Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (24)Реферативна база даних (1521)Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ACCORDING<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1832
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чабан Н. І. 
Удосконалення методу оцінки технічного стану бурильних і насосно-компресорних труб / Н. І. Чабан. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена удосконаленню методу оцінки фактичного технічного стану матеріалу бурильних та насосно-компресорних труб шляхом дослідження нових інформативних ознак матеріалу труб, за допомогою яких можливо виявити дефекти в матеріалі труб на мікроструктурному рівні та на основі отриманих результатів прогнозувати їх залишковий ресурс. Встановлено наявність та характер залежності між параметрами зображень акустичних структурних шумів та границею плинності матеріалу. Розроблено новий спосіб контролю фізико-механічних характеристик за допомогою ультразвукових дефектоскопів з п'єзоперетворювачами з фазованими ґратками, що дозволяє визначати фактичні значення ФМХ металу труб неруйнівними способами. Удосконалено спосіб визначення фізико-механічних характеристик, а саме границі плинності, із урахуванням параметрів акустичних зображень структурних шумів та твердості, що відрізняється від існуючого використанням додаткового інформативного параметру, що характеризує зміни на мікроструктурному рівні і це дозволяє визначати фізико-механічні характеристики з більшою точністю. Розроблено та апробовано в промислових умовах на насосно-компресорних трубах методологію визначення фактичного технічного стану, та на основі цих даних визначено їх залишковий ресурс.^UThe dissertation is aimed at improving the methods for assessing the actual technical condition of drill pipes and tubing material by examining new informative features of the pipe material, which can be used to detect defects in the pipe material at the microstructural level, and allow residual life predicting according to the results received. The presence and nature of the relationship between the images parameters of acoustic structural noise and the yield strength of the material is established. A new method has been developed for monitoring the physical and mechanical characteristics using the ultrasonic flaw detectors with piezoelectric transducers with phased arrays, which makes it possible to determine the actual values of metal pipes PMC by nondestructive methods. The method for determining the physical and mechanical characteristics, namely, taking into account the parameters of structural noises' acoustic images and hardness, that differs from the existing one using an additional informative parameter characterizing the changes at the microstructural level, and this allows to determine the physical and mechanical characteristics with greater accuracy. A methodology for determining the actual technical condition was developed and tested in industrial conditions on tubing, and their residual life was determined on the basis of these data.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Скок С. В. 
Характеристики каналізаційно-поверхневих стоків міста Херсон та оцінка їх впливу на стан гідроекосистем Нижнього Дніпра / С. В. Скок. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі представлено гідролого-гідрохімічне дослідження джерел водонадходження, розподілу каналізаційно-поверхневого стоку в урбосистемі та здійснена оцінка їх впливу на стан гідроекосистем Нижнього Дніпра із застосуванням картографічних методів та математичної статистики. Близько 70% зливової мережі міста Херсон знаходяться в стані ґрунтовомулового забруднення, 60% каналізаційної системи має незадовільний технічний стан, що призводить до її систематичного прориву, витоку та перерозподілу каналізаційних стоків в ґрунтових водах. Гідрохімічні властивості неочищених та умовно очищених каналізаційно-поверхневих скидів в акваторію р. Дніпро за окремими показниками перевищують значення ГДК для потреб рибогосподарського призначення: каналізаційні стоки в 1,2–4,2 рази, поверхневі стоки в 1,12–163,8 рази. Вплив поверхневих стоків урбосистеми міста Херсон на гідроекоситему р. Дніпро на 100- і 300-метровій ділянці акваторії річки за течією визначає відношення річкової води до класності рибогосподарського призначення: у 100-метровій зоні «дуже брудна» – «надзвичайно брудна»; у 300-метровій зоні «брудна» – «дуже брудна». Це обумовлює незадовільний екологічний стан гідроекосистем Нижнього Дніпра в зоні дії урбосистеми і за її межами в напрямку течії.^UThe thesis provides the hydrological and hydrochemical research of sources of water supply, distribution of sewage-surface drains in the urbosystem, evaluation of their influence on the state of hydroecosystems of the Lower Dnieper using cartographic methods and mathematical statistics. About 70 % of the drain network of Kherson is in a state of soil-mud pollution, 60 % of the sewage system has an unsatisfactory technical condition, which leads to its systematic breakthroughs, leakage and redistribution of sewage effluents in the groundwater. The hydrochemical properties of uncleaned and weakly purified sewage-surface discharges in the Dnieper river basin, according to some indicators, exceed the value of the BPC for the needs of the fishery: sewage drains in 1,2-4,2 times, surface drains in 1,12–163,8 times. Influence of surface drains of the Kherson urbosystem on the hydroecosystem of the Dnieper river on the 100- and 300-meter zone of the river water area determines the relation of the river water to the class for fishery purposes: in 100-meter zone “very dirty” – “extremely dirty”; in the 300-meter zone “dirty” – “very dirty”. This causes the unsatisfactory ecological state of the hydroecosystem of the Lower Dnieper in zone of the influence of the urbosystem and beyond its boundaries in the direction of the water flow.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Поліщук Н. Р. 
Правове регулювання адміністративних договорів у сфері публічних відносин / Н. Р. Поліщук. — Б.м., 2019 — укp.

Встановлено місце адміністративного договору в механізмі договірного регулювання адміністративних відносин. Розглянуто правові аспекти сутності адміністративного договору. Наведено визначення поняття адміністративного договору з наукових праць вітчизняних та зарубіжних науковців та його нормативну дефініцію. Визначено ознаки, притаманні адміністративним договорам. Розроблено класифікацію адміністративних договорів відповідно до визначених автором критеріїв. Досліджено адміністративний договір як метод адміністративного права, форму реалізації права, форму публічного адміністрування, форму державного управління, різновид публічно-правового договору, різновид адміністративного акта, різновид форми здійснення державно-приватного партнерства, різновид правової форми юридичногопроцесу. З'ясовано юридичні засади використання адміністративних договорів, якими є передбачені в нормах адміністративного або іншого публічного законодавства умови, за наявності яких суб'єкт публічної адміністрації має право реалізувати надані йому управлінські повноваження у формі адміністративного договору. Розглянуто адміністративні договори, що застосовуються для врегулювання питань надання адміністративних послуг.^UThe place of the administrative contract in the mechanism of contractual regulation of administrative relations has been clarified. The legal aspects of the essence of the administrative contract are considered. The definition of the concept of an administrative agreement on scientific works of domestic and foreign scientists and its normative definition are given. The features that are typical for administrative contracts are defined. The classification of administrative contracts according to the criteria defined by the author has been developed. The administrative contract as a method of administrative law, as a form of implementation of law, as a form of public administration, as a form of state administration, a type of public-legal contract, a type of administrative act, a kind of form of public-private partnership, a kind of legal form of legal process are investigated. The legal principles of the use of administrative contracts, which are stipulated in the norms of administrative or other public legislation, the conditions under which a public administration entity has the right to exercise the administrative powers conferred on it in the form of an administrative contract have been clarified. The administrative contracts that are used to regulate the provision of administrative services are considered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Андрущенко В. Б. 
Інформаційні технології наукометричного аналізу на основі моніторингу ресурсів мережі Інтернет / В. Б. Андрущенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена огляду та аналізу ресурсів наукової інформації, дослідженню можливостей розробки додаткових інформаційних масивів на базі існуючих джерел наукової та наукометричної інформації. В рамках роботи запропоновано підходи до визначення параметрів для провдення оцінки ресурсів наукової та наукометричної інформації, способи отримання нових даних, що дозволить оптимізувати час роботи і даними та залучати менше ресурсів для реалізації робіт із пошуку наукової та наукометричної інформації для подальшої її обробки. В роботі представлено та реалізовано алгоритми для побудови мережі співавторів та предметних областей на базі ресурсу Google Scholar Citations. Показано способи апробації алгоритмів із відповідною візуалізацією. На базі енциклопедичного ресурсу Вікіпедія запропоновано новий індекс для визначення видимості та цитованості автора (науковця), а також алгоритм побудови онтології за зазначеним поняттям. Показано можливість реалізації технології для поняття – визначення, а також власного імені. Представлено можливості отримання інформації за рахунок опрацювання результатів пошуку за заданим поняттям в рамках ресурсу препринтів аrXiv. Отримані результати окреслюють повний спектр притаманності заданого для пошуку поняття предметним областям і також визначено перелік галузей, для яких поняття є найбільш уживаним. Показано важливість інформаційних масивів, що формуються на базі ресурсів, які містять бібліометричну та наукометричну інформацію і можуть виступати параметрами, що можуть впливати на прийняття рішення та розширення спектру можливої співпраці науковців, формування унікальних наукових колаборацій.^UThe thesis is devoted to the review and analysis of scientific information resources, the study of the possibilities of developing additional information arrays based on existing sources of scientific and scientometric information. As part of the work, approaches to determine parameters for assessing the resources of scientific and scientometric information, methods of obtaining new data sets are proposed, which will optimize the time of working with the information and attract less resources to implement work on finding scientific and scientometric information and its subsequent processing. The paper presents and implements algorithms for building a network of co-authors and subject areas based on the Google Scholar Citations resource. The ways of approving algorithms with appropriate visualization are also represented. Based on the open-access encyclopedic resource Wikipedia, a new index has been described for determining the visibility and quoting of the author (researcher), as well as an algorithm for constructing of ontology according to the indicated concept. The possibility of implementing the technology for the concept - definition, as well as the proper name is described. The possibilities of obtaining information through the processing of search results for a given concept within the framework of the ArXiv preprint resource are presented. The obtained results determine the full range of inherent in the concept defined for the search for subject areas and also the list of industries for which the concept is the most used is defined. The importance of information arrays, which are formed on the basis of resources and contain bibliometric and scientometric information, and can act as parameters that are able to influence the decision making and expand the range of possible cooperation of researchers, the formation of unique scientific collaborations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Курганська М. К. 
Теоретико-методичні основи антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону / М. К. Курганська. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному узагальненню основ антикризового управління, обґрунтуванню теоретико-методичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону. У роботі систематизовано визначення, що відображають економічну сутність кризи та антикризового управління, під яким слід розуміти систему заходів передкризового характеру, спрямованих на проведення діагностики загрози банкрутства; реактивного характеру пошук шляхів виходу суб'єктів господарювання з кризового стану; післякризового характеру, що містять оцінку посткризового стану суб'єктів господарювання та розробку і реалізацію дій щодо усунення економічними суб'єктами негативних наслідків фінансової кризи. Проведено аналіз сучасного стану будівельного комплексу регіонів країни в умовах кризи, який був проведений по трьом напрямкам: фінансової стійкості, ділової активності та рентабельності. Дослідження рівня адаптованості будівельного комплексу Харківського регіону довело, що навіть у успішних, за результатами фінансової діяльності представниках регіонального будівельного комплексу простежуються ознаки кризи в динаміці зміни обраних коефіцієнтів. Розроблено методичне та науково-організаційне забезпечення антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону, яке дає можливість розробити і реалізувати в найкоротші терміни програму перетворень, метою якої є підвищення конкурентоспроможності регіонального будівельного комплексу.^UThe dissertation is devoted to the theoretical synthesis of the basics of crisis management, the substantiation of theoretical and methodological provisions and the development of practical recommendations for improving the crisis management of the activity of the construction complex of the region. The work systematizes definitions reflecting the economic essence of the crisis and crisis management, which should be understood as a system of measures of a pre-crisis nature aimed at diagnosing the threat of bankruptcy; reactive character ¬ search of ways of the exit of subjects of management from a crisis state; after-crisis character, containing an assessment of the post-crisis state of economic entities and the development and implementation of actions to eliminate the negative consequences of the financial crisis by economic actors. An analysis of the current state of the construction complex of the country's regions in the conditions of the crisis, which was carried out in three areas: financial stability, business activity and profitability. The study of the level of adaptability of the construction complex in the Kharkiv region has proved that even in the successful, according to the results of financial activity, representatives of the regional construction complex traced signs of a crisis in the dynamics of changes in the selected coefficients. The methodical and scientific-organizational support of the crisis management of the activity of the construction complex of the region is developed, which enables to develop and implement in the shortest possible time a program of transformations aimed at increasing the competitiveness of the regional construction complex.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Альохіна С. В. 
Наукові основи теплової безпеки сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива / С. В. Альохіна. — Б.м., 2019 — укp.

В роботі на основі аналізу відомих досліджень теплового стану вентильованих контейнерів зберігання ВЯП та аналізу результатів моніторингу теплового стану контейнерів зберігання Запорізької АЕС вперше досліджено і узагальнено характер перебігу теплофізичних процесів у вентильованих контейнерах сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива, що дозволило виявити та класифікувати основні чинники, які впливають на тепловий стан палива та основного обладнання протягом усього строку експлуатації сховища. Серед таких факторів впливу виділено: антропогенно-техногенні, погодно-кліматичні, конструктивні, фізичні.Для проведення детального аналізу теплового стану контейнерів зберігання відпрацьованого ядерного палива з урахуванням основних факторів впливу створено новий універсальний підхід для визначення теплового стану ВЯП та елементів обладнання зберігання, що базується на ітераційному розв'язанні прямих спряжених та обернених задач теплообміну з використанням моделей різного рівня складності. Для сухого сховища ВЯП Запорізької АЕС біло виділено п'ять рівнів складності: група контейнерів, окремий контейнер, корзина з паливними збірками, паливна збірка, твел.Із застосуванням ітеративної методики було проведено серію розрахункових досліджень, які дозволили отримати нові дані про тепловий стан контейнерів з відпрацьованим паливом в умовах проектних аварій різної природи. За максимальним рівнем температури ВЯП було введено класифікацію аварій, що дозволило виявити ті, які потребують першочергового усунення для забезпечення теплового критерію безпеки.В роботі вперше за результатами теплових досліджень запропонована класифікація порушень нормальних умов експлуатації, що пов'язані з перекриттям вентиляційних каналів, в тому числі й проектних аварій, які обумовлені цим чинником. Розглянуто усі можливі варіанти перекриття вентиляційних каналів. Визначено, що найвищі температури досягаються при перекритті верхніх вентиляційних отворів; такі порушення умов нормальної експлуатації та аварійні ситуації повинні бути усунені першочергово.Розглянуто варіанти поліпшення теплового стану контейнерів з ВЯП протягом усього терміну експлуатації сухого сховища. Було запропоновано створення захисної погодної кришки, яка зменшує негативний вплив вітру на тепловий стан ВЯП, що зберігається, а також досліджені шляхи модернізації форми та розмірів вентиляційного тракту контейнера зберігання.Розроблено новий метод розміщення контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом на відкритому майданчику сухого сховища, що зменшує їх взаємний тепловий впливу, підвищує ефективність роботи системи теплового моніторингу та забезпечує необхідний рівень безпеки довгострокової експлуатації сховища в цілому. Розміщення контейнерів, що містять паливо з більш високим залишковим тепловиділенням, в середині групи контейнерів дозволить знизити вплив вітру на верхні вентиляційні отвори і, відповідно, покращити якість теплового моніторингу.Удосконалено метод розміщення паливних збірок в корзині зберігання для зменшення рівня температур шляхом встановлення максимально припустимого рівня залишкового тепловиділення для груп відпрацьованих паливних збірок, що зберігаються, який дозволяє не порушувати норми радіаційної безпеки. Відповідно до методу в центрі групи збірок розміщуються збірки із залишковим тепловиділенням, що складає 75 % від максимально припустимого рівня тепловиділення. Для збірок, що оточують центральні збірки, рівень тепловиділення можливо збільшити до 106,25 %, тепловиділення збірок на периферійній частині групи не повинне перевищувати максимально припустиме. У роботі вперше створені методичні основи прогнозування теплового стану вентильованих контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом. Знайдено залежності температури вентиляційного повітря на виході із контейнера зберігання та максимальної температури в корзині з ВЯП від рівня залишкового тепловиділення та температури атмосферного повітря.Запропоновано новий метод контролю теплового стану контейнерів з ВЯП, який базується на порівнянні результатів вимірів та теоретичних розрахунків прогнозного значення температури вентиляційного повітря на виході з контейнера зберігання. Розроблено концептуальну модель інформаційної системи моніторингу теплового стану відпрацьованого ядерного палива та структуру бази даних, що буде входити до її складу.^UIn the work on the basis of the analysis of well-known researches of the thermal state of ventilated storage containers with SNF and analysis of the monitoring results of the thermal state of storage containers of the Zaoprizhska NPP, the nature of the thermophysical processes in ventilated containers of dry storage of spent nuclear fuel has been explored and generalized, which has allowed to identify and classify the main factors influencing on the thermal state of fuel and basic equipment during the whole storage facility operation. Among these influencing factors highlighted: anthropogenic, weather and climate, structural, physical.In order to carry out a detailed analysis of the thermal state of spent fuel storage containers, taking into account the main factors of influence, a new universal approach for determining the thermal state of spent fuel and storage equipment elements based on the iterative solution of the direct conjugate and inverse heat transfer problems using models of different complexity levels has been created. Five complexity levels were identified for the SNF dry storage facility of the Zaporizhska NPP: a group of containers, a separate container, a basket with fuel assemblies, a fuel assembly, a fuel rod.Using the iterative methodology, a series of computational studies were conducted that allowed obtaining new data on the thermal state of containers with spent fuel in the conditions of different design accidents. On base of the maximum temperature level of spent fuel, a classification of accidents was introduced, which allowed identifying those that require a priority elimination to provide a thermal safety criterion.In the work for the first time, according to the results of thermal research, a classification of violations of normal operating conditions related to the blockage of ventilation channels, including design accidents, which are caused by this factor, is proposed. All possible variants of ventilation channels blockage are considered. It is determined that the highest temperatures are achieved by blockage of the upper ventilation vents; such blockage of normal operating conditions and emergency situations should be eliminated first and foremost.The variants of improvement of the thermal state of containers with SNF during the whole operation period of the dry storage are considered. It was proposed to create a protective weather lid, which reduces the negative impact of wind on the thermal state of spent fuel; and also ways to modernization of the shape and size of the ventilation duct of the storage container were explored.A new method of placing containers with spent nuclear fuel in the open site of a dry storage facility, which reduces their mutual thermal influence, has increased the efficiency of the system of thermal monitoring and provides the necessary level of safety of long-term operation of the storage facility in general. Placement containers containing fuel with higher decay heat generation in the middle of the containers group will reduce the effect of wind on the upper ventilation vents and, respectively, improve the quality of thermal monitoring.The method of placing fuel assemblies in the storage basket with purpose to reduce the temperature level has been improved by setting the maximum permissible level of decay heat for stored spent fuel assemblies, which allows not to violate radiation safety standards. According to the method, assemblies with decay heat are placed in the center of the fuel assemblies group, which is 75% of the maximum allowable level of heat generation. For assemblies that surround the central ones, the level of heat can be increased to 106.25%, the heat release of the assemblies on the periphery of the group should not exceed the maximum allowable.The methodical bases for predicting the thermal state of ventilated containers with spent nuclear fuel were first created in the work. The dependences of the temperature of the ventilation air in the outlet vent of the storage container and the maximum temperature in the storage cask with spent fuel from the level of decay heat and temperature of the atmospheric air are found.A new method for controlling the thermal state of containers with SNF is proposed, which is based on comparison of the results of measurements and theoretical calculations of the predicted value of the temperature of the ventilation air at the exit from the storage container. The conceptual model of the information system for thermal state monitoring of spent nuclear fuel and the structure of the database, which will be included in it, are developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Пинда Ю. В. 
Теоретико-методологічні засади обґрунтування стратегічних пріоритетів і механізмів розвитку будівельного сектору України / Ю. В. Пинда. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі розроблено новий концептуальний підхід до вирішення актуальної проблеми наукового обґрунтування стратегічних пріоритетів і механізмів розвитку будівельного сектору України. Проведене у роботі дослідження дозволило отримати низку взаємопов'язаних наукових і практичних результатів методологічного, теоретичного та емпіричного рівнів. Обґрунтовано механізми розвитку будівельного сектору в контексті підвищення соціально-економічного розвитку держави, що передбачає системне впровадження організаційно-економічних, нормативно-правових, інституційних та інформаційних заходів щодо реалізації стратегічних пріоритетів його стійкого розвитку. Розроблено концепцію формування стратегії сталого розвитку будівельного сектору економіки України, що базується на принципах циклічної економіки, енергозбереження та орієнтована на економічний, соціальний та екологічний розвиток. Запропоновано методологію дослідження розвитку будівельного сектору економіки України, що передбачає низку поетапних процесів, об'єднаних у блоки, які на основі відповідних макроекономічних показників дозволяють щодо кожного з ключових аспектів послідовно визначити імперативи формування, системні характеристики, тенденції розвитку, особливості використання його потенціалу та охарактеризувати просторово-структурну декомпозицію будівельного сектору з покомпонентним виокремленням стратегічних пріоритетів його розвитку.Ключові слова: будівельний сектор, будівництво, обґрунтування, стратегічні пріоритети, механізми розвитку, економіка, управління.^UIn the dissertation, a new conceptual approach was developed to solve the actual problem of the scientific justification of the strategic priorities and growth mechanisms of the construction sector in Ukraine. The research carried out in dissertation allowed us to obtain a number of interrelated scientific and practical results at various levels: methodological, theoretical, and empirical.The growth mechanisms in the construction sector according to the increasing social and economic changes in the state, which involves the systematic implementation of organizational-economic, normative-legal, institutional and informational measures to complete strategic priorities of its stable development, has been substantiated. A concept has been developed to form the strategy for the sustainable development of the construction sector of the economy in Ukraine, which is based on the principles of cyclical economy, energy conservation and is focused on economic, social and environmental development. A cognitive map showing the influence of the construction sector on the development of the Ukrainian economy has been developed, which allows us to evaluate the dependence of each macroeconomic component on the key indicators of its functioning and to predict socio-economic changes in the state, with the participation of the construction sector included. A methodology for studying growth of the construction sector of the Ukrainian economy is proposed. It includes a number of step-by-step processes united into blocks that, on the basis of appropriate macroeconomic indicators, allow us to determine in sequence the formation imperatives, system characteristics and development trends of the construction sector, the level of safety and efficiency of its potential use, to characterize the spatial structural th decomposition of the construction sector with the release of an exploded strategic priorities of its development.A model has been developed for the construction sector using the uncertain set method, the value ranges and terms for the labor resource, productive, raw materials resource, financial investment and foreign economic component (input variables) and the share of the construction sector in GDP and the index of correlation between construction and production of industrial products (output variables), in order to calculate their optimal impact levels and form the surfaces of their predicted values. The essence of the concept of "building sector" has been improved as an set of interrelated sectoral, techno-technological, organizational-legal, institutional characteristics, economic goals and functions of components of the national economy taking part in the formation of construction products (buildings and structures) of residential, social, commercial , industrial, agricultural and infrastructure facilities. The institutional support of development of the Ukrainian construction sector has been improved, which includes measures to develop the institutional environment, namely: formal institutes, informal institutions, mechanisms for identifying violations of norms, standards and rules, and mechanisms preventing violations as well.The theoretical and methodological approach has been improved to evaluate the structural changes in the construction sector, which, on the basis of indexing, rate and intensity of structural changes, allows us to reflect the dynamics of the economical structure, to compare different structural changes, to detect the dichotomy and asynchronous changes, and to determine the level of structurally generating impact; Economic tools and means of regulatory policy to develop the construction sector are proposed, taking into account incentives for authorities, business entities and the public.Key words: construction sector, construction, justification, strategic priorities, growth mechanisms, economics, management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Боднар О. І. 
Адаптація і регуляція зовнішніми чинниками метаболізму та продукування біологічно активних речовин у Chlorella vulgaris Beij. в аквакультурі / О. І. Боднар. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена вивченню біохімічних процесів у Chlorella vulgaris Вeij. за дії сполук Ѕе (IV), Zn (ІІ) і Cr (III) в аквакультурі з метою розроблення ефективних способів регуляції метаболізму у напрямку активізації ліпідного обміну, продукування ліпідів з включеними до їх складу зазначених мікроелементів та оцінці біологічної активності отриманих елементвмісних ліпідних сполук у нормі та за експерментального діабету (ЕД) у щурів. Встановлено, що процес накопичення і включення Селену, Цинку та Хрому до складу клітин і ліпідів Ch. vulgaris має концентраційну та часову залежність. За цих умов відбувається збільшення в хлорели загальної кількості ліпідів, перерозподіл вмісту їх окремих класів та загальне збільшення частки ненасичених жирних кислот і зменшення частки насичених, підвищення інтенсивності включення С-олеату у ФЛ і ТАГ і зменшення у ДАГ і частково НЕЖК за активації Г-3-ФАТ. Дослідження метаболізму Ch. vulgaris за дії мікроелементів показали, що в дослідних умовах зміни активності ЦО, СДГ і ГДГ-(НАД(Ф)Н) були взаємоузгодженими, підвищувалася роль ГПО та знижувалася участь КТ і СОД за стабільного функціонування загальної АТФ-ази. Результати молекулярно-генетичного дослідження Ch. vulgaris засвідчили відсутність генотоксичного впливу Селену, Цинку чи Хрому на водорості – аналіз ISSR та IRAP маркерів показав рівень їх поліморфізму у 38,5 %. Введення виділених із хлорели селен-цинкліпідного та селен-хромліпідного комплексів здоровим щурам показало відсутність інтоксикації, активізацію антиоксидантних та енергетичних процесів. За ЕД введення селен-хромліпідного комплексу впродовж 14 діб призвело до зниження показників загальної інтоксикації, покращення стану вуглеводного і ліпідного обміну та показників оксидативного статусу організму щурів порівняно з даними за ЕД. Отримані результати відкривають можливість для використання біологічно активних добавок із хлорели, збагачених мікроелементами Ѕе (IV), Zn (ІІ) і Cr (III), як перспективних лікувально-профілактичних субстанцій, що сприятимуть успішному функціонуванню антиоксидантної системи, підтриманню енергетичного і метаболічного гомеостазу в організмі.^UThe dissertation is devoted to the study of biochemical processes in Chlorella vulgaris Вeij. after adding selenium, zinc and chromium compounds in aquaculture in order to develop effective ways of regulating metabolism in the direction of lipid metabolism activation, production of lipids when these trace elements will be added into their composition, and assessment of the biological activity of the obtained lipid compounds (with added elements) in normal conditions and in rats with experimental diabetes mellitus (ED).It was revealed that the Selenium concentration separately (Se (IV) 10.0 mg/dm3) and with Zinc (Zn (II) 5.0 mg/dm3) or with Chromium (Cr (III) 5.0 mg/dm3) and the duration of culture incubation in the altered medium for 7 days is the most optimal. The process of accumulation and inclusion of Selenium, Zinc and Chromium into cells and lipids of Ch. vulgaris has a concentration and time dependence. Under these conditions, compared to the control, there was both an increase of the total amount of lipids in the chlorella composition, and a redistribution of the content of their separate classes: an increase of phospholipids (PL) and a decrease of diacylglycerols (DAG) by the action of Se separately; an increase of DAG, non-esterified fatty acids (NEFA) and PL and a decrease of triacylglycerols (TAG) after adding Se + Zn; an increase of TAG and NEFA and a decrease of DAG and PL by the action of Se + Zn. There was also a general increase in the percentage of unsaturated fatty acids C 18:1 and C 18:2 and a decrease in the proportion of saturated C 16:0, whereas the content of C 18:0 was within the control values. It was found that the general trend in Ch. vulgaris is a decrease in the incorporation of Н14 СО-3 into TAG and an increase in PL and NEFA. The intensity of C-oleate incorporation by the action of selenium, zinc and chromium salts shows an increase in PL and TAG biosynthesis in Ch. vulgaris, and a decrease in DAG and partly NEFA biosynthesis. High glycerol-3-phosphatacyltransferase activity in Ch. vulgaris correlated with maintaining the cells' relative stationary TAG and PL content.The investigation of the energy metabolism of Ch. vulgaris showed that under the experimental conditions (Se (IV) 10.0 mg/dm3 and Se (IV) 10.0 mg/dm3 + Cr (III) 5.0 mg /dm3) the increase in the activity of CO and SDH in algae was consistent with a decrease in the activity of GDG- (NAD(P)H), which confirms the determining role of TCA and ETC in energy production processes in algae cells. At the same time, under the influence of Se (IV) in a dose of 10.0 mg/dm3 + Zn (II) 5.0 mg/dm3, there was a decrease in the activity of SDH and CO, which was accompanied by an increase in the activity of GDH and the ratio of NADH-GDH/NADPH-GDH. It is also found that in the restructuring of the antioxidant status of Ch vulgaris cells under the action of all variants increases the role of GPx and reduces the participation of CAT and SOD.The absence of a negative effect of Selenium, Zinc or Chromium on the genetic apparatus of Ch. vulgaris - fragment analysis using ISSR and IRAP markers showed the 38.5% level of polymorphism. The genetic distances according to Jacquard (Dj) for control were: for the action of Selenium – 0.232, for the action of Selenium and Zinc - 0.206, for the action of Selenium and Chromium – 0.300. Microscopic and morphometric studies revealed a thickening of the algal cell membrane by 1.5–2.2 times and during the change in activity of total ATP-ase in the range of 5.2% - 28.4%.The analysis of Ch. vulgaris cultivation indicators in the constructed bioreactor shows the possibility of growing algae culture in a long-term mode with an average productivity of about 110.5 ± 4.1 mg of dry weight/dm3 (content of carbohydrates 60 mg, protein - 35 mg, lipids - 12 mg/dm3). At the same time, under the influence of solar insolation, the average biomass productivity in the steady state was about 212.4 ± 18.1 mg of dry biomass/dm3 and with the lipid content of 19.02 ± 0.4 mg/dm3.The obtained results open the possibility for the usage of biologically active additives made from chlorella and enriched with trace elements Se (IV), Zn (II) and Cr (III), as promising therapeutic and prophylactic substances, which will contribute to the successful functioning of the antioxidant system, maintainance of energetic and metabolic homeostasis in the body for better correction of pathological processes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Філіпковський С. В. 
Методи і технології проектування пружно-демпферних елементів аерокосмічної техніки / С. В. Філіпковський. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – проектування авіаційних і ракетних конструкцій з нелінійними властивостями з'єднань і опор при динамічних навантаженнях; мета дослідження – наукове обґрунтування та розробка методів і технологій проектування авіаційних і ракетних конструкцій з пружно-демпферними елементами на основі нелінійних математичних моделей і методів для виявлення та усунення резонансних і нестійких коливань при динамічних навантаженнях; методи дослідження – моделювання нелінійних коливань елементів обладнання і систем літальних апаратів комплексом аналітичних і числових методів аналізу лінійних і нелінійних систем (рівняння Лагранжа, метод Гальоркіна, метод нелінійних нормальних форм коливань, розкладання в ряди Тейлора та Фур'є, метод скінченних елементів, метод продовження розв'язань за параметром з уточненням розв'язків на кожному кроці ітераційним методом Ньютона, методи числового інтегрування); результати дослідження – розроблено алгоритми та пакети прикладних програм для визначення оптимальних параметрів пружно-демпферної підвіски на амортизаторах блока кондиціонування повітря літака, а також розрахунку резонансних коливань ракетних трубопроводів різної конфігурації шляхом числового моделювання коливань при розрахункових випадках динамічних навантажень; запропоновані методи і технології призначено для використання в аерокосмічній промисловості при вирішенні проблем відстроювання від резонансних частот і захисту від перевантажень; новизна – вперше розроблено науково обґрунтовані методи проектування пружно-демпферних елементів обладнання, які відрізняються тим, що їхні параметри уточнюються при доведенні за результатами комп'ютерного моделювання коливальних процесів із застосуванням нелінійних математичних моделей і методів, а не натурних випробувань; вперше розроблено науково обґрунтовані методи перевірних розрахунків обладнання аерокосмічної техніки, що навантажено сумісною дією внутрішніх джерел вібрації і коливаннями силових елементів планера, і розроблено методи виявлення комп'ютерним моделюванням нестійких режимів коливань, а також відстроювання від цих режимів елементів з нелінійними конструктивними в'язями на етапі проектування; вперше розроблено нелінійні математичні моделі роторів устаткування літаків, що навантажені одночасною дією дисбалансу і вібрації планера, які дозволили числовими експериментами визначити резонансні частоти, характер коливань при втраті стійкості, а також показали, що відстроювання від резонансів можна виконати без зміни конструкції і габаритів зміною кута контакту в шарикопідшипниках; вперше розроблено нелінійну математичну модель газорідинного демпфера паливного трубопроводу рідинної ракети, за якою розрахунковим шляхом можна визначити резонансні і нестійкі режими коливань стовпа рідини в трубопроводі; ступінь впровадження – результати впроваджено в ДП «Антонов» та ДП КБ «Південне» ім. М. К. Янгеля; галузь використання – авіаційна промисловість, ракетобудування.^UThe object of research is the design of aviation and rocket structures with non-linear properties of joints and supports under dynamic loads; the purpose of research is the scientific substantiation and development of a system design methodology for aviation and rocket structures with elastic and damping elements based on nonlinear mathematical models and methods for identifying and eliminating resonant and unstable vibrations under dynamic loads; research methods – simulation of nonlinear oscillations of elements of equipment and aircraft systems by a complex of analytical and numerical methods for analyzing linear and nonlinear systems (Lagrange equations, Galerkin method, nonlinear normal modes of vibration method, decomposition into Taylor and Fourier series, finite element method, continuation method with solutions improvement at each step by Newton's iterative method, numerical integration methods); the results of research – algorithms and application programs packages have been developed to determine the optimal parameters of the elastic-damping suspension on the shock absorbers of the air conditioning unit of the aircraft, as well as to calculate the resonant oscillations of rocket pipelines of various configurations by numerical simulation of oscillations in design cases of dynamic loads; proposed methods and technologies are intended for use in the aerospace industry in solving the problems of detuning from resonant frequencies and protection against overloads; novelty – for the first time, scientifically based methods for designing elastic-damping elements of equipment have been developed, characterized in that their parameters are refined when fine-tuned according to the results of computer simulation of oscillatory processes using nonlinear mathematical models and methods, rather than field tests; for the first time, scientifically based methods for testing calculations of aerospace equipment loaded with the combined effect of internal sources of vibration and oscillations of airframe power elements were developed, and methods were developed for detecting by computer simulation unstable vibration modes, as well as detuning elements with nonlinear structural connections from these modes scientifically based methods for testing calculations of aerospace equipment loaded with the combined effect of internal sources of vibration and oscillations of airframe power elements were developed, and methods were developed for detecting by computer simulation unstable vibration modes, as well as detuning elements with nonlinear structural connections from these modes; for the first time, non-linear mathematical models of aircraft equipment rotors under loads from joint action of unbalance and airframe vibration have been developed, which allowed to determine resonant frequencies and oscillation patterns with loss of stability by numerical experiments, and also showed that detuning from resonances can be performed without changing the design and dimensions by changing the contact angle in ball bearings; for the first time, a non-linear mathematical model of the gas-liquid damper of the fuel line of the liquid rocket has been developed, which allowed calculating the resonant and unstable modes of oscillations of the liquid column in the pipeline; the degree of implementation – the results are implemented at the Antonov Company and Yuzhnoye State Design Office; industry of use – aviation industry, rocket science


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Капелюх Д. П. 
Поетика драматургічної ремарки / Д. П. Капелюх. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації узагальнено й систематизовано розроблені в українському та зарубіжному літературознавстві підходи до спроб теоретичного означення, опису й систематизації типів ремаркового тексту в композиційній структурі драматургічного твору, окреслено головні змістовні та формальні ознаки ремаркового тексту, запропоновано й обґрунтовано теоретичні критерії для означення його художнього статусу та варіантних моделей його семантичної та структурної типологізації. У роботі вперше в українському літературознавстві розроблено комплексну, системно-цілісну концепцію аналізу художньої парадигми ремаркового тексту драматургічного твору, обґрунтовану на матеріалі дослідження 415-ти творів 168-ми українських та зарубіжних письменників; зазначено й обґрунтовано проблемні питання теоретичних засад вивчення поетики драматургічної ремарки; виокремлено та класифіковано основні структурні типи авторських драматургічних ремарок; систематизовано семантичні різновиди форм їхньої сценічної реалізації; досліджено й схарактеризовано принципи художньої організації та функціональні типи сценічної ремарки; розроблено й класифіковано семантичні моделі парасценічної ремарки драматургічного твору.^UThe thesis research approaches to attempts of the theoretical definition, description and systematization of the types of the stage direction's text in the compositional structure of the dramatic work, which are developed in the Ukrainian and foreign literary studies, are summarized and systematized. The main content and formal features of the remarkable text are defined. Theoretical criteria for the determining its artistic status and variant models of its semantic and structural typology are proposed and substantiated. In this work, for the first time in Ukrainian literature studies a comprehensive, systematic, holistic conception of the analysis of the art paradigm of the stage direction's text of the dramatic work has been developed. It is substantiated on the basis of research of works of 168 Ukrainian and foreign writers. The problematic issues of the theoretical basis for the study of poetics of the dramatic stage direction are defined and substantiated. The main structural types of the author's dramatic stage direction are distinguished and classified. Semantic varieties of the forms of their stage performance are systematized. The principles of the art organization and functional types of the scenic stage design are researched and characterized. The semantic models of the parascentic stage direction of the dramatic work are developed and classified.Types of the stage direction's text on the grounds of its dual – formally-meaningful embodiment in the text of dramatic works are proposed to classify. Formal, the types of the stage directions in the thesis research are distinguished according to the place of their structural and compositional arrangement in the work and the nature of their correlation with the main, replicative-dialogical acting copy. In substantive aspects, the classification criteria for identifying different types of the stage directions is recognized as semantic type, the functions and volume are realized by them in the dramatic work of author's art strategies. So, in the thesis research is proposed to distinguish two main structural types of the stage direction's text –actually the scenic stage directions and parascentic stage directions. In this work, to the scenic stage directions include the stage directions wich are related the details of time-space, interior, landscape circumstances of the stage action, and the characteristics of the actors of the play, and they are located directly in the individual parts of the replicative-dialog component of the text of the dramatic work. It is proposed to distinguish four main types of scenic stage directions, in particular: 1) introductory, 2) intraclassical, 3) intercostal, 4) final. In this work to parascentic stage directions include the stage directions wich are performed art functions of the nominative stage directions (title, subtitle, indication of genre and genre subtitle, epigraph, dedication), decoupage stage directions (author's division of the text of the play into actions, scenes, manifestations, acts, etc.), posters stage directions (the list of actors, accompanied by more or less detailed their author's characteristic), and framing stage directions (in the form of prequels – author's comments to the background of stage action, and sequels – author's epilogues to the content of the texts of plays). It has been established that both scenic and parascentictype of dramatic stage direction can internally be differentiated into corresponding semantic types and structural models.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Гоголь М. В. 
Регулювання напружено-деформованого стану комбінованих сталевих конструкцій / М. В. Гоголь. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт ¬ Комбіновані сталеві стержневі несучі конструкції покриттів і перекриттів, які працюють на статичні навантаження; мета – вирішення важливої науково-технічної проблеми із розроблення теоретичних основ розрахунку і проектування раціональних (зі зменшеними витратами сталі та працемісткості виготовлення) комбінованих сталевих конструкцій покриттів і перекриттів, а також вдосконалення їх конструктивних форм; методи – методи будівельної механіки і теорії надійності сталевих конструкцій; методи вибору раціональних конструктивних форм; стандартні методики випробовування сталевих конструкцій; новизна – вперше запропоновано і обґрунтовано узагальнену розрахункову модель комбінованих сталевих конструкцій у вигляді нерозрізної балки (відображає балку 3 жорсткості) на проміжних пружних опорах (які відображають систему підкріплення балки), врахування взаємовпливу складових якої дозволяє підвищити ефективність конструкцій, у тому числі за рахунок зменшення їх висоти; сформульовано нові теоретичні засади і створений загальний розрахунковий метод регулювання НДС комбінованих сталевих конструкцій на основі енерговаріаційних принципів (зокрема, принципу Лагранжа) та з урахуванням деформованого стану балки жорсткості, що дозволяє не тільки визначити раціональну топологію та жорсткісні характеристики поперечних перерізів конструктивних елементів, а й регулювати розподіл зусиль у балці жорсткості таким чином, щоб їх граничні значення досягалися одночасно не в одному, а в багатьох поперечних перерізах, тобто одержали раціональну конструкцію; розроблено нові наукові теоретичні основи єдиного алгоритму розрахункового регулювання НДС і раціонального проектування комбінованих сталевих конструкцій із заданими показниками несучої здатності та надійності; одержано результати теоретичних досліджень комбінованих конструкцій у процесі регулювання їх НДС при довільних навантаженнях, впливах, граничних умовах, що дозволило не тільки визначити принципи і фактори їх формоутворення та раціональні значення геометричних параметрів, а й сформулювати новий критерій раціональності комбінованих сталевих конструкцій; встановлені нові закономірності НДС комбінованих сталевих конструкцій при виборі раціональних параметрів, що дає змогу сформувати новий підклас комбінованих конструкцій. Отримано нові закономірності створення рівнонапруженого стану в розрахункових перерізах за результатами експериментальних досліджень раціональних комбінованих сталевих конструкцій (малоелементні шпренгельні й металодерев'яні ферми), які були розраховані і запроектовані розробленим методом з розрахунковим регулюванням їх НДС; Розроблено і удосконалено нові наукові положення: методики проектування комбінованих сталевих конструкцій (на основі отриманих результатів теоретичних і експериментальних досліджень) та визначені принципи їх використання замість типових конструкцій, а також розширена область раціонального застосування; конструктивні рішення комбінованих сталевих конструкцій на основі встановлених нових наукових принципів і факторів їх конструювання, розрахунку, пошуку ефективних раціональних значень геометричних параметрів; Набуло подальший розвиток: аналітично-експериментальний підхід методу розрахунку комбінованих сталевих конструкцій як статично визначених систем, який дозволив суттєво спростити розрахункові залежності та звести методику розрахунку до простих і зручних у використанні рішень; комплекс нових науково-обгрунтованих методик дав змогу створити програми розрахунку, регулювання НДС і раціонального проектування комбінованих сталевих конструкцій покриттів і перекриттів будівель і споруд, висячих і вантових систем тощо, в якості конструктивних елементів яких застосовані балки, стержні та ванти; результати – розробленно теоретичні основи розрахунку і проектування раціональних (зі зменшеними витратами сталі та працемісткості виготовлення) комбінованих сталевих конструкцій покриттів і перекриттів, а також вдосконалено їх конструктивні форми. Одержані нові наукові і практичні результати та розвинуто теорію раціонального проектування комбінованих сталевих конструкцій, що дозволяє системно підвищити їхню ефективність і економічність. Результати досліджень відкрили широкі можливості цілеспрямованого проектування раціональних комбінованих сталевих конструкцій, дають можливість приймати всебічно обгрунтовані рішення, що забезпечить якісніше проектування, реалізацію конкурентоздатних вирішень і розширення області їх використання, що призведе до відновлення масового використання таких ефективних конструкцій і забезпечить загальний економічний ефект. Розкриття потенціалу регулювання НДС розрахунковим методом, що криється в комбінованих системах, створило підстави для розробки наукових основ одержання конструкцій нової генерації. галузь – будівництво.^UThe object – Combined steel rod bearing structures of coatings and ceilings, which work on static load; the goal – to solve an important scientific and technical problem in the development of theoretical bases of calculation and design of rational (with reduced steel costs and labor intensity of manufacturing) of combined steel structures of coatings and overlays, as well as improvement of their constructive forms; methods - methods of structural mechanics and theory of reliability of steel structures; methods of selecting rational constructive forms; standard test methods for steel structures; Novelty - for the first time, a generalized calculation model of combined steel structures in the form of an indistinguishable beam (reflecting the beam of stiffness 3) on the intermediate elastic supports (which reflect the reinforcement of the beam) is proposed for the first time, and the interaction of the components of which can increase the efficiency of structures, including by reducing them height; formulated new theoretical foundations and created a general calculation method for regulating the SDS of combined steel structures on the basis of the energy-law principles (in particular, the Lagrange principle) and taking into account the deformed state of the beam of stiffness, which allows not only to determine the rational topology and rigid characteristics of the cross sections of structural elements, but also to regulate the distribution of effort in the beam of stiffness in such a way that their limit values are achieved simultaneously not in one, but in many cross-sections , that is, they received a rational design; New scientific theoretical bases of the unified algorithm of the calculation regulation of the SDS and rational design of the combined steel structures with the given parameters of bearing capacity and reliability are developed; The results of theoretical studies of combined structures in the process of regulating their SDS at arbitrary loads, influences, and boundary conditions have been obtained, which allowed not only to determine the principles and factors of their formation and rational values of geometric parameters, but also to formulate a new criterion for the rationality of combined steel structures; new laws of the SDS of combined steel structures were established at the choice of rational parameters, which makes it possible to form a new subclass of combined structures. New regularities of creation of a smooth-stressed state in calculated sections according to the results of experimental research of rational combined steel structures (small-element shpengel and metal-walled farms), which were calculated and designed by the developed method with the calculation of their SDS; New scientific provisions have been developed and improved: methods of designing combined steel structures (based on the results of theoretical and experimental research) and the principles of their use instead of typical designs, as well as the extended area of rational application; constructive solutions of combined steel structures on the basis of established new scientific principles and factors of their design, calculation, search of effective rational values of geometric parameters; Further development: analytical and experimental approach to the method of calculating combined steel structures as statically determined systems, which allowed to significantly simplify the calculation dependencies and reduce the calculation method to simple and easy to use solutions; a complex of new scientifically-based methods made it possible to create programs of calculation, regulation of SDS and rational design of combined steel structures of coatings and overlaps of buildings and structures, hanging and cable systems, etc., as structural elements of which beams, rods and cables were applied; results - developed theoretical bases of calculation and design of rational (with reduced steel costs and labor productivity of manufacturing) combined steel structures of coatings and overlays, as well as their constructive forms have been improved. New scientific and practical results are obtained and the theory of rational design of combined steel constructions is developed, which allows to systematically increase their efficiency and efficiency. The results of the research have revealed the wide possibilities of purposeful design of rational combined steel structures, give the opportunity to make comprehensive decisions that will provide better design, implementation of competitive solutions and expansion of their use, which will restore the massive use of such effective structures and provide a general economic effect. The disclosure of the potential for SDS regulation by the calculation method in the combined systems has created the basis for the development of scientific foundations for obtaining new generation designs. industry - construction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Кузишин А. Я. 
Удосконалення методів визначення основних динамічних показників моторвагонного рухомого складу на стадії проектування / А. Я. Кузишин. — Б.м., 2019 — укp.

У зв'язку з впровадженням в Україні сучасного рухомого складу швидкість руху пасажирських поїздів на залізницях України незмінно збільшується. При цьому важливого значення набувають наукові дослідження стійкості рухомого складу при його русі як в прямих, так і в криволінійних ділянках залізничної колії. Вивчення взаємодії колії та рухомого складу в процесі експлуатації дозволить встановити основні динамічні показники з метою забезпечення безпеки руху.У роботі особлива увага приділяється визначенню рамних та направляючих сил при русі рухомого складу рейковою колією, що має допустиме відхилення від норм утримання. За значенням цих сил встановлюються основні динамічні показники рухомого складу, такі як коефіцієнти вертикальної та горизонтальної динаміки у буксовому і центральному ресорному підвішуванні, коефіцієнт запасу стійкості від сходу колеса з рейки. В результаті чого визначаються допустимі швидкості руху рухомого складу в залежності від стану рейкової колії з метою забезпечення безпеки руху.Наукова новизна отриманих результатів:- вперше з використанням розробленої просторової математичної моделі вагона дизель-поїзда ДПКр-2 були встановлені величини направляючих сил, які дозволяють на стадії проектування оцінити силовий вплив рухомого складу на рейкову колію;- вперше проведено порівняння динамічних показників дизель-поїзда ДПКр-2 отриманих згідно вимог нормативних документів, які діють на Україні та країнах Європейського Союзу. Порівняння проведено з метою гармонізації вказаних нормативних документів;- розроблено просторову розрахункову схему та математичну модель коливань вагона дизель-поїзда ДПКр-2 з урахуванням його конструктивних особливостей, що дозволяє визначати його основні динамічні показники та їх залежності від швидкості руху та стану рейкової колії;- удосконалено метод визначення направляючої сили шляхом одночасного урахування поперечних сил крипа, а також кута нахилу направляючої сили до вертикальної осі, що дозволяє наблизити математичну модель дизель-поїзда до реальних умов навантаження.Практичне значення розробленої методики полягає в можливості її використання в судовій залізнично-транспортній експертизі при проведенні експертних досліджень.Розроблена математична модель коливань вагона дизель-поїзда дозволяє досить легко будувати механізм залізнично-транспортної пригоди у випадках сходу рухомого складу з рейкової колії.Урахування особливостей конструкції вагона дизель-поїзда ДПКр-2 в розробленій математичній моделі дозволяє також визначати основні динамічні показники безпеки руху та максимально допустимі швидкості руху на етапі проектування.Отримана методика впроваджена в практику проведення судових залізнично-транспортних експертиз Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз Міністерства юстиції України (від 20.03.2019 р.), під час ремонт та модернізації рухомого складу Львівським локомотиворемонтним заводом (від 12.03.2019 р.) та при визначенні на етапі проектування оптимальних параметрів підвішування нових типів рухомого складу Крюківським вагонобудівним заводом (від 21.03.2019 р.).^UDue to the introduction of modern rolling stock in Ukraine, the speed of passenger trains on the railways of Ukraine increases considerably. At the same time, scientific studies of the stability of rolling stock during its movement, both on the straight and on the curvilinear sections of railway track become important. The study of the interaction of track and rolling stock in the course of operation will allow to establish the main dynamic parameters in order to improve safety traffic.In the work, special attention is paid to determining frame and guiding forces while rolling stock movement on rail track with tolerance deviation from the maintenance rules. According to the values of these forces, the most important dynamic parameters of rolling stock are determined, such as the coefficients of vertical and horizontal dynamics in the axlebox and central spring suspensions, the coefficient of stability against wheel derailment. As a result, the admissible speeds of rolling stock are determined, depending on the technical condition of rail track, with the purpose of ensuring safety traffic.Scientific novelty of the obtained results:- for the first time, with the use of the developed spatial mathematical model of a car of diesel train DPKr-2, the guiding force values have been determined that allow to estimate the force influence of rolling stock on railway track at the design stage;- for the first time, the comparison of dynamic parameters of diesel-train DPKr-2 has been conducted according to the requirements of normative documents, which are valid in Ukraine and the European Union countries. The comparison is carried out with the aim of harmonizing these normative documents;- the spatial analysis scheme and the mathematical model for the calculation of DPKr-2 diesel train car oscillation have been developed with the consideration of its design features, which allows to determine its main dynamic parameters and their dependence on the speed of train car movement and railway track condition;- the method of determining the guiding force is improved by simultaneous consideration of transverse forces of the creep, as well as the inclination angle of the guiding force to the vertical axis, which allows to approximate the mathematical model of the diesel train to real conditions of loading.The practical significance of the developed methodology lies in the possibility of its use in forensic railway-transport expertise in conducting expert investigations.A mathematical model of oscillations of the car of diesel-train has been developed which makes it quite easy to build a train accident mechanism in cases of rolling stock derailment from a track.Taking into account the design features of the diesel-train car DPKr-2 in the developed mathematical model also allows to determine the main dynamic indicators of traffic safety and the maximum allowable speeds at the design stage.The resulting technique has been introduced into the practice of conducting forensic railway-transport expertise of the Lviv Scientific Research Institute of Forensic Science of the Ministry of Justice of Ukraine (from 20.03.2019), while repairing and modernizing rolling stock of the Lviv Locomotive Repair Plant (from 12.03.2019), determining, at the design stage, the optimal parameters for suspending new types of rolling stock of the Kryukiv Railway Car Building Works (from 21.03.2019).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Адоньєв Є. О. 
Композиційний метод геометричного моделювання багатофакторних систем / Є. О. Адоньєв. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.01.01 – Прикладна геометрія, інженерна графіка. Київський національний університет будівництва і архітектури, м. Київ, Україна, 2018.Дисертацію присвячено вирішенню наукової проблеми моделювання багатофакторних систем і процесів з будь-якою наперед заданою кількістю вихідних факторів різної фізичної природи. З цією метою розроблено композиційний метод геометричного моделювання (КМГМ), який є подальшим розвитком принципів та інструментарію точкового числення Балюби-Найдиша (БН-числення). За допомогою КМГМ підвищується якість та обґрунтованість управлінських рішень, з метою підвищення ефективності функціонування суб'єктів господарювання у різних галузях народного господарства.В результаті теоретичних досліджень розроблено та обґрунтовано алгоритм формування координат Балюби-Найдиша (БН-координат) для інтерполяції вихідних точок параметричною кривою Балюби (Б-кривою). Одним із головних інструментів КМГМ є розроблені геометричні матриці Балюби-Найдиша (БН-матриці). Використання БН-матриць дозволило узагальнити геометричну формалізацію вихідних факторів та спростити розв'язки задач.Ключовою у КМГМ є методика формування сегментів одно-параметричних Б-кривих евклідового п-простору, яка базується на переході від глобальної системи координат до розв'язання задачі у локальних симплексах. Перехід від вихідної геометричної фігури до Б-кривої, з БН-координатами у локальній системі координат забезпечує зменшення кількості параметрів при параметризації вихідних даних моделі. Розроблена методика формування неперервних БН-координат для сегменту поверхні у вигляді параметричної БН-матриці, що інтерполює точки вихідної геометричної фігури. При цьому, аналіз розв'язку будь-якої n-вимірної задачі здійснюється через аналіз n одновимірних задач, які виникають за результатами проектування на п осей, з подальшим об'єднанням результатів. Розроблено спосіб утворення k-вимірних проекцій для п-вимірних Б-фігур, який надає можливість детального дослідження впливу групи різнорідних факторів на поведінку системи.Важливою особливістю КМГМ є роз'єднання вихідної геометричної фігури на параметричну та геометричну частини. Завдяки цьому, параметрична частина моделі (яка визначає всі властивості та зв'язки об'єкта моделювання), залишається незмінною в разі змінення вихідних точок геометричної фігури. Це дає можливість зручного аналізу діяльності системи в динаміці шляхом простого змінення координат вихідних точок.Результати впровадження КМГМ свідчать про перспективність його подальшого розвитку і застосування у різних галузях народного господарства.Ключові слова: геометричне моделювання, композиційний метод, БН-числення, БН-координати, БН-матриці, багатофакторні моделі, Б-крива, Б-фігура, параметричний зв'язок, багатовимірний простір.^UThesis for the degree of Doctor of Technical Sciences in the specialty 05.01.01 - Applied Geometry, Engineering Graphics. Kiev National University of Construction and Architecture, Kiev, Ukraine, 2018.The thesis is devoted to the solution of the scientific problem of modeling multi-factor systems and processes with any predetermined number of input factors of different physical nature. For this purpose, a composite method for geometric modeling (CMGM) has been developed, which is a further development of the principles and tools of the Baluba-Naidish point calculus (BN-calculus). With the help of CMD, the quality and validity of managerial decisions are improved in order to increase the efficiency of business entities in various sectors of the economy.As a result of theoretical studies, an algorithm for the formation of the Baluba-Naidish coordinates (BN-coordinates) for interpolating the initial points of the parametric Baluba curve (B-curve) was developed and substantiated. One of the main tools of KMGM is the Balyuba-Naidish geometric matrix (BN-matrix). The use of BN matrices allowed us to generalize the geometric formalization of input factors and simplify problem solving.The key method in CMGM is the method of forming segments of one-parameter B-curves of the Euclidean n-space, based on the transition from the global coordinate system to solving the problem in local simplexes. The transition from the original geometric figure to the B-curve with BN-coordinates in the local coordinate system ensures a decrease in the number of parameters when parameterizing the initial data of the model. A technique has been developed for the formation of continuous BN coordinates for a surface segment in the form of a parametric BN matrix, interpolates the points of the original geometric figure. At the same time, the solution of a complex n-dimensional problem is carried out by solving n simple single-factor problems and then combining the results. This allows you to avoid additional transformations in the event of a change in the position of the original geometric shape relative to the global coordinate system. The developed method of forming k-dimensional projections for n-dimensional B-figures allows for a detailed study of the influence of a group of heterogeneous factors on the behavior of the system.An important feature of KMGM is the separation of the parametric and geometric parts of the original geometric figure. Due to this, the parametric part of the model (which determines all the properties and connections of the object of modeling) remains unchanged when the initial points of the geometric figure change. This allows for a convenient analysis of the system activity over time by simply changing the coordinates of the source points.Using the above research results, a compositional method of geometric modeling (KMGM) is developed, the difference of which from existing methods is that it combines the factors at the final stage of formation of a composite geometric model. Compositional geometric modeling is implemented according to the modular principle, in which heterogeneous factors are involved sequentially according to the levels of decomposition of the system, object. The specified method of successive integration of factors allows to add an unlimited number of heterogeneous factors to the composite geometric model and create multilayer multi-factor geometric models. The principles of compilation of descriptions and creation of the structure of modules for composite geometric models are formulated, the schemes of their construction and the methods of geometrical formalization in the BN-matrix form are proposed for them. The given gives the opportunity to take into account a sufficiently large number of heterogeneous factors for modeling systems and objects, which promotes the adoption of more motivated management decisions, the introduction of which will increase the economic effect of the results of the system, the object. The monofactor principle of constructing composite geometric models in the BN-matrix form provides an opportunity for a deeper study of the influence of a separate factor on the work of the system, the object, which results in changes in the structure of the system, in order to improve the functioning of the system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Глонь В. А. 
Особливості формування та прогнозування нафтогазоносності Срібненського прогину комплексом структурно-термо-атмогеохімічних досліджень. / В. А. Глонь. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена особливостям формування та прогнозування нафтогазоносності Срібнянського прогину комплексом структурно-термо-атмогеохімічних досліджень (СТАГД) з метою пошуку покладів вуглеводнів (ВВ) в північно-західній частині Дніпровсько-Донецької западини (ДДЗ).Вперше на території Срібненського прогину, обрамлення, в межах об'єктів перспективних на виявлення ВВ та тектонічних порушень, виконаний комплекс приповерхневих, експресних структурно-термо-атмогеохімічних досліджень, що дозволило встановити особливості розподілу температурних та газових полів у межах об'єкту досліджень. Вибір ділянок проведення СТАГД, обґрунтований наявними матеріалами та даними щодо будови та нафтогазоносності Срібненського прогину, визначив такі структури: Квітнева, Довгалівська – Пд. Тростянецька, Пн. Озерянська, Самойлівська та Пн. Гнідинцівська. Ці об'єкти розташовані в межах схилів однойменного прогину на котрих було виконано 107 пунктів спостережень (ПС) для площинних досліджень загальною площею 78,2 км2 та 70 ПС профільних досліджень довжиною 138 км.За результатами дешифрування космознімків побудовано схеми дешифрування космознімків Срібненського прогину та карти лінеаментів і кільцевих структур. Складено 4 графіки та 75 карт розподілів температурного, еманаційного та вуглеводневих показників. На основі аналізу наявного матеріалу та результатів досліджень надаються рекомендації по залученню методики СТАГД для виділення перспективних ділянок вуглеводневих газів.Вперше за розробленими критеріями (індикаторами) при локальних дослідженнях СТАГД побудовано 5 схем розміщення перспективних ділянок на пошуки ВВ та рекомендовані подальші деталізаційні роботи структурно-термо-атмогеохімічні дослідження з подальшим параметричним бурінням. Розроблена технологія використання відношень газових показників (етан/пропан та Log(C1/(C2+C3))/Log(C2/(C3+C4)))), з метою визначення фазового стану вуглеводнів, над прогнозними та перспективними площами, визначеними за СТАГД. Вперше в методиці робіт та ДДЗ було використано аналіз, оцінки фазового стану ВВ в покладах за співвідношенням атмогеохімічних показників. Запропоновано нові підходи до обробки та інтерпретації інформації одержаної при проведені приповерхневих термо-атмогеохіміних зйомок, що дозволило підвищити рівень наукових обґрунтувань прогнозних оцінок на виявлення нових покладів вуглеводнів.Ключові слова: Дніпровсько-Донецька западина (ДДЗ), Срібненський прогин, СТАГД, дешифрування космознімків, приповерхневі атмогеохімічні дослідження, еманаційні дослідження, термометричні дослідження, нафтогазоносність, умови пасткоутворення, прогнозування фазового стану покладів.^UThe thesis is devoted to the features of formation and prediction of petroleum potential of the Sribnyanska depression with a complex of structural-thermo-atmogeochemical research (STAGR) in order to define the prospects of hydrocarbon deposits in the northwestern part of the Dnieper-Donets rift (DDr).For the first time on the territory of the Sribnyanska depression and its framed complex of near-surface, express structural-thermo-atmogeochemical research, which allowed establishing the features of the distribution of temperature and gas fields within the object of research were performed. The choice of the areas of the STAGR is based on available materials and data on the and oil-and-gas structure of the Sribnyanska depression, in our opinion, there were structures: Kvitneva, Dovhalivska – Pd. Trostyanetska, Pn. Ozeryanska, Samoylivska and Pn. Hnidyntsivska. These objects are located within the limits of the slopes of the same depression, on which 107 observation points (OP) for areal study with an area of 78.2 km2 and 70 OP profile surveys 138 km long.Based on a result of satellite image interpretation, maps of lineaments and ring structures were built. 4 graphs and 75 distribution maps of temperature, emanation and hydrocarbon indicators were created. The recommendations for involve the STAGR techniques for selection promising hydrocarbon gases areas on the basis research results are given.In order to increase the chances of success estimation of the prospects of the areas in the complex analysis of available information on the oil-and-gas content of the research area, the following criteria (indicators): structural-tectonic, temperature, emanation, gas and hydrocarbon are applied.The experience of tectonic zones definition by complex of near-surface methods STAGR allows revealing, charting, and tracing tectonic displacements, dissipation zones and fractures of rocks that are not mapped by traditional geological and geophysical methods. The study of these is of practical importance when using different types of exploration works on oil and gas.Regardless of regional (profile) or local (areal) studies, individual observation points, in which identified helium and hydrogen were detected over deep tectonic dislocation or on their continued.For the first time according to developed criteria (indicators) in the area studies STAGR, 5 schemes of placement of perspective sites in the search for explosives were created. Further structural-thermo-atmogeochemical researches with further parametrical drilling were recommended.Complex STAGR is implemented in studying of oil and gas prospects of the Sribnyanska depression made it possible to determine the mapping features of the regional tectonic zones of deep-seated basement faults (prereef). This allows us to recommend the introduction of the STAGR complex at the initial stages into prospecting and exploration research on oil and gas within tectonic structures promising for hydrocarbon deposits. It is recommended within the tectonic structures to carry out detailed work, with the obligatory reduction of the step of observations and repeated observation and measurements.With the purpose of prediction of reservoir type over forecast and promising areas determined by STAGR, the technology of the use of relations of gas indicators (The ratio of ethane to propane, the log of the ratio of ethane to propane plus butane against the log of the ratio of methane to ethane plus propane.) has been set up. For the first time in the methodology of work and DDr, the analysis, estimation of the phase state of the explosives in the deposits on the ratio of atmospheric indexes was used. New approaches to the processing and interpretation of information obtained during near-surface thermo-atmogeochemical researches were proposed, which allowed raising the level of scientific substantiation of predictive estimations for the detection of new hydrocarbon deposits. Proper integration of surface geochemical data with subsurface data leads to better prospect evaluation and risk assessment. Using this relationship, in the complex STAGR, allows improving the methodology of conducting research.Keywords: Dniper-Donets rift (DDr), Sribnyanska depression, STAGR, satellite image interpretation, near-surface atmogeochemical surveys, emanation survey, temperature surveys, petroleum potential, atmogeochemicals figures, trap formation, deposit phase-state forecasting.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Васильчишин О. Б. 
Фінансова безпека банківської системи України / О. Б. Васильчишин. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – є процеси забезпечення та управління фінансової безпеки банківської системи. Мета – є систематизація наукових поглядів на дослідження фундаментальних основ фінансової безпеки банків та розробка і обґрунтування концептуальних, теоретико-методологічних й методико-прикладних засад забезпечення фінансової безпеки банківської системи України. Методи – діалектичний; історико-логічний; системно-структурний аналіз; синтезу; кількісних та якісних порівнянь; експертних оцінок, прогнозний; регресійного аналізу; інформаційно-статистичні; економіко-математичного аналізу; SWOT-аналізу; моделювання та екстраполяції. Результати – сформульовано концепцію управління фінансовою безпекою банківської системи України, теоретично обґрунтовано її змістовну сутність, й інституційний формат, побудовано інтегральний показник фінансової безпеки банківської системи України, а також обґрунтовано стратегічні напрями забезпечення належного рівня фінансової безпеки національної банківської системи. Новизна – вперше: сформовано концепцію управління фінансової безпеки банківської системи України, як цілісне бачення завдань, принципів, методів та інструментів управління у їх взаємозв'язку, що спрямовані на створення умов для досягнення тактичних і стратегічних цілей розвитку вітчизняної банківської системи; обґрунтовано вплив концентрації банківської діяльності на фінансову безпеку банківської системи; висунуто і доведено гіпотезу про вплив банків з іноземним капіталом на фінансову безпеку банківської системи з позицій диференціювання за функціонально-організаційними моделями та структурними особливостями діяльності; розроблено науково-методичний підхід до побудови інтегрального індикатора фінансової безпеки банківської системи шляхом агрегування п'яти груп індикаторів, що включають платоспроможність, ліквідність, прибутковість, якість активів банківської системи та кон'юнктуру зовнішніх і внутрішніх ринків. Такий індикатор відображає динаміку зміни рівня фінансової безпеки банківської системи впродовж її історичного розвитку, є сигналом накопичення загроз в економіці та базою для прогнозування, розроблення стратегій управління, удосконалення функціонування вітчизняних банків. удосконалено: науковий підхід до трактування сутності поняття «фінансова безпека банківської системи», «фінансова безпека банку», «системний банк»; методологічний інструментарій побудови системи показників оцінки фінансової безпеки банківської системи; концептуальний підхід щодо оцінки фінансової безпеки банківської системи. отримали подальший розвиток: аргументація щодо індивідуалізації понять «банківська система» та «банківський сектор»; визначення особливостей аналізу процесів тіньової економіки на засадах теорій раціоналізму злочинності, інституціоналізму та економічної тератології в контексті визначення загроз для фінансової безпеки банківської системи, що дозволяють розширити науковий світогляд у цій сфері шляхом аналізу історичної логіки формування вітчизняних економічних відносин, об'єктивності розвитку трансфертного ціноутворення, втечі капіталу, зростання масштабів тіньового валютного ринку та їх впливу на зниження обсягів ресурсної бази, активів і прибутковості банків як основних об'єктів їх фінансової безпеки; науково-методичні підходи до розробки критеріїв визначення системної важливості банку Впроваджено у діяльність: Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Верховної Ради України, Асоціації українських банків, ПрАТ «Українська міжбанківська валютна біржа», Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Департаменту фінансів Тернопільської обласної державної адміністрації, ПАТ «Банк Кредит Дніпро», ПАТ Акціонерно-комерційний банк «Львів», філії Тернопільського обласного управління АТ «Ощадбанк», а також у навчальному процесі Тернопільського національного економічного університету та DKLexAcademy. Сфера використання – Комітет з питань економічної політики Верховної Ради України та Національний банк України^UThe object is the processes of ensuring and managing the financial security of the banking system. The purpose is systematization of scientific views on the study of the fundamental principles of financial security of banks and the development and substantiation of conceptual, theoretical and methodological and methodical and applied principles of financial security of the banking system of Ukraine. Methods are dialectical; historical and logical; system-structural analysis; synthesis; quantitative and qualitative comparisons; expert estimates, forecast; regression analysis; informational and statistical; economic-mathematical analysis; SWOT analysis; modeling and extrapolation. The results - formulated the concept of financial security management of the banking system of Ukraine, the theoretical substantiation of its substantive essence and institutional form, an integral indicator of financial security of the banking system of Ukraine was constructed, and strategic directions of ensuring an adequate level of financial security of the national banking system were substantiated. Novelty - for the first time: the concept of financial security management of the banking system of Ukraine has been formed as a holistic vision of tasks, principles, methods and management tools in their interconnectedness, aimed at creating conditions for the achievement of tactical and strategic goals of the development of the domestic banking system; the influence of banking activity concentration on financial security of the banking system is substantiated; the hypothesis about the influence of banks with foreign capital on the financial security of the banking system from the standpoint of differentiation according to functional and organizational models and structural features of activity was put forward and proved; The scientific-methodical approach to building an integrated indicator of financial security of the banking system has been developed by aggregating five groups of indicators, including solvency, liquidity, profitability, quality of assets of the banking system and the situation of external and internal markets. Such an indicator reflects the dynamics of changes in the level of financial security of the banking system during its historical development, is a signal of the accumulation of threats in the economy and the basis for forecasting, developing management strategies, and improving the functioning of domestic banks. Improved: scientific approach to the interpretation of the essence of the concept of "financial security of the banking system", "financial security of the bank", "system bank"; methodological tool for building a system of indicators for assessing the financial security of the banking system; conceptual approach to assessing the financial security of the banking system. got further development: the argument about the individualization of the concepts of "banking system" and "banking sector"; definition of the peculiarities of the analysis of shadow economy processes based on the theories of rationalism of crime, institutionalism and economic teratology in the context of identifying threats to the financial security of the banking system that allow expanding the scientific worldview in this area by analyzing the historical logic of the formation of domestic economic relations, the objectivity of the development of transfer pricing, capital flight, the growth of the shadow foreign exchange market and its impact on the reduction of the volume of the resource base, assets and profit utopian banks as the main objects of their financial security; scientific and methodical approaches to the development of criteria for determining the systemic importance of the bank. Introduced in the activity. The project was implemented in the activities of: the Committee on financial policy and banking activities of the Verkhovna Rada of Ukraine, the Association of Ukrainian Banks, PJSC "Ukrainian Interbank Currency Exchange", the Fund for Individual Deposits Guarantees, the Finance Department of the Ternopil Regional State Administration, PJSC Bank Credit Dnepr, PJSC commercial bank "Lviv", branches of the Ternopil oblast management of JSC "Oschadbank", as well as in the educational process of the Ternopil National Economic University and DKLexAcademy. The scope of use is the Committee on Economic Policy of the Verkhovna Rada of Ukraine and the National Bank of Ukraine


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Павлов С. М. 
Розробка ресурсоефективної технології обробки сталі на установці ківш-піч на основі обґрунтованого розташування донних фурм / С. М. Павлов. — Б.м., 2019 — укp.

Процес обробки сталі на установці ківш-піч. Наукове обґрунтування ресурсоефективної технології обробки сталі на установці ківш-піч на основі раціонального варіанта розташування донних фурм у днищі сталерозливного ковша, що забезпечує скорочення витрат аргону та електроенергії на доведення металу за складом і температурою; підвищення стійкості вогнетривкої футеровки; поліпшення якості безперервнолитих і переробних заготовок по хімічній і структурній неоднорідності, вмісту і розподілу неметалевих включень. В роботі застосовані сучасні методи обробки статистичних даних, вдосконалені методики чисельного моделювання, розрахунково-аналітичної оцінки і постановки промислових експериментів. Встановлено, що частка електроенергії, що витрачається на компенсацію теплових втрат ковшової ванни під час продувки аргоном складає 68,8 % - 72,8 %. Обґрунтовані тенденції підвищення витрати електроенергії при збільшенні тривалості обробки розплаву на установці ківш-піч за рахунок його охолодження зі швидкістю від 0,5 до 1,75 град/хв. Отримана нова достовірна інформація про гідродинамічні і теплопереносні процеси, які супроводжують позапічну обробку сталі на установці ківш-піч при перемішуванні розплаву інертним газом через донні фурми. Дослідженнями процесів обробки розплаву в ковшовій ванні визначена можливість підвищення ефективності перемішування за рахунок зміни розташування донних фурм, в порівнянні з використовуваним номінальним компонувальним варіантом. Визначено, що для досліджених варіантів віддалення фурм від центра днища ковша (0,5RДн - 0,7RДн) найбільш ефективне перемішування досягається для таких варіантів їх розміщення, при яких кут між ними становить 80 - 100 градусів. Розташування фурм з кутами в цих межах забезпечує скорочення тривалості усереднення металу в ковші на 4 - 15% та зменшення об'єму застійних зон до 16% відн. Встановлено, що верхня межа витрати аргону на рівні стабілізації швидкості потоків і тривалості гомогенізації розплаву для досліджених варіантів розташування двох донних фурм відповідає витраті аргону в діапазоні 800 - 1000 л/хв на ківш місткістю 250 т. На основі отриманих теоретичних результатів розроблена і в умовах ПАТ "Дніпровський металургійний комбінат" випробувана технологія обробки сталі на установці ківш-піч, що відрізняється несиметричним віддаленням двох донних фурм від центра днища сталерозливного ковша, встановленням двох періодів продувки аргоном з дотриманням загальних його витрат у періодах згідно зі співвідношенням Q2=0,5Q1 та забезпеченням такого ж співвідношення на кожну фурму. Використання такої технології за інших рівних умов дозволяє зменшити витрату аргону на 18,4 % і електроенергії до 3,8 %, досягти підвищення стійкості вогнетривкої футеровки в кампанії на 10,7 - 18,9 %, підвищити структурну однорідність і зменшити забрудненість металу неметалевими включеннями з 2,5 - 3,5 до 1,5 - 2,0 балів. Результати досліджень, які наведені в дисертаційній роботі, рекомендуються для подальшого використання на металургійних підприємствах України для уточнення компонувальних параметрів розташування донних фурм в сталерозливних ковшах різної місткості, технологічних режимів продувки та електродугового підігріву на установках ківш-піч з метою зменшення витрат матеріальних і енергетичних ресурсів.^UThe process of steel treatment in the ladle furnace. The scientific substantiation of the resource-efficient technology of the treatment of steel in the ladle furnace based on the rationale locations of purge plugs in the steel ladle, which provides decreasing of consumption of argon and electricity; increase of refractory lining performance; improvement of the quality of continuous and processing billets due to chemical and structural heterogeneity, content and distribution of non-metal inclusions is presented. Modern methods of statistical data processing, advanced numerical simulation methods, calculation and analytical estimation and providing of industrial experiments are used in this paper. It was established that the share of electricity consumed to compensate for the thermal losses of the steel pool during argon purging is 68.8% - 72.8%. The tendencies of increase of electricity consumption with increasing the duration of the treatment of steel in the ladle furnace due to cooling of the melt from 0.5 to 1.75 degrees/min are presented. The new reliable information about hydrodynamic and heat transfer processes, which accompany the treatment of steel in the ladle furnace while stiring the melt with an inert gas through the purging plugs was obtained. The research of the processes in the steel pool has determined the possibility of increasing the mixing efficiency due to the change in the location of the purging plugs, compared with the nominal layout. It is determined for investigated variants of distance of purging plugs from the center of the bottom of the ladle (0.5RDn - 0.7RDn) that the most effective stirring is achieved for such variants of the purge plugs location, in which the angle between them is 80-100 degrees. The location of purging plugs with the angles within these limits reduces the duration of the mixing of the metal in the ladle by 4 - 15% and reduces the volume of stagnant zones to 16% relative. It has been established that the upper limit of argon consumption at the level of stabilization of flow's speed and the duration of homogenization of the melt for the investigated variants of the location of two purging plugs corresponds to argon consumption in the range of 800 - 1000 l/min on the ladle. On the basis of the obtained theoretical results, the technology of the treatment of steel in the ladle furnace was developed and in the conditions of PJSC "Dniprovsky Iron & Steel Integrated Works", which is characterized by asymmetric distance of two purging plugs from the center of the ladle bottom, by the establishment of two periods of purging with argon with the observance of its total consumption in periods according to the ratio Q2 = 0,5Q1 and providing the same ratio for each plug. Using such technology will reduce the consumption of argon by 18.4% and electricity by 3.8%, increase the resistance of the refractory lining in the campaign by 10.7 - 18.9%, improve structural homogeneity and reduce nonmetallic inclusions from 2.5 - 3.5 to 1.5 - 2.0 points. The results of the research presented in the dissertation paper are recommended for further use at metallurgical plants of Ukraine to clarify the layout parameters of the location of purge plugs in steel ladle, technological purging modes and electric arc heating at ladle furnace in order to reduce the consumption of material and energy resources.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Коломієць С. В. 
Підвищення рівня екологічної безпеки автотранспортних підприємств / С. В. Коломієць. — Б.м., 2019 — укp.

Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 21.06.01 – екологічна безпека. Національний авіаційний університет, Київ, 2019. У дисертаційному дослідженні вирішено актуальне науково-прикладне завдання підвищення рівня екологічної безпеки АТП шляхом мінімізації енергоспоживання та забруднення навколишнього середовища шкідливими викидами і відходами під час технологічних процесів відновлення працездатності ТЗ.Розроблено методику оцінювання рівня екологічної безпеки АТП, в основі якої лежить математична модель визначення витрати палива та ресурсів, шкідливих викидів і відходів з урахуванням типу ТЗ, особливостей режимів руху ТЗ в окремих технологічних циклах, характеристик технологічних операцій, періодичності проведення основних технологічних впливів протягом життєвого циклу ТЗ. Розроблено комплекс критеріїв оцінювання екологічної безпеки АТП, який складається з десяти окремих критеріїв оцінювання стаціонарних і пересувних джерел шкідливого впливу підприємства, визначених за результатами аналізу суттєвих екологічних аспектів окремих технологічних процесів ТО і ремонту ТЗ та об'єднаних у групи за чинниками витрат ресурсів, викидів і відходів та інтегральних критеріїв, що формує єдину функцію мети, яка визначає рівень екологічної безпеки АТП.Розроблено програмний модуль моніторингу параметрів технічного стану ТЗ і окремих показників їх екологічної безпеки в технологічних процесах АТП, який дає змогу прогнозувати показники екологічної безпеки окремих ТЗ у життєвому циклі і АТП загалом. Досліджено вплив технологічних процесів АТП на витрату палива і ресурсів, викидів та відходів у життєвому циклі ТЗ та розроблено рекомендації щодо підвищення екологічної безпеки підприємства.Ключові слова: автотранспортні підприємства; технологічні процеси; екологічна безпека; витрати палива та ресурсів; викиди; відходи; математичне моделювання.^UQualification scientific paper, manuscript.The thesis for the degree of Candidate of Sciences in Technology, specialty 21.06.01 – Environmental safety. National Aviation University, Kyiv, 2019. The thesis solves actual scientific and applied task to improve environmental safety of motor transport enterprises by minimizing energy consumption and environmental pollution by harmful emission and waste during technological processes of restoring the working capacity of vehicles. The methodology for assessing the level of environmental safety of motor transport enterprises based on the mathematical model for determining fuel and resource consumption, harmful emission and waste has been developed. It takes into account the type of vehicles, the peculiarities of the vehicle motion modes in separate technological cycles, the characteristics of technological operations, the periodicity of the main technological influences in vehicle life cycle. A system of criteria for assessing the environmental safety of motor transport enterprises has been developed. It consists of ten separate criteria for estimating stationary and mobile sources of harmful influence of the enterprise. They are based on the analysis of essential environmental aspects of separate technological processes of vehicle maintenance and repair. They are grouped according to resource use, emission and waste, and integral criteria which forms a target function determining the level of environmental safety of motor transport enterprises. A program module for monitoring the parameters of vehicle technical condition and separate indicators of vehicle environmental safety in the technological processes of motor transport enterprises has been developed. It enables to predict the indicators of environmental safety of separate vehicles in the life cycle and motor transport enterprises in general. The influence of technological processes at motor transport enterprise on fuel and resource consumption, emission and waste in the vehicle life cycle has been investigated. Recommendations for improving the environmental safety of the enterprise have been developed. Key words: motor transport enterprises; technological processes; environmental safety; fuel and resource consumption; emission; waste; mathematical modeling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Філатова І. О. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення клієнто-орієнтованого управління в системі корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі / І. О. Філатова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню важливої наукової проблеми формуванню інформаційно-аналітичного забезпечення клієнто-орієнтованого управління в системі корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі. Поглиблено понятійний апарат забезпечення корпоративної безпеки підприємств з врахуванням сутності та змістовного наповнення клієнто-орієнтованого управління. Узагальнено теоретико-методичні підходи до оцінювання загроз маркетингового середовища корпоративних підприємств будівельної галузі. Узагальнено тенденції розвитку корпоративних підприємств будівельної галузі України. Здійснено оцінку рівня корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі України за обраними функціональними компонентами з врахуванням маркетингової складової. Розроблено концептуальну модель інформаційно-аналітичного забезпечення клієнто-орієнтованого управління в системі корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі. Удосконалено методичний підхід до моделювання індексу безпеки клієнто-орієнтованого управління як елементу маркетингової складової корпоративної безпеки підприємства. Запропоновано аналітико-прикладне забезпечення оцінки ефективності клієнто-орієнтованого управління підприємств будівельної галузі шляхом розробки системи специфічних для будівельної галузі індикаторів клієнто-орієнтованого управління. Визначено стратегічні напрямки вдосконалення організаційно-методичного забезпечення корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі.^UThe dissertation is devoted to solving an important scientific problem of formation of information and analytical support of client-oriented management in system of corporate security of construction industry enterprises. The conceptual apparatus for corporate security of enterprises is developed in depth, taking into account the essence and content of client-oriented management. Theoretical and methodical approaches to the evaluation of threats to the marketing environment of corporate enterprises of the construction industry are generalized. The tendencies of development of construction industry corporate enterprises in Ukraine are generalized. The level of corporate security of construction industry enterprises of Ukraine according to the selected functional components, taking into account the marketing component, is assessed. The conceptual model of information and analytical support for client-oriented management in system of corporate security of construction industry enterprises is developed. The methodical approach to modeling the security index of client-oriented management as an element of the marketing component of corporate enterprise security is improved. The analytical and applied support for assessing the effectiveness of client-oriented management of construction industry enterprises by developing a system of customer-oriented management indicators specific for the construction industry is proposed. Assessment of the level of corporate security of construction industry enterprises of Ukraine according to selected functional components, namely, financial security; technical and technological safety; personnel security; informational security; political and legal security; ecological safety; physical security; marketing security have been made. The proposed approach serves as a tool for supporting the adoption of managerial decisions within the framework of providing corporate security to the construction industry companies taking into account the influence of factors of the marketing environment. The strategic directions of improvement of organizational and methodological support for corporate security of construction industry enterprises are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Сіренко О. І. 
Особливості адаптації, захворюваності та прогноз у передчасно народжених дітей з гестаційним віком 34 (0/7) – 36 (6/7) тижнів / О. І. Сіренко. — Б.м., 2019 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Кротова О. О. 
Верхньопалеолітичні мисливці степів Північного Надчорномор'я / О. О. Кротова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено реконструкції соціально-економічної структури суспільств мисливців степів Північного Надчорномор'я як багатокомпонентної адаптивної системи. В ній проаналізовано і узагальнено археологічні і палеонтологічні матеріали близько 40 основних, у тому числі, багатошарових, пам'яток регіону, дані палеогеографічних реконструкцій епохи пізнього плейстоцену півдня Східної Європи. На базі аналізу абсолютного і відносного датування пам'яток та техніко-типологічних особливостей комплексів крем'яного інвентарю вдосконалено авторську культурно-хронологічну періодизацію. Хронологію пам'яток узгоджено із основними палеогеографічними етапами пізнього плейстоцену України. Періодизація культурно-технологічних традицій відображає особливості виникнення, розвитку та, іноді, співіснування селетоїдної, оріньякської і граветської традицій в регіоні. На базі використання комплексу сучасних методів та методологічних підходів визначено типи культурної адаптації населення регіону зі специфічними тактиками виживання (мисливські стратегії, типи мобільності) та здатність створювати певні соціальні об'єднання в залежності від характеру природних умов та стану ресурсів.^UThe thesis is devoted to the reconstruction of social and economic structure of societies of hunters of the Northern Black Sea steppes as multicomponent adaptive system. The archaeological and paleontological materials of about 40 of the Upper Palaeolithic sites of the Northern Black Sea steppes was analyzed. The history of research of the Upper Palaeolithic in the region is summarized. The data from the Pleistocene environments according to main East European geochronology charts is cited. The composition and features of resources – objects of hunting is determined.Classification of the sites of steppe zone is proposed. There are three types of sites: 1) relatively large long-term (seasonal) base camps; 2) small short-term base camps; 3) locations of the having a special purpose setting (kill-sites and/or places of butchering activities, workshops of flint, and others like that). If the first type of sites (base camp) and most of the different locations, mainly, characteristic for life-style with logistic mobility, then the second type – for resident mobility.The reconstructions of hunter's adaptation systems to specifics of the environment of the Late Pleistocene on different stages of the Upper Palaeolithic, and peculiar to them of cultural-technological traditions, their time of origin, existence/coexistence and interferences which explain some features of ancient history of steppe region and Eastern Europe, are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського