Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (41)Реферативна база даних (1080)Книжкові видання та компакт-диски (119)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРЕНУВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 134
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Данько Г.В. 
Індивідуалізація тренувального процесу борців високої кваліфікації у циклах безпосередньої підготовки до змагань: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / Г.В. Данько ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Представлені експериментальні дані про зміст засобів і методів організації поточного контролю за станом спеціальної працездатності борців високої кваліфікації у циклах тренування на етапі безпосередньої підготовки до головних змагань. Обгрунтовано комплекс інформативних контрольних тестів, розкрито загальні закономірності у реакціях організму борців на загальноприйняті тренувальні програми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.151.51

      
2.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Писарук А.В. 
Біологічні ритми серцево-судинної системи: механізми вікових змін та можливі шляхи їх корекції: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.03.03 / А.В. Писарук ; Ін-т геронтології АМН України. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено механізми вікових змін біологічних ритмів серцево-судинної системи (ССС) і розроблено підходи щодо корекції їх порушень у період старіння. З'ясовано, що з віком в організмі людини відбуваються закономірні зміни різних біологічних ритмів ССС. Виявлено значне зменшення варіабельності ритму серця (ВРС) внаслідок зниження барорефлекторної чутливості, а також зниження амплітуди та випереджальне зрушення фази добових ритмів ССС, вегетативного тонусу, енергетичного обміну, секреції катехоламінів в результаті зменшення нічної продукції мелатоніну епіфізом, встановлено зміни ультрадіанних та інфрадіанних ритмів ССС і вегетативного тонусу. Доведено, що зниження ВРС у період старіння обумовлене віковими змінами барорефлекторної регуляції, зокрема, зниженням барорефлекторної чутливості. Встановлено, що у період старіння розвивається вегетативний дисбаланс, що проявляється у відносному домінуванні симпатичного відділу вегетативної нервової системи. З метою корекції даного порушення у людей похилого віку рекомендовано використовувати фізичні та гіпоксичні тренування. Розкрито роль вікових змін добових ритмів вегетативної регуляції, симпатоадреналової активності й енергетичного метаболізму у порушенні добових ритмів ССС у період старіння. Доведено, що основним чинником розвитку вікових змін усіх досліджених добових ритмів є зниження мелатонінутворювальної функції епіфіза. З метою корекції порушень добових ритмів ССС у людей похилого віку рекомендовано використовувати введення препаратів мелатоніну й епіталаміну, що сприяє збільшенню амплітуди добових ритмів температури тіла, частоти серцевих скорочень та артеріального тиску, а також відновленню вегетативного балансу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*732*334.6 + Р410-9 +
Шифр НБУВ: РА358548

Рубрики:

      
4.

Землянухіна Г. Ю. 
Бездавачеве керування електромеханічними системами турбомеханізмів з використанням технології нейромереж: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / Г. Ю. Землянухіна. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі вирішується задача підвищення ефективності роботи турбомеханізмів за рахунок розробки бездавачевої електромеханічної системи автоматичного керування з оцінювачами технологічних координат на основі штучних нейронних мереж в умовах зміни параметрів гідромережі.У першому розділі проведено аналіз існуючих сучасних енергоефективних систем керування турбомеханізмами, що живляться від альтернативних джерел енергії, та систем бездавачевого керування з метою обґрунтування необхідності вирішення розглянутої у роботі науково-прикладної задачі. За результатами аналітичного огляду встановлено, що використання датчиків технологічних координат значно збільшує вартість та ускладнює процес обслуговування таких систем керування турбомеханізмами, зокрема насосами, вентиляторами та компресорами. У другому розділі проведено розробка та опис тренування оцінювачів технологічних координат на основі теорії штучних мереж із класичними структурами мереж та стандартними алгоритмами їх навчання, а також при використанні модифікованої структури нейронних мереж із зворотнім зв’язком, що дозволяє підвищити точність оцінювання при варіаціях опору гідравлічної мережі. Наведені результати тренування оцінювачів технологічних координат, а саме оцінювача тиску та продуктивності, показують, що точність такого оцінювача становить 10%.У третьому розділі наведено математичний опис та опис основних елементів двох варіантів електромеханічної системи керування турбомеханізмом при живленні від вітрогенератора з використанням електронного регулятора навантаження (ЕРН) та статичного компенсатора (STATCOM). Результати вказують на те, що розроблена система забезпечує стабілізацію напору в гідравлічній мережі на задовільному рівні при змінах опору відповідно до технологічних вимог. Динамічна похибка в регулюванні напору системи не перевищує 1%. У четвертому розділі розглянуто різні типи реалізації системи стабілізації напруги асинхронних генераторів, такі як електронний регулятор навантаження (ЕРН) та статичний компенсатор (STATCOM). Як наслідок встановлено, що використання електронного ЕРН в автономній системі генерації електричної енергії дозволяє втрати енергії, що утворюються при живленні основних активних споживачів, перерозподіляти для задоволення потреб споживачів системи водопостачання. Порівнюючи оцінені значення тиску, які отримані від системи бездатчикового керування турбомеханізмом при живлені від вітрогенератора із використанням електронного регулятора навантаження, і фактичний тиск, що може бути виміряний за допомогою датчика тиску, встановлено, що похибка оцінки тиску знаходиться в межах від 0% до 14%. Похибка в оцінці тиску в бездатчиковій системі керування турбомеханізмом із використання статичного компенсатора знаходиться в діапазоні від 0% до 8%, що відповідає технологічним вимогам і є прийнятним для вимірювання координат мережі за допомогою контрольно-вимірювальних приладів. У п’ятому розділі наведено опис експериментального стенду для дослідження бездавачевої системи керування вентилятором, умови проведення експерименту та результати проведення експериментальних досліджень. Підтверджено ефективність розробленого оцінювача ККД насосної установки, розбіжність між експериментальними та модельними даними не перевищує 15% на напорах до 7 метрів і 5% від 7 до 20 метрів, що вважається прийнятним для використаного обсягу даних і характеристик вхідних сигналів нейронної мережі. У рамках дослідження здійснено техніко-економічне обґрунтування застосування програмованих логічних інтегральних схем у порівнянні з традиційними датчиками тиску та продуктивності в системах водопостачання. Результати роботи впроваджено: в ДП «Сіменс Україна» (м. Київ) та в освітній процес у Київському політехнічному інституті імені Ігоря Сікорського для вдосконалення лекційних курсів та оновлення циклів лабораторних робіт дисциплін «Електромеханічні системи типових технологічних застосувань» та «Керування та автоматизація технічних систем».Ключові слова: електромеханічна система, турбомеханізм, асинхронний двигун, асинхронний генератор, вітрогенератор, система водопостачання, бездавачеве керування, стабілізація напору, штучна нейронна мережа, оцінювання технологічної координати, гідравлічний опір мережі, альтернативне джерело енергії, коефіцієнт корисної дії.^UThe thesis is devoted to the problem of increasing the efficiency of turbomechanisms operation by developing a sensorless electromechanical automatic control system with technological coordinates observers based on artificial neural networks in the conditions of hydraulic network parameters changing.The first chapter provides an analysis of existing modern energy-efficient turbomechanisms control systems powered by alternative energy sources and sensorless control systems. The aim is to justify the need to address the scientific and applied problem considered in this work. According to the results of the analytical review, it is established that the use of technological coordinate sensors significantly increases the cost and complicates the maintenance process of such control systems for turbomechanisms, including pumps, fans, and compressors.In the second chapter, the development and training of technological coordinate observers based on artificial neural network theory with classical network structures and standard training algorithms are described. Additionally, a modified neural network structure with feedback is utilized to enhance the accuracy of estimation during variations in hydraulic network resistance. The results of training the technological parameter observers, such as a pressure and productivity observers, demonstrate that the accuracy of such an estimator is 10%.In the third chapter, a mathematical description and an overview of the main elements of two variants of the turbomechanism electromechanical control system powered by a wind generator are provided. The systems incorporate an electronic load regulator (ELR) and a static compensator (STATCOM). The results indicate that the developed system ensures pressure stabilization within the hydraulic network at a satisfactory level, accommodating variations in resistance according to technological requirements. The dynamic error in the pressure regulation of the system does not exceed 1%. In the fourth chapter, various implementations of voltage stabilization systems for induction generators are considered, such as the electronic load regulator (ELR) and the static compensator (STATCOM). As a result, it is established that the use of the ELR in an autonomous power generation system allows redistributing the energy losses generated when supplying power to the main active consumers to meet the needs of the water supply system consumers. Comparing the observered pressure values obtained from the turbomechanism sensorless control system powered by a wind generator using an electronic load regulator and the actual pressure that can be measured using a pressure sensor, it is found that the pressure estimation error is within the range of 0% to 14%. The error in pressure estimation in the turbomechanism sensorless control system using a static compensator is in the range of 0% to 8%, which corresponds to technological requirements and is acceptable for measuring network parameters using control and measurement instruments.In the fifth chapter, a description of the experimental setup for investigating the sensorless fan control system, experimental conditions, and the results of experimental studies are provided. The efficiency of the developed estimator of the pump unit efficiency is confirmed, and the discrepancy between experimental and model data does not exceed 15% for head values up to 7 meters and 5% from 7 to 20 meters, which is considered acceptable for the used dataset and characteristics of neural network input signals. Within the scope of the research, a feasibility study for the application of FPGA compared to traditional pressure and productivity sensors in water supply systems has been conducted.The results of the research have been implemented at Siemens Ukraine (Kyiv) and integrated into the educational process at Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute to enhance lecture courses and update laboratory work cycles for the disciplines "Electromechanical Systems of Typical Technological Applications" and "Control and Automation of Technical Systems"Keywords: electromechanical system, turbomechanism, induction motor, wind generator, water supply system, sensorless control, pressure stabilization, artificial neural network, technological coordinate observetion, hydraulic network resistance, alternative energy source, efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Новак С.З. 
Вікові особливості розвитку фізіологічного механізму стабілізації пози стояння людини: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / С.З. Новак ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

За результатами обстежень дітей, підлітків і дорослих обох статей виявлено істотні особливості фізіологічного механізму, що забезпечує стабілізацію пози стояння (ПС). Встановлено, що цей механізм функціонує в режимі динамічного позиціонування центру маси тіла (ДПЦМТ). Мета ДПЦМТ - забезпечення безперервного пошуку оптимальної ПС за умов зміни установочного пункту. Зазначено, що в процесі вікового розвитку значно поліпшується діяльність фізіологічного механізму ДПЦМТ. Більш ефективно здійснюється ДПЦМТ в осіб жіночої статі. Механізм ДПЦМТ представлений взаємодіючими (ліво- і правостороннім) компонентами. Зазначено, що спеціальне тренування ПС за ускладнених умов істотно покращує стабільність ПС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р731.98
Шифр НБУВ: РА318116 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Бекас О.О. 
Вікові та статеві особливості рівня фізичного стану молоді і його залежність від способу життя: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.О. Бекас ; Київ. нац. ун-т ім.Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

За показниками фізичної працездатності та максимального споживання кисню визначено рівень фізичного стану пацієнтів попубертатного, постпубертатного і І зрілого віку та його залежність від способу життя. Виявлено дивергенцію вікової динаміки рівня фізичного стану юнаків і дівчат у період з 12 до 24 років. Встановлено, що в пубертатний період (12 - 15 років) за відсутності суттєвої різниці маси тіла, абсолютні та відносні показники фізичної працездатності та максимального споживання кисню в осіб чоловічої статі статистично достовірно вищі, ніж у осіб жіночої статі. Досліджено вплив бігових тренувань на рівень фізичного стану. За результатами досліджень доведено, що ефективність таких тренувань залежить від періодичності занять, режиму енергозабезпечення та показників внутрішнього об'єму роботи. Зроблено висновок про високу ефективність тренування в змішаному режимі енергозабезпечення у порівнянні з аеробним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34
Шифр НБУВ: РА316000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Паніна Л.В. 
Варіабельність серцевого ритму і функціонально-метаболічна активність різних органів при експериментальній гемічній гіпоксії та попередньому застосуванні коригуючих середників: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.03 / Л.В. Паніна ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2007. — 24 с. — укp.

Досліджено механізми впливу нітриту натрію на функціонально-метаболічну активність мітохондрій печінки, серця, мозку та крові, параметри варіабельності серцевого ритму високо- та низькорезистентних до дії гіпоксії щурів за умов попереднього застосування олії амаранту й інтервального гіпоксичного тренування. Встановлено, що нітритна інтоксикація у тварин з різною резистентністю до гіпоксії проявляється різним типом реакцій системи пероксидне окиснення ліпідів - антиоксидантна активність у всіх аналізованих середовищах. У відповідь на дію нітриту натрію у високорезистентних щурів у порівнянні з низькорезистентними виявлено вищий рівень спектральних коливань варіабельності серцевого ритму, пов'язаних із симпатичним модулюючим впливом на кардіоваскулярну систему. У всіх тварин виявлено формування нерегулярного ритму у разі наявності тахікардії. З'ясовано, що попереднє застосування коригуючих засобів у високорезистентних щурів згідно аналізу змін параметрів функціональної активності регуляторних систем організму й вільнорадикального гомеостазу забезпечує високий рівень та ефективність пристосувальних реакцій у всіх досліджуваних органах у порівнянні з введенням нітриту натрію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р252.725 +
Шифр НБУВ: РА354296

Рубрики:

      
8.

Богуславська В.Ю. 
Вдосконалення фізичної підготовленості веслувальників на байдарках при застосуванні різних режимів тренувань на етапі попередньої базової підготовки: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / В.Ю. Богуславська ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Уперше розроблено програми тренувальних занять з веслування на байдарках з урахуванням функціональної підготовленості спортсменів для цілеспрямованого стимулювання аеробних та анаеробних процесів енергозабезпечення у веслувальників на етапі попередньої базової підготовки. Досліджено вплив тренувань за розробленими програмами на фізичну та функціональну підготовленість, а також на результати подолання змагальних дистанцій веслувальників на етапі попередньої базової підготовки. Встановлено, що незалежно від статі спортсменів тренування у змішаному режимі енергозабезпечення (аеробно-анаеробному й анаеробно-аеробному) більш ефективні, ніж тренування в аеробному режимі енергозабезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.177.6 +
Шифр НБУВ: РА368532

Рубрики:

      
9.

Коник У.В. 
Вплив інтервального гіпоксичного тренування і олії амаранту на окисний метаболізм при хронічній фтористій інтоксикації та дії іонізуючого випромінювання: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / У.В. Коник ; НАН України. Ін-т фізіології ім. О.О.Богомольця. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Експериментально визначено зменшення вмісту продуктів перекисного окиснення ліпідів (ПОЛ) у крові на тлі зниження активності антиоксидантного захисту, зменшення вмісту нітрит-іонів у гомогенатах мозку за умов сумісної дії хронічної фтористої інтоксикації (ХФІ) та іонізуючого випромінювання в малих дозах. Уперше застосовано та показано ефективність інтервального гіпоксичного тренування (ІГТ) у разі ХФІ. Виявлено, що сумісний вплив ІГТ та олії амаранту у разі фтористої інтоксикації забезпечує вираженіший протекторний ефект, ніж лише ІГТ. Уперше показано ефективність застосування ІГТ та олії амаранту за сумісної дії ХФІ та ІГТ у малих дозах. Установлено, що застосування ІГТ та олії амаранту за умов бінарної дії ХФІ та малих доз радіації призводить до відновлення функціональних комплексів ультраструктурних компонентів гепатоцитів, які забезпечують підтримання структурного та енергетичного гомеостазу уражених клітин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р252.725 +
Шифр НБУВ: РА325765

Рубрики:

      
10.

Козак Л.П. 
Вплив інтервального гіпоксичного тренування на етаноліндуковані порушення пероксидних та антиоксидантних процесів: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Л.П. Козак ; НАН України. Ін-т фізіології ім. О.О.Богомольця. — Б.м., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено стан кисеньзалежного метаболізму на початкових етапах алкогольної інтоксикації у тварин та вплив на ці показники інтервального гіпоксичного тренування (ІГТ). Виявлено активацію вільнорадикальних пероксидних процесів у тканинах печінки та мозку коротко- та довгосплячих щурів та зниження ТБК-активних продуктів у крові, більш виражене у короткосплячих. Довгосплячі тварини різняться специфікою та потужністю антиоксидантного захисту в досліджуваних тканинах. Визначено у крові короткосплячих щурів активацію супероксиддисмутази, зростання вмісту небілкових SH-груп, на відміну від різкого зниження активності суперокддисмутази та глутатіонпероксидази у довгосплячих. Виявлено вищий рівень індексу антиокисної активності в тканинах печінки та мозку короткосплячих щурів, а також зростання активності каталази у тканинах печінки цієї групи тварин. Установлено, що довгосплячі тварини характеризуються низькою резистентністю до гіпоксії. Показано, що інтервальне гіпоксичне тренування довгосплячих тварин достовірно зменшує тривалість етаноіндукованого сну, підвищує резистентність до гіпоксії, збільшує активність антиоксидантних ферментів (каталази, супероксиддисмутази, глутатіонпероксидази) у крові, гомогентах печінки та мозку. Показано, що інтервальне гіпоксичне тренування компенсує етаноліндуковані пошкодження тканин печінки за рахунок стабілізації мембран і збільшення кількості залучених у кисеньзалежний метаболізм органел - мітоходрій та пероксисом, що забезпечує спряженість оксидазних і оксигеназних процесів та підвищення ефективності утилізації етанолу. З врахуванням вірогідного посилення екскреції амінопохідного метаболіту амідопірину стверджено щодо спроможності ІГТ у алкоголізованих тварин мобілізувати активність ферментів монооксигеназної системи печінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р252.725 +
Шифр НБУВ: РА325766

Рубрики:

      
11.

Панкратьєв М.О. 
Вплив гіпоксичного тренування на морфофункціональну адаптацію кори великих півкуль головного мозку до некрозу міокарда (експериментальне дослідження): автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.04 / М.О. Панкратьєв ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2008. — 16 с. — укp.

Вперше проведено комплексне морфофункціональне вивчення механізмів адаптації кори великих півкуль головного мозку й обгрунтовано можливість підвищення резистентності організму до розвитку некрозу міокарда (НМ) під впливом гіпоксичного тренування (ГТ). Встановлено, що зміни морфофункціональних показників кори великих півкуль головного мозку, пов'язані з розвитком НМ, є одним з початкових проявів розвитку енцефалопатії за НМ, які обумовлюють гострий набряк-набухання головного мозку (ННМ). Виявлено, що попереднє ГТ сприяє зменшенню ННМ. Визначено кількісні показники порушення проникності гематоенцефалічного бар'єра (ГЕБ) і розподілу загальної води у корі великих півкуль головного мозку після ГТ й моделювання НМ в інтактних тварин після ГТ. У корі великих півкуль головного мозку виявлено морфофункціональні прояви адаптації до ГТ і дизадаптації за моделювання НМ з розвитком енцефалопатії. Доведено, що застосування ГТ може призвести до транзиторних ішемічних змін у головному мозку, які нівелюються протягом 24-х годин. Проведено порівняльний аналіз морфологічних і функціональних показників під час розвитку енцефалопатії без та після ГТ. Визначено кількісні характеристики внутрішньошкірної напруги кисню й активності каталази у мозковій тканині під час адаптації до НМ і розвитку енцефалопатії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.140.45-29 + Р627.7-29 +
Шифр НБУВ: РА355683

Рубрики:

      
12.

Паламарчук О. С. 
Вплив діафрагмального дихання в режимі біологічного зворотного зв'язку на функціональний стан автономної нервової системи / О. С. Паламарчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню впливу діафрагмального дихання в режимі біологічного зворотного зв'язку на функціональний стан автономної нервової системи здорових осіб за даними варіабельності серцевого ритму із можливістю його використання для корекції автономних дисфункцій.Відомо, що функціональний стан автономної нервової системи (АНС) є одним із найбільш суттєвих чинників, які визначають особливості та наслідки перебігу різноманітних патологічних процесів. Автономні дисфункції часто є не тільки фоном, але причиною багатьох захворювань внутрішніх органів, тому корекція функціонального стану АНС є необхідним елементом етіологічного та патогенетичного обґрунтованого лікування. В клінічній медицині останніх десятиліть дедалі частіше застосовуються неінвазивні технології. Ця тенденція дала поштовх для розвитку біологічного зворотного зв'язку як способу лікування та профілактики захворювань серцево-судинної, нервової та інших систем. Використання спеціалізованих приладів та сенсорів дозволяє людині отримувати зворотній зв'язок від серцевого ритму, температури шкіри, активності головного мозку, артеріального тиску, дихання та м'язової активності. При використанні біофідбеку з контуром варіабельності серцевого ритму надається інформація про послідовність R-R інтервалів, що відображають діяльність регуляторних систем організму. Біологічний зворотній зв'язок розглядається як дієвий метод тренування необхідних психофізіологічних навичок, що продемонстровано в ряді наукових досліджень в галузі психофізіології. Зокрема, методи біологічного зворотного зв'язку застосовуються з метою підвищення ефективності саморегуляції функцій організму.^UThe dissertation is devoted to the study of the influence of diaphragmatic breathing in the mode of biological feedback on the functional state of the autonomic nervous system (ANS) of healthy individuals according to the heart rate variability with the possibility of its use for the correction of autonomic dysfunctions.It is known that the functional state of the autonomic nervous system is one of the most significant factors that determine the features and consequences of various pathological processes. Autonomic dysfunction is often not only a background, but also a cause of many diseases of the internal organs, so the correction of the functional status of the ANS is a necessary element of etiologically and pathogenetically sound treatment.In clinical medicine, non-invasive technologies have been increasingly used in recent decades. This trend has given impetus to the development of biological feedback as a way of treating and preventing diseases of the cardiovascular, nervous and other systems. Using specialized devices and sensors allows a person to get feedback from heart rate, skin temperature, brain activity, blood pressure, breathing, and muscle activity.When using a biofeedback with a heart rate variability loop, information is provided on the sequence of R-R intervals that reflect the activity of the body's regulatory systems. Biological feedback is considered as an effective method of training the necessary psychophysiological skills, which has been demonstrated in a number of scientific studies in the field of psychophysiology. In particular, biological feedback methods are used to increase the efficiency of self-regulation of body functions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Демінський О.Ц. 
Дидактичні засади оптимізації навчально-тренувального процесу в системі підготовки спортсменів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.09 / О.Ц. Демінський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 36 с. — укp.

Розкрито сутність, структуру, фактори оптимізації навчально-тренувального процесу, виявлено особливості спортивного тренування у системі багаторічних занять спортом, обгрунтовано дидактичну концепцію та умови оптимізації даного процесу. Розроблено дидактичну концепцію оптимізації навчально-тренувального процесу у системі підготовки спортсменів. Зазначено, що вона являє собою сукупність положень методологічного, теоретичного та методичного змісту. Реалізовано широку програму дослідно-експериментальної роботи, пов'язану з розробкою, апробацією, перевіркою ефективності побудови спортивного тренування на стадії базової підготовки спортсменів, а також стадії максимальної реалізації спортивної майстерності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.5 +
Шифр НБУВ: РА324216

Рубрики:

      
15.

Колеснік І. В. 
Диференціація навчально-тренувального процесу юних гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / І. В. Колеснік. — Б.м., 2024 — укp.

1. Об'єкт дослідження – навчально-тренувальний процес гімнастів груп початкової та базової підготовки.Мета дослідження: розробити і науково обґрунтувати методику диференціації навчально-тренувального процесу юних гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки з урахуванням особливостей розвитку нервової системи. Методи досліджень: теоретичний аналіз і узагальнення даних наукової літератури та документальних даних, вивчення педагогічного досвіду роботи провідних тренерів, анкетування, бесіди, психологічне тестування, педагогічне спостереження і експеримент, психофізіологічний метод (комп'ютерна система «Діагност-1») для визначення індивідуально - типологічних властивостей вищої нервової діяльності, статистичні методи обробки результатів досліджень.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що:? вперше науково обґрунтовано побудову навчально-тренувального процесу підготовки гімнастів групи початкової та базової підготовки з урахуванням типів вищої нервової діяльності, алгоритм реалізації розробленої методики, форми, методи проведення тренування;? вперше розроблено комплекси вправ з використанням фітнес технологій із фізичної та технічної видів підготовки гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки, з метою кращого та швидкого освоєння гімнастичними рухами;? вперше обґрунтовано взаємозв'язок впливу темпераменту та здібності до навчання гімнастичними вправами, визначено кількість тренувань та кількість підходів;? вперше було визначено стани психофізіологічних функцій гімнастів та кореляційні зв'язки із фізичною та технічною підготовленістю; ?підтверджено дані щодо необхідності врахування індивідуально-типологічних властивостей під час підготовки юних гімнастів;?підтверджено й розширено дані про необхідність врахування диференційованого підходу, починаючи з початкового етапу навчання;?доповнено наукові дані щодо особливостей підготовки юних гімнастів на етапі початкової та попередньої базової підготовки, саме на основі врахування індивідуально-типологічних особливостей кожного гімнаста;?вперше розроблено методику диференціації навчально-тренувального процесу гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи, розкрито суть, мету та завдання, а також розкрито методичний підхід даної методики;? вперше доведено ефективність започаткованої методики.Практична значимість полягає в тому, що розроблена методика рекомендована для використання тренерам під час підготовки гімнастів в навчально-тренувальному процесі. В ході роботи було розроблено методику диференціації навчально-тренувального процесу юних гімнастів з урахуванням особливостей розвитку нервової системи. Структурою методики є: визначення індивідуально-типологічних властивостей вищої нервової діяльності та сенсомоторних функцій з переробки зорової інформації різного ступеня складності, використання методичного та диференційованого підходу, підбір відповідних методів та засобів (які включають комплекси спеціальних вправ з використанням фітнес технологій) на основі колового методу, використання методичних прийомів та обов’язковий психологічний супровід зі сторони тренера. Розроблено методику тренування для кожного з типів вищої нервової діяльності та доведено її ефективність.^U2. The object of research is educational and training process of gymnasts, belonging to the primary and basic training groups.The aim of the study is to develop and scientifically substantiate the methodology on differentiating of educational and training process for young gymnasts at the stage of their initial and preliminary basic training, taking into account the peculiarities of their nervous system development.Research methods involve theoretical analysis and generalization of scientific literature and documentary data, study of the pedagogical experience by leading coaches, sociological methods (questionnaires, interviews), psychological and psychodiagnostic testing, pedagogical research methods (pedagogical observation, testing and experiment), psychophysiological method (Diagnost-1" computer system") for determining individual typological properties of higher nervous activity, statistical methods of processing research results.The scientific novelty of the study is that:?for the first time, the design of educational and training process for training gymnasts that belong to initial and basic training groups, taking into account the types of their higher nervous activity, has been scientifically substantiated, algorithm for implementing the developed methodology, forms and methods of training;?for the first time, the relationship between the temperament types of young gymnasts and their ability to learn gymnastic exercises has been revealed, for the purpose of better and quick mastering of gymnastic movements;?for the first time, complexes of exercises that apply fitness technologies have been developed for physical and technical types of gymnasts’ training at the stage of their initial and preliminary basic training;?for the first time, the relationship between the influence of temperament was substantiated and the ability to learn gymnastic exercises, it has been are determined the number of training sessions and the number of approaches;?for the first time, states of psychophysiological functions of gymnasts and correlations with physical and technical preparedness are determined;?the data on the necessity of taking into account individual-typological properties during the training of young gymnasts are confirmed;?the data on the need to take into account a differentiated approach at the initial stage of education was confirmed and expanded, starting from the initial stage of training, based on the individual and typological characteristics of each gymnast;?the scientific data on the peculiarities of training of young gymnasts at the stage of initial and preliminary basic training have been supplemented;?for the first time, functional state of central nervous system of young gymnasts has been assessed and relationship between state of psychophysiological functions and level of physical and technical preparation has been determined;?for the first time, methodology on differentiating of educational and training process for young gymnasts has been developed and tested, taking into account the peculiarities of the development of the nervous system, the essence, purpose and objectives are revealed, as well as the methodological approach of this methodology is disclosed;?for the first time, the effectiveness of the initiated method has been proven.The practical significance lies in the fact that a developed methodology is recommended for use by coaches during the gymnasts’ training within their educational and training process.In the course of the work, we have developed a methodology on differentiating training process for young gymnasts based on the peculiarities of their nervous system development. The structure of the methodology presupposes defining the determination of individual-typological characteristics of higher nervous activity and sensorimotor functions for processing visual information of varying degrees of complexity, use of a methodical and differentiated approach, selection of appropriate methods and means (which include sets of special exercises by means of fitness technologies) based on the circuit training method, the use of methodological techniques and mandatory psychological support from the coach. A training methodology has been developed for each type of higher nervous activity and its effectiveness has been proven.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Семен Х.О. 
Ефективність інтервального гіпоксичного тренування в комплексному лікуванні виразкової хвороби у післяерадикаційному періоді: вплив на аеробний метаболізм та варіабельність серцевого ритму: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.02 / Х.О. Семен ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено ефективність інтервального гіпоксичного тренування (ІГТ), змодельованого за допомогою апарату ТДІ-01 (гіпоксикатора Фролова), у комплексному лікуванні виразкової хвороби дванадцятипалої кишки (ВХ ДПК), асоційованої з H.pylori, за динамікою показників, що характеризують аеробний метаболізм, та варіабельністю серцевого ритму (ВСР). Обстежено 110 хворих на ВХ ДПК та 40 здорових осіб. Виявлено, що застосування ІГТ протягом одного місяця у лікувальному комплексі післярадикаційного періоду за рахунок помірної прооксидантної дії забезпечує активацію аеробного обміну, ефективну корекцію проявів окисного стресу, підвищення ВСР, модуляцію автономного гомеостазу та збільшення стійкості до гіпоксії, що свідчить про підвищення функціонально-метаболічного резерву організму у хворих на ВХ ДПК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р413.204.6-5 +
Шифр НБУВ: РА357480

Рубрики:

      
17.

Водлозеров В.Є. 
Ефективність використання інноваційних тренажерів локально направленої дії в масовій фізичній культурі: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / В.Є. Водлозеров ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2008. — 21 с. — укp.

Розроблено ефективні методи використання інноваційних тренажерів локально спрямованої дії та вивчення адаптаційно-тренувальних ефектів у процесі рухової активності учнівської молоді. Установлено, що систематичне використання розроблених тренажерів для силового тренування м'язів верхніх і нижніх кінцівок учнів внаслідок варіювання й активізації подразника вірогідно зумовлює більший позитивний ефект (розвиток максимальної сили, силової витривалості м'язів, рухливості в суглобах, більш виражену реакцію серцево-судинної системи і менш виражену динаміку адаптаційних процесів (зменшення "звикання" організму до фізичних навантажень) у порівнянні з ефектами, одержаними під час використання існуючих тренажерів. На підставі результатів досліджень обгрунтовано доцільність занять зі створеними тренажерами у комплексному режимі, оскільки за цього тренування є більш ефективним внаслідок збільшення варіативності подразника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143 +
Шифр НБУВ: РА357680

Рубрики:

      
18.

Диба Т.Г. 
Ефективність використання інтервального гіпоксичного тренування у легкоатлетів-бігунів при спортивних навантаженнях анаеробної гліколітичної спрямованості: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / Т.Г. Диба ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив штучного гіпоксичного тренування на загальну та спеціальну працездатність висококваліфікованих спортсменів, зокрема легкоатлетів-бігунів на 200 м та 400 м. Розроблено новий режим вдихання гіпоксичних газових сумішей в процесі підготовки легкоатлетів-бігунів на дистанції 200 м і 400 м для застосування на спеціально-підготовчому етапі річного циклу підготовки. Доведено ефективність адаптації організму до роздільного впливу гіпоксії, зокрема до зниження парціального тиску кисню у повітрі, що вдихається, а також навантаження на стан функціональної системи дихання, на анаеробну гліколітичну продуктивність і працездатність легкоатлетів-бігунів на дистанції 200 м і 400 м високої кваліфікації).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.115.551-5
Шифр НБУВ: РА317879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Кужда І.М. 
Ефективність модифікованого способу лікування розладів акомодації у дітей з астигматизмом: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.18 / І.М. Кужда ; Ін-т оч. хвороб і тканин. терапії ім. В.П.Філатова АМН України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено значущість тренувань акомодаційної здатності у лікуванні розладів акомодації в дітей з різними видами прямого астигматизму (змішаним, простим гіперметропічним, простим міопічним). Установлено ослаблення акомодації у горизонтальному меридіані за всіх досліджених видів астигматизму. Показано наявність асиметричної (нерівномірної) акомодації в головних меридіанах ока у більшості дітей з різними видами астигматизму. Показано значну ефективність лікування розладів акомодації шляхом її тренування в ослабленому меридіані за допомогою модифікованого способу та пристрою у разі зазначених видів астигматизму. З'ясовано, що використання модифікованого способу лікування таких розладів у дітей з прямим астигматизмом було ефективним незалежно від віку та зумовило збільшення середніх значень гостроти зору для далини на 0,23 (в 1,5 раза), гостроти зору зблизька - на 0,28 (у 1,7 раза) зі збереженням досягнутого ефекту протягом 12-ти місяців у 76 % хворих. Установлено позитивний вплив зазначеного способу на показники резервів акомодації для далини та зблизька. Показано більшу ефективність застосування даного способу у комплексі з окулярною корекцією у порівнянні з ізольованим використанням тільки окулярної корекції за всіх досліджених видів астигматизму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.211.4-5 +
Шифр НБУВ: РА356416

      
20.

Жданова Н.С. 
Зміст і структура навчально-методичного комплексу з німецької мови для майбутніх менеджерів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.С. Жданова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 26 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано процедуру відбору змісту навчання з урахуванням міжпредметних зв'язків іноземної мови з гуманітарними, природничо-науковими та загальноекономічними й професійно орієнтованими дисциплінами. Виділено три частини серії навчально-методичного комплексу (НМК) та, як мінімум, три варіанти НМК-III, що відповідають спеціальностям напрямку "Менеджмент" ("Менеджмент на ринку товарів і послуг", "Економіка й управління бізнесом", "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності"). На підставі міжпредметних зв'язків здійснено розподіл тем по всіх частинах НМК і визначено співвідношення загальнокультурного, загальноекономічного та професійно орієнтованого навчального матеріалу в серії НМК. Розроблено систему вправ для формування професійно орієнтованої комунікативної компетенції, яку реалізовано в циклі НМК. Створено модель циклу НМК, що складається з 6-ти блоків: оглядового, презентації, тренування та практики в спілкуванні, довідкового та самоконтролю. Ефективність розроблених циклів НМК доведено у двох серіях експериментального навчання та визначено оптимальне співвідношення загальнокультурного, загальноекономічного та професійно орієнтованого навчального матеріалу для НМК-I. Наведено методичні рекомендації щодо створення НМК з німецької мови для формування професійно орієнтованої міжкультурної комунікативної компетенції у майбутніх менеджерів. Здійснено практичне впровадження розроблених методики та циклів НМК-I в навчальний процес у ВНЗ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-913-2 +
Шифр НБУВ: РА355838

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського