Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (79)Книжкові видання та компакт-диски (1)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=МУНІЦИПАЛІТЕТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Дорошева А.О. 
Самоврядування в приморських містах Півдня України у другій половині XIX ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.О. Дорошева ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено зміни в системі міського самоврядування (МС) Російської імперії у другій половині ХІХ ст. та їх вплив на розвиток приморських міст Півдня України. Охарактеризовано основні етапи розробки й упровадження міських реформ 1863, 1870, 1892 рр. Визначено повноваження міських дум і управ і ступінь їх залежності від центральної влади. Виявлено вплив МС на розбудову міст, розвиток господарства та культури. Проаналізовано діяльність міських муніципалітетів щодо модернізації портових споруд Одеси, Миколаєва та Херсона, визначено вплив здійснених перетворень на подальший розвиток міського господарства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР7)52-536 +
Шифр НБУВ: РА368028

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Мясникова А. С. 
Муніципальні органи влади міста Харкова (1871 – грудень 1919 рр.) / А. С. Мясникова. — Б.м., 2022 — укp.

Об'єкт дослідження: муніципальна влада Харкова як багатофункціональне явище. Мета: реконструювання процесу становлення, функціонування та діяльності муніципальних органів влади м. Харкова, їх змін у процесі розвитку, а також аналіз впливу самоврядних структур на соціально-економічний та культурний розвиток міста. Методи: аналіз, кількісний, синтез, системно-структурний, біографічний, порівняльно-історичний, проблемно-хронологічний, історико-системний, описовий. Наукова новизна дисертації полягає в тому, що вона є цілісним, конкретно-історичним дослідженням діяльності органів муніципальної влади м. Харкова, у якому проаналізовано та узагальнено досвід діяльності Харківської міської Думи, Управи та підвідомчих їм комітетів у взаємодії з загальнодержавними органами влади протягом тривалого періоду: 1871 – грудня 1917 р., грудня 1919 рр. (від моменту створення та початку діяльності Харківської Думи та Управи до їх повної ліквідації). Також розкрито зміст і регіональні особливості функціонування органів муніципалітетів. По-новому осмислено фінансово-бюджетні, господарські, економічні, культурно-освітні, соціальні аспекти діяльності самоврядних структур м. Харкова, які раніше в науковій літературі висвітлювалися фрагментарно. Новизною відрізняється масив використаних архівних матеріалів, частково вперше введених у науковий обіг і залучених для вивчення історії муніципальної влади міста Харкова. Вперше цілісно досліджено в межах м. Харкова історію становлення та розвитку пореформених органів самоврядування з 1871 р. по грудень 1917 р., у червні-грудні 1919 р. Наголошено на питаннях, які не вдалось позитивно вирішити муніципальним органам м. Харкова в зазначений період, а також критично проаналізовано причини деякої малоефективності роботи органів харківського міського самоврядування. Уточнено особливості заснування та становлення органів муніципальної влади м. Харкова; інформацію про структуру, склад, функції Харківської Думи та Управи; принципи організації та проведення виборів до муніципальних органів влади; пріоритетні вектори діяльності харківського самоврядування в період суспільно-політичних трансформацій 1914 – грудня 1917 рр., червня – грудня 1919 р. Доповнено низку статистичних даних щодо кошторисів прибутків та витрат органів харківського міського самоврядування; відомості про господарську, соціальну та культурно-освітню діяльність харківських органів управління. Практичне значення: матеріали дисертації можуть бути використані при підготовці наукових робіт, навчальної літератури, програм і спецкурсів з історії України, історії Слобідської України та інших дисциплін. Сфера використання: навчальний процес.^UThe object of the research: Kharkiv municipal government as a multifunctional phenomenon. The aim of the dissertation: reconstruction of the process of formation, functioning and activities of municipal authorities of Kharkiv, the changes in the development process, as well as analysis of the impact of self-governing structures on the economic and cultural development of the city. The methods: analysis, quantitative, synthesis, system-structural, biographical, comparative-historical, problem-chronological, historical-systemic, descriptive. The scientific novelty of the research is in the fact that it is a holistic, specific historical study of the activities of municipal authorities of Kharkiv, which analyzes and summarizes the experience of Kharkiv City Council (Duma), Administration (Uprava) and their subordinate committees in cooperation with national authorities for a long period of time: 1871 - December 1919 (from the moment of creation and beginning of activities of Kharkiv Council (Duma) and Administration (Uprava) to their complete liquidation). The content and regional features of functioning of bodies of municipal authorities are also revealed. The financial-budgetary, economic, cultural-educational, and social aspects of the activities of self-governing structures of Kharkiv, which had previously been covered in scientific literature in fragments, are considered in a new way. The novelty is in the used archival materials, some of which were first introduced into scientific circulation and involved in the study of the history of municipal authorities in Kharkiv. The history of formation and development of post-reform self-government bodies from 1871 to December 1917, June - December 1919 in Kharkiv was comprehensively studied for the first time. The emphasis is placed on the issues that weren't solved positively by the municipal authorities of Kharkiv in that period. The reasons for some ineffectiveness of Kharkiv municipal authorities were analyzed, too. The features of establishment and formation of Kharkiv municipal authorities; the information on the structure, membership, and functions of Kharkiv City Council (Duma) and Administration (Uprava); the principles of organization and conducting the elections to municipal authorities; the priority vectors of Kharkiv self-government activities in the period of social and political transformations from 1914 to December 1919 were specified. Some statistical data on the income and spending of Kharkiv self-government structures; information about economic, social and cultural-educational activities of Kharkiv municipal authorities. The practical meaning of investigation: materials of the dissertation can be used in the preparation of scientific works, textbooks, programs and special courses on history of Ukraine, history of Sloboda Ukraine and other disciplines. Field of application: educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Луців Р. С. 
«Розумне місто» як вектор урбаністичної трансформації у глобальному економічному середовищі: автореферат дис. ... д.філософ : 292 / Р. С. Луців. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано авторське вирішення важливого завдання, що полягає у розвитку теоретичних засад становлення та розвитку «розумних міст» як вектору урбаністичної трансформації глобального економічного середовища. В роботі визначено трансформаційний вплив таких новітніх інформаційно-комунікаційних технологій як великі дані, Інтернет речей, штучний інтелект, машинне навчання, мобільний Інтернет 5G, хмарні технології, блокчейн, глобальна система позиціонування, безпілотні літальні апарати на базові економічні процеси життєдіяльності сучасного міста. В процесі оцінювання впливу цифрових технологій на процес урбанізації у дисертації сформульовано та емпірично підтверджено авторську гіпотезу стосовно вирішальної ролі цифровізації задля вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем урбанізованого глобального середовища через становлення та розвиток «розумних» міст. Здійснено систематизацію основних концепцій «розумного міста». Підкреслено дуальний підхід до трактування «розумного» міста через поєднання «розумного» муніципалітету та «розумних» мешканців, що створює синергетичний ефект для його прискореного розвитку.В роботі з’ясовано, що у ХХІ ст. розпочалося будівнициво «розумних міст» нового концепту (Неома – Саудівська Аравія; НАСа – Єгипет; Телоси – США; Вувен Сіті – Японія). Доведено, що новітній концепт «розумного міста» ґрунтується на трьох принципах: «людиноцентричності», повазі та визначенні пріоритетів і вподобань людей; «живій лабораторії» («living laboratory»), яка забезпечує безперебійне тестування нових технологій у реальному світі.В результаті аналізу практики становлення «розумних» міст Україні виявлено зростання зацікавленості впровадження сучасних технологій та інновацій у муніципальне управління. В роботі виокремлено групи міст України щодо впровадження ними елементів та ініціатив «розумного міста», результати цього дослідження можуть бути використані урядом України у процесі післявоєнної відбудови.^UIn the dissertation, a theoretical generalization was made and an author's solution to an important task was proposed, which consists in the development of the theoretical foundations of the formation and development of "smart cities" as a vector of urban transformation of the global economic environment.The work defines the transformative impact of the latest information and communication technologies such as big data, the Internet of Things, artificial intelligence, machine learning, 5G mobile Internet, cloud technologies, blockchain, global positioning system, unmanned aerial vehicles on the basic economic processes of life in a modern city. In the process of evaluating the impact of digital technologies on the urbanization process, the author's hypothesis was formulated and empirically confirmed in the dissertation regarding the decisive role of digitalization in solving the economic, social and environmental problems of the urbanized global environment through the formation and development of "smart" cities.The main concepts of the "smart city" were systematized. A dual approach to the interpretation of a "smart" city through the combination of a "smart" municipality and "smart" residents is emphasized, which creates a synergistic effect for its accelerated development.The work revealed that in the 21st century the construction of "smart cities" of a new concept began (Neoma - Saudi Arabia; Nasa - Egypt; Telos - USA; Woven City - Japan). It has been proven that the newest concept of a "smart city" is based on three principles: "people-centeredness", respect and determination of people's priorities and preferences; "living laboratory" ("living laboratory"), which provides uninterrupted testing of new technologies in the real world.As a result of the analysis of the practice of creating "smart" cities in Ukraine, an increase in interest in the implementation of modern technologies and innovations in municipal management was revealed.The paper singles out groups of cities of Ukraine regarding their implementation of the elements and initiatives of the "smart city", the results of this study can be used by the government of Ukraine in the process of post-war reconstruction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Козачок І. В. 
Організаційно-правове забезпечення контрольної функції органу місцевого самоврядування в умовах сталого розвитку: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. В. Козачок. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню сутності правової природи органів місцевого самоврядування України, як суб’єктів контролю (запропонованого в дисертаційній роботі муніципального контролю), аналізу їх основних функцій, розробці моделі формування (механізму) організаційно-правового забезпечення здійснення контролю органами місцевого самоврядування, а також, напрямів удосконалення реалізації контрольної функції органом місцевого самоврядування в умовах сталого розвитку. Зазначене дослідження є актуальним, оскільки його проблематика відповідає напряму наукових розвідок, визначеному в Указі Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» від 30 березня 2019 року № 722 (Ціль № 11) та спрямовується на вирішення завдання ефективного забезпечення відкритості, безпеки, життєстійкості й екологічної стійкості міст, інших населених пунктів.В контексті тієї ролі, що відіграють органи місцевого самоврядування у сталому управлінні місцевими ресурсами, можливості створювати механізми для моніторингу та оцінки досягнення цілей сталого розвитку в їхніх громадах зростає значення управлінських функцій, що на них покладені, в тому числі контрольної функції. Проведення контролю органами місцевого самоврядування у суб’єктів господарювання комунального сектору стає важливим на сучасному етапі розвитку місцевого самоврядування в Україні. Від якості контрольної функції в значній мірі залежить ефективність реалізації цілей сталого розвитку. Водночас, важливим елементом необхідності удосконалення організаційно-правового забезпечення реалізації функції контролю місцевими муніципалітетами є майже повна відсутність його методологічного підґрунтя, що веде до теоретичних та практичних прогалин у ефективному запровадженні зазначеного правового інституту. З погляду на це, потребують вирішення питання побудови сучасної моделі формування організаційно-правового забезпечення контрольної функції органу місцевого самоврядування.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що дисертаційна робота є одним із перших вітчизняних комплексних монографічних досліджень стосовно організаційно-правового забезпечення контрольної функції органів місцевого самоврядування в умовах сталого розвитку України. У роботі запропоновано та обґрунтовано доцільність впровадження моделі організаційно-правового забезпечення контрольної функції органу місцевого самоврядування у вигляді системного утворення - механізму організаційно-правового забезпечення, який включає три взаємодіючі складові, підсистеми: інституційну, нормативно-правову, організаційну.На підставі проведеного історико-правового аналізу досліджено генезис правових аспектів виникнення і розвитку контролю, як загальної функції публічного управління та з’ясовано, що у всі періоди часу будь-які управлінські дії, рішення та господарські процеси потребували контролю, тому з часом значення контролю набуло нового змісту, нових форм та методів. Визначено та охарактеризовано етапи становлення та розвитку контролю незалежної України: I етап (1990-1995 роки), так званий початковий етап; II етап (1996-2006 роки) характеризується вивченням та запозиченням зарубіжного досвіду. Звернено увагу на відсутність в зазначених етапах законодавчого закріплення повноважень органів місцевого самоврядування щодо здійснення ними контрольних функцій; III етап (2007 - 2014 роки) вдосконалено законодавство щодо організації і діяльності певних контролюючих суб’єктів, в тому числі з’являються перші незначні спроби наділити органи місцевого самоврядування контрольними повноваженнями; виділено IV етап (2015 року - по теперішній час) розширено повноваження місцевої влади у заміні адміністративних і регіональних устроїв в умовах сталого розвитку міст і громад для забезпечення відкритості, безпеки, життєстійкості й екологічної стійкості міст і населених пунктів.З’ясовано сутність понять: 1) «публічна влада», під якою слід розуміти здатність державних органів, органів місцевого самоврядування та інших суб’єктів, яким можуть бути делеговані повноваження виконувати певні публічні функції; 2) «публічне управління» - вид діяльності, пов’язаний з реалізацією органами публічної влади, покладених на них функцій, серед яких значне місце відводиться контрольній функції; 3) «публічний контроль» - є тією складовою, яка забезпечує ефективність публічного управління та дає можливість ефективно вирішувати поставлені перед Україною задачі щодо досягнення цілей сталого розвитку.^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the essence of the legal nature of local self-government bodies of Ukraine as subjects of control (proposed in the thesis of municipal control), analysis of their main functions, development of a model for the formation (mechanism) of organizational and legal support for control by local self-government bodies, as well as, directions for improving the implementation of the control function by the local self-government body in conditions of sustainable development. The mentioned study is relevant because its issues correspond to the direction of scientific research defined in the Decree of the President of Ukraine "On the Goals of the Sustainable Development of Ukraine for the Period Until 2030" dated March 30, 2019 No. 722 (Goal No. 11) and is aimed at solving the task of effectively ensuring openness , safety, viability and ecological stability of cities and other settlements.In the context of the role played by local self-government bodies in the sustainable management of local resources, the ability to create mechanisms for monitoring and evaluating the achievement of sustainable development goals in their communities, the importance of the management functions assigned to them, including control functions, is increasing. Control by local self-government bodies of utility sector business entities is becoming important at the current stage of development of local self-government in Ukraine. The effectiveness of the implementation of sustainable development goals largely depends on the quality of the control function. At the same time, an important element of the need to improve the organizational and legal support for the implementation of the control function by local municipalities is the almost complete absence of its methodological basis, which leads to theoretical and practical gaps in the effective implementation of the specified legal institution. In view of this, the issue of building a modern model of the formation of the mechanism of organizational and legal support of the control function of the local self-government body needs to be resolved.The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the dissertation is one of the first domestic comprehensive monographic studies on the organizational and legal support of the control function of local self-government bodies in the conditions of sustainable development of Ukraine. The work proposes and substantiates the expediency of implementing a model of organizational and legal support for the control function of a local self-government body in the form of a systematic formation of a mechanism of organizational and legal support, which includes three interacting components, subsystems: institutional, normative and legal, and organizational.On the basis of the conducted historical and legal analysis, the genesis of the legal aspects of the emergence and development of control as a general function of public administration was investigated and it was found that in all periods of time any management actions, decisions and economic processes required control, therefore, over time, the meaning of control acquired a new content, new forms and methods. The stages of formation and development of control of independent Ukraine are defined and characterized: I stage (1990-1995) the so-called initial stage; The II stage (1996-2006) is characterized by the study and borrowing of foreign experience. Attention has been drawn to the lack of legislative consolidation of the powers of local self-government bodies in the implementation of control functions by them in the specified stages; Stage III (2007 - 2014) of improving the legislation on the organization and activities of certain controlling entities, including the first minor attempts to endow local self-government bodies with control powers; the IV stage has been allocated (2015 - to the present time), the powers of local authorities have been expanded and the replacement of administrative and regional structures in the conditions of sustainable development of cities and communities to ensure openness, safety, viability and ecological stability of cities and settlements.The essence of the concepts has been clarified: 1) "public power", which should be understood as the ability of state bodies, local self-government bodies, and other entities that may be delegated authority to perform certain public functions; 2) "public administration" - a type of activity related to the implementation by public authorities of the functions entrusted to them, among which a significant place is given to the control function; 3) "public control" is the component that ensures the effectiveness of public administration and makes it possible to effectively solve the tasks set before Ukraine in order to achieve the goals of sustainable development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського