Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (7)Наукова електронна бібліотека (57)Реферативна база даних (1996)Книжкові видання та компакт-диски (336)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ЦИФРОВІ$<.>+<.>K=ФОТОГРАФІЇ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 263
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Рубанов П. М. 
FinTech інновації як детермінанти розвитку національної економіки / П. М. Рубанов. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації уточнено визначення сутності поняття «FinTech інновація», поглиблено критеріальну базу структуризації ринку FinTech інновацій та обґрунтовано їх роль у розвитку національної економіки. Розроблено методологічні засади інтегрального оцінювання рівня технологізації фінансових послуг, виявлено загальні закономірності його взаємного впливу з детермінантами розвитку національної економіки. Запропоновано структурно-логічну схему вибору моделі онлайн-фінансування, виявлено регіональні закономірності та детермінанти їх розвитку. Систематизовано ознаки, сфери функціонального використання й ризики криптовалют, запропоновано концепцію оцінювання їх вартості. Оцінено рівень цифрової фінансової інклюзії сектору домогосподарств, розроблено рекомендації щодо вибору моделі онлайн-фінансування в секторі нефінансових корпорацій.Ключові слова: FinTech інновації, цифровізація, технологізація, краудфандинг, онлайн-фінансування, криптовалюта, національна економіка, сектор публічного управління, сектор домогосподарств, економічний розвиток.^UThe dissertation is devoted to the development of new and improvement of existing methodological approaches and methodological tools of consideration the impact of the main types of FinTech innovations on the development of the national economy as a whole and its individual sectors. It is proposed to define FinTech innovation as information-based innovation in the financial sphere, the introduction of which leads to radical changes in financial products, financial technologies (processes) and/or business models of financial intermediaries. The FinTech innovation market is proposed to be structured according to four basic criteria: type of financial service, type of entity – provider of FinTech-services, type of innovative technology that forms the basic concept of FinTech-services, focus consumer segment.The choice of the most acceptable model of online financing is made depending on the specifics of the provider (subject, purpose, monetization of income) and the recipient (subject, purpose and motivation) of financial resources. Cluster analysis of the impact of a country`s regional affiliation on the choice of the dominant model of online financing showed that the key factors in dividing countries into clusters are the volumes of peer-to-peer consumer loans, peer-to-peer business loans and online debtfinancing. At the same time, the regional features of the development of online financing are available in such parameters as the type of provider of financial resources; type of recipient of financial resources; direct participation of the online platform in providing loans as a lender. The main determinants of the growth of online financing operations in the country are the level of its economic development, innovation and financial inclusion; the relationship with the level of economic freedom is direct and moderate. On the other hand, the development of information and communication technologies and the nature of regulatory influence do not significantly affect the development of online financing.Cryptocurrency is a type of virtual money, characterized by a set of specific features, opportunities for functional use and risks. Taking into account the peculiarities of the economic nature and functional use of cryptocurrencies, it is proposed to assess their value from three positions: as a means of circulation and payment (exchange rate), as specific goods (mining costs) and as speculative assets (crypto market rates). Indicators of the level of digital financial inclusion in Ukraine are lower than the world average both in terms of the integrated indicator and its components. Digital financial inclusion of the household sector is not a significant determinant of reducing income inequality, but it largely determines the growth of economic well-being. FinTech innovations create alternative sources of financial resources for the sector of non-financial corporations (enterprises). The best suited models of online financing for small and medium-sized businesses are profit sharing crowdfunding, equity-based crowdfunding and reward-based crowdfunding, the choice of which is made in accordance with the purpose of attracting resources – financing current, investment and innovation activities. Key words: FinTech innovation, digitalization, technologization, crowdfunding, online financing, cryptocurrency, national economy, public administration sector, household sector, economic development, investment


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Кірєєв Д. Б. 
«Механізми реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні» / Д. Б. Кірєєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена питанню вирішення важливого науково-практичного завдання – запропонувати та обґрунтувати удосконалити механізми реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні.Наукова праця показує теоретико-методологічні засади дослідження державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні. Автор ідентифікував сутність інформаційної економіки, розробив концепцію обґрунтування державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні, показав гностичні параметри результативності державної політики: ступінь загострення економічних проблем, а також, результативність механізмів їх вирішення.Досліджено інформатизацію державної політики, яку розглянуто як структурно-функціональний атрибут переходу до інформаційного суспільства, який задає нові управлінські, а також, економічні стандарти для сталого суспільного розвитку, успішності реалізації проєктів інформаційної економіки способом формування нового типу економічної свідомості, формування світоглядних настанов, формування нової економічної культури, а також, освіти.Сформульовано пріоритети реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні, серед яких економічна модернізація, а також, економічна безпека. Автором розроблено критерії, які визначають гностичну необхідність запровадження ефективної практики забезпеченнястратегічного економічного розвитку України, де ключовою є роль інформаційної економіки. Систематизовано нормативно-правове забезпечення державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні.Запропоновано розглядати механізми реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні як комплекс заходів, а також, інструментів організаційно-економічного, соціально-культурного, нормативно-правового, а також, мотиваційного характеру. Автор обґрунтував, що використовуючи ці механізми органи державної влади здійснюють вплив на суспільство з метою реалізації рішень щодо розвитку інформаційної економіки в Україні.Обґрунтовано, що механізми реалізації державної політики в сфері інформаційної економіки мають базуватися на концепціях інформаційного розвитку, цифровізації, інформаційної, а також, цифрової трансформації, а також, інтелектуального ресурсного забезпечення. Механізми мають включати: мету, завдання, принципи, суб'єкти управління, їхні функції, об'єкти, методи, а також, інструменти реалізації механізмів. Інструментами реалізації механізмів державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні є засоби, прямі і непрямі форми, методи, а також, прийоми.Крім того, визначено пріоритетні напрями, які удосконалюють механізми реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки в Україні. Це такі пріоритетні напрями, як інформатизація, цифровізація, інформаційна, а також, цифрова трансформації, правова, а також, економічна інтеграція у світовий простір інформаційної економіки. Враховуючи викладене, автором розроблено пропозиції забезпечення сталого розвитку українського суспільства, проведення структурних реформ в управлінні, а також, економіці.У дисертації набули подальшого розвитку положення про еволюцію наукових поглядів про сутність, а також, функцій інформації. Автором систематизовані характеристики, які властиві інформаційній економіці. Вказано, що домінують нематеріальні ресурси, товари, творча праця, інтелектуальний капітал. Держава має врахувати ці характеристики для удосконалення державної політики у сфері інформаційної економіки.Автор використав такі методи, як системно-аналітичний, компаративний, системно-структурний, системний, структурно-функціональний і неоінституційний.Робота має практичне значення, яке полягає в тому, що результати можуть бути використані для подальших теоретичних, а також, практичних досліджень у сфері державного управління, для вироблення курсу політичних реформ, а також, плану розвитку держави; у навчальному процесі при підготовці курсів щодо державного управління, спеціальних навчальних курсів з теорії функціонування механізмів реалізації державної політики у сфері інформаційної економіки.^UThis scientific work shows the theoretical and methodological foundations of the study of state policy in the field of the information economy in Ukraine. The author identified the essence of the information economy, developed the concept of substantiation of state policy in the field of the information economy in Ukraine, showed the gnostic parameters of public policy effectiveness: the degree of aggravation of economic problems and the effectiveness of mechanisms for solving them.The informatization of state policy is studied. The author considered this as a structural and functional attribute of the transition to the information society, which sets new managerial and economic standards for sustainable social development, the success of information economy projects through the formation of a new type of economic consciousness, worldviews, new economic culture, and education.This paper formulates the priorities for the implementation of state policy in the field of the information economy in Ukraine. These are priorities such as economic modernization and economic security. The author has developed criteria that determine the gnostic need to introduce optimization practices to ensure the strategic economic development of Ukraine. The author systematized the regulatory and legal support of state policy in the field of the information economy in Ukraine.As a result, for the first time, it is proposed to consider the mechanisms of implementation of state policy in the field of the information economy in Ukraine as a set of measures and tools of organizational and economic, socio-cultural, regulatory, and motivational nature. The author substantiated that by using these mechanisms, public authorities exert influence on society to implement decisions on the development of the information economy in Ukraine. In this way, the achievement of the goals and objectives of public policy, which are defined by the state strategy, will be ensured.The author substantiated that the mechanisms of implementation of state policy in the field of information economy should be based on the concepts of information development, digitalization, information, and digital transformation, and intellectual resource provision. Mechanisms should include purpose, tasks, principles, subjects of management, their functions, objects, methods, and tools for implementing mechanisms. The tools for implementing the mechanisms of state policy in the field of the information economy in Ukraine are the means, direct and indirect forms, methods, and techniques.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Луців Р. С. 
«Розумне місто» як вектор урбаністичної трансформації у глобальному економічному середовищі: автореферат дис. ... д.філософ : 292 / Р. С. Луців. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано авторське вирішення важливого завдання, що полягає у розвитку теоретичних засад становлення та розвитку «розумних міст» як вектору урбаністичної трансформації глобального економічного середовища. В роботі визначено трансформаційний вплив таких новітніх інформаційно-комунікаційних технологій як великі дані, Інтернет речей, штучний інтелект, машинне навчання, мобільний Інтернет 5G, хмарні технології, блокчейн, глобальна система позиціонування, безпілотні літальні апарати на базові економічні процеси життєдіяльності сучасного міста. В процесі оцінювання впливу цифрових технологій на процес урбанізації у дисертації сформульовано та емпірично підтверджено авторську гіпотезу стосовно вирішальної ролі цифровізації задля вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем урбанізованого глобального середовища через становлення та розвиток «розумних» міст. Здійснено систематизацію основних концепцій «розумного міста». Підкреслено дуальний підхід до трактування «розумного» міста через поєднання «розумного» муніципалітету та «розумних» мешканців, що створює синергетичний ефект для його прискореного розвитку.В роботі з’ясовано, що у ХХІ ст. розпочалося будівнициво «розумних міст» нового концепту (Неома – Саудівська Аравія; НАСа – Єгипет; Телоси – США; Вувен Сіті – Японія). Доведено, що новітній концепт «розумного міста» ґрунтується на трьох принципах: «людиноцентричності», повазі та визначенні пріоритетів і вподобань людей; «живій лабораторії» («living laboratory»), яка забезпечує безперебійне тестування нових технологій у реальному світі.В результаті аналізу практики становлення «розумних» міст Україні виявлено зростання зацікавленості впровадження сучасних технологій та інновацій у муніципальне управління. В роботі виокремлено групи міст України щодо впровадження ними елементів та ініціатив «розумного міста», результати цього дослідження можуть бути використані урядом України у процесі післявоєнної відбудови.^UIn the dissertation, a theoretical generalization was made and an author's solution to an important task was proposed, which consists in the development of the theoretical foundations of the formation and development of "smart cities" as a vector of urban transformation of the global economic environment.The work defines the transformative impact of the latest information and communication technologies such as big data, the Internet of Things, artificial intelligence, machine learning, 5G mobile Internet, cloud technologies, blockchain, global positioning system, unmanned aerial vehicles on the basic economic processes of life in a modern city. In the process of evaluating the impact of digital technologies on the urbanization process, the author's hypothesis was formulated and empirically confirmed in the dissertation regarding the decisive role of digitalization in solving the economic, social and environmental problems of the urbanized global environment through the formation and development of "smart" cities.The main concepts of the "smart city" were systematized. A dual approach to the interpretation of a "smart" city through the combination of a "smart" municipality and "smart" residents is emphasized, which creates a synergistic effect for its accelerated development.The work revealed that in the 21st century the construction of "smart cities" of a new concept began (Neoma - Saudi Arabia; Nasa - Egypt; Telos - USA; Woven City - Japan). It has been proven that the newest concept of a "smart city" is based on three principles: "people-centeredness", respect and determination of people's priorities and preferences; "living laboratory" ("living laboratory"), which provides uninterrupted testing of new technologies in the real world.As a result of the analysis of the practice of creating "smart" cities in Ukraine, an increase in interest in the implementation of modern technologies and innovations in municipal management was revealed.The paper singles out groups of cities of Ukraine regarding their implementation of the elements and initiatives of the "smart city", the results of this study can be used by the government of Ukraine in the process of post-war reconstruction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Дмитренко Н. В. 
Іконографія, семантика та стиль сюжету "Таємна вечеря" у візантійському мистецтві: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / Н. В. Дмитренко. — Б.м., 2023 — укp.

Дмитренко Н. В. Іконографія, семантика та стиль сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 023 – Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, 2022.Дисертація є першим комплексним дослідженням іконографії сюжету «Таємна вечеря» у мистецтві Візантійської імперії. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей поетапного формування іконографії, семантики та стилю сюжету «Таємна вечеря» від зародження християнства до падіння Візантійської імперії в 1453 році, із зверненням до порівняльного аналізу зразків Західної, Східної та Південної Європи задля виявлення особливостей, притаманних кожному періоду, з урахуванням стилевих змін і впливу історичних чинників.Проведене дослідження було здійснено на основі колекцій Бібліотеки та музею Моргана (Нью-Йорк), Гессенської державної та університетської бібліотек (Дармштадт), Державної бібліотеки Бадена (Карлсруе), Британської бібліотеки (Лондон), Державного історичного музею (Москва), Інституту стародавніх рукописів імені Месропа Машоца (Єреван), Музею Конде (Шантільї), Бібліотеки Банкрофта (Каліфорнія), Колекції Думбартон Оакс (Вашингтон), Клівлендського музею мистецтв (Клівленд, Огайо), Національної бібліотеки Франції (Париж), Національної бібліотеки Шотландії (Единбург), Національного музею мистецтв «Київська картинна галерея» (Київ), Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (Київ), Національного музею мистецтв Бразилії (Ріо-де-Жанейро), Музею Уолтерса (Балтимор), Музею Лувру (Париж), Єпархіальних музеїв (Салерно, Фрайзинг, Россано), Бібліотеки коледжу Корпус-Крісті (Кембридж), Міланської скарбниці кафедрального собору (Мілан), Музею Брешиї (Брешия), Музею Дж. П. Гетті (Лос-Анджелес), Національного музею Рима, Цифрової бібліотеки Іспанії та Центру дослідження рукописів Нового Заповіту. Віднайдено та уточнено атрибуцію сюжетів у фресковому ансамблі Гелатського монастиря (Кутаїсі, Грузія), церкви Святого Нікіти у с. Чучер (Скоп’є, Македонія) авторства Євтихія та Михаїла Атрапаса. Відфотографовано наживо та доповнено фоторяд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр).Віднайдено аналоги та запозичення між ранньохристиянським мистецтвом катакомб та книжковою мініатюрою Західної Європи. Систематизовано та розглянуто пам’ятки, в яких містяться аналоги символіки, застосованої як у монументальному живописі, так і в мистецтві книжкової мініатюри, на прикладі фресок та грецьких кодексів ХІІ ст. Наукова новизна дисертації полягає у введенні до наукового обігу порівняльного аналізу іконографії творів, аналізі композиції та стилістичних особливостей пам’яток із зображенням сюжету «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, монументальному живописі та декоративно-прикладному мистецтві.Досліджено низку пам’яток із сюжетом «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, які було створено на теренах Візантійської імперії, починаючи з VI ст.; перші пам’ятки, створені після періоду іконоборства і до другої половини ХІV ст., зі зверненням до пізніших творів ХV ст., серед яких – Псалтирі, Євангелія та Кодекси. У роботі введено до наукового обігу додаткові фотографії та ілюстративний ряд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр), опрацьовано типологію різних варіантів іконографії сюжету «Таємна вечеря» (Додаток В).Розкрито основні дискусійні питання, які було пов’язано із територіальними взаємовпливами між зразками латинської та грецької традицій іконографії на прикладі пам’яток книжкової мініатюри, монументального живопису та декоративно-прикладного мистецтва. Запропоновано розрізнення типології з частішим використанням різних типів іконографії із сюжетом «Таємна вечеря». Проведено візуальне дослідження та здійснено мистецтвознавчий аналіз творів із сюжетом «Таємна вечеря», визначено контекст створення пам’яток, особливості застосованої іконографії та виділено художньо-образні спільні та відмінні їхні риси.Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що сформульовані теоретичні здобутки надалі допоможуть каталогізувати твори мистецтва з сюжетом «Таємна вечеря». Заповнення бібліографічних лакун сприятиме подальшому ґрунтовнішому дослідженню пам’яток. Положення можуть бути використані науково-дослідними установами, навчальними закладами як матеріал для лекційного курсу з історії мистецтва Візантії, музейними установами – для інформаційного та наукового доповнення каталогів, програм спеціалізованих екскурсій і турів.Ключові слова: синтез мистецтв, стиль, реставрація, мистецтвознавчий аналіз, образотворче мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво, Київська Русь, церква, мистецькі традиції, іконографія, образи апостолів, мистецтво, «Таємна вечеря», Візантія, мініатюра, монументальний живопис, сакральне мистецтво.^UN. V. Dmytrenko. Iconography, semantics and style of the Last Supper in Byzantine art. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation to obtain an academic degree of the Doctor of Philosophy in a specialty 023 – Fine Arts. – National Academy of Fine Arts and Architecture, Kyiv, 2022. The thesis is the first comprehensive study of the iconography of the Last Supper in the art of the Byzantine Empire. The aim of the work is to study the peculiarities of the gradual formation of the iconography, semantics and style of the Last Supper plot from the birth of Christianity to the fall of the Byzantine Empire in 1453, with reference to a comparative analysis of samples from Western, Eastern and Southern Europe to identify the peculiarities inherent in each period, taking into account stylistic changes and the influence of historical factors. The research was based on the collections of the Morgan Library and Museum (New York), Hessian State and University Libraries (Darmstadt), State Library of Baden (Karlsruhe), British Library (London), State Historical Museum (Moscow), Mesrop Mashots Institute of Ancient Manuscripts (Yerevan), Conde Museum (Chantilly), Bancroft Library (California), Dumbarton Oaks Collection (Washington), Cleveland Museum of Art (Cleveland, Ohio), Bibliothèque nationale de France (Paris), National Library of Scotland (Edinburgh), National Museum of Art "Kyiv Art Gallery" (Kyiv), National Museum of Art named after Bohdan and Varvara Khanenko (Kyiv), National Museum of Art of Brazil (Rio de Janeiro), Walters Museum (Baltimore), Louvre Museum (Paris), Diocesan Museums (Salerno, Freising, Rossano), Corpus Christi College Library (Cambridge), Treasury of the Cathedral of Milan (Milan), Museo di Brescia (Brescia), J.P. Getty Museum (Los Angeles), and the Museum of the American Art Museum (New York). P. Getty Museum (Los Angeles), the National Museum of Rome, the Digital Library of Spain, and the New Testament Manuscript Research Centre. The attribution of scenes in the fresco ensemble of the Gelati Monastery (Kutaisi, Georgia) and the Church of St Nikita in the village of Chucher (Skopje, Macedonia) by Eutychius and Michael Atrapas was found and clarified. The monumental paintings of the Church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus) were photographed live and supplemented with a series of photographs. Analogues and borrowings between the early Christian catacomb art and the book miniature of Western Europe are found. The monuments containing analogues of symbols used in both monumental painting and book miniature art are systematised and examined, using the example of twelfth-century frescoes and Greek codices. The scientific novelty of the dissertation is the introduction of a comparative analysis of the iconography of works, the analysis of the composition and stylistic features of monuments depicting the plot of the Last Supper in the art of book miniature, monumental painting and decorative and applied arts. The article examines a number of monuments with the "Last Supper" plot in the art of book miniature, which were created in the Byzantine Empire starting from the sixth century; the first monuments created after the period of iconoclasm and until the second half of the fourteenth century, with reference to later works of the fifteenth century, including the Psalms, Gospels and Codices. The paper introduces additional photographs and illustrative series of monumental paintings of the church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus), and elaborates the typology of various variants of the iconography of the Last Supper (Appendix B).The main controversial issues related to the territorial interactions between the examples of the Latin and Greek traditions of iconography are revealed on the example of monuments of book miniature, monumental painting and decorative and applied art. The author proposes a distinction of typology with a more frequent use of different types of iconography with the Last Supper plot. A visual study and an art historical analysis of the works with the "Last Supper" plot are carried out, the context of the creation of monuments, the features of the applied iconography are determined, and their artistic and figurative common and distinctive features are highlighted. The practical significance of the results obtained is that the theoretical achievements formulated will further help to catalogue works of art with the Last Supper plot. Filling in the bibliographic gaps will facilitate further in-depth research of the monuments. The provisions can be used by research institutions, educational institutions as material for a lecture course on the history of Byzantine art, and by museum institutions for informational and scientific supplementation of catalogues, programmes of specialised excursions and tours.Key words: synthesis of arts, style, restoration, art historical analysis,


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Вовк О. М. 
Імперативи модернізації підприємств інфраструктурної сфери в контексті сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки / О. М. Вовк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управляння підприємствами (за видами економічної діяльності) (галузь знань – економічні науки). – Національний університет «Чернігівська політехніка» МОН України, Чернігів, 2021.Дисертація присвячена поглибленню теоретичних положень щодо модернізації підприємств інфраструктурної сфери, обґрунтуванню методологічних засад та практичних рекомендацій щодо формування й імплементації імперативів модернізації підприємств в умовах інноваційного розвитку економічних систем. Поглиблено поняттєво-категоріальний апарат теорії модернізації економічних систем та дефініційний зміст процесів модернізації підприємств за рахунок подальшого розвитку сутності окремих понять, з-поміж яких: «модернізація підприємства», «модернізація підприємств інфраструктурної сфери», «модернізаційний потенціал», «імперативи модернізації», «інноваційно-когнітивна парадигма». Дослідження генези розвитку теорії модернізації та окреслення взаємовпливів і пріоритетів дозволили виокремити класифікаційні ознаки модернізації підприємств за об'єктністю, характером та спрямованістю впливів. Обґрунтовано концепцію стратегічного управління модернізацією підприємства в умовах інноваційно-цифрової трансформації. Виокремлено мотиватори та каталізатори модернізації підприємств, що детермінується інноваційним розвитком. Сформульовано базові теоретико-методичні засади інноваційно-когнітивної парадигми модернізації інфраструктурних підприємств. Запропоновано методичний підхід до оцінювання ефективності модернізації підприємств. Побудовано профіль модернізаційного потенціалу та окреслено вектор його реалізації у спіралі модернізації підприємства. Розроблено модель факторного аналізу впливу модернізації на конкурентоспроможність підприємства. Запропоновано механізми управління та активізації модернізаційного потенціалу. Сформовано методичний підхід до вибору стратегічних пріоритетів та інвестиційно-інноваційних стратегій модернізації. Обґрунтовано систему соціально-економічних імперативів модернізації підприємств інфраструктурної сфери. Обґрунтовано векторність реалізації інноваційно-когнітивної парадигми при імплементації імперативів модернізації інфраструктурних підприємств.Ключові слова: модернізація підприємств, модернізаційний потенціал, інноваційно-когнітивна парадигма, підприємства інфраструктурної сфери, інтелектуально-цифровізована модернізація, ефективність модернізації, профіль модернізаційного потенціалу, імперативи модернізації, стратегічне управління модернізацією.^UThe thesis for a doctor degree in economic sciences in specialty 08.00.04 – economics and management of the enterprises (on kinds of economic activity) (branch of knowledge – economic sciences). – National University “Chernihiv Polytechnic” MES of Ukraine, Chernihiv, 2021.The thesis is devoted to deepening of theoretical positions concerning modernization of the enterprises in infrastructural sphere, substantiation of methodological bases and practical recommendations concerning formation and implementation of imperatives of modernization of the enterprises in the conditions of economic systems' innovative development.The conceptual and categorical apparatus of the modernization economic systems theory and the definitive content of the modernization processes of enterprises due to further development of the certain concepts essence, including: “modernization of the enterprise”, “modernization of infrastructure enterprises”, “modernization potential”, “imperatives of modernization”, “innovation-cognitive paradigm”. The study of the genesis of the development of the modernization theory and the need to outline the interactions and priorities allowed us to distinguish the classification features of modernization of enterprises by objectivity, nature and direction of influences. The concept of strategic management of modernization of the enterprise in the conditions of innovation and digital transformation, based on the principles of resource efficiency, intellectualization and institutional infrastructure of the economy, is substantiated. Motivators and catalysts of modernization of enterprises, which is determined by innovative development, are singled out. The basic theoretical and methodological principles of the innovative-cognitive paradigm of modernization of infrastructure enterprises are formulated. On the basis of research of laws and factors of modernization innovative-forming and cognitive are allocated in classification of principles of modernization of infrastructural enterprises. Cognitive principles of modernization are grouped into motivational, corporate, holistic, knowledge-competence and socio-cultural. A methodical approach to assessing the effectiveness of modernization of enterprises by adjusting the cost parameters of the effectiveness of modernization is proposed. The profile of modernization potential is constructed and the vector of its realization in a spiral of modernization of the enterprise is outlined. A model of factor analysis of the impact of modernization on the competitiveness of the enterprise is developed, which investigates the integrated parameters of speed, stability and space of modernization changes. The formulated model of the spiral space of modernization reflects the sectoral nature of the planes of modernization, the duration of stages and the objectivity of influences, as well as characterizes the resource-intensive, priority and effectiveness of the modernization process. The mechanism of management of modernization process which includes subsystems of maintenance of strategicity, innovation, competence is offered.The mechanism of activation of modernization potential of infrastructure enterprises on the basis of the concept of strategic management is formed. A methodical approach to the choice of strategic priorities and exclusive investment and innovation modernization strategies has been formed. The system of socio-economic imperatives of modernization of infrastructure enterprises is substantiated, which includes imperatives of resource efficiency, security and intellectualization, institutionalization, integration, competitiveness, innovation, strategicity and corporatization. There are three levels of formation of imperatives: basic and unconditional; developmental result. It is established that the main motivators for the implementation of European experience in regulating the modernization of infrastructure enterprises are the implementation of joint infrastructure projects. The vector realization of the innovation-cognitive paradigm in the implementation of the imperatives of modernization of infrastructure enterprises is substantiated.Key words: enterprise modernization, modernization potential, innovation-cognitive paradigm, infrastructure enterprises, intellectually-digitalized modernization, modernization efficiency, modernization potential profile, modernization imperatives, strategic modernization management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Масляк М. І. 
Інноваційні трансформації публічного управління: культурно-освітній аспект. / М. І. Масляк. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вирішенню важливого науково-практичного завдання визначення культурно-освітніх характеристик інноваційних трансформацій публічного управління та розроблення рекомендацій з їх практичного впровадження. Аналіз наукових літературних джерел щодо інноваційних трансформацій публічного управління та систематизація нормативно-правових документів, які регламентують питання професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого управління й самоврядування, дозволили окреслити прогалини й слабкі місця у регламентуючій підсистемі реформ публічної влади, сформулювати гіпотезу наукового дослідження щодо необхідності впровадження культурно-освітніх аспектів у процеси реформаційних змін публічної влади. Доведено, що для того, щоб публічне управління змогло виконати свої функції щодо стратегічних орієнтацій українського суспільства, воно має зазнати якісних змін, в основі яких мають бути нові вектори інноваційного розвитку. З одного боку, впровадження інновацій у публічній владі має відповідати основним принципам соціальної модернізації та орієнтуватися на створення умов для самоактуалізації суспільства. З іншого боку, інноваційний розвиток має забезпечувати ефективність діяльності органів державної влади, переорієнтовуючи їх на потреби суспільства і громадян. За результатами дослідження запропоновано удосконалити перспективну 4-х векторну модель організаційної культури державної служби України, яка, на відміну від існуючих, включає: 1) орієнтацію на суспільні цілі і цінності; 2) формування ефективних управлінських зразків поведінки; 3) високий правовий і соціальний статус державних службовців; 4) управління персоналом державних органів шляхом формування і розвитку системи цінностей, найважливішими серед яких є законність, професіоналізм, ініціатива, гласність, неупередженість при виконанні службових обов'язків. Її реалізація на практиці дозволяє враховувати специфіку соціальних процесів, формування традицій, символів шанобливого ставлення до професії державного службовця; розвиток конкурсного середовища як умови зростання професіоналізму службовців; підтримання в якості пріоритетних цінностей професійних знань, умінь, навичок і здібностей і пов'язаної з їх розвитком стабільності становища державних службовців. Удосконалено підхід до розроблення механізму культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління на основі деталізації його структурних елементів в розрізі теоретичного, методологічного і практичного аспектів, реалізація якого дозволяє здійснювати перехід від традиційних процедур управління до новітніх (на основі цифровізації) технологій електронного урядування, а також підвищувати ефективність роботи органів влади і самоврядування завдяки децентралізації повноважень. Пропозиції щодо удосконалення теоретико-методичних засад визначення стратегічних векторів культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління з використанням компетентністного підходу дозволяють на практиці отримувати інтегральні результати при проведенні реформ на основі посилення мотивації персоналу та інтеграції всіх видів освітньої, професійної й культуротворчої діяльності виконавців.В роботі дістала подальшого розвитку систематизація інструментарію інноваційних трансформацій публічного управління в частині конкретизації інструментів, принципів, методів, підходів інноваційного кадрового управління, що дозволяє підвищити ефективність публічного управління. Автором уточнено визначення дефініції «механізм культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління», під яким запропоновано розуміти комплексну систему управлінського впливу на громадянське суспільство, яка забезпечує реалізацію інновацій у публічному управлінні на основі використання здобутків культурно-освітнього простору з метою досягнення прогресивного ко-еволюційного суспільного розвитку. Уточнено визначення дефініції «стратегічні вектори культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління» під яким запропоновано розуміти такі комплексні напрямки концептуальних, інституційних, методологічних (у т.ч. інструментальних) та інших інноваційних перетворень у сфері публічної влади, що ґрунтуються на суспільних, освітніх, культурних та загальнолюдських цінностях і спрямовані на забезпечення сталого розвитку країни. Таке визначення надає можливість приділити додаткову увагу культурно-освітнім змінам у сфері публічного управління. Авторські пропозиції й рекомендації, викладені у дисертаційному дослідженні, мають практичне значення і можуть бути впроваджені у сфері публічного управління при реалізації адміністративно-територіальної реформи на місцях, а саме: при розробленні стратегій, програм і планів регіонального рівня, а також в системі професійної підготовки фахівців державної служби з метою підвищення ефективності трансформаційних процесів у публічному управлінні та адмініструванні.^UThe dissertation research is devoted to the solution of an important scientific and practical task of determining cultural and educational characteristics of public administration innovative transformations and developing recommendations for their practical implementation. Analysis of scientific literature on innovative transformations of public administration and systematization of legal documents governing professional training of civil servants and officials of local government and self-government, has allowed to identify gaps and weaknesses in the regulatory subsystem of public reform, to formulate a hypothesis of the research on the need to introduce cultural and educational aspects in the processes of reform changes of public authority. It is proved that in order for public administration to be able to perform its functions in relation to the strategic orientations of Ukrainian society, it must undergo qualitative changes, which must be based on new vectors of innovative development. On the one hand, the introduction of innovations in public power must comply with the basic principles of social modernization and focus on creating conditions for self-actualization of society. On the other hand, innovative development should ensure the effectiveness of public authorities, reorienting them to the needs of society and citizens. According to the results of the study, it is proposed to improve the perspective 4-vector model of organizational culture of the civil service of Ukraine, which, in contrast to the existing ones, includes: 1) focus on social goals and values; 2) formation of effective management behavior patterns; 3) high legal and social status of civil servants; 4) personnel management of state bodies through the formation and development of a system of values, the most important of which are legality, professionalism, initiative, transparency, impartiality in the performance of official duties. Its implementation in practice allows taking into account the specifics of social processes, formation of traditions, symbols of respect for the profession of a civil servant; development of the competitive environment as a condition for the growth of professionalism of employees; maintaining as priority values of the professional knowledge, skills and abilities and the stability of the position of civil servants related to their development. The author improves the approach to developing the mechanism of cultural and educational support of public administration innovative transformations based on detailing its structural elements in terms of theoretical, methodological and practical aspects, the implementation of which allows transition from traditional management procedures to the new e-government technologies, as well as increasing the efficiency of government and self-government through decentralization of powers. Proposals for improving the theoretical-methodological foundations for determining the strategic vectors of cultural and educational support for innovative transformations of public administration using a competence-based approach allow obtaining integrated results in reforms based on strengthening staff motivation and integration of all educational, professional and cultural activities. The systematization of the tools of innovative transformations of public administration in terms of concretization of tools, principles, methods, approaches of innovative personnel management, which allows to increase the efficiency of public management, has been further developed in the work. The author clarifies the definition of the “mechanism of cultural and educational support of innovative transformations of public administration”, which suggests a comprehensive system of managerial influence on civil society, which ensures implementation of innovations in public administration based on the use of cultural and educational space to achieve progressive co-evolution of social development. The author clarifies the definition of “strategic vectors of cultural and educational support of innovative transformations of public administration” under which proposes to understand such complex areas of conceptual, institutional, methodological (including instrumental) and other innovative transformations in the field of public power, based on public, educational, cultural and universal values and aimed at ensuring sustainable development of the country. The author's proposals and recommendations set out in the dissertation research are of practical importance and can be implemented in the field of public administration in the implementation of administrative-territorial reform on the ground, namely: in the development of strategies, programs and plans of the regional level, as well as in the training of civil service professionals to improve the transformation processes in public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Радіонова Я. В. 
Інноваційний розвиток агропромислових підприємств в умовах цифровізації економіки / Я. В. Радіонова. — Б.м., 2021 — укp.

Мета дисертаційної роботи полягає в розробці й обґрунтуванні теоретико-методичних та прикладних засад інноваційного розвитку агропромислових підприємств в умовах цифровізації економіки. Розроблено модель функціонування цифрової платформи, яка подається через сукупність програмних і технічних засобів, провайдинг нововведень цифровізації у технології, техніку й управління виробничими процесами господарської діяльності агропромислових підприємств, правила й норми їх використання, а також алгоритм поведінки та взаємодії стейкхолдерів інноваційного розвитку.^UThe purpose of the dissertation is to develop and substantiate the theoretical and methodological and applied principles of innovative development of agro-industrial enterprises in terms of digitalization of the economy. The model of functioning of the digital platform which is given through set of software and hardware, providing of innovations of digitalization in technology, technics and management of industrial processes of economic activity of agro-industrial enterprises, rules and norms of their use, and also algorithm of behavior and interaction of stakeholders of innovative development is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Шишкін О. В. 
Інтегрування систем морського радіозв'язку і навігації в рамках розвитку концепції е-навігації / О. В. Шишкін. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена розробці методів підвищення техніко-експлуатаційних характеристик суднових засобів радіозв'язку і навігації за рахунок їхнього інтегрування і спільної обробки даних в умовах збереження базового складу суднового обладнання, практичних вимог користувачів – вахтових офіцерів і врахування світових трендів розвитку морських технологій за концепцією енавігації.Висунуті новітні ідеї спільного використання даних спостереження незалежно розроблених і впроваджених за вимогами міжнародної концепції СОЛАС систем навігації - автоматичної ідентифікаційної системи (АІС), глобальної навігаційної супутникової системи (GPS) і систем наземного радіозв'язку з використанням цифрового вибіркового виклику (ЦВВ) і радіотелефонії, що дозволило отримати нові якості з управління радіозв'язком і навігаційного спостереження.Запропоновано використання графічного інтерфейсу для моніторингу/ управління радіозв'язком, якій дозволяє підвищити ефективність і надійність адресного радіозв'язку, забезпечити стандартизацію користувальницького інтерфейсу на противагу різноманіття кнопкових приборних інтерфейсів радіообладнання численних виробників.Обґрунтовано і досліджено вибір комунікаційного інтерфейсу для дистанційного управління модулями радіозв'язку. Розроблений спосіб автоматичної ідентифікації (АІ) радіотелефонних передач і передавання додаткової інформації із залученням сучасної технології цифрових водяних знаків (ЦВЗ). Доведені переваги цього способу АІ для своєчасної ідентифікації станції, що передає в порівнянні з існуючими способами мовної ідентифікації і системою ATIS, яка використається на внутрішніх водах континентальної Європи. Розроблені і досліджені алгоритми формування і виявлення ЦВЗ, які придатні для практичного використання в реальних радіоканалах за умови врахування впливу усіх можливих перешкод (атак). Вирішена задача оптимізації компромісних параметрів алгоритмів в площині кількість інформації – якість сигналу – завадостійкість. Доведено, що найкращі показники дозволяють отримати алгоритми вбудовування даних ЦВЗ в частотній області дискретного перетворення Фур'є і використання інформованого кодеру.Виконано математичне моделювання алгоритмів, розроблені експериментальні прототипи апаратно-програмного комплексу інтегрованої системи радіозв'язку і навігації та системи АІ радіотелефонних передач в реальних радіоканалах морського зв'язку. Ключові слова: цифровий вибірковий виклик, автоматична ідентифікаційна система, радіотелефонія, інтерфейс, ідентифікація, цифрові водяні знаки, інформація.^UThe doctoral thesis is devoted to the development of methods to improve the technical and operational characteristics of ship radio and navigation facilities through their integration and joint data processing in the condition of maintaining the basic composition of ship equipment, practical user needs – officer of the watch and taking into account global trends in marine technology.In the thesis the new ideas for the combined using of observation data from the independently developed and implemented according to the requirements of the international concept of SOLAS navigation systems - automatic identification system (AIS), global navigation satellite system (GPS) and terrestrial radio systems using digital selective call (DSC) and radiotelephony that allowed to obtain new qualities in radio communication control and navigation outsight.It is proposed to use a graphical interface for monitoring / control of radio communication, which allows increasing the efficiency and reliability of the address radio communication, to provide standardization of the user interface in contrast to the variety of button instrument interfaces of radio equipment from outnumbered manufacturers.Currently AIS is an obligatory equipment to be carried on board all vessels. AIS provides for the exchange of information which includes vessel's identification number (MMSI). Electronic chart display and information system (ECDIS) or another multifunction information display, while operating with AIS, enables it to indicate vessels within the AIS operating area, i.e. approximately 30 nautical miles, and to reflect them on ECDIS or information display.The combination of the very high frequency (VHF) DSC equipment with the AIS – Information display allows:– to eliminate, practically, the procedure of DSC forming while substituting manual operations by means choosing AIS target of the vessel to be called on the Information display; and – to provide identification of a calling vessel on the electronic chart and thus to make the process of attachment of the called/calling vessel to the navigation situation automatically. A calling vessel can be indicated on the display by a blinking mark which will allow the officer of the watch quickly estimate the navigational situation and make an effective decision. The unique character of the vessel's identification is provided by the presence of vessel identifier (MMSI) both in DSC and AIS. It gives the ability of automatic attachment the calling vessel to the current navigation situation represented on a navigation display.The choice of communication interface for remote handling the radio communication modules is grounded and investigated. Standard of International Electrotechnical Committee IEC 61162-1/2 is selected for serial data exchange.A method of automatic identification (AI) of radiotelephone transmissions and transfer of additional information using the modern technology of digital watermarking has been developed. Audio watermarking refers to inaudible embedding of additional data just into the post microphone signal, using standard marine installations without any additional radio channel resources. The addressed, properly identified VHF radiotelephone communication is very important for safe navigation. AI, in turn, ensures efficient messaging from the very beginning of a radio transmission, while eliminating the human factor inherent in voice identification. AI allows identifying anonymous, intentionally compromised and harmful transmissions such as transmission button falling back in a VHF transceiver.AI makes possible integrating MMSI detected data and AIS data for graphic display of the transmitting station.Algorithms for audio watermarking were designed application in the real VHF radio channels, provided that the influence of all possible interferences (attacks) is taken into account. The problem of compromise parameters optimization for algorithms in the plane amount of information - signal quality - noise immunity was analyzed. It is proved that the best audio watermarking characteristics may be obtained algorithms for data embedding in the frequency domain of discrete Fourier transform and using an informed encoder.Mathematical modeling of algorithms is performed. Experimental prototypes of the hardware and software complexes of the integrated radio communication and navigation system and AI system of radiotelephone transmissions in the real maritime VHF channels are developed.Keywords: digital selective calling, automatic identification system, very high frequency, radio telephony, interface, identification, digital watermarking, information


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Замрій І. В. 
Інформаційна технологія забезпечення функціональної стійкості інформаційної системи закладу вищої освіти: автореферат дис. ... д. т. н. : 05.13.06 / І. В. Замрій. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційному дослідженні обґрунтовано та розроблено науково-методичний апарат управління продуктивністю, конфігурацією та безпекою з метою ефективного використання сучасних інформаційних та апаратних ресурсів інформаційних систем закладів вищої освіти. Досліджено актуальну проблему розробки методологічних основ побудови функціонально стійкої інформаційної системи закладу вищої освіти, яка відрізняється від існуючих тим, що вона базується на виявленні дестабілізуючих факторів і реконфігурації інформаційної системи. Аргументовано доцільність використання програмно-визначеної глобальної мережі з криптостійким шифруванням та автентифікацією кінцевих точок, що дозволяє підвищити продуктивність інформаційної системи. Проаналізовано питання формування єдиного інформаційного простору закладу вищої освіти, що ґрунтується на виборі якісного набору ознак елементів та різних інформаційних систем і дозволяє сформувати функціонально стійку інфраструктуру інформаційної системи закладу вищої освіти. Удосконалено модель управління інформаційною системою, яка дозволяє визначити мінімальний обсяг управляючої інформації при якій параметри мережі матимуть задану точність та забезпечувати необхідну пропускну здатність інформаційної системи. Удосконалено мережу інформаційної системи закладу вищої освіти, яка ґрунтується на централізації управління мережею, автоматизації процесів конфігурації та управління, дозволяє забезпечити масштабованість мережі, досягати стабільної безпеки незалежно від місця розташування користувачів. Запропоновано інструментарій підвищення безпеки інформаційної системи закладу вищої освіти під час впливу різних дестабілізуючих факторів, який полягає в реконфігурації мережі інформаційної системи і дозволяє підвищити функціональну стійкість інформаційної системи, захищати цифрові активи закладу вищої освіти. Встановлено, що використання функціонально стійкої інформаційної системи закладу вищої освіти дозволяє підвищити показник функціональної стійкості на 12% у порівнянні з відомими методами. Доведено доцільність використання розробленої інформаційної системи закладу вищої освіти з погляду забезпечення високого рівня продуктивності, безпеки та управління.^UIn the dissertation research, the scientific and methodological apparatus of productivity, configuration and security management is justified and developed in order to effectively use modern information and hardware resources of information systems of higher education institutions. The current problem of developing the methodological foundations of building a functionally stable information system of a higher education institution, which differs from the existing ones in that it is based on the detection of destabilizing factors and reconfiguration of the information system, is studied. The expediency of using a software-defined global network with crypto-resistant encryption and authentication of end points is argued, which allows to increase the performance of the information system. The issue of forming a single information space of a higher education institution is analyzed, which is based on the selection of a qualitative set of features of elements and various information systems and allows to form a functionally stable infrastructure of the information system of a higher education institution. The information system management model has been improved, which allows you to determine the minimum amount of control information at which the network parameters will have the specified accuracy and provide the necessary bandwidth of the information system. The network of the information system of the institution of higher education has been improved, which is based on the centralization of network management, the automation of configuration and management processes, allows to ensure the scalability of the network, to achieve stable security regardless of the location of users. A toolkit for improving the security of the information system of a higher education institution under the influence of various destabilizing factors is proposed, which consists in the reconfiguration of the information system network and allows to increase the functional stability of the information system, to protect the digital assets of the higher education institution. It was established that the use of a functionally stable information system of a higher education institution allows to increase the indicator of functional stability by 12% in comparison with known methods. The expediency of using the developed information system of the institution of higher education from the point of view of ensuring a high level of productivity, security and management has been proven.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Шатний С. В. 
Інформаційна технологія обробки та аналізу кардіосигналів з використанням нейронної мережі / С. В. Шатний. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено розробці та вдосконаленні моделей, методів та засобів інформаційної технології обробки електрокардіограми, підвищенні швидкодії та точності обробки кардіосигналів, зменшенні розміру системи, призначеної для такої обробки, зниження її енергоспоживання і реалізації системи в аналоговій та цифровій елементних базах. Обґрунтовано актуальність теми дисертаційної роботи, сформульовано мету та основні задачі досліджень, визначено наукову новизну роботи і практичне значення отриманих результатів, показано зв'язок роботи з науковими темами. Подано відомості про апробацію результатів роботи, особистий внесок автора та його публікації. Виявлено, що ефективність обробки та аналізу залежить від якості попередньої обробки сигналів та природи самого сигналу. Аналіз підходів до побудови систем обробки біомедичних сигналів показав необхідність підвищення їх ефективності. Результати аналізу існуючих систем обробки кардіосигналів дали змогу стверджувати, що в більшості з них недостатньо висока точність класифікації (не вище 75 %), низька швидкодія та висока вартість обладнання, пов'язана з монополією компаній-виробників. Представлено розроблений метод аналізу електрокардіограми шляхом визначення амлітуди та тривалості кожного з P, Q, R, S, T-сегментів. Удосконалено метод попередньої обробки кардіосигналів за рахунок використання для ідентифікації та фільтрування нейронних мереж. Покращено метод класифікації кардіосигналів за допомогою використання частково-розпаралеленої нейронної мережі. Розроблені програмні та апаратні реалізації інформаційної технології обробки кардіосигналів, структурно-функціональні схеми обробки вхідних сигналів на основі мікроконтролерів та програмованих логічних інтегральних схем. Проведено моделювання та оптимізацію засобів обміну даними між структурними елементами системи. Розроблені спеціалізовані програмні продукти, призначені для попередньої обробки та аналізу ЕКГ. Розроблено серверні засоби для функціонування віддаленої web-системи для взаємодії логічної моделі «лікар-пацієнт».^UThe dissertation is devoted to development and improvement of models, methods and means of information technology of electrocardiogram processing, increase of speed and accuracy of processing of cardio signals, reduction of the size of the system intended for such processing, reduction of its power consumption and realization of system in analog and digital element bases. The relevance of the topic of the dissertation is substantiated, the purpose and main tasks of research are formulated, the scientific novelty of the work and the practical significance of the obtained results are determined, the connection of the work with scientific topics is shown. Information on approbation of the results of the work, personal contribution of the author and his publication is given. It was found that the efficiency of processing and analysis depends on the quality of signal pre-processing and the nature of the signal itself. Analysis of approaches to the construction of biomedical signal processing systems has shown the need to increase their efficiency. The results of the analysis of the existing cardio signal processing systems allowed us to state that in most of them the classification accuracy is not high enough (not higher than 75%), low speed and high cost of equipment due to the monopoly of the manufacturing companies. The developed method of electrocardiogram analysis by determining the amplitude and duration of each of the P, Q, R, S, T-segments is presented. The method of pre-processing of cardio signals due to its use for identification and filtering of neural networks has been improved. The method of classification of cardio signals by means of use of a partially-parallel neural network is improved. Software and hardware implementations of information technology of cardio signal processing, structural and functional schemes of input signal processing on the basis of microcontrollers and programmable logic integrated circuits are developed. Modeling and optimization of data exchange between the structural elements of the system. Developed specialized software products for ECG pre-processing and analysis. Server tools for the operation of a remote web-system for the interaction of the logical model "doctor-patient" have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Ліщенко А. В. 
Інформаційне забезпечення економічної безпеки молокопереробних підприємств / А. В. Ліщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних та практичних засад для підтримки економічної безпеки молокопереробних підприємств та розробці рекомендацій, направлених на її інформаційне забезпечення.В роботі визначено сутність основних категорій та понять, пов'язаних із процесом інформаційного забезпечення економічної безпеки молокопереробних підприємств. Уточнено понятійно-категоріальний апарат за темою дослідження, що обумовило його подальший розвиток. Розроблено комплекс наукових положень щодо оцінки рівня економічної безпеки молокопереробних підприємств з урахуванням впливу на її стан зовнішніх та внутрішніх факторів. Визначено шляхи удосконалення методичних підходів до інформаційного забезпечення належного стану захищеності молокопереробних підприємств шляхом алгоритмізації та цифровізації цих процесів. На основі інтегрального підходу було узагальнено основні критерії захищеності, які отримані в результаті дослідження діяльності молокопереробних підприємств. В основу системи оцінювання та прогнозування економічної безпеки молокопереробних підприємств лягли методи фінансового, оптимізаційного, факторного та експертного аналізу, що дозволило побудувати автоматизовану систему проведення такого оцінювання з використанням запропонованого програмного забезпечення. Сформовано пропозиції та практичні рекомендації щодо удосконалення організаційних процесів інформаційного забезпечення економічної безпеки молокопереробних підприємств.^UThe dissertation examines the problems of ensuring the economic security of dairy processing enterprises, which are of particular relevance in the face of uncertainty in the external and internal environment. The relevance of the work is associated with the rapid pace of changes in market conditions, a decrease in raw materials, epidemiological threats, an increase in production costs and many other factors that affect the state of security of such business entities. Each area of economic security of dairy processing enterprises has its own characteristics that require proper assessment. Therefore, in order to prevent threats and risks of a different nature, enterprise managers must have comprehensive information about threats and opportunities to counter such threats, which is impossible without proper information support. To solve this problem, a number of theoretical and practical provisions were substantiated in the dissertation with the aim of supporting the economic security of dairy processing enterprises and developing recommendations aimed at its information support. The paper defines the essence of the main categories and concepts associated with the process of information support of the economic security of milk processing enterprises, which directly affects the result of economic activity. The conceptual and categorical apparatus on the research topic was clarified, which made it possible to define the concept of economic security as the final result of the economic activity of enterprises, which depends on internal and external factors of influence on the sphere of economic activity, the technological sphere, the personnel sphere, the marketing sphere, the management sphere and the information sphere. This made it possible to formulate a definition of this concept as a state of security, which can be ensured both by preventive measures and by actions aimed at eliminating the negative influence of internal and external factors, in the context of an optimal enterprise development strategy.The leading methods of researching the economic security of enterprises have been determined, the use of which, using data from domestic and foreign enterprises, made it possible to determine the main indicators for assessing the level of economic security of an enterprise. The approaches to the determination of such indicators were supplemented by a classification of risks developed as a result of studying external and internal factors of influence on the economic security of enterprises. This made it possible to identify the most relevant risk classes for domestic enterprises, namely: market, production and inflation. Such a classification is an intelligent set of indicators and criteria determined in real time using the proposed software, namely: indicators of economic activity, which are presented by criteria for the efficiency of production, transport, management, personnel, marketing and financial spheres of milk processing enterprises; indicators that are characterized by the influence of the market environment; indicators of political influence, which can be assessed by the level of conditions for conducting successful economic activities of milk processing enterprises in the country.On the basis of such indicators, a generalizing indicator of economic security of the integral type was developed, which is presented in the form of a mathematical model that takes into account the weight of each individual indicator of the economic efficiency of milk processing enterprises. To increase the accuracy, the model includes expert assessments that can be obtained using the developed software, which allows experts to get acquainted with the investigated enterprise and provide the necessary assessment of the effectiveness of its individual areas of activity.A mechanism for optimizing the production and transportation of dairy products in the system of ensuring the economic security of milk processing enterprises using linear programming methods is proposed, which provides for the use of an automated approach, the creation of which is aimed at solving the problems of information support of economic security by assessing the optimality of costs using specially developed software. The operation of such software is based on linear programming methods, in particular the simplex method, and its interface allows you to quickly integrate the necessary data into the calculation model and obtain a result, which allows you to evaluate the optimization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Шершун О. М. 
Інформаційне забезпечення національного еколого-економічного розвитку: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / О. М. Шершун. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено науковим і прикладним проблемам структурної побудови та впровадження комплексної цифровізованої системи екологічної інформації як важливої складової державних інформаційних ресурсів, що створює достовірне аналітичне підґрунтя для прийняття владними структурами ефективних управлінських та організаційних рішень щодо стратегії еколого-економічного розвитку, удосконалення відповідних законодавчих ініціатив та побудови комунікаційного середовища в інтересах взаємодії влади, бізнесу та громадськості на засадах використання ресурсу оновленої екоінформаційної системи. Формування такого екоінформаційного простору виступає основою приєднання України до міжнародних ініціатив щодо створення екоінформаційного суспільства, як нової еволюційної форми цивілізаційного розвитку, підвищення ефективності державної економічної політики та реалізації конституційного права (ст.34 Конституції України) громадян на доступ до вільного одержання екоінформації для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку.Враховуючи безпрецедентний масштаб та глобальний характер задач забезпечення безпечного і екологічно стабільного середовища, як основи сталого розвитку, доведена необхідність удосконалення екоінформаційної комунікаційної системи, що забезпечує збирання, пошук, оброблення та передачу інформації з метою запровадження негайних узгоджених дій та системних рішень в напрямку національного еколого-економічного розвитку.Орієнтація держави на всеосяжну цифровізацію усіх аспектів життя українського суспільства, а також на удосконалення загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення прийняття управлінських рішень, доступу до екологічної інформації та її мережі, потребує аналізу елементів існуючої архітектури відкритих інформаційних джерел і пошуку можливих варіантів побудови інформаційної системи відповідного масштабу та функціональності. Це, в свою чергу, пов’язано із раціональністю функціонування інформаційно-комунікаційного середовища в контексті забезпечення дійових еколого-економічних рішень, які дозволяють досягти економічного прогресу, не завдаючи шкоди природному середовищу.^UThe dissertation is devoted to the scientific and applied problems of structural construction and implementation of a complex digitalized system of environmental information as an important component of state information resources, which creates a reliable analytical basis for the adoption of effective management and organizational decisions by the power structures regarding the strategy of ecological and economic development, improvement of relevant legislative initiatives and construction communication environment in the interests of the interaction of government, business and the public on the basis of using the resource of the updated eco-information system.The formation of such an eco-information space serves as the basis for Ukraine joining international initiatives to create an eco-information society as a new evolutionary form of civilizational development, increasing the effectiveness of state economic policy and realizing the constitutional right (Article 34 of the Constitution of Ukraine) of citizens to access free access to eco-information for the realization of their rights, freedoms and legitimate interests in the interests of national security, territorial integrity or public order.Taking into account the unprecedented scale and global nature of the tasks of ensuring a safe and ecologically stable environment, as the basis of sustainable development, the need to improve the eco-informational communication system, which ensures the collection, search, processing and transmission of information in order to implement immediate coordinated actions and systemic solutions in the direction of the national ecological economic development.The orientation of the state towards the comprehensive digitalization of all aspects of the life of Ukrainian society, as well as the improvement of the state-wide ecological automated information and analytical system for ensuring management decision-making, access to environmental information and its network, requires an analysis of the elements of the existing architecture of open information sources and the search for possible options for building an information system appropriate scale and functionality. This, in turn, is related to the rationality of the functioning of the information and communication environment in the context of providing effective economic and environmental solutions that allow achieving economic progress without harming the natural environment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Добровольська В. В. 
Інформаційно-документаційне забезпечення розвитку соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства / В. В. Добровольська. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено проблему інформаційно-документаційного забезпечення розвитку сучасного соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства та окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури. Введено до наукового обігу визначення поняття «соціокомунікаційний простір культури» в контексті теорії соціальних комунікацій та обґрунтовано основні його складові – інфраструктурну, змістову та суб'єктну. Висвітлено діяльність міжнародних організацій у сфері створення цифрового фонду документації культурної спадщини для формування інтегрованих ресурсів у глобальній мережі Інтернет. Досліджено формування суспільного інформаційного образу закладів культури, бібліотек, архівів, музеїв у спільнотах соціальних мереж. Проаналізовано інформаційні ресурси мережі Інтернет для документування історичних та історико-культурних процесів в Україні та світі. Установлено й узагальнено критерії та пріоритети, відбору об'єктів історико-культурної документальної спадщини для оцифрування. Обґрунтовано основні засади збереження цифрової культурної спадщини. Представлено документальні цифрові системи культурної спадщини в соціальних комунікаціях України. Визначено концептуальні підходи до висвітлення стану документальних цифрових систем культурної спадщини та засоби їх включення в систему документаційного регулювання. Окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем і ресурсів культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури України.^UThe dissertation comprehensively investigates the problem of information and documentation support of the modern socio-communicative space of Ukraine's culture in the digital society times and outlines the prospects for the development of documentary digital systems of cultural heritage in the socio - communicative space of culture which corresponds to the urgent tasks of modern development of science. A review of scientific publications on documentation support of cultural management, theory of social communications and documentation support of culture as a communication system that connects governing bodies, institutions and organizations, creative individuals and groups that implement cultural activities, the results of which have become a theoretical basis in study of the socio-communicative space of Ukraine's culture. The definition of the term "socio-communicative space of culture" has been introduced into scientific circulation, which is interpreted as a complex dynamic system that carries out not only the accumulation and distribution but also the production of a cultural product. The essence and content of the concept of "socio-communicative space of culture" are defined and the main components – infrastructural, semantic and subjective – are substantiated. Theoretical and methodological bases of research of socio-communicative space of culture with application of general scientific and concrete scientific approaches (of communication, analytical-summation, system, structure, model), and also integrated approaches are substantiated such as communication-systemic, communication-structural, communication-functional and system-functional. The state policy in the field of culture, the structure of the field of culture in Ukraine and its institutions are considered, the information and documentation support of the governing bodies in the field of culture is analyzed. The international experience of cultural policy regulation and creation of digital fund for cultural heritage documentation is covered. The formation of the public information image of cultural institutions, libraries, archives, museums in the social environments of the Internet is studied, the factor of social networks in the tasks of protection of the public information image of cultural institutions is characterized. The information resources of the Internet for documenting cultural processes in Ukraine and the world are analyzed. It was found that Wikipedia currently plays a key role among documentation services. The principles of formation of Ukraine's digital cultural space are covered and the basic principles of digital cultural heritage preservation are substantiated. Criteria and priorities of selection of historical and cultural documentary heritage objects for digitization are established and generalized. The state of historical and cultural digital resource in Ukraine and means of its inclusion in the system of documentary regulation are characterized; the prospects of development of documentary digital systems and resources of cultural heritage in the socio-communicative space of Ukraine's culture are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Гриценчук О. О. 
Інформаційно-освітнє середовище як засіб розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах / О. О. Гриценчук. — Б.м., 2021 — укp.

Гриценчук О.О. Інформаційно-освітнє середовище як засіб розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.10 – інформаційно-комунікаційні технології в освіті. – Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, 2020.У дисертації здійснено комплексне дослідження проблеми використання інформаційно-освітнього середовища (ІОС) як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах. Уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження та надано характеристику ІОС для розвитку громадянської компетентності вчителів на основі досвіду Нідерландів.Розроблено та науково обґрунтовано модель ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів; розроблено основні компоненти методики використання інструментарію ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів, та експериментально перевірено її ефективність. Розроблено критерії, рівні й дескриптори оцінювання громадянської компетентності вчителів у ІОС. Удосконалено систему підвищення кваліфікації вчителів громадянської освіти у системі післядипломної педагогічної освіти, що полягає у розробленні методичних рекомендацій щодо розвитку громадянської та інформаційно-комунікаційної компетентностей вчителів в умовах ІОС. Надано рекомендації щодо використання моделі ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів для системи вітчизняної післядипломної педагогічної освіти на основі досвіду Нідерландів.Ключові слова: вчитель, громадянська освіта, інформаційно-освітнє середовище, післядипломна педагогічна освіта, громадянська компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, ІКТ, методика, модель, Нідерланди.^UHrytsenchuk O.O. Information and educational learning environment as a tool of developing teachers' civic competence in the Netherlands. – Manuscript. Thesis for a Candidate Degree in Pedagogical Sciences, specialty 13.00.10 – Information and Communication Technologies in Education. – Institute of Information Technologies and Learning tools of NAES of Ukraine, Kyiv, 2020.The complex research of a problem of use of the information and educational environment as means of development of civic competence of teachers in the Netherlands is carried out in the dissertation.The conceptual and categorical apparatus of the research is specified and the characteristic of the information and educational environment for the development of civic competence of teachers is given on the basis of the experience of Netherlands. The characteristics and features of the information and educational environment in the Netherlands and Ukraine in the context of European integration processes are revealed.The stages of formation and development of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers in Ukraine and the Netherlands are highlighted: Stage I - late 90's - early 2000's - non-standardized formation and implementation of information and educational environment basics in the system of postgraduate pedagogical education; Stage II - early 2000s - 2010 - increasing the number and diversification of ICTs in the system of postgraduate pedagogical education; Stage III - 2010 - to date - the stage of standardization and improvement of information and educational environment. The characteristics of information and educational environment for the development of civic competence of teachers based on the experience of the Netherlands are: accessibility, dynamism, openness, innovation, flexibility and adaptability, communication, democracy, feedback, cross-cutting issues of civic education, project orientation.A model of information and educational environment as a means of development of civic competence of teachers is developed and scientifically substantiated. The information and educational environment model for the development of civic competence of teachers consists of the following main blocks: aim (purpose, tasks, social demand; subjects of the system of postgraduate pedagogical education scientific approaches, principles, framework approaches), methodical recommendations, forms and methods of using ICT, content lines and components of civic competence of a teacher, resource hub on civic education, technological (ICT tools and digital technologies), diagnostic-effective (criteria - cognitive, value-motivational, activity-reflexive) , levels of development of civic competence of teachers in information and educational environment (high, medium, low), and tools for diagnosis).The main components of the methodology of using the tools of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers were developed, and its effectiveness was experimentally tested. Criteria, levels and descriptors for assessing the civic competence of teachers in the information and educational environment have been developed. The criteria are the following: cognitive (knowledge, awareness), value-motivational (encouragement, assistance, motivation), activity-reflexive (transparent communications, dissemination, use); the levels are: high, medium, low; and descriptors of assessment of civic competence of teachers in IOS have been developed. All indicators are developed in accordance with the approaches outlined in the international strategic documents, including the Council of Europe (Framework Competence for Democratic Culture (2016), UNESCO (UNESCO ICT Competency Framework for Teachers, 2011, 2018), EU (Digital Competence Framework, 2.0, 2.1. (2017), Digital Competence Framework for Educators (2018), DigCompEdu (2018), etc.The system of professional development of civic education teachers in the system of postgraduate pedagogical education has been improved, which consists in the development of methodological recommendations for the development of civic and information and communication competencies of teachers in the information and educational environment.Recommendations on the use of the model of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers for the system of Ukrainian postgraduate pedagogical education based on the experience of the Netherlands are done.Keywords: teacher, civic education, information and educational learning environment, postgraduate pedagogical education, civic competence, information and communication competence, ICT, methodology, model, Netherlands.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пилипчук О.О. 
Історія Київського відділення Російського технічного товариства (1871 - 1919): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / О.О. Пилипчук ; НАН України. Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено історію Київського відділення Російського технічного товариства (КВ РТТ) (1871 - 1919 рр.). Розглянуто процес його становлення та функціонування як особливої форми організації науки. Висвітлено викладацько-просвітницьку діяльність товариства, визначено основні напрямки досліджень учених-інженерів. З'ясовано, що наукова та педагогічна творчість КВ РТТ відповідала назрілим потребам перебудови науки та системи освіти в Україні та була спрямована на розв'язання найголовніших соціально-наукових завдань. Показано значення науково-технічного доробку КВ РТТ як цінного джерела ідей та думок, які стосуються цукрової промисловості, залізничного транспорту, комунальної справи, архітектури, будівництва, електрознавства та фотографії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.е(28)л5 +
Шифр НБУВ: РА345351

Рубрики:

      
16.

Дмитрюк В. В. 
Історико-антропологічна варіативність функціонування фотографії у культурах Одещини. / В. В. Дмитрюк. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації комплексно й усебічно досліджено фотографічні практики як специфічний різновид людської діяльності, еволюція цього історико-культурного явища у стадіальних та синхронних вимірах та регіональні особливості мультикультурної варіативності фотографічних практик у різних середовищах Одещини. На основі професійних та аматорських фотографій з приватних зібрань населення краю, інтерв'ю з власниками фотоальбомів й фотографами, розширено гносеологічні кордони та уявлення про евристичний потенціал фотокарток аматорського походження, їх значення для відтворення історичних та культурологічних реалій. Аналіз джерельної бази дозволив виокремити та систематизувати відомості про ступінь збереження традицій у мікросоціальних середовищах різних етнічних культур Одещини: українців, росіян-старообрядців, греків, поляків, болгар, гагаузів, молдаван тощо, що проживали/-ють у сільській місцевості та в містах.^UThe dissertation comprehensively investigated photographic practices as a specific type of human activity, the evolution of this historical and cultural phenomenon in staged and synchronous dimensions, the ethnoregional features of photographic practices (creation and existence) in the specific variability of various communities in Odessa region. On the basis of professional and amateur photographs, private collections of the population of Odessa region, the epistemological boundaries are expanded, ideas about the heuristic potential of photographs of amateur origin and their significance for the reconstruction of historical and cultural realities are expanded.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Голота В.І. 
Автоемісійні мікрокатоди з елементами керування на структурах "кремній-на-ізоляторі": автореф. дис... канд. техн. наук: 05.27.01 / В.І. Голота ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Надано результати дослідження кремнієвих автоемісійних мікрокатодів з елементами керування на структурах "кремній-на-ізоляторі" для застосування у цифровій електронній літографії. Доповнено рівняння Фаулера-Нордгейма з метою розрахунку автоемісії напівпровідників. Удосконалено методи розрахунку електронної оптики мікрокатода, спосіб і схему керування мікрокатодом. Обгрунтовано умови застосування компактних моделей МОН-транзисторів. Розроблено спосіб виготовлення локальних тривимірних КНІ-структур і показано приклади їх застосування. Розроблено та верифіковано топологію схеми керування, інтегрованої з мікрокатодом, наведено приклад її тиражування в матрицю. Показано розрахункові й експериментальні характеристики тестових структур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З843.312 +
Шифр НБУВ: РА363745

Рубрики:

      
18.

Вороновський Г.К. 
Автоматизоване оперативне управління централізованим теплопостачанням в умовах неповної інформації: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.13.07 / Г.К. Вороновський ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2003. — 32 с.: рис. — укp.

Розроблено та обгрунтовано нові методи керування відпуском тепла від великих джерел централізованого теплопостачання на базі інформації про надлишкове енергоспоживання в побуті. Запропоновано структуру та режими функціонування замкненої системи керування відпуском тепла, що забезпечує одержання інформації про відхилення середніх внутрішніх температур у житлах від комфортного рівня та зниження надлишкового енергоспоживання. Синтезовано цифрові регулятори з адаптивними компенсаторами запізнення в системах теплопостачання та нечіткий регулятор відпуску тепла з адаптивним корегуванням функцій приналежності. Розроблено методи прогнозування сумісного споживання енергоресурсів житловими масивами на основі нейромережевих інформаційних технологій та синтезовано адаптивну прогнозуючу модель споживання електроенергії та тепла. Запропоновано методику й алгоритми синтезу нового класу нейромережевих регуляторів з прогнозуючими моделями для керування відпуском тепла за контрольованим рівнем побутового електроспоживання за умов невизначеності. Розроблено та практично реалізовано автоматизовану систему моніторингу якості теплопостачання житлових масивів, що забезпечує поточний контроль і прогнозування надлишкового енергоспоживання, а також інтелектуальну підтримку прийняття рішень стосовно відпуску тепла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З380.8-5-05 +
Шифр НБУВ: РА325275

Рубрики:

      
19.

Жогов В. С. 
Адміністративно-правові засади забезпечення в Українізахисту об'єктів авторських і суміжних прав, що виражені у цифровій формі. / В. С. Жогов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню адміністративно-правових засадзабезпечення в Україні захисту об'єктів авторських і суміжних прав, щовиражені у цифровій формі. Висвітлено загальнотеоретичні та практичніпитання забезпечення захисту об'єктів авторських і суміжних прав, щовиражені у цифровій формі.Досліджено історичний шлях інституту захисту авторських і суміжнихправ на території сучасних країн, таких як Україна, США, країн ЗахідноїЄвропи. Звернено особливу увагу на розвиток адміністративно-правовихвідносин щодо захисту цифрових об'єктів авторських і суміжних прав.Автором наголошено, що право інтелектуальної власності є однією знайдавніших складових суспільно-правових відносин, і проблеми, щостосуються цієї галузі права, часто виходили на перший план уєвропейському суспільстві. Необхідність захищати інтелектуальну власністьвиникала через бажання авторів зберегти право отримувати вигоду зі своготвору, а також через постійні випадки зазіхання на продукціюінтелектуальної власності. Незважаючи на те, що проблема праваінтелектуальної власності та її захисту була завжди досить актуальною,античність і середньовіччя не знали універсальних кодексів, які бзабезпечували відповідне правове підґрунтя права інтелектуальної власності.Аргументовано, що новий час і суттєвий прогрес у виробництвіпризвели до розгалуження права інтелектуальної власності, оскільки виникаєнеобхідність регулювати ускладнені правовідносини як у сфері промисловихвинаходів, так і в сфері авторського права на художні твори. З розвиткомміжнародних відносин система реєстрації авторських прав ускладнюється таглобалізується, виникають міжнародні інститути регулювання правовідносину сфері інтелектуальної власності. Поступовий розвиток цієї сфери триваєдосі та буде тривати в подальшому через постійний розвиток технологійвиробництва та трансляції інформації.Досліджено особливості правового регулювання існування об'єктівавторських і суміжних прав, що виражені у цифровій формі. Авторомнаголошено, що об'єкти авторського права, що виражені у цифровій формі,виступають в якості інформації, яка поширюється каналами зв'язку, аправова регламентація захисту та обіг такої інформації відноситься допредметної сфери інформаційного права. Це вимагає включення до складусуб'єктів інформаційних правовідносин не тільки авторів, правовласників таінших осіб, які безпосередньо беруть участь у створенні, поширенні івикористанні творів, а й суб'єктів, які забезпечують технічну сторонуінформаційного обміну.Обґрунтовано висновок, що природа об'єктів авторських і суміжнихправ, що виражені у цифровій формі дещо ширша за межі авторського права,це висуває додаткові вимоги до правового регулювання їх обігу і захисту всилу того, що такі вимоги виходять також й за межі інформаційного права.Наявність таких особливостей, а також однорідних суспільних відносин, щовиникають з приводу створення, поширення і використання творівлітератури, науки і мистецтва, що виражені в цифровій формі та захистутаких об'єктів в технічно складному та наукоємному глобальномуінформаційному середовищі, є вагомою підставою для виникнення окремогоінституту захисту таких об'єктів, а саме інституту захисту авторських ісуміжних прав на об'єкти, що виражені в цифровій формі.Встановлено, що основними принципами захисту авторських ісуміжних прав на об'єкти, що виражені в цифровій формі, які реалізуютьсяінформаційно-правовими способами є: принцип транскордонності татранспарентності глобального інформаційного середовища; принципвідповідальності учасників інформаційного обміну за незаконне розміщенняматеріалів, що захищаються авторським правом в інформаційному просторі;принцип обмеженої відповідальності оператора зв'язку за зберігання тапередачу інформації, яка захищається авторським правом, без дозволу їїправовласників; принцип можливості обмеження доступу до інформації длязахисту законних інтересів авторів і правовласників .Досліджено існуючий на сьогоднішній день стан захисту авторських ісуміжних прав на національному та міжнародному рівнях. Міжнароднийдосвід свідчить про необхідність використання принципово нових підходівдо правового регулювання в даній сфері. При цьому деякими країнами,такими, як ФРН, США, Франція були вироблені необхідні правовіінструменти, які слід імплементувати в українське національне право,наприклад, законодавче регулювання діяльності сервіс-провайдерів,файлообмінних сервісів та ін.Встановлено, що правовий супровід інтелектуальної діяльності тазахист прав творчої особистості або винахідника у міжнародномузаконодавстві достатньо широко представлений та чітко структурований.Процес удосконалення нормативної бази зазначеної сфери розпочався ще уХІХ ст., але досконалості набув у ХХІ ст., коли суспільство стикнулися ізстрімкими глобалізаційними змінами.^UThe dissertation is devoted to the research of administrative and legal basesof ensuring in Ukraine protection of objects of copyright and related rights, whichare expressed in digital form. The general theoretical and practical issues ofensuring the protection of copyright and related rights, expressed in digital form,are covered.The historical way of the institute of protection of copyright and relatedrights on the territory of modern countries, such as Ukraine, the USA, the countriesof Western Europe is investigated. Particular attention is paid to the developmentof administrative and legal relations for the protection of digital objects ofcopyright and related rights.The author emphasizes that intellectual property law is one of the oldestcomponents of social and legal relations, and problems related to this area of lawhave often come to the fore in European society. The need to protect intellectualproperty arose because of the authors' desire to retain the right to benefit from theirwork, as well as through constant cases of encroachment on intellectual propertyproducts. Despite the fact that the problem of intellectual property rights and itsprotection has always been quite relevant, antiquity and the Middle Ages did notknow universal codes that would provide the appropriate legal basis for intellectualproperty rights.It is argued that new times and significant progress in production have led tothe branching of intellectual property rights, as there is a need to regulate complexlegal relations in the field of industrial inventions and in the field of copyright inworks of art. With the development of international relations, the system ofcopyright registration is becoming more complex and globalized, there areinternational institutions for regulating legal relations in the field of intellectualproperty. The gradual development of this area continues to this day and willcontinue in the future through the constant development of technologies for theproduction and transmission of information.The peculiarities of legal regulation of the existence of objects of copyrightand related rights, expressed in digital form, are studied. The author emphasizesthat the objects of copyright, expressed in digital form, act as informationdisseminated through communication channels, and the legal regulation ofprotection and circulation of such information belongs to the subject area ofinformation law. This requires the inclusion in the subjects of information relationsnot only authors, rightholders and others who are directly involved in the creation,distribution and use of works, but also entities that provide the technical side ofinformation exchange.The conclusion is substantiated that the nature of objects of copyright andrelated rights, expressed in digital form, is somewhat wider than copyright, it putsforward additional requirements to the legal regulation of their circulation andprotection due to the fact that such requirements also go beyond information law.The presence of such features, as well as homogeneous social relations arisingfrom the creation, dissemination and use of works of literature, science and art,expressed in digital form and the protection of such objects in a technicallycomplex and science-intensive global information environment, is a good basis forthe emergence of a separate institution for the protection of such objects, namelythe institution for the protection of copyright and related rights to objects expressedin digital form.It is established that the main principles of protection of copyright andrelated rights to objects expressed in digital form, which are implemented ininformation and legal ways are: the principle of cross-border and transparency ofthe global information environment; the principle of responsibility of participantsof information exchange for illegal placement of materials protected by copyrightin the information space; the principle of limited liability of the communicationoperator for the storage and transmission of information protected by copyright,without the permission of its copyright holders; the principle of the possibility ofrestricting access to information to protect the legitimate interests of authors andright holders.The current state of copyright and related rights protection at the nationaland international levels has been studied. International experience shows the needto use fundamentally new approaches to legal regulation in this area. At the sametime, some countries, such as Germany, the United States, and France, havedeveloped the necessary legal instruments that should be implemented intoUkrainian national law, such as legislative regulation of service providers, filesharing services, and others.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Шинкар Т. І. 
Адміністративно-правові засади регулювання обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки.: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / Т. І. Шинкар. — Б.м., 2024 — укp.

Адміністративно-правові засади регулювання обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. – Львівський державний університет внутрішніх справ, Львів, 2024.Дисертація є першим комплексним дослідженням адміністративно-правових засад регулювання обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки, в якому наведено теоретичні, методологічні та організаційно-правові засади відповідності обмеження права на інформацію інтересам національної безпеки.У дисертації набула подальшого розвитку ідеологема побудови інформаційного суспільства, відповідно до якої кожен на свій вибір має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію (контент) усно, письмово чи в інший спосіб, але здійснення цих прав позиціонується як таке, що може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя. Наголошено на доцільності використання «права на інформацію» для узагальнення комплексу прав, свобод та обов’язків людини і громадянина, реалізація яких тією чи іншою мірою забезпечує розбудову інформаційного суспільства та загальну цифровізацію держави, а також найчастіше трактується як право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію (контент). Запропоновано визначення термінів «інформація (контент)», «одиниця інформаційного ресурсу».Акцентовано на відсутності широкої практики обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки в умовах розбудови ліберальної державної політики й відкритого інформаційного суспільства. Можливість обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки розглянуто у взаємозв’язку з механізмом правового регулювання на міжнародному і вітчизняному рівнях. До обмеження права на інформацію (контент) віднесено окремі види інформаційної діяльності, які були об’єднані в систему інформаційних обмежень (за формою інформаційної діяльності), способів та методів обмеження права на інформацію. В основу рішення щодо обмеження права на інформацію (контент) покладено принцип детермінізму обмеження права на інформацію інтересами національної безпеки. Проаналізовано механізми практичного обмеження права на інформацію (контент) в інтересах національної безпеки та правозастосовну практику використання механізмів компенсаційного обмеження права на інформацію (контент) відповідно вимог Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Сформульовано вимоги до суб’єктів обмеження права на інформацію в інтересах національної безпеки. Запропоновано Концепцію відповідності інтересам національної безпеки обмеження права на інформацію на основі встановлення: доречності способів (засобів) обмеження; необхідності обмеження права на інформацію та мінімальних обсягів інформаційних ресурсів (контенту), що обмежуються; пропорційності встановлення обмеження визначеним загрозам національній безпеці та ймовірним негативним наслідкам для державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України; реальності й законності (правомірності) обмеження. Проаналізовано форми оскарження обмеження права на інформацію (контент).^UAdministrative and legal principles governing restrictions of the right to information in the interests of national security. ‒ Qualifying scientific work as a manuscript.The thesis for the degree of Doctor of Law in speciality 12.00.07 – Administrative Law and Procedure; Financial Law; Information Law – Lviv State University of Internal Affairs, Lviv, 2024. The thesis is the first comprehensive study of the administrative and legal principles governing restrictions of the right to information in the interests of national security, which provides theoretical, methodological organizational and legal foundations for the compliance of the restriction of the right to information with the interests of national security. The ideology of constructing an information society is presented and developed in the dissertation. Due to the doctrine each individual has the right to freely collect, store, use and distribute information (content) in oral, written, or alternative forms. However, the exercise of these rights is considered subject to legal constraints in the interests of national security, territorial integrity, or public order. This is aimed at preventing disturbances or crimes, safeguarding public health, protecting the reputation or rights of others, preventing the disclosure of confidential information, and maintaining the authority and impartiality of the judiciary. The author emphasizes that the «right to information» is used to generalize a set of rights, freedoms and obligations of a person and a citizen, the implementation of which to some extent ensures the development of the information society and the overall digitalization of the State, and is also most often interpreted as the right to freely collect, store, use and disseminate information (content). The guarantee of the right to information (content) is recognized as the active actions of the State and the obligation of the legislator to direct its efforts to the normative denial of restrictions on the right to information (content) in the information society due to the existence of public interest in the realization of the relevant content.The author proposes to define information (content) as any information and/or data that reflects the content (composition) of a certain unit of an information resource and can be stored on material carriers or in digital (electronic) form. The definition of the term «unit of information resource» is proposed.The author emphasizes that there is no widespread practice of restricting the right to information in the interests of national security in the context of development of a liberal state policy and an open information society, which has led to the perception of restriction of the right to information in the interests of national security as a failure to comply with the requirements of current legislation, which negates all efforts of lawmakers to properly regulate social relations and contributes to the emergence of discrepancies between regulatory and legal provisions and activities related to their implementation. The possibility of restricting the right to information in the interests of national security has been considered both at the international and domestic levels, in connection with the mechanism of legal regulation, which is recognized as a prerequisite for the restriction itself.Restrictions on the right to information (content) include certain types of information activities which have been combined into a system of information restrictions (by the form of information activities), ways and methods of restricting the right to information in the interests of national security. Separately, the author suggests that the subject of restriction of the right to information should focus his/her attention on the phenomena with which his/her activities in the interests of national security are related or interact (activity-based approach). The decision to restrict the right to information (content) is based on the principle of determinism of the restriction of the right to information by national security interests.The author analyzes the mechanisms of practical restriction of the right to information (content) in the interests of national security (administrative law, economic law, criminal law, civil law, international law, and other public law mechanisms of restriction of the right to information). They are based on the statutory regime of temporary general or specific individual suspension or narrowing of the scope of the right to information, which is carried out by the specified specially authorized entities (elements) in order to protect state sovereignty, territorial integrity, democratic constitutional order and other national interests of Ukraine from real and potential threats.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського