Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (599)Книжкові видання та компакт-диски (48)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНТРОЛЕР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 49
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Щербакова М.Є. 
Балансування навантаження і планування задач для підвищення ефективності керуючих обчислювальних систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / М.Є. Щербакова ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше запропоновано метод оптимізації розподілу програмних модулів між вузлами мережевої комп'ютерної системи управління технологічними процесами з радіальною топологією за часовими критеріями, що забезпечує мінімізацію або часу взаємодії програм у мережі, або часу виконання програм контролерами, або часу гарантованої відповіді мережевого обчислювального комплексу. Вперше запрпоновано метод планування задач за багатьма характеристиками, що виконуються робочими станціями комп'ютрених систем керування технологічними процесами, в якому черговість встановлюється між групами рівноцінних задач, що дає можливість зменшити непродуктивні простої задач у чергах до послідовно використовуваних ресурсів. Вперше запропоновано метод умовної векторної обробки масивів даних і його програмну реалізацію, що забезпечують вибіркову векторну обробку елементів масивів за індивідуальними алгоритмами, що сприяє істотному прискоренню обчислень у порівнянні зі скалярною обробкою за рахунок більш повного завантаження конвейєра центрального процесора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965.97 +
Шифр НБУВ: РА358454

Рубрики:

      
2.

Щербакова І.О. 
Принципи організації та методи синтезу інтегрованих комп'ютерних систем комерційного управління електричними об'єктами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / І.О. Щербакова ; НАН України. Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розроблено та досліджено нові методи та програмно-апаратні засоби організації функціонально-орієнтованих інтегрованих комп'ютерних систем і технологій обробки інформації комерційного керування електроспоживанням, базуючись на тарифах, диференційованих за зонами доби. Сформульовано принципи організації та методологію синтезу інтегрованих комп'ютерних систем і на цій базі розроблено конкретні архітектурні реалізації. Запропоновано способи організації та керування базою даних і наведено вирази для оцінки рівня захищеності комерційної інформації. Розглянуто методи організації швидкодіючих контролерів, що відповідають сучасним інтегральним технологіям. Здійснено дослідження щодо питань мінімізації комерційної вартості спожитої електроенергії, розроблено математичні моделі задач призначення руху потягів, запропоновано математичну модель, застосування якої дозволяє мінімізувати комерційну вартість спожитої електроенергії з урахуванням величини матеріальних витрат, необхідних для зміни існуючого графіка руху. Проведено комп'ютерне моделювання графіків і наведено способи та програмні засоби формування звітно-комерційної інформації про спожиту електроенергію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З280.71 +
Шифр НБУВ: РА337571

Рубрики:

      
3.

Шигун М.М. 
Розвиток адаптивної системи аудиту і ревізії в умовах ринку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / М.М. Шигун ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Розглянуто теоретичні, методичні та практичні питання розвитку адаптивної системи аудиту та ревізії із застосуванням вибіркового способу вивчення документів та операцій з використанням комп'ютерних технологій. Досліджено складові системи методів здійснення господарського контролю, показано їх взаємозв'язки. Виявлено місце вибіркового способу дослідження в системі методів здійснення господарського контролю та уточнено категорійно-понятійний апарат науки про даний контроль. Удосконалено методику застосування вибіркового способу вивчення документів та операцій шляхом розробки алгоритмів процесу прийняття рішення щодо вибору способу перевірки, визначення обсягу вибіркової сукупності, узагальнення результатів вибіркової перевірки. Наведено підхід щодо його застосування для визначення операцій з об'єктами контролю за різних форм ведення обліку. Розроблено пакет робочих документів контролера для оформлення робіт, пов'язаних з вибірковим дослідженням і вивченням організації обліку в комп'ютерному середовищі. Запропоновано принципи побудови системи комплексної автоматизації аудиторської діяльності. Створено методику проведення аудиту та ревізій за умов їх комп'ютеризації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)20-218 +
Шифр НБУВ: РА325687

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Шевченко О.О. 
Синтез оптимального за швидкодією керування системою електропостачання космічного апарата: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / О.О. Шевченко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему синтезу керування системою електропостачання космічного апарата (СЕП КА), яка має забезпечити високу якість постійної напруги, що розподіляється бортовим споживачам. Вперше синтез керування СЕП КА виконано з застосуванням теорії оптимального керування. Розроблено квазіоптимальне за швидкодією керування СЕП КА, що забезпечує високу точність стабілізації напруги та мінімальну тривалість перехідних процесів у разі значних змін струму навантаження за умов обмеженої швидкодії мікропроцесорного контролера. Дослідження запропонованого керування на розроблених машинній та фізичній моделях показали його високу ефективність. Впровадження запропонованого керування у СЕП КА дозволяє збільшити економічний ефект використання космічних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О662.1-05
Шифр НБУВ: РА313249 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Хименко С.М. 
Управління конфліктами інтересів в процесі функціонування акціонерного товариства (на прикладі ГЗК Криворізького залізорудного басейну): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / С.М. Хименко ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади та практичні рекомендації щодо формування системи управління конфліктами інтересів у акціонерних товариствах (АТ), зокрема, ГЗК Кривбасу. Визначено принципи управління конфліктами інтересів, обгрунтовано методику розрахунку потенціалу конфліктності стейкхолдера. Розроблено класифікацію конфліктів інтересів і методику побудови підсистеми їх стратегічного моніторингу. Обгрунтовано базові положення організаційного оформлення мережі з управління конфліктами інтересів. Запропоновано типологію функцій медіатора-контролера як координатора системи управління конфліктами інтересів в АТ. На підставі комплексного підходу створено систему управління конфліктами інтересів, визначено її базові елементи, уточнено цілі й об'єкти, конкретизовано функції, структуровано механізми та процеси. Удосконалено інформаційно-змістове наповнення фільтрувальних функцій підсистеми моніторингу конфліктів інтересів шляхом запровадження інформаційного, культурного, владного, фінансового фільтрів для профілактики виникнення досліджуваних протиріч.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ДНІ)305.551.515.1-21 + У9(4УКР-4ДНІ)291.6-21 +
Шифр НБУВ: РА362151

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Тетерко О.А. 
Підвищення надійності електроконтактних з'єднань силових контакторів електровозів змінного струму: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.09 / О.А. Тетерко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В.Лазаряна. — Д., 2008. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано можливість підвищення експлуатаційної надійності силових електроконтактних з'єднань контакторів головного контролера ЕКГ-8Ж та електропневматичних контакторів ПК-96-101 електровозів зміннного струму шляхом заміни мідно-вольфрамових і срібломістких контактів новими композиційними матеріалами (псевдосплавами). Проаналізовано особливості роботи та види відмов контакторів ЕКГ-8Ж і ПК-96-101 електровозів змінного струму. Досліджено технологічні характеристики обраних електропровідникових матеріалів для напайок на контакти. Розроблено імовірнісну модель і методику оцінювання екстремальної параметричної надійності контактних з'єднань за критерієм контактного опору. Вперше встановлено закономірності зношування контактів контакторів ЕКГ-8Ж і ПК-96. Досліджено зміну контактного опору та температури контактів з різних матеріалів за реальних умов експлуатації електровозів. Розроблено методику та проведено числове порівняльне оцінювання технологійної й експлуатаційної стабільностей, а також показників параметричної надійності контактів за критерієм їх зношування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О232.16-082.1/9 +
Шифр НБУВ: РА362134

Рубрики:

      
7.

Татаренко Д.А. 
Програмовані логічні контролери з вбудованими засобами тестового та функціонального діагностування: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / Д.А. Татаренко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено моделі, методи та алгоритми синтезу програмованих логічних контролерів (ПЛК), в яких процедури перевірки справності та відновлення працездатності здійснюються вбудованими засобами тестового та функціонального діагностування. Запропоновано нові методи побудови діагностичних експериментів (ДЕ) в багатопроцесорних ПЛК (БПЛК) на базі використання графових моделей Препарата-Меца-Чена (ПМЧ). Розроблено графові моделі БПЛК із процесорними модулями, які самотестуються, що дозволяє на поведінковому рівні організувати умовні ДЕ для виявлення несправних процесорних модулів і ТІЗ. Розроблено нові ефективні методи синтезу синдромно тестованих схем, на базі яких виконано проектування лічильників адрес, таймерів, генераторів тестових послідовностей, синдромно-сигнатурних аналізаторів, арифметико-логічних пристроїв БПЛК. Показано, що впровадження розроблених методів і алгоритмів у промислове виробництво сприяє підвищенню відмовостійкості систем управління та зниженню витрат на технічне обслуговування пристроїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965.974-04 +
Шифр НБУВ: РА352684

Рубрики:

      
8.

Семенова О.О. 
Елементи фазі-логіки з імпульсним представленням інформації та пристрої на їх основі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / О.О. Семенова ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2006. — 17 с. — укp.

Розв'язано актуальну науково-технічну задачу підвищення завадостійкості та розширення функціональних можливостей пристроїв автоматичного керування на базі фазі-логіки. Розроблено метод структурного синтезу елементів фазі-логіки, а також методи частотно-імпульсного, широтно-імпульсного та фазо-імпульсного кодування фазі-величин, які дозволяють досить точно представити значення функції належності. Запропоновано математичні моделі базових елементів фазі-логіки, застосування яких дозволить синтезувати імпульсні елементи та пристрої, які характеризуються високою завадостійкістю. Створено математичні моделі елементів фазі-логіки типу "добуток", а також математичні моделі блоків фазі-контролерів, які відрізняються тим, що інформація у них представляється частотно-, широтно- і фазо-імпульсними сигналами, що дозволяє підвищити завадостійкість і розширити їх функціональні можливості. Синтезовано структурні схеми частотно-імпульсних і широтно-імпульсних елементів фазі-логіки. Побудовано структурні схеми частотно-імпульсних і широтно-імпульсних фазі-нейронів для фазі-нейронних мереж. Наведено функціональні схеми широтно-імпульсних елементів, які здійснюють операції мінімуму та максимуму. Роботоздатність розроблених широтно-імпульсних елементів фазі-логіки перевірено за допомогою програмного пакету Micro-Cap.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З965.96-01 + З965.96-048.9 +
Шифр НБУВ: РА345942

Рубрики:

      
9.

Ракунова І.М. 
Нові композиторські технології (на прикладі творчості Алли Загайкевич): автореф. дис... канд. митецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Ракунова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження нових композиторських технологій електронної музики, які активно використовуються українськими композиторами. Висвітлено історичну перспективу розвитку даного пласта сучасної музики, розглянуто основні етапи його формування та теоретичні положення трьох найважливіших технологій електронної музики - алгоритмічної композиції, технологій синтезу звуку й обробки звучання в реальному часі. Досліджено різні види алгоритмічної композиції, серед яких композиція за допомогою комп'ютера, спектральна та фрактальна. Розглянуто різні види синтезу звуку, способи обробки звучання у реальному часі. Розкрито сутність поняття інтерактивної композиції та різні види контролерів, що використовуються в інтерактивній композиції. Проаналізовано електронні твори сучасного українського композитора А. Загайкевич, що дозволяє вписати їх до контексту існуючих нових технологій. На прикладі "Повітряної механіки" розглянуто особливості технології алгоритмічної композиції; на матеріалі "Геронеї" - технологію синтезу звуку; на прикладі "Пагода" - технологію обробки звучання в реальному часі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.3 + Щ310.6 + Щ313(4УКР)6-81 Загайкевич А. +
Шифр НБУВ: РА359537

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Попченко Т. П. 
Розвиток державно-управлінських механізмів протидії виникненню корупції у сфері охорони здоров'я в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / Т. П. Попченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості корупції у сфері охорони здоров'я в Україні: системність її проявів, поширеність як верхівкової, так і низової корупції, вертикальних корупційних взаємозв'язків; тісний зв'язок корупції з тіньовою економікою; терпиме ставлення суспільства до корупції. На підставі системного аналізу детермінант корупції запропоновано напрями розвитку механізмів державного управління щодо протидії виникненню та поширенню корупції у сфері охорони здоров'я в Україні. Акцентовано увагу на питаннях розвитку громадянського суспільства як основного контролера стану протидії корупційним проявам у сфері охорони здоров'я. Зазначено, що корупція вражає усі сфери суспільного життя, у тому числі й сферу охорони здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)14 + Х881.9(4УКР)127.4:Р
Шифр НБУВ: РА380518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Погудін А. В. 
Формування динамічних характеристик електронагрівної рушійної установки для космічного буксира / А. В. Погудін. — Б.м., 2020 — укp.

Проведено аналіз розвитку та перспектив виведення групи малих космічних апаратів відповідно до виконуваних ними завдань у космічному просторі. З'ясовано, що застосування космічного буксиру з електронагрівною рушійною установкою в сучасних дослідженнях космічного простору є перспективним завданням, яке включає в себе дотримання вимог зміни орбітальної позиції, відносно опорної, з допустимим неузгодженням кутового положення вектору тяги, часом роботи і обмеженням за вартістю маневру, відповідно до цільового призначення. Основною вимогою до формування є створення орбітальних позицій супутників в групі, що не мають рушійних установок, з відповідними кеплеровими елементами і орбітальним часом. Аналіз зроблено за розглядом використання і застосування базових космічних платформ, які являють собою кінцеву сукупність службових підсистем, необхідних для виконання певного завдання в космічному просторі. Найбільш масовою серед них є платформа під загальним терміном «CubeSat». Умови формування передбачають орбітальний маневр космічного буксиру за допомогою рушійної установки до досягнення заданої позиції і відокремлення окремих супутників при формуванні групи. Встановлено, що важливим при застосуванні на буксирі електронагрівної рушійної установки є час підготовки до запуску, який пов'язаний з динамікою теплової підготовки бака з робочим тілом, парогенератора, двигуна, це має бути узгоджено з живленням від бортової енергетичної установки. Таким чином, поставлена науково-практична задача скорочення тривалості підготовки до запуску електронагрівної рушійної установки при використанні на космічному буксирі є актуальною.Проведено огляд можливостей ракетних двигунів при застосуванні на космічному буксирі. З'ясовано, що перельоти можна здійснювати одноступінчастим комічним буксиром з хімічним ракетним двигуном, одноступінчастим комічним буксиром з електроракетним двигуном.Проведено аналіз вимог до електроракетного двигуна та його вибору при застосуванні космічного буксира, а також аналіз можливості застосування електроракетних двигунів як безпосередньо на малих космічних апаратах, так і на буксирі.Проведено розрахунок робочих параметрів орбіти з визначенням траси космічного буксира за обертами, що дає можливість встановити точки маневру, а також енергетичні характеристики буксиру, що характеризують залежність зміни висоти і нахилу орбіти від маси космічного буксира та значення початкового орбітального положення, що дозволило розробити концепцію використання електронагрівної рушійної установки на космічному буксирі.Розроблено математичну модель електронагрівної рушійної установки космічного буксиру, що представляє собою систему диференційних рівнянь та передавальних функцій з початковими та граничними умовами. Проведено чисельне моделювання у середовищі MathLab та отримано рішення, що показують можливість попередньої оцінки часу введення установки в дію для своєчасного запуску до виконання маневру. Розглянуто можливість реалізації моделі у бортовому контролері рушійної установки на прикладі Arduino, шляхом введення створеного автором алгоритму запуску-зупинки двигуна.Проведено перевірку адекватності моделі електронагрівної рушійної установки за результатами фізичного експерименту, що проводився на експериментальній моделі електронагрівної рушійної установки з використанням стендової бази СВ-10К Міжгалузевого науково-технічного центру космічної енергетики і двигунів кафедри 402 Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «ХАІ». Вдосконалено методи і розроблено засоби експериментальних досліджень електронагрівних двигунів космічних апаратів, а саме методу вимірювання тяги, методу вимірювання витрати робочого тіла, методу вимірювання потужності, що подається на нагрівачі двигуна, парогенератора і баку та методу вимірювання вакууму в камері проведення експерименту.Проведено аналіз обмежуючих факторів при керуванні електроракетним двигуном. Розроблено алгоритм керування електроракетним двигуном, на основі моделювання першого запуску установки з мінімізацію часу підготовки і зменшенням витрат робочого тіла та енергії.Розроблено рекомендації, що до подальшого розвитку та використання електронагрівної рушійної установки.^UThe analysis and development of the development of a group of small spacecraft in accordance with their tasks in outer space was carried out. It is found that the use of space tugboat with electric ohmic propulsion system in modern space exploration is a promising task, which includes compliance with the requirements of changing the orbital position, relative to the support, with the permissible mismatch of the angular position of the thrust vector, the time of operation and the restriction on weight according to the purpose. The basic requirement for the formation is the creation of orbital positions of satellites in the group without propulsion systems, with the corresponding Keplerian elements and orbital time. The analysis is based on consideration of the use and application of basic space platforms, which represent the finite set of service subsystems required to perform a specific task in outer space. The most popular among them is the platform under the general term "CubeSat". Formation conditions involve the orbital maneuvering of a space tugboat by means of a propulsion device until reaching a predetermined position and the separation of individual satellites when forming a group. It has been found that when preparing for the start-up and shut-down of the electric propulsion system, it is important that the start-up and shut-down times are related to the thermal dynamics of the preparation of the working fluid with the power supply from the on-board power plant. Thus, the scientific and practical task of reducing the duration of preparation for the launch of the electric heating propulsion system when used on a space tug is relevant.A glance was made over the capacities of rocket engines during stagnation on a tug boat. It's explained that shifting is possible with a single-stage commercially available tug with a chemical missile thruster, a one-stage commercially available tug with an electric rocket thruster.An analysis was made of the electric rocket engine and the same vibration during a stowed tug boat, as well as an analysis of the possibility of electric rocket propulsion systems were always on a small spacecraft, so on a tug boat.The working parameters of the orbit were calculated with the determination of the space of the tugboat by rotation, which made it possible to set the maneuver points, as well as the energy characteristics of the tugboat, which characterize the dependence of the change of altitude and inclination of the orbit on the mass of the space boat and the value of the initial orbital position, which allowed to develop the concept electric ohmic propulsion system in space tugboat.A mathematical model of the electronic heating installation of a space tug has been scattered, which is a system of differentiation and transmission functions with cob and boundary minds. A numerical model was carried out at the middle of MathLab and a clear decision was made to show the possibility of a forward estimate of the hour the unit was put into operation for an immediate launch before the weekend maneuver. We can see the possibility of realizing the model for the on-board controller of the thrusterinstallation on the Arduino application, using the method introduced by the author of the engine-start-up engine shut-off algorithm.The adequacy of the model of the electric propulsion plant according to the results of the physical experiment was conducted, which was carried out on the experimental model of concept electric ohmic propulsion system using the bench base SV-10K of the Inter-branch Scientific and Technical Center of Space Energy and Engines of the Department 402 of the National Aerospace University. Zhukovsky M. E. "KhAI".The methods and experimental means of experimental research of spacecraft electric motors have been improved, namely the method of measuring thrust, the method of measuring the flow of the working fluid, the method of measuring the power supplied to the engine of the engine, the steam generator and the tank, and the method of measuring the vacuum in the chamber. The analysis of limiting factors in the control of a rocket engine is carried out. An algorithm for controlling a rocket motor is developed based on the simulation of the first start-up of the plant with minimization of preparation time and reduction of the working fluid and energy costs. Recommendations for the further development and use of the electric propulsion system have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Пилявець В. Г. 
Адаптивна гідросистема з перехресним зв'язком для мобільної машини / В. Г. Пилявець. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.02.02 – Машинознавство. – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» МОН України, Київ, 2021.Дисертація присвячена розробленню адаптивної гідросистеми з перехресним зв'язком з покращеними статичними, енергетичними та динамічними характеристиками. Розроблено математичні моделі варіантів адаптивної гідросистеми на базі одного та двох регульованих насосів. Досліджено вплив режимів, умов роботи гідросистеми, а також параметрів регуляторів та параметрів перехресного зв'язку на динамічні характеристики. На експериментальному стенді проведено дослідження роботи гідросистеми в статичних та динамічних режимах роботи, визначено характеристики контролера з підсилювачем, підтверджено адекватність математичних моделей.Спроектовано дослідний зразок секційного розподільника з пропорційним електрогідравлічним керуванням. Розроблено схему адаптивної гідросистеми для мобільної робочої машини типу БАМ-2014, що випускається підприємством «Будагромаш» м. Київ. Встановлено, що втрати потужності при бурінні шурфу в модернізованій гідросистемі зменшуються на (7,7…13,7) кВт в контурі основного руху та на (13,3…15,6) кВт в контурі подачі. Очікуваний економічний ефект на мобільній робочій машині типу БАМ-2014 становить 44880 грн/рік.Ключові слова: адаптивна гідросистема, розподільник, перехресний зв'язок, мобільна машина, зменшення втрат потужності.^UThesis for the scientific degree of candidate of Technical Science on the speciality 05.02.02 – Machine Science. – National Technical University of Ukraine “Igor Sicorsky Kyiv Polytechnic Institute” of the Ministry of Education of Ukraine, Kyiv, 2021.The thesis is devoted to the development of an adaptive cross-linked hydraulic system with improved static, energy and dynamic characteristics.The analysis of works on research topics is carried out. The principle of operation has been substantiated and schemes of variants of an adaptive hydraulic system based on one and two variable pumps have been developed. The hydraulic system uses electro-hydraulic directional valves, a controller and a sensor system. In the developed versions of the adaptive hydraulic system, the controller implements a cross link between the two circuits, which allows matching the speed values of the hydraulic motors, ensuring the smooth operation of the machine and the maximum loading of the pumps by pressure.It is proposed to form the cross link, which is implemented by the controller, in the form of the sum of the main and corrective components. The correction component is the product of the derivative of the pressure sensor signal and the transmission coefficient. The correcting component is added to the main one with a certain time delay.Mathematical models of adaptive hydraulic systems based on one and two adjustable pumps have been developed. The mathematical models take into account the moments of inertia of the working mechanisms, the flow characteristics of the directional valve are determined on the basis of modeling the flow of working fluid through the working windows and experimentally determined characteristics of the controller. The influence of hydraulic system operating modes, as well as parameters of regulators and cross link parameters on dynamic characteristics has been studied. It was found that the dynamic characteristics of the adaptive hydraulic system depend on the ratio of the values of the design parameters of the pump regulator and the differential pressure valve. The optimal combinations of parameters of regulators and parameters of cross link are found.A prototype of a sectional directional valve with proportional electrohydraulic control is designed. The scheme of the adaptive hydraulic system for the mobile working machine of the BAM-2014 type which is issued by the “Budagromash” (Kyiv) enterprise of is developed. The operation of the adaptive hydraulic system with the hydraulic system of the base machine is compared. Power losses on auger drilling operations in the main contour are reduced by (7.7 -13.7) kW, and in the feed contour by (13.3 - 15.6) kW. Requirements are provided for the accuracy of stabilization of the speeds of the working mechanism, for the time of regulation and overshoot. The expected economic effect from the use of the developed adaptive hydraulic system on the mobile working machine type BAM-2014 is 44.880 UAH/year.Test stand for investigation of the adaptive hydraulic system based on a variable pump, directional control valve with proportional electrohydraulic control and a controller as well as the program for computation of static, dynamic and energy characteristics of the adaptive control system are implemented into the educational process in Vinnytsia National Technical University. The developed circuit of the adaptive hydraulic system and the sectional directional control valve design can also be used for developing hydraulic drives of other mobile machines, where it is necessary to provide regulation, stabilization and coordination of the speed modes of hydraulic engines, such as drilling-crane machines БКМ-2М, БКМ-3У. The results of the work can also be used at Kharkiv Tractor Plant, Drogobych Truck Crane Plant, Turbiv Machine-Building Plant, Kalynivka Machine-Building Plant.Key words: adaptive hydraulic system, directional valve, cross link, mobile machine, power loss reduction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Наконечний Ю.М. 
Синтез нейронних контролерів для керування об'єктами другого порядку: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / Ю.М. Наконечний ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2006. — 19 с. — укp.

Проаналізовано шляхи побудови динамічних нейронних мереж і способів їх використання в системах автоматичного керування. Розглянуто принципи функціонування нейроних мереж та алгоритми їх навчання. Обгрунтовано шляхи побудови структури динамічної нейронної мережі на базі інформації про вид і порядок диференціального рівняння, розв'язання якого визначає бажані характристики мережі. Запропоновано новий спосіб переходу від лінійного диференціального рівняння до структури нейронної мережі. Визначено шляхи побудови нейронної мережі для відтворення функціональних залежностей, що описуються нелінійними диференціальними рівняннями. Охарактеризовано архітектуру динамічної нейронної мережі, яка використовується для реалізації пропорціонально-інтегрально-диференціального закону керування, а також її модифікований варіант, з розділеними входами. Розроблено методи визначення стійкості системи автоматичного керування з використанням синтезованого нейронного контролера, проведено порівняльний аналіз системи керування, виконаної на базі нейронного контролера, з системами керування, які реалізовані методом кореневого годографа та за допомогою частотних характеристик. Розглянуто методи навчання нейронних контролерів (з використанням нейронної моделі об'єкта, нейронних моделей оберненого об'єкта та оберненого еталона та з застосуванням нейронної моделі оберненого еталона за наявності збурень) та проведено порівняння результатів їх навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965.96-048.9 +
Шифр НБУВ: РА344261

Рубрики:

      
14.

Ніконенко Є. О. 
Керування електромеханічними системами електричних транспортних засобів з гібридним акумуляторно-суперконденсаторним джерелом живлення: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / Є. О. Ніконенко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі вирішується задача розвитку методів синтезу та аналізу тягових електромеханічних систем (ЕМС) на базі векторно-керованих асинхронних двигунів (АД) і синхронних двигунів з постійними магнітами (СДПМ) з гібридними джерелами живлення (ГДЖ) на основі акумуляторних батарей (АКБ) і блоку суперконденсаторів (СК), спрямована на підвищення їх статичних, динамічних та енергетичних характеристик за рахунок розробки і впровадження методів нелінійного і адаптивного керування.У першому розділі проведено аналіз існуючих методів керування тяговими електромеханічними системами з ГДЖ з метою обґрунтування необхідності вирішення науково-прикладної задачі, яка розглядається в роботі. За результатами аналітичного огляду встановлено, що системи ослаблення поля АД не забезпечують повне використання потужності джерела; для живлення типових ЕТЗ використовуються тільки АКБ, що спричиняє їх прискорене старіння. Типові системи керування ГДЖ на основі лінійних пропорційно-інтегральних регуляторів (ПІ-регуляторів) струмів і напруги з фільтром низьких частот (ФНЧ) не мають строгого теоретичного обґрунтування, стійкість суттєво нелінійних систем не доведено. Як наслідок, підсистеми керування ГДЖ і тяговим електроприводом (ЕП) є взаємозв’язаними і чутливими до координатних і параметричних збурень, основними з яких є варіації активного опору ротора АД, електричних параметрів СДПМ і параметрів DC-DC перетворювачів. Вказані збурення в існуючих системах призводять до деградації динамічних показників якості керування і зниження енергетичної ефективності процесів електромеханічного перетворення енергії.У другому розділі розроблено нові алгоритми ослаблення поля в системах векторного керування АД, які забезпечують більш повне використання потужності джерела, а також синтезовано з використанням другого методу Ляпунова адаптивний спостерігач активного опору ротора АД і алгоритми ідентифікації параметрів СДПМ, які забезпечують глобально стійкий процес оцінювання і є простішими у використанні, ніж існуючі аналоги.У третьому розділі виконано теоретичний аналіз та дослідження властивостей стійкості і характеристик систем керування класом реверсивних DC-DC перетворювачів як нелінійних немінімально-фазових об’єктів керування в стандартній конфігурації з лінійними ПІ-регуляторами струму та напруги. Розроблений метод синтезу і аналізу систем керування DC-DC перетворювачами базується на використанні часткової лінеаризації зворотним зв’язком.Вперше показано яким чином струм навантаження впливає на структуру систем керування DC-DC перетворювачами та їх параметри, що дозволяє здійснювати робастне налаштування регуляторів для підвищення навантажувальної здатності перетворювачів. Показано, що завдяки компенсації струму навантаження забезпечується підвищення динамічної точності стабілізації напруги.У четвертому розділі вперше теоретично обґрунтовано структуру композитної системи керування ГДЖ, що складається зі зв’язаних підсистем регулювання вихідної напруги, струмів АКБ і СК, фільтру розподілу частот (ФРЧ) і підсистеми регулювання напруги СК. Доведено, шляхом розгляду динаміки системи зниженого порядку, що масштабування завдання струму СК у функції співвідношення напруг АКБ і СК у складі ФРЧ (лінеаризація зворотним зв’язком), а також формування розділення у часі динаміки у контурах регулювання забезпечують асимптотичне регулювання напруги ланки постійного струму і розподіл динамічних складових струмів АКБ і СК. Показано, що компенсація струму навантаження підвищує динамічні показники якості регулювання напруги. Розроблено новий алгоритм регулювання напруги (заряду) блоку СК і надано рекомендації з його налаштування, яке гарантує, що процес заряду не впливає на регулювання вихідної напруги ГДЖ.У п’ятому розділі обґрунтовано концепцію експериментальних досліджень тягових ЕМС з ГДЖ, яка дозволяє розробляти уніфіковані експериментальні установки для повномасштабних тестувань широкого спектру алгоритмів керування в умовах, які наближені до існуючих в реальних ЕТЗ. Розроблено структуру, виготовлено і налагоджено станцію швидкого прототипного тестування для дослідження тягових ЕМС, яка складається з АД потужністю 0.7 кВт, СДПМ 3 кВт, літій-іонних і свинцево-кислотних АКБ і блоку СК з DC-DC перетворювачами, яка дозволила провести повномасштабні експериментальні тестування розроблених структур керування з метою підтвердження теоретичних висновків роботи та виявлення ефектів, які не враховуються при синтезі та моделюванні. Керування установкою здійснюється з використанням контролера на основі цифрового сигнального процесора TMS320F28335 і розробленого програмного забезпечення.^UThe thesis is devoted to design methods development of traction electromechanical systems (EMS) based on AC vector-controlled electric drives (ED) with batteries-supercapacitors (SC) hybrid energy storage systems (HESS) aimed at improving static, dynamic, and energy characteristics through the development and implementation of nonlinear and adaptive control methods.The first section analyzes the existing traction EMS with HESS control methods to substantiate the importance to solve the scientific and applied problem considered in the thesis. Based on the results of the analytical review, it was found that the induction IM field-weakening systems do not ensure the full utilization of the primary source power. The batteries-only energy sources are typically applied to power modern electric vehicles (EV) which causes their accelerated aging. Typical HESS control systems which are based on linear proportional-integral controllers (PI-controllers) of currents and voltages with a low-pass filter (LPF) do not have a rigorous rationale, and the stability of significantly nonlinear systems has not been proven. As a result, the HESS and traction ED subsystems are interconnected and sensitive to coordinate and parametric disturbances. The main of which are variations of the IM active rotor resistance, PMSM and DC-DC converters electrical parameters. These perturbations lead to degradation of dynamic control quality indicators and reduction of energy efficiency of electromechanical energy conversion processes in existing systems.In the second section, new field-weakening algorithms in IM field-oriented control systems are developed, which provide a more complete usage of the source power. Also an adaptive observer of the IM active rotor resistance is designed, as well as identification algorithms of PMSM parameters, using the second Lyapunov method. They provide a globally stable estimation and are easier to use than existing analogues.In the third section, a theoretical study of the stability properties and characteristics of bidirectional DC-DC boost converters control systems were performed. Note that they are nonlinear non-minimum-phase control plants. The standard configuration with linear PI current and voltage controllers was considered. As a result of the theoretical analysis, it was found that: the resulting structure of the control system is in the form of a sequential connection of two linear asymptotically stable subsystems in a nonlinear feedback loop with bilinear properties. For the first time, the structure of the control system provides linearization with respect to a physically determined manifold, which is the power balance equation. The form of the linearized system allows the use of the theory of cascaded systems with the time-scale separation such that the internal (current) control loop is several times faster than the external (voltage) control loop. For the first time the mechanism of the load current affecting the structure of DC-DC converter control systems and their parameters is shown. It provides more robust tuning of the controllers to increase the converters load capacity. It is shown that the load current compensation in a controller improves the dynamic voltage stabilization accuracy.In the fourth section, for the first time, the structure of composite HESS control system is theoretically substantiated. It consists of coupled DC-link voltage, battery and SC currents subsystems, a frequency distribution filter (FDF), and a SC voltage control subsystem.It is proved, by considering the reduced-order system dynamics, that the SC current reference scaling as a function of the battery and SC voltages ratio in the FDF (feedback linearization), as well as the time-scale separation of control loops provide asymptotic DC link voltage control and the battery and SC currents components dynamic distribution. It has been shown that the load current compensation improves the dynamic quality indicators of DC-link voltage regulation. A new SC voltage controller has been developed. Tuning recommendations ensure that the SC charging process does not affect the DC-link voltage regulation.In the fifth section, a concept of EMS with HESS experimental studies is substantiated. It allows to develop unified experimental installations for full-scale testing of a wide range of control algorithms under conditions close to those existing in real EV. The rapid prototyping station for the study of traction EMS was designed, manufactured and commissioned. It consists of a 0.7 kW IM, a 3 kW PMSM, lithium-ion and lead-acid batteries, and a SC unit with DC-DC converters. The full-scale experimental testing of the developed control structures were performed on the rapid prototyping station to confirm the theoretical conclusions and identify effects that are not taken into account during design and in simulation. The setup is controlled by a controller based on TMS320F28335 DSP and designed software.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Мухамед Ель-Амін Бабікер 
Метод і засоби конструювання трафика в мобільних комп'ютерних мережах: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Мухамед Ель-Амін Бабікер ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 16 с. — укp.

Обгрунтовано новий підхід щодо конструювання трафика, який сприяє підвищенню ефективності функціонування мобільних комп'ютерних мереж за рахунок організації розподіленої системи конструювання трафика на базі агентної технології управління мережевими ресурсами, що забезпечує оптимальний режим функціонування мобільної комп'ютерної мережі. Запропоновано метод конструювання трафика на базі віртуальної підмережі інтелектуальних агентів, які дозволяють оперативно реагувати на зміну стану мобільної комп'ютерної мережі, що створює умови для підвищення ефективності її функціонування. Встановлено новий критерій для вибору місця розташування контролерів доменів конструювання трафика, що забезпечують мінімальний обсяг службового трафика в мобільній комп'ютерній мережі. Запропоновано новий спосіб конструювання трафика в мобільних комп'ютерних мережах, що за рахунок оперативної взаємодії агентів конструювання трафика дозволяє за мінімального обсягу керуючого трафика забезпечити рівномірний розподіл мережевого трафика з заданим рівнем QoS. З метою підвищення ефективності функціонування мобільної комп'ютерної мережі розроблено алгоритм формування та динамічної реконфігурації розподіленої системи конструювання трафика, яка адаптується до зміни топології мобільної комп'ютерної мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.31-013.3 +
Шифр НБУВ: РА352969

Рубрики:

      
16.

Митрофанов О. В. 
Автоматизація процесу керування термічним обробленням окатишів на конвеєрній машині на основі методології нечіткої логіки / О. В. Митрофанов. — Б.м., 2021 — укp.

Представлена робота присвячена вирішенню наукової задачі розроблення й дослідження на математичних моделях та у виробничому процесі системи автоматизованого керування режимними характеристиками процесу термічного оброблення залізорудних окатишів на випалювальних машинах конвеєрного типу для підвищення його ефективності. Об'єктом дослідження є процес автоматизованого керування термічним обробленням залізорудних окатишів у взаємопов'язаних технологічних зонах випалювальної машини конвеєрного типу. Для забезпечення підвищення товарної якості готових окатишів в умовах змін стану та параметрів технологічних зон випалювальної машини предметом дослідження визначено закони, моделі і методи керування процесами, які виникають при термічному обробленні окатишів. При виконані досліджень враховувались неповні й нечіткі характеристики технологічних зон, розподіл теплоносіїв газоповітряних потоків, фізико-хімічні властивості окатишів, параметри агрегатів машини тощо. При обмежених параметрах технологічного процесу розроблений комплекс науково-технічних рішень, який дозволяє забезпечити зниження витрат енергоносіїв, покращити якість і збільшити обсяг виготовлення придатних окатишів. Представлено алгоритм керування процесом термічної обробки окатишів на конвеєрній машині, що базується на використанні нечітких контролерів, які управляють потоками теплоносіїв при регулюванні температурних режимів технологічних зон. Розроблені алгоритми керування і програмно-апаратне забезпечення запропоновано для використання у виробничих умовах. В програмному середовищі LabVIEW розроблено віртуальну модель для дослідження процесу керування термічним обробленням окатишів на випалювальних машинах конвеєрного типу. Це дозволило спроектувати металургійний комплекс на базі сучасного алгоритму обробки інформації з використанням контролерів із нечіткою логікою. Отримані результати моделювання показали, що за рахунок оптимізації середньої швидкості переміщення візків конвеєрної стрічки та досягнення близького до максимуму значення висоти шару окатишів можливе зниження використання електроенергії на 3,5 кВт∙год/т. Результати експериментальних досліджень, методологія застосування віртуальних пристроїв і рекомендації щодо їх використання на залізорудних комбінатах України упроваджено на виробництві, зокрема на фабриці огрудкування ПрАТ «Північний гірничо-збагачувальний комбінат» у проектах, в яких використовується комплексна математична модель, що апроксимує динаміку термічного процесу оброблення окатишів у технологічних зонах випалювальної машини на основі вирішення систем нечітких логічних рівнянь та її параметричної ідентифікації (акт про використання результатів дисертаційної роботи від 10 жовтня 2019 року). Аналіз результатів упровадження показав, що зменшення питомої витрати палива для підтримання режимних параметрів високотемпературних зон випалювальних машини конвеєрного типу можливе за умови дотримання визначених значень висоти окатишів, вмісту вологи в окатишах та середньої швидкості переміщення візків конвеєрної стрічки.^UThe presented research deals with solving the scientific problem of developing and studying the automated control system for mode characteristics of thermal treatment of iron ore pellets using conveyor-type kilns to improve efficiency of the process.The process of automated control over thermal treatment of iron ore pellets in interrelated technological areas of the conveyor-type kiln is the research object.To provide better marketable quality of produced pellets under changeable conditions and parameters of technological areas of the kiln, regularities, models and methods of controlling processes occurring during thermal treatment of pellets make the research subject.When conducting the research, incomplete and fuzzy characteristics of technological areas, distribution of heat-carriers of air-gas flows, physical and chemical properties of pellets, parameters of aggregates of the machine, etc. are taken into consideration. With limited parameters of the technological process, a set of engineering designs is developed to provide reduction of energy-carrier consumption, improve quality and increase output of applicable pellets.The control algorithm of thermal treatment of pellets by using the conveyor machine is presented on the basis of fuzzy controllers for heat-carrier flows when regulating temperature modes of the technological areas. The developed control algorithms and software-hardware support are proposed for industrial conditions.In the LabVIEW environment, a virtual model is developed to study control over thermal pellet treatment by using conveyor-type kilns. This enables designing a metallurgical complex based on a modern algorithm of data processing by fuzzy logic controllers. The obtained simulation results indicate that due to the optimized average speed of conveyor belt trolleys and the height of the pellets layer close to the maximum, it is possible to reduce power consumption by 3.5 kW*h/t.The experiment results, methods of applying virtual devices and recommendations for their use at Ukraine's iron ore mining enterprises have been implemented in the industry, in particular, at the pelletizing plant of the PJSC Northern Mining and Beneficiation Plant. These are the projects based on the integrated mathematical model that approximates dynamics of the thermal pellet treatment in the technological areas of the kiln based on solving fuzzy logic equations and their parametric identification (the act for use of the dissertation results as of October 10, 2019).Analysis of implementing the results reveals that reduction of specific fuel consumption to maintain mode parameters of high-temperature areas of conveyor-type kilns is possible when observing specified values of pellet height, moisture content in pellets and the average speed of conveyor belt trolleys.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Матвієнко-Біляєва Г. Л. 
Контролінг логістичної діяльності підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Г. Л. Матвієнко-Біляєва ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено визначення контролінгу як функції управління й обгрунтовано зміст, структуру логістичної діяльності за її видами й систему контролінгу логістичної діяльності з використанням збалансованої системи показників. Наведено практичні рекомендації щодо порівняльного аналізу видів логістичної діяльності на підприємстві за допомогою підконтрольних показників. Розроблено методичні рекомендації щодо проведення контролінгу логістичної діяльності машинобудівного підприємства. Запропоновано вдосконалення організаційної структури підприємств для посилення контролінгу на базі виокремлення відділу логістики та посади контролера-логіста.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-591-218
Шифр НБУВ: РА375507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Мансур Жихад 
Управління якістю робіт авіаційних спеціалістів при технічному обслуговуванні повітряних суден: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Мансур Жихад ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу статистичних даних наведено результати досліджень характеристик обслуговуючого персоналу залежно від впливу зовнішнього середовища, визначено основні причини відмов авіаційної техніки (АТ) з вини інженерно-технічної служби. Розроблено класифікацію помилок авіаційного персоналу й побудовано математичні моделі роботи авіаційних спеціалістів (організатора, диспетчера, контролера, виконавця), визначено параметри, необхідні для їх побудови. Запропоновано модель процесів технічного обслуговування (ТО) АТ, яка дає змогу оцінювати якість роботи спеціалістів. Моделювання технологічних процесів проведено з використанням розроблених моделей типових функціональних структур робіт, що виконуються авіаційними спеціалістами у процесі ТО. Для цих моделей визначено математичні залежності оцінки показників якості, залежно від структури робіт й контролю якості їх виконання. Запропоновано показники якості робіт (ймовірність безпомилкового та своєчасного виконання роботи) з принциповою особливістю обчислення - порівневою оцінкою - та окремим урахуванням характеристик діяльності та структури системи. Розроблено методику розрахунку показників якості робіт авіаційних спеціалістів під час ТО АТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-082 +
Шифр НБУВ: РА323799

      
19.

Малиновський М. Л. 
Методи та засоби проектування технічних і програмних компонентів безпечних пліс-контролерів з паралельною архітектурою: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.13.05 / М. Л. Малиновський ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2010. — 36 с. — укp.

Запропоновано моделі та виділено класи безпечних автоматів. Визначено табличні та графічні методи завдання безпечних автоматів. Висвітлено методи синтезу безпечних автоматів з функціональною деградацією. Досліджено мову та технологію програмування безпечних програмованих логічних інтегральних схем (ПЛІС)-контролерів. Надано формальний опис алфавіту та синтаксису даної мови THDL. Встановлено процедуру й інструментальні засоби програмування безпечних ПЛІС-контролерів. Розроблено та впроваджено мікроелектронну систему централізації на базі безпечних ПЛІС-контролерів з паралельною архітектурою для залізниць та метрополітенів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-044.31
Шифр НБУВ: РА373004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Місечко М. М. 
Судовий контроль слідчого судді за обґрунтованістю підозри при застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / М. М. Місечко. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена розробці науково обґрунтованих засад діяльності слідчого судді щодо здійснення судового контролю за обґрунтованістю підозри при застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження.У результаті уточнення категоріального апарату запропоновано авторське трактування поняття «підозра», під яким слід розуміти припущення слідчого та/або прокурора про причетність особи до вчинення діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, виражене у відповідному процесуальному рішенні та обґрунтоване наявними у кримінальному провадженні матеріалами, що підлягає подальшій перевірці з метою підтвердження чи спростування. Запропоновано видовий поділ обґрунтованої підозри залежно від підстав повідомлення про підозру, поклавши в основу поділу обсяг наявної доказової бази. Виокремлено безпосередню (серйозну) та опосередковану (просту) обґрунтовані підозри. На основі видового поділу розкрито критерій «обґрунтованості підозри». Доведено, що межі критерії обґрунтованості для серйозної та простої підозр різні та будуть зумовлюватись відмінним ступенем вагомості інформації, яка становить основу для рівня переконаності, що необхідний для прийняття рішення про повідомлення про підозру.Проаналізовано проблематику обґрунтованості підозри через умову «наявності достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення». Встановлено, що для слідчого судді подані докази є вичерпною сукупністю даних щодо обставин, на які посилаються сторони кримінального провадження. Оцінюючи подані докази, слідчий суддя приймає рішення, яке на підставі проведеної оцінки має бути єдино правильним, оскільки воно, попри проміжний характер, істотно впливає на весь подальший хід кримінального провадження. Висновки слідчого судді ґрунтуються на логічному осмисленні всіх доказів, як окремо, так і в їх сукупності, з урахуванням вимог закону та практики доказування. Сутністю оцінки доказів є визначення всіх їх властивостей: належності, допустимості, достовірності, достатності та взаємозв’язку, тому усунення будь-яких властивостей із змісту оцінки доказів видається неприпустимим. Під час проведеного аналізу запропоновано вважати вмотивованість самостійною вимогою, яка пред’являється до обґрунтованої підозри. Обґрунтовано, що пояснення механізму прийняття рішень щодо оцінки доказів, а також того, чому одні докази приймаються, а інші відкидаються, лежить в основі мотивування обґрунтованості підозри. Встановлено, що належне й достатнє мотивування обґрунтованості підозри має важливе значення в аспекті забезпечення законності кримінального провадження, прав і законних інтересів підозрюваного, у тому числі – права підозрюваного на оскарження повідомлення про підозру.Піддані аналізу основні позиції, які стосуються змісту процедури оскарження повідомлення про підозру. Встановлено, що вона: виражає законні інтереси та потреби підозрюваних; є засобом припинення порушень законних прав та інтересів підозрюваних; свідчить про незадовільну роботу осіб, задіяних у складенні та врученні повідомлення про підозру; сприяє вдосконаленню роботи прокурорів та слідчих; є джерелом для ініціатив щодо внесення змін до КПК України, пов’язаних з оскарженням повідомлення про підозру. У зв’язку з недосконалістю процедури оскарження повідомлення про запропоновано: передбачити форму та обов’язкові реквізити скарги на повідомлення про підозру; встановити чітку регламентацію строків оскарження повідомлення про підозру.У дисертаційній роботі сформульована та підтверджена позиція, згідно з якою єдиним суб’єктом, який може дати об’єктивну оцінку обґрунтованості підозри на стадії досудового розслідування, є слідчий суддя. Будучи суддею суду першої інстанції, він зберігає властиву тільки судовій інстанції об’єктивність та неупередженість, по створенню умов для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов’язків. На основі проведеного аналізу запропоновано наділити слідчого суддю, як судового контролера за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, повноваженнями на санкціонування дозволу на здійснення повідомлення про підозру. Запропоновано доповнити кримінальне процесуальне законодавство розробленим окремим порядком щодо розгляду клопотання про надання слідчим суддею дозволу на повідомлення про підозру.^UThe dissertation is devoted to the development of scientifically sound principles of activity of the investigating judge in exercising judicial control over the validity of suspicion during the applying measures of ensuring the criminal proceedings.As a result of clarification of the categorical apparatus, the author offers her own interpretation of the concept of «suspicion», which should be understood as an assumption of an investigator and/or prosecutor about the involvement of a person in an act containing signs of a criminal offence, expressed in a relevant procedural decision and substantiated by the materials available in criminal proceedings, which is subject to further verification with a view to confirmation or refutation. The author proposes a specific division of reasonable suspicion depending on the grounds for notification of suspicion, based on the scope of the available evidence base. The author distinguishes between direct (serious) and indirect (simple) reasonable suspicion. On the basis of the species division, the author suggests the criterion of «reasonable suspicion». It was proved that the limits of the reasonableness criterion for serious and simple suspicion are different and will be determined by a different degree of weight of information which forms the basis for the level of conviction required to decide on notification of suspicion.The author analyzed the issue of reasonableness of suspicion through the grounds of «availability of sufficient evidence to suspect a person of committing a criminal offence». It was established that for an investigating judge, the evidence submitted is an exhaustive set of data on the circumstances referred to by the parties to criminal proceedings. When assessing the submitted evidence, the investigating judge decides that, based on the assessment, must be the only correct one, since it, despite its interim nature, significantly affects the entire further course of criminal proceedings. The investigating judge's conclusions are based on a logical understanding of all evidence, both individually and in their totality, considering the requirements of the law and evidence practice. The essence of evidence assessment is to determine all of its properties: relevance, admissibility, reliability, sufficiency and interconnection, and therefore, it seems inadmissible to exclude any of these properties from the content of evidence assessment.In the course of the analysis, the author suggests that motivation should be considered an independent requirement for reasonable suspicion. It is substantiated that an explanation of the decision-making mechanism for evaluating evidence, as well as why some evidence is accepted and others are rejected, is at the heart of the reasoning for the reasonableness of suspicion. The author establishes that proper and sufficient justification of the reasonableness of suspicion is important in terms of ensuring the legitimacy of criminal proceedings, the rights and legitimate interests of a suspect, including the suspect's right to appeal against a notice of suspicion.The author analyses the main positions concerning the content of the procedure for appealing against a notice of suspicion. The author establishes that it: expresses the legitimate interests and needs of suspects; is a means of stopping violations of the legitimate rights and interests of suspects; indicates unsatisfactory performance of persons involved in the preparation and delivery of a notice of suspicion; contributes to the improvement of the work of prosecutors and investigators; and is a source for initiatives to amend the CPC of Ukraine related to appealing against a notice of suspicion. Due to the imperfection of the procedure for appealing against a notice of suspicion, it is proposed to: provide for a form and mandatory details of a complaint against a notice of suspicion; establish clear regulation of the time limits for appealing against a notice of suspicion.The dissertation formulates and confirms the position that the only subject who can give an objective assessment of the validity of suspicion at the stage of pre-trial investigation is an investigating judge. As a judge of the court of first instance, he/she retains the objectivity and impartiality inherent in a court of law, and is responsible for creating conditions for the parties to exercise their procedural rights and fulfil their procedural obligations. Based on the analysis, the author suggests that an investigating judge, as a judicial supervisor of the rights, freedoms and interests of persons in criminal proceedings, should be empowered to authorise a notice of suspicion. It is proposed to supplement the criminal procedure legislation with a separate procedure for consideration of a petition for an investigating judge to issue a notice of suspicion.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського