Молочко М.В. 
Формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі дошкільного закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.В. Молочко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Конкретизовано й збагачено зміст і структуру поняття соціально-психологічного клімату (СПК) педагогічного колективу дошкільного закладу, який є складною інтегрованою характеристикою колективу. Зауважено, що зазначена характеристика емпірично виявляться в домінуючому відносно стійкому груповому настрої та є результатом відображення педагогами ділових і міжособистісних взаємин у колективі, опосередкованих цілями та змістом спільної професійно-педагогічної діяльності у специфічному просторі функціонування дошкільного закладу. Розроблено індивідуально-групові та діяльнісно-рольові критерії оцінки стану СПК у колективі. Теоретично обгрунтовано соціально-психологічні, організаційно-управлінські та педагогічні чинники його становлення за умов дошкільного закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.42 + Ю954.04 +
Шифр НБУВ: РА329777

Рубрики:

      
20.

Квітка А. С. 
Формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України. / А. С. Квітка. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та вирішено важливе наукове завдання щодо формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України.У першому розділі висвітлено теоретичні основи формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, зокрема охарактеризовано соціально-комунікативну компетентність як предмет наукових досліджень, розкрито історико-педагогічні та компаративістські засади професійної підготовки фахівців пенітенціарної системи, висвітлено сутність, структуру і зміст соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України.У другому розділі представлено науково-методичні засади формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, визначено її критерії, показники та рівні, з’ясовано стан сформованості цієї професійно важливої властивості, обґрунтовано педагогічні умови її формування.У третьому розділі подано зміст і методику впровадження педагогічних умов формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, результати формувального етапу експерименту, а також методичні рекомендації науково-педагогічним працівникам щодо формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України.Визначено, що соціально-комунікативна компетентність офіцера кримінально-виконавчої служби є інтегративною особистісною властивістю, що охоплює особистісні характеристики та мотиви професійної діяльності, спеціальні знання і вміння, необхідні для налагодження соціально-комунікативної взаємодії з різними категоріями осіб, зокрема колегами, ув’язненими, їхніми родичами та громадськістю. У структурі соціально-комунікативної компетентності офіцерів кримінально-виконавчої служби виокремлено особистісно-комунікативний, інформаційно-пізнавальний та діяльнісно-результативний компоненти.З урахуванням структури соціально-комунікативної компетентності офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України для діагностики її сформованості запропоновано три критерії: особистісний, когнітивний та діяльнісний, і відповідні показники. Подано результати педагогічного експерименту щодо формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше: обґрунтовано педагогічні умови формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України); удосконалено: діагностичний апарат для з’ясування стану сформованості соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України завдяки використанню критеріїв (особистісного, когнітивного та діяльнісного), відповідних їм показників та характеристики рівнів (початкового, достатнього та оптимального); сутність поняття «соціально-комунікативна компетентність майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України»); подальшого розвитку набули наукові уявлення про зміст і структуру соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України (як єдності особистісно-комунікативного, інформаційно-пізнавального та діяльнісно-результативного компонентів) і особливості її формування шляхом моделювання цього процесу і створення відповідної структурно-функціональної моделі.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що розроблено методичні рекомендації науково-педагогічним працівникам щодо формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України у процесі професійної підготовки, в яких запропоновано використовувати комунікативні практики та несилові інструменти впливу на засуджених, а також застосовувати методи ненасильницької комунікації в місцях відбування покарань. Підготовлено та впроваджено в систему професійної підготовки навчально-методичні матеріали з навчальних дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Пенітенціарна педагогіка», «Пенітенціарна психологія», «Професійна етика», «Риторика», «Іноземна мова за професійним спрямуванням» з урахуванням особливостей професійної діяльності та комунікації у пенітенціарній системі. Запропоновано систему змодельованих типових ситуацій професійної діяльності на засадах проблемності та інтерактивних і діалогічно-дискусійних технологій навчання для набуття курсантами досвіду соціально-комунікативної взаємодії з різними категоріями осіб (засудженими, їхніми родичами, представниками громадськості).^UTheoretical generalization is made and an important scientific task concerning the issue of forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine is solved in the thesis.Theoretical fundamentals of the process of forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine are highlighted in the first section. In particular, social and communicative competence as a subject of research is characterized. Historical and pedagogical as well as comparative principles of penitentiary staff professional training are revealed. The essence, structure and contents of social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine are highlighted. Scientific and methodological principles of the process of forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine are presented in the second section. Its criteria, indicators and levels are defined. State of this professionally important property formation is clarified. Pedagogical conditions of its forming are substantiated.The contents and methods of implementing pedagogical conditions for forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine, the results of the formative stage of the experiment, as well as guidelines for academic staff on forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine are presented in the third section.It was found out that penitentiary officer’s social and communicative competence was an integrative personality trait, covering personal characteristics and motives of professional activity, special knowledge and skills necessary for establishing social and communicative interaction between various categories of persons, including colleagues, prisoners, their relatives and the public.In the structure of penitentiary officer’s social and communicative competence, personal-communicative, information-cognitive and activity-productive components are distinguished.Taking into account the structure of social and communicative competence of the officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine in order to diagnose its level of forming, three criteria are proposed. They are personal, cognitive and active ones.The results of pedagogical experiment on forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine are presented.Scientific novelty of the obtained results is that for the first time: pedagogical conditions of forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine in the process of their professional training were substantiated; diagnostic apparatus in order to determine the state of forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine by using criteria (personal, cognitive and activity), corresponding indicators and level characteristics (initial, sufficient and optimal); the essence of the concept of “social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine” were improved; scientific ideas about the essence and structure of social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine (as a unity of personal-communicative, information-cognitive and activity-productive components) and peculiarities of its forming by modeling this process and creating appropriate structural functional model were further developed.Practical significance of the obtained results is that the guidelinens for academic staff concerning forming social and communicative competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine in the process of professional training have been developed. It is offered to use communicative practices and non-power tools to influence convicts as well as training methods of nonviolent communication in penal institutions. Teaching materials for such academic disciplines as: “Ukrainian Language for Professional Purposes”, “Penitentiary Pedagogics”, “Penitentiary Psychology”, “Professional Ethics”, “Rhetoric”, “Foreign Language for Professional Purposes” were prepared and implemented in the system of professional training taking into account the peculiarities of professional activity and communication in the penitentiary service. The system of modeled typical professional situations on problems basis and interactive and dialogical-discussion learning technologies is proposed for cadets to gain experience of social and communicative interaction with different categories of persons (convicts, their relatives, members of the public).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського