Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (15)Тематичний інтернет-навігатор (10)Наукова електронна бібліотека (167)Реферативна база даних (1016)Книжкові видання та компакт-диски (3532)Журнали та продовжувані видання (105)
Пошуковий запит: (<.>K=AMERICAN$<.>+<.>K=ENGLISH$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 168
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ніцецька О.М. 
Навчання граматичного матеріалу та його організація в підручнику "English through Communication" для 7 і 8 класів середньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Ніцецька ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1998. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному обгрунтуванню та практичній розробці методики навчання граматичного матеріалу англійської мови учнів 7 і 8 класів та питанням організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови "English through Communication" для середнього ступеня. В роботі теоретично обгрунтована методика навчання граматичного матеріалу за допомогою різних типів евристичних бесід та підсистеми граматичних вправ з максимальним урахуванням вікових особливостей учнів середнього ступеня. Доведена доцільність запропонованої в дослідженні організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови з використанням інтенсивної технології. Розроблені різні типи евристичних бесід та підсистема граматичних вправ, які є інтегральною частиною підручника "English through Communication" для середнього ступеня. Створені граматичні коментарі до підручників 7 і 8 класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.32

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Вакаренко О.Г. 
Життєвий цикл і паразитарна система нематоди IDicheilonema rheae/I (Owen, 1843) (Filariata: Diplotriaenidae) в умовах заповідника "Асканія-Нова": Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.18 / О.Г. Вакаренко ; НАН України. Ін-т зоології ім. І.І.Шмальгаузена. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.143.125*832,022 + Е0*836.6:Е623.353.4(237УКР7-4ХЕС),022
Шифр НБУВ: РА307460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Хоменко О.В. 
Зміст навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Хоменко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено та конкретизовано компонентний склад змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи, який буде покладено до основи навчально-методичного комплексу (НМК) English through Communication для страших класів. Теоретично обгрунтовано виділення позамовного, соціокультурного, психологічного, мовленнєвого та мовного компонентів змісту навчання. Досліджено вікові особливості учнів старшого віку та сфери інтересів українських та американських старшокласників, врахованих у ході конкретизації компонентів змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи. Розроблено фрагменти НМК English through Communication для старших, в яких практично реалізуються конкретизовані компоненти змісту навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.0
Шифр НБУВ: РА313388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Радецька С.В. 
Методика навчання майбутніх економістів професійно спрямованого читання англійською мовою з використанням комп'ютера: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Радецька ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2005. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено основні теоретичні передумови навчання читання економічної літератури англійською мовою з використанням комп'ютерних технологій. Визначено основні недоліки формування навичок та вмінь читання економічної літератури англійською мовою у немовних вищих навчальних закладах (ВНЗ). Досліджено основні теоретичні передумови використання комп'ютерних навчальних матеріалів як засобу підвищення ефективності навчання читання у немовних ВНЗ. Складено корпус текстів та відібрано рецептивний словник-мінімум для навчання читання економічної літератури на II етапі. Класифіковано вимоги та типи комп'ютерних вправ, які доцільно та ефективно використовувати для навчання читання у ВНЗ, а також до технологій створення комп'ютерних матеріалів. Розроблено автоматизовані навчальні курси "English for Economics (reading aspect)" та комплекс вправ для використання у текстовому процессорі. Розроблено методику організації навчання читання економічної літератури англійською мовою з використанням цих матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА335971

Рубрики:

      
5.

Ларченко В.В. 
Мова та влада: відношення глобальне/локальне в дискурсі постколоніалізму: автореф. дис... канд. філософ.: наук:09.00.04 / В.В. Ларченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено відношення глобальна/локальна мова у дискурсі поліколоніалізму, в якому першою складовою є англійська мова як найбільш владна мовна система, взаємопов'зана з тезою М.Фуко про мову як владу у контексті зв'язку цієї мови з двома імперіями: колоніальною - Великою Британією та (пост)колоніальною - США. Проведено розподілення дискурсу англійської мови епохи постколоналізму за трьома видами: "нейтральності", "імперіалізму", "перформативності". Показано, що саме останній вид є оптимальним у подоланні дихотомії "мова", що колонізує/колонізується через функціонування нового мовного простору. Проаналізовано постколоніальну лінгвістичну конкуренцію, у процесі якої глобальна англійська мова використовує стратегії: маркування локальних мов як "(на)завжди-вже-інших/чужих", виробництва все більшої кількості лінгвістичних продуктів та їх впровадження в локальні мови. Ефектом лінгвістичної конкуренції є виробництво локальних мов - World/New Englishes, які становлять перформативну англійську мову, та як їх окремий випадок - Japanglish. Здійснено реконструкцію гайрайго та японізмів як стратегій матеріальної/символічної влади глобальної/локальної мов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.4 + Ф03 +
Шифр НБУВ: РА356560

Рубрики:

      
6.

Чірва І.В. 
Методика навчання майбутніх інженерів-програмістів англійського діалогічного мовлення з використанням комп'ютерних програм: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.В. Чірва ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано доцільність застосування комп'ютерної програми, а також описано особливості її функціонування у навчанні англійського діалогічного мовлення майбутніх інженерів-програмістів. Розроблено систему комп'ютерних вправ для формування в них вмінь англійського діалогічного мовлення. Створено комп'ютерну навчальну програму з англійської мови "Speak up English" для диференційованого навчання майбутніх інженерів-програмістів англійського діалогічного мовлення та модель організації диференційованого навчання даних студентів з використанням комп'ютерних програм. Експериментально визначено доцільність використання комп'ютерної програми для їх навчання англійського діалогічного мовлення. Наведено практичні рекомендації щодо реалізації процесу даного диференційованого навчання майбутніх інженерів-програмістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.322 +
Шифр НБУВ: РА356348

Рубрики:

      
7.

Васильєва Н. О. 
Гендерна інтерпретація природи: колір звук, запах (на матеріалі української, російської, англійської, французької художньої літератури кінця ХІХ – першої половини ХХ століття) / Н. О. Васильєва. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню гендерних особливостей та національних рис відтворення об'єктивної реальності на матеріалі фрагментів художньої прози із дескрипцією природи. Пейзажні контексти акумулюють інформацію про сенсорний досвід людини, а тому є цінним матеріалом, що надає доступ до когнітивних механізмів, нюансів світобачення та його вербалізації письменниками/письменницями представниками різних культур. У дисертації вперше здійснено комплексний аналіз інтерпретації кольору, звуку, запаху природних елементів і об'єктів у межах одного дослідження на матеріалі слов'янської (української та російської), германської (англо-американської) і романської (французької) культур у гендерному співставленні. Природа розглядається з позиції чуттєвого сприйняття, а саме відповідно до сенсорних каналів людини: візуального (кольоробачення), звукового та ольфакторного (сприйняття запахів). Результати аналізу фактологічного матеріалу свідчать про національні та індивідуально-гендерні спільні та відмінні риси у категоризації та інтерпретації реальності, зокрема природи.^UThe thesis is devoted to investigating gender peculiarities and national features of the objective reality reproduction based on nature description fragments of Ukrainian, Russian, English, American, and French belles-lettres prose. Landscape contexts accumulate information about sensory experience of a person, being useful material that gives access to hidden cognitive mechanisms, nuances of worldview, and its verbalization by male and female writers, representatives of different cultures.For the first time, a complex analysis of colour, sound, and smell of nature elements/objects interpretation within one research based on the material of Slavic (Ukrainian and Russian), Germanic (English and American), and Romanic (French) cultures in a gender comparison has been made. Nature is viewed on the basis of sensory perception, in particular according to human sensorial channels: visual (colour differentiation), acoustic (sound distinction), and olfactory (smell perception).The illustrative material thorough analysis revealed gender and national similarities and differences in categorization and interpretation of the reality, namely objects and phenomena of nature.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Марчук О. В. 
Структура і лексико-семантичні параметри текстів англійськомовного жанру фентезі (на матеріалі семилогії Дж. К. Роулінг „Гаррі Поттер”) / О. В. Марчук. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню лекcичної структури художнього тексту фентезі на матеріалі семилогії Дж. К. Роулінг „Гаррі Поттер”, устрій якого становлять елементи міфу і чарівної авторської казки. У праці визначено жанрове новаторство тексту англійськомовного фентезі Дж. К. Роулінг і його вплив на структуру лексико-семантичного простору в архітектоніко-композиційній організації чарівного світу „Гаррі Поттер”; наведено різнобічний і багатоаспектний опис вербалізації й актуалізації лексичних структур у тексті англійськомовного фентезі Дж. К. Роулінг з опертям на методологічні засади неофілологічних наук; напрацьовано методику вивчення різнорівневих текстотвірних одиниць лексичної структури тексту англійськомовного фентезі Дж. К. Роулінг задля творення чарівного світу; окреслено парадигму лексичних репрезентацій текстотвірних одиниць тексту англійськомовного фентезі Дж. К. Роулінг й описано динаміку їх використання.Ключові слова: лексична структура художнього тексту, семантика художнього тексту, текст фентезі, гібридний жанр, художній простір, лексико-тематична група, індивідуально-авторський стиль.^UThis thesis focuses on the study of lexical structure of the fantasy literary text based on J.K. Rowling's books “Harry Potter”. The topicality of the thesis is determined by its study of the lexical structure and text-creating units dynamics in the English literary fantasy text by the British writer J.K. Rowling. The dynamics of the magical world in J.K. Rowling's books are fixed at all levels of the narrative: architectonic-compositional, lexical-semantic, and pragma-oriented. It is characterized by a change in the descriptions of key motifs due to the contrast of lexical structures (which reflects the confrontation between Good and Evil), fixed in the actants → anthropomorphs, floromorphs, zoomorphs (typical narratives functions). J.K. Rowling's works fantasies written for children and are characterized by wide use of the spoken, educative oriented vocabulary, the subject is relevant to young audience, a small number of descriptions, which is typical for the children's literature.Key words: lexical structure of literary text, semantics of literary text, fantasy text, hybrid genre, literary space, lexical-thematic group, author's individual style.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Філатова К. О. 
"Кольороконцепти в номінативних моделях англійських, українських і новогрецьких композитів: лінгвокогнітивний аспект" / К. О. Філатова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації аналіз композитів з елементом-колоративом здійснюється в річищі когнітивної теорії номінації, за якою внутрішня форма знаку структурується номінативною, або ономасіологічною, моделлю. Ця модель маніфестує когнітивну структуру, сформовану на основі однієї або декількох базисних пропозиціональних схем (БПС), виокремлених у семантиці лінгвальних мереж (С. А. Жаботинська). Лінгвокогнітивний аналіз композитів включає три етапи.На першому етапі композити кожної мови стратифікуються на групи відповідно до вжитої в них кольороназви. У межах групи одиниці розподіляються на ті, де у внутрішній формі слова колір є онтологічною ознакою предмета і ті, де колір є символьною ознакою. Одиниці із кольороназвою, що позначає онтологічну ознаку предмета, стратифікуються за концептуальними доменами ЛЮДИНА, ТВАРИНА, РОСЛИНА, ПРИРОДНИЙ ОБ'ЄКТ, МІСЦЕ (ТЕРИТОРІЯ), АРТЕФАКТ, ОДЯГ та ЇЖА. Відповідні композити визначаються як такі, що мають пряме і переносні значення. За умов переносної номінації до початкової квалітативної БПС «Х (базис) є ТАКИЙ-колір (ознака)» додаються інші БПС, що забезпечує різні способи зв'язку внутрішньої форми композита з його значенням: метонімію, метафору та їхнє поєднання. Для композитів, де колір є символьною ознакою, виявляється первинне поняття, від якого походить символьне значення колоратива.На другому етапі порівнюються результати аналізу груп композитів у межах однієї мови. На третьому етапі порівнюються результати аналізу композитів у всіх трьох мовах. Аспектами порівняння є: ступінь представленості в композитах різних базових кольорів; промінантність доменів предметних сутностей, наділених колірною ознакою; активність БПС, залучених до номінативних процесів на різних кроках концептуальної деривації; метафоричний потенціал доменів наділених кольором предметних сутностей та підстави для символізації різних кольорів.Порівняльний аналіз лінгвокогнітивних засад творення композитів із кольороназвами виявив універсальні та ідіоетнічні особливості у «колірних» концептуальних картинах світу носіїв англійської, української та новогрецької мов, а також спільні та відмінні ознаки у номінативних процесах, які зумовили появу таких композитів.Ключові слова: когнітивна теорія номінації, композит, кольороназва, внутрішня форма, номінативна / ономасіологічна модель, концептуальна деривація, базисні пропозиціональні схеми, порівняльний аналіз, англійська, українська та новогрецька мови.^UThis dissertation discusses cognitive linguistic foundations for coining English, Ukrainian and Modern Greek compounds whose naming (onomasiological) structure includes a color-concept from the list of basic colors registered in the considered languages. The research framework includes conceptions of the theory of naming, and techniques of conceptual analysis developed by different schools of cognitive linguistics. From a cognitive linguistic perspective, a naming model represents a cognitive structure grounded on one or several basic propositional schemas (BPS) described in Semantics of Lingual Networks (S. A. Zhabotynska). In a naming model, the logical subject or the logical predicate of a particular BPS becomes either the onomasiological base (the main concept) or the onomasiological feature that characterises the base. In this dissertation, the BPS are used for both defining the naming models of compounds, and establishing the particulars of conceptual derivation due to which some concepts (and their names) are derived from the other concepts (and their names). The naming models of compounds are linked to metonymic and metaphoric processes. The latter are analysed in terms of Conceptual Metaphor Theory (G. Lakoff and M. Johnson). At the first stage, the compounds of a particular language are divided into groups with regard to the color-term they contain. In each such group, the compounds are distributed into those where the color-term names an ontological property of objects, and those where the color-term names a symbolic property associated with the color per se. The compounds where the color-term names an ontological property are further stratified among conceptual domains of the named objects. These domains are: MAN, ANIMAL, PLANT, NATURAL OBJECT, PLACE (TERRITORY), ARTEFACT, CLOTHES, and FOOD. The compounds within each domain obtain their onomasiological models, which in direct, literal naming are grounded on the qualitative BPS «X (base) is SUCH-color (feature) > SUCH-color (feature) X (base)». In indirect, figurative naming, the initial onomasiological model is extended with the other BPS that provide different ways of linking the inner form of a linguistic expressions with its meaning. Among such ways are metonymy, metaphor, metonymy + metaphor, and metaphor + metonymy. Metaphoric shifts are further analyzed with regard to metaphorical scopes formed by the ontological domains of MAN, ANIMAL, PLANT, NATURAL OBJECT, PLACE (TERRITORY), ARTEFACT, CLOTHES, and FOOD, as well as with regard to their metaphorical potential. Those compounds whose inner form includes a color-concept used symbolically are studied with the aim to expose the initial meaning from which the symbolic meaning is derived.The second and third stages of the enquiry are comparative. At the second stage, it is the comparison of results obtained through the analysis of each «color» group within one language. At the third stage, it is the comparison of results obtained in the analysis of compounds with color-terms in all three languages. The compared aspects are: salience (the degree of exposure in compounds) of different basic colors; salience of the ontological domains of «colored» objects; salience of different basic propositional schemas applied in naming processes at different steps of conceptual derivation; metaphorical potential of the ontological domains of «colored» objects; and the foundations of symbolic meanings developed by different colors.Comparative analysis of cognitive linguistic grounds for coining compounds with color-terms in the English, Ukrainian, and Modern Greek languages reveals universal and idioethnic properties of the chromatic «world-images» possessed by their speakers. This analysis pinpoints similarities and differences in the naming processes that, due to metonymic and metaphoric shifts, cause emergence of such compounds at different stages of conceptual and formal derivation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Мигалець О. І. 
Лексико-семантична група «Конфліктні дії»: системно-структурний підхід (на матеріалі української та англійської мов) / О. І. Мигалець. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в українській та англійській мовах із застосуванням системно-структурного підходу (у прикладному та лексикографічному вимірах). У дисертаційній роботі вперше запропоновано й науково обґрунтовано системно-структурний підхід до вивчення лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в українській та англійській мовах, що базується на поєднанні лінгвістичних методів дослідження з формалізованим аналізом лексичної семантики. Укладено картотеку слів на позначення конфліктних дій у двох далекоспоріднених мовах (українській та англійській); скласифіковано дієслова за кількісним і якісним критеріями; розкрито їхню семантичну структуру; здійснено матричне моделювання лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» у досліджуваних мовах, що розкриває співвідношення слів та їхніх значень і представляє системно-структурну організацію фрагмента лексики на позначення конфліктних дій. Проведено класифікацію лексичних одиниць за ступенем полісемії на групи, а також їхніх лексичних значень на підмножини за ступенем їхньої функціональності; визначено спільні та відмінні риси лексико-семантичної групи «Конфліктні дії» в досліджуваних мовах; визначено місце й роль кожного з елементів лексико-семантичної групи в семантичному просторі української та англійської мов і зв'язки між ними.^UThe given thesis focuses on system and structural approach in applied and lexicographical dimensions to the complex research of the lexico-semantic group “Conflict actions” in Ukrainian and English. The dissertation elaborates and scientifically substantiates the system and structural approach to the study of the lexico-semantic group “Conflict actions” in Ukrainian and English based on combining linguistic methods of research with the formalized analysis of lexical semantics. A card index of the words denoting conflict actions in two distantly related languages (Ukrainian and English) has been compiled; the classification of the verbs according to quantitative and qualitative criteria has been made; their semantic structure has been defined; matrix modelling of lexico-semantic group “Conflict actions” which presents correlations between lexical units and their meanings, and reveals the system and structural organization of lexis denoting conflict actions has been performed. The classification of lexical units into groups according to the degree of their polysemy as well as their lexical meanings into subsey due to the degree of their functionality has been carried out; the common and distinctive features of lexico-semantic group “Conflict actions” in the languages under study have been defined; the position and role of each element of the lexico-semantic group in English and Ukrainian as well as the types of relations between them have been determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Модестова Т. В. 
Сучасні тенденції розвитку вищої освіти Великої Британії (друга пол. ХХ – початок ХХІ ст.). / Т. В. Модестова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні теоретично узагальнено тазапропоновано нове вирішення наукової проблеми розвитку сучаснихтенденцій вищої освіти Великої Британії періоду другої половини ХХ –-початку ХХІ століття. Схарактеризовано вищу освіту Великої Британії якісторико-культурний феномен. Визначено та схарактеризовано етапи розвиткусучасної вищої освіти Великої Британії періоду другої половини ХХ – початкуХХІ століття. Виокремлено сучасні тенденції розвитку вищої освіти ВеликоїБританії на основі виявлених протиріч та обґрунтовано їх відповідно до метидослідження. Розроблено та обґрунтовано теоретичну модель підтримкиперсоналу закладів вищої освіти в часи змін на основі наукового аналізу теоріїта практики вищої школи Великої Британії в межах виокремленихтенденцій.Визначено та схарактеризовано перспективні шляхи імплементаціїуспішного досвіду вищої школи Великої Британії на базі вітчизняних закладіввищої освіти.^UThe thesis presents conceptual synthesis and a new approach to the problemof the current trends development at the UK higher education from the second halfof XX to the beginning of XXI century. The UK Higher education has beencharacterized as a cultural and historical phenomenon. The following stages havebeen studied: the establishment of the UK higher school from XII to VII century,further development progress from XVIII to the first half of XX century as well asthe modern period of functioning the UK system of higher education. Thepeculiarities and key factors of influence have been identified and characterized foreach of the mentioned above stages.The following trends of the UK higher education development at the modernstage have been found and described: internationalizing the UK universities inEnglish language dimension, innovations in the UK higher school, leadership of theUK higher education, social and communicative competencies of the UKuniversities' graduates. The following components of the mentioned above trendshave been characterized: professional training in English at higher educationalinstitutions, standards of English teaching, learning and assessment at higher school,international English language testing systems, student experience as a key outcomeof the UK graduates, openness of British higher education, holistic approach andacademic integrity, theory and practice of individual and team leadership, as well asHE leadership in times of changes, skills of effective communication, conflictssolution and interaction in small groups (teams), awareness about ethics in the areaof professional interaction, peculiarities of social perception and influence.The scientific analysis of the theory and practice of the UK higher school inthe context of the mentioned above trends has been done. Particularly, a theoreticalmodel of support for the staff of the higher education establishments in times ofchanges has been developed. It implies functioning on institutional and team levelsin correspondence with the following four stages: forming, storming, norming andperforming. The aim of the represented model has been identified as providing staffof universities with qualified support. The effective work of university staff at aninstitutional level and successful project implementation at a team level areconsidered as desired outcomesofimplementation of the mentioned above model.Cross-cutting studying as well as timely and comprehensive informing the staff,which is going through the process of significant transforming changes, have beenidentified as key factors of successful implementation of the model.The following perspective ways of implementation of the UK higher schoolgood practices on the basis of Ukrainian universities have been identified anddescribed in the thesis: increasing participation of Ukrainian universities ininternational projects focused on studying advanced educational practices,networking international partnership, building capacity of higher educationalinstitutions; improving qualification of university staff and students in the contextof the mentioned above trends of higher school development (through trainingprogrammes, schools, interтships, projects, on-line studying, etc.); cooperation withthe world academic community (particularly, on the basis of bilateral and tripartiteagreements, mutual scientific and educational activities), revitalization of students,teaching, academic and administrative staff (of middle and top levels) as well asother stakeholders who are interested in building capacity of Ukrainian universities(particularly, through establishing dialogues with state bodies and businessorganizations, developing initiatives and implementing projects aimed at improvingoperation of universities and education area in common); involving all the levels ofinstitutional structure (top and middle administrative staff, teaching and academicrepresentatives as well as students) as project teams; implementing broaderinterdisciplinary approach and practical component into curricular aimed at trainingcompetitive graduates on the basis of Ukrainian universities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Карпіна О. О. 
Комунікативна поведінка депресивної мовної особистості (на матеріалі англомовних художніх текстів XX–XXI століть) / О. О. Карпіна. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню особливостей комунікативної поведінки депресивної мовної особистості в сучасному англомовному прозовому художньому тексті.Депресивна мовна особистість як персонаж художнього твору є суб'єктом внутрішньотекстової комунікації, чию комунікативну поведінку реконструйовано на основі різнорівневих мовних засобів, пов'язаних з її репрезентацією в сучасному англомовному прозовому художньому тексті. Комунікативну поведінку представлено у двох аспектах – вербальному (лексичному й прагматичному) та невербальному, у межах трьох різновидів депресії – депресивної акцентуації, депресивного стану й депресивного симптому, що маніфестують три відмінні типи, схарактеризовані за рівнем комунікативної компетенції.Невербальний аспект комунікативної поведінки депресивної мовної особистості висвітлено з урахуванням функціонально-експресивного й комунікативно-прагматичного параметрів, що уможливило ідентифікацію депресивного стану особистості й декодування його комунікативних намірів.Ключові слова: комунікативна поведінка, депресивна мовна особистість, комунікативна компетенція, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, невербальний компонент, комунікативна ознака.^UThe thesis focuses on the peculiarities of communicative behaviour of a depressive linguistic personality. Communicative behaviour is an integral part of the current anthropocentric scientific superparadigm, aimed at the study of various dimensions of human existence. The depressive linguistic personality as a fictional character is the subject of intratextual communication. The communicative behaviour of a depressive linguistic personality is reconstructed on the grounds of multi-level linguistic means related to the representation of a depressive linguistic personality in the English fictional text. Communicative behaviour is represented in two aspects – verbal (lexical and pragmatic) and non-verbal within the framework of the three varieties of depression (depressive accentuation, depressed state, and depressive symptom), which manifest three different types, each determined by the level of communicative competence. The non-verbal aspect of communicative behaviour of a depressive linguistic personality is highlighted with consideration to functional-expressive and communicative-pragmatic parameters, allowing to identify the depressed state of a personality and decode their communicative intentions.Key words: communicative behaviour, depressive linguistic personality, communicative competence, communicative strategy, communicative tactics, non-verbal component, communicative trait.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Брандибура І. Ю. 
Професійна підготовка бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу / І. Ю. Брандибура. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – університетська освіта Англії та Уельсу. Мета дослідження – виявити особливості професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в умовах університетської освіти Англії й Уельсу та розробити науково-методичні рекомендації щодо використання ідей англійського й уельського досвіду в університетах України. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція, дедукція та узагальнення, систематизація і класифікація, зіставлення, порівняння, спостереження, опитування.Вперше виявлено особливості професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу; висвітлено професійну підготовку бакалаврів гуманітарних наук з політології як науково-педагогічну проблему; досліджено організаційно-педагогічні засади професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу на основі розробленої структурної моделі; на основі порівняльно-педагогічного аналізу виокремлено спільне та відмінне у досвіді Англії, Уельсу й України; розроблено науково-методичні рекомендації щодо використання прогресивного досвіду Англії та Уельсу у системі університетської освіти України. Уточнено зміст понять «бакалавр гуманітарних наук з політології», «фахівець з політології». Подальшого розвитку набули положення про організацію професійної підготовки майбутніх фахівців з політології на основі комплексного використання традиційних та інноваційних методів навчання із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, тісної співпраці університетів з місцевою громадою і потенційними роботодавцями.^UUniversity education of England and Wales is the research object. The research aim is to identify peculiarities of professional training of Bachelors of Arts in Political Science in university education of England and Wales and to develop scientific and methodological recommendations on the use of English and Welsh ideas and experience at the universities of Ukraine. The research methods: analysis and synthesis, induction, deduction and generalization, classification, systematization, comparison and critical reflection, observation, poll. For the first time the peculiarities of professional training of Bachelors of Arts in Political Science at the universities of England and Wales have been identified; professional training of Bachelors of Arts in Political Science has been presented as a current pedagogical issue; on the basis of the developed structural model organizational and pedagogical conditions of professional training of Bachelors of Arts in Political Science have been researched; on the basis of comparative pedagogical analysis, common and distinctive features of England, Wales, and Ukraine have been identified; scientific and methodological recommendations on the use of advanced ideas of English and Welsh experience in university education of Ukraine have been developed. The notions “Bachelor of Arts in Political Science”, “Political Science specialist” have been clarified. The ideas of organization of professional training of political science specialists based on the complex use of traditional and innovative teaching and learning methods in combination with information and communication technologies, close collaboration of universities with the local community and prospective employers have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Батринчук З. Р. 
Експресивність сучасного англомовного епістолярного дискурсу: синтаксичні та параграфемні засоби (на матеріалі епістолярних романів ХХІ століття) / З. Р. Батринчук. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню особливостей функціонування синтактико-стилістичних та параграфемних одиниць у текстах сучасного англомовного епістолярію для досягнення експресивності. Виокремлено систему синтактико-стилістичних одиниць, зокрема її структурний та функціональний аспекти, експліковано мотиви узусу цих одиниць епістолярними мовними особистостями, спроектовано потенційний експресивний ефект висловлювань у традиційних і електронних листах. Дослідженопараграфемні засоби, що охоплюють синграфемні, супраграфемні, логографічні елементи, емотикони й креолізовані тексти, які є додатковими елементами експресивного колорування висловлювання та часто в поєднанні із синтактико-стилістичними одиницями творять явище синтактико-графічної конвергенції. Здійснено порівняльний аналіз епістолярних мовних особистостей, які є авторами електронних і традиційних листів, описано притаманний їм епістолярний узус. Ключові слова: епістолярний дискурс,епістолярна мовна особистість, експресивність, виражальні засоби, стилістичні прийоми, параграфемні засоби, логорафічні елементи, креолізований текст.^UThesis focuses on the study of expressiveness that is manifested by syntactic and paragraphemic means in modern English epistolary novels.The system of syntactical stylistic means, its structural and functional aspects have been singled out; the peculiarities of usage of the syntactical stylistic means by the epistolary language personalities have been explicated and the effect of the expressively marked statements has beenelicited. The system of paragraphemic means that includessyngraphemic, supragraphemicmeans, logographical elements, emoticons and creolized texts has been analyzed. The above mentioned elements serve to add expressiveness to a statement and when combined with the syntactical stylistic means create the phenomenon of syntactic-stylistic and paragraphemic convergence. The comparative analysis of the epistolary language personalities who are the authors of the electronic and traditional correspondence has been carried out, their epistolary usage has been described. Key words: epistolary discourse, epistolary language personality, expressiveness, expressive stylistic means and stylistic devices, paragraphemic means, logographical elements, creolized text.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Руденко М. Ю. 
Арго, жаргон і сленг у європейському й американському мовознавстві: історія і сучасний стан дослідження / М. Ю. Руденко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснене спеціальне лінгвоісторіографічне дослідження загальнотеоретичних проблем арго, жаргону та сленгу в європейській та американській соціолінгвістиці. З цією метою проведено огляд праць лінгвоісторіографічного спрямування, присвячених вивченню теоретичних проблем соціальної діалектології упродовж XIX ст. – початку XXI ст.Відповідно до поставленої мети та завдань в дисертації застосовано актуалістичний метод. На основі аналізу зроблено висновок про важливість термінології соціальної діалектології для дослідження арго, жаргону, сленгу. Отримано підтвердження притаманності арго, жаргону сленгу низки важливих рис, властивостей, якостей. Результати дослідження свідчать, що європейськими й американськими лінгвістами в XIX ст. – на початку XXI ст. проведено значну роботу з дослідження соціальних діалектів, створено багато цінних фундаментальних теоретичних і лексикографічних праць, в яких висвітлено проблеми походження та функціонування арго, жаргону та сленгу. Проте на цей час дослідження вчених з тематики соціальних діалектів відстають від потреб сьогодення. Залишається низка дискусійних питань, на які дослідники не дали відповіді і які потребують вирішення.^UThe special linguistic historiographical research of general theoretical problems of argo, jargon and slang in European and American social linguistics is presented in the thesis. For this purpose the review of works of linguistic historiographical direction, devoted to the study of theoretical problems of social dialects during the XIX century – the beginning of the XXI century is done. Important theoretical problems, connected with the functioning of jargon-slang vocabulary in the system of modern (mainly Indo-European) languages are solved in the works of social linguists. Social studios contain important assertions according to the study of different aspects of functioning of argo, jargon and slang in human communities. The authors of the reviewed works are English, French, Spain, Italian, German, Danish, Romanian, Czech, Croatian, Slovak, Bulgarian, Polish, American, Russian, Belarusian, Ukrainian and linguists of other countries. In their studios, a wide spectrum of theoretical questions are reviewed; actual directions of research are clarified. According to the goal and tasks of investigation, actualistic method is used. On the basis of the analysis, the conclusion of the importance of social dialectology for the research of argo, jargon, slang is done. The confirmation of peculiarity of argo, jargon, slang some important features, properties, qualities is got.Scientific novelty of the thesis is that the attempt of special linguistic historiographical research of general theoretical problems of argo, jargon and slang is made first. It has caused the necessity of theoretical development of the item. The novelty of the work is that a significant amount of linguistic works is reviewed. The results of the research testify, that considerable work of study of social dialects are held by European and American linguists of the XIX – in the beginning of the XXI century, a lot of valuable fundamental theoretical and lexicographical problems of origin and functioning of argo, jargon and slang are shown. However, at this time, researches of the scientists of the subject of social dialects lag behind needs of the present. Some questions remain problematic and controversial, they need a solution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Аккурт В. Є. 
Лінгвістичні засоби переконання в мові обвинувача в судовому дискурсі (на матеріалі англійської та української мов) / В. Є. Аккурт. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено проблемам дослідження основних принципів функціонування лінгвістичних засобів вираження значень модальності переконання в мові прокурора на матеріалі неблизько споріднених мов (англійська та українська).Аналіз загальних закономірностей і специфічних особливостей лінгвістичного оформлення модальності переконання в мові прокурора на матеріалі двох мов, а також інтерпретація одержаних результатів з урахуванням історично сформованої структури англійської та української мов дозволили встановити, що всі основні принципи функціонування модальності переконання в судовому дискурсі є подібними у двох неблизькоспоріднених мовах. Це стосується як структури промови обвинувача, особливостей побудови структурно-семантичного поля модальності переконання, принципів судового процесу взагалі, так і механізму взаємодії лексико-граматичних і просодичних засобів актуалізації модальності переконання у мові прокурора. Встановлено загальні закономірності і специфічні особливості актуалізації лінгвістичних засобів при оформлення семантики модальності переконання в виступі обвинувача в двох неблизько споріднених мовах, та надано інтерпретацію одержаних результатів з урахуванням історично сформованої структури англійської та української мов.^UThe thesis is devoted to the problem of linguistic means executing modality of persuasion in prosecutor's speech in two languages (English and Ukrainian). The research of common characters and specific features in the linguistic means of persuasion in prosecutor's speech in the two languages under analysis, and interpretation of the results (when historically developed structures of English and Ukrainian are taken into consideration) allowed to come to the following conclusion: the key principles of persuasion functioning in court discourse are similar in both languages. It refers to the structure of the prosecutor's speech, the structure of persuasion modality semantic field, the principles of procedure in court in general, the mechanism of lexical, grammatical and prosody means interaction in the course of actualizing persuasion modality in prosecutor's speech. The typological determinants and specific characteristics of linguistic means actualization when presenting persuasion have been found in the languages under study. The interpretation of the results is presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ванґ Ю. …. 
Прагматико-когнітивні та семантико-функційні аспекти запозичень між різносистемними мовами (на матеріалі англійської, китайської та японської мов). / Ю. …. Ванґ. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено лексичним зв'язкам між китайською та англійською мовами. На основі широкого масиву результатів міжмовної взаємодії обґрунтовано типи взаємопроникнень у низці концептосфер та загалом у лексико-деривативному складі двох типологічно віддалених мов. З'ясовано питання одиничності та контамінації китаїзмів в азійських варіантах англійської мови на підставі співвіднесеності аналізованих запозичень з відповідним китайським адстратом та їхньою рекурентністю у словниковому та текстовому середовищах. Вивчено структурно-семантичну адаптацію китаїзмів, виявлено представленість та лакунарність одиниць сукупного інвентаря китаїзмів у корпусі GloWbE, проаналізовано їхній ареальний статус щодо відміченості у словниках та рекурентності у сегментах корпусу, встановлено типи смислових зв'язків та відношень між лексемами. І китаїзми, і англіцизми могли виникати внаслідок дії японського посередника. Вивчення англіцизмів у китайській мові зосереджено на прагматико-когнітивних чинниках однорідного та компенсаторного (щодо рівнів мови) проникнення лексеми до цільового середовища. Висвітлено блокувальні механізми та прагматико-когнітивні переваги типу запозичення до китайської мови.^UThe present thesis is concerned with the two-way lexical loans between Chinese and English. Falling back on a vast corpus of evidence of the outcomes of the inter-language interaction substantiated in this disquisition are the types of mutual penetrations of lexemes in a series of conceptual spheres and in the lexicon and derivation of these two typologically distant languages at large. Single and multiple affiliation of the borrowings studied with the corresponding ecologies and their recurrence in the lexicographic and textual media have been ascertained. The structural-semantic adaptation of Chinese borrowings has been elucidated and their complete representation in the sections for the chosen varieties of English according to the GloWbE corpus has been revealed. The areal-ecological status of the borrowings in question as to their attestation(s) in the dictionaries and indices studied and according vs. adverse reflection in the GloWbE recurrence patterns has been (dis)proved. Both Anglicisms in Chinese and Chinese loans in English have evolved with the help of a proven Japenese intermediary. A calculus of types of borrowings on these grounds is concomitant to the attempted model-based formalization of pragmatic-cognitive factors. Blocking mechanisms and pragmatic and cognitive advantages of loan type into Chinese have been highlighted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Боднар І. М. 
Концептосфера ОСВІТА в англійській мові (національно-маркований та індивідуально-авторський аспекти). / І. М. Боднар. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено концепти сфери ОСВІТА з позиції їх когнітивно-культурного сприйняття та мовної інтерпретації носіями англійської мови. Здійснено комплексне семантико-концептуальне дослідження концептосфери ОСВІТА в національно-мовній картині світу носіїв англійської та індивідуальній мовній картині світу Девіда Лоджа як окремого їх представника. Досліджувану концептосферу формують концептуальні поля «Людина в сфері освіти», «Освіта як процес», «Освіта як результат», «Освіта як фізичний об'єкт», «Освіта як абстрактне поняття». Порівняльний кількісно-якісний аналіз номінативної складової концептосфери ОСВІТА розкрив різні типи зв'язків між концептами: включення, доповнення, перетину, лакунарності.^UThe work studies the problem of organization of the concepts of EDUCATION in terms of their cognitive and cultural perception and linguistic interpretation by the native speakers of English.Current research is based on semantic and conceptual analysis of the domain EDUCATION in the national picture of the world of the native speakers of English and the individual author's picture of the world of David Lodge. The domain under the study comprises the following conceptual fields: «Man in Education», «Education as a process» «Education as a result», «Education as a physical object», «Education as an abstract notion». The comparative analysis of the nominative content of the domain EDUCATION revealed different types of relations between the concepts, namely hypero-hyponymy, complementarity, intersection, lacunarity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Нейко І. С. 
Еколого-генетичні засади популяційного та індивідуального відбору основних лісотвірних порід Правобережного Лісостепу України / І. С. Нейко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід щодо збереження лісових генетичних ресурсів in situ. Наведено характеристику умов формування, та оцінено стан лісових генетичних ресурсів та плюсових насаджень і плюсових дерев в умовах Правобережного Лісостепу України. Удосконалено основні засади щодо індивідуального та популяційного відбору основних лісотвірних порід. Розроблено та запроваджено сучасні методологічні підходи щодо тестування потомства та сортовипробування деревних порід в умовах зміни середовища (у тому числі кліматичних змін) на основі продуктивності, репродуктивної здатності та екологічної пластичності. Розроблено та запроваджено нові підходи щодо створення об'єктів збереження генофонду ex situ.За результатами досліджень встановлено, що лісові генетичні резервати та плюсові насадження відображають лише четверту частину усього різноманіття лісових екосистем. Втрата функціональної придатності насаджень зумовлена зниженням частки основної лісотвірної породи, зрідженням лісостанів та погіршенням стану дерев. Основними чинниками погіршення ефективності індивідуального відбору є: незадовільний стан дерев та низькі селекційні показники. На основі екологічних моделей «генотип – середовище» та «сорт – середовище» відібрано найкращі потомства, а також розроблено концепцію тестування плюсових дерев.^UAccording to the results of complex experimental researches of in situ forest genetic resources (forest genetic reserves, plus stands, plus trees), destructive changes were made to reduce the share of the main forest species (Quercus robur L. and Quercus petraea L.) in the composition forest stands due to the influence of the complex of abiotic and biotic factors of the environment. It has been established, that selected forest genetic reserves and plus stands represent less than 30% of the diversity of forest ecosystems in the Right Bank Forest-steppe of Ukraine.Based on environmental models, the “genotype – environment” interaction and “variety – environment” selected the best genotypes of English oak, which are characterized by high energy growth and environmental sustainability. In the estimation of the growth energy of the oak offspring in the progeny tests of Vinnytsia, Khmelnytsky and Ternopil regions, the prevalence of genotypes of Vinnytsia (B-7, B-9, B-67) and Ternopil (T-13, T-15 and T-20), which exceed the control variant in height by 5–40% and are characterized by high parameters of breeding estimation (1,5–2,0). With regard to performance and environmental stability, “genotype – environment” interaction has the best properties of the progeny of the plus trees B-8, B-43 and B-72.The most productive and environmentally resistant varieties of fast-growing tree species are offered. The 10 cultivars of poplars in the conditions of the Right Bank Forest-steppe on the basis of the environmental model of the interaction of the “variety – environment” made it possible to highlight the most productive and environmentally stable. Prospective cultivars were varieties Lvivska and Novoberlinska, which have high productivity, sufficiently adapted for the conditions of the region and can be used to create plantations of high-speed species. It is expedient to introduce a variety of Volosysta as one of the most stable in conditions of lowering moisture content.High reproductive capacity of pine (Pinus sylvestris L.) and European fir (Picea abies L.) is established under conditions of environment change. The increase of the average and maximum temperatures by 3.3–3.6 C, the decrease of the Seljaninov index twice did not lead to deterioration of the condition and slowdown of the growth of trees. High reproduction and environmental plasticity characteristics distinguish clones of northern origin (Finland) E80, E1883, E2254 and E618. The spatial analysis of the intensity of the formation of microstrobilus indicates the tendency towards their greater formation in the illuminated southeastern part of the plantation.The growth of average temperatures up to 3.6 C, as well as a decrease in the level of Seljaninov index twice did not reduce the intensity of reproduction of these species. For all phenological forms of English oak (early, early intermediate, intermediate, late intermediate and late), low fecundity is eliminated. The positive influence on the level of the reproduction of oak is usual: the increase in average annual temperatures and the sum of temperatures for the year and during the growing season, as well as an increase for precipitation in the previous year.The European fir in the region has a marked periodicity of seed loss in recent years at the level of 0.0–2.1 points. The growth of average temperatures up to 3.6 C, as well as a decrease in the level of Seljaninov index twice does not reduce the intensity of reproduction of the species. The northern genotypes E2089, E1511 and E11 have higher reproductive performance than the local population.For all phenological forms of English oak, characteristic low fruiting (mean score 1.2). There are established tendencies in reducing the intensity of the formation of reproductive organs during the last 9 years. The most significant decrease in the formation of ovaries and fruiting is inherent in the late phenology form of oak, as more demanding to moisturizing. Positive influence on the level of reproduction of oak conventional has an increase in average annual temperatures (r=0.41–0.43) and the sum of temperatures per year and during the growing season (r=0.32–0.67). The positive effect of increasing the amount of precipitation in the previous year on the growth of the flowering intensity (r=0.60–0.80), as well as the decrease for precipitation during the growing season (r=-0.38…-0.54).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Попов Р. А. 
Теоретико-методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу / Р. А. Попов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній праці досліджуються питання розвитку автономності студентів вищих навчальних закладів (закладів вищої освіти). Поняттєво-категорійний апарат дослідження розроблено шляхом зіставлення здобутків у галузі загальної методології та методології педагогіки й аналізу особливостей освітньої діяльності студентів вищих навчальних закладів. У якості методологічної платформи використано синергетичний та компетентнісний методологічні підходи: розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів, яка об'єднує чотири фрактали (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, кригувально-рефлексійний), що утворюються шляхом ітерації, напрям розвитку та формування елементів-складників кожного фрактала зумовлюється гносеологічною, аксіологічною та праксеолгічною валентністю. На основі висвітлення механізмів інтеріоризації знань в освітній і самоосвітній діяльності студентів розроблено концепцію розвитку автономності студентів. Концепція постає як сукупність п'яти концептуальних ідей: ідея системного комунітаризму; ідея контекстно-предметного навчання; ідея конструктивізму; ідея оптимізації й інтенсифікації навчального (освітнього) процесу; ідея неперервності та функційної повноти розвитку автономності студента. Об'єкт дослідження: освітній процес у вищій школі.Предмет дослідження: система розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Мета дослідження: обґрунтувати теоретико-методологічні засади та модель системи розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Методи дослідження: теоретичні – системний і порівняльний аналіз і синтез, класифікація й узагальнення; педагогічне (дидактичне) проєктування, моделювання та прогнозування для розроблення ефективної методики проведення формувального експерименту відповідно до предмета дослідження; емпіричні – педагогічне спостереження навчальних занять, організації самостійної роботи, проведення консультацій, організації роботи наукових і науково-методичних семінарів, бесіди й опитування, анкетування, тестування, збір незалежних експертних оцінок та характеристик, метод діагностувальних контрольних, самостійних та індивідуальних робіт, вивчення навчально-методичної документації; математичної статистики для оброблення експериментальних даних. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:системно обґрунтовано теоретичні та методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу (закладу вищої освіти); модель дидактичної системи розвитку автономності студентів на основі визначення змістово-сутнісного розуміння та створення сукупності організаційно-дидактичних умов; визначено валентно-фрактальне розуміння процесу розвитку автономності студентів на засадах реалізації положень синергетичного та компетентнісного підходів у їхній контамінаційній єдності; розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів як єдність конструктів-фракталів (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, коригувально-рефлексійний фрактал); закономірності (змістово-процесуальні; гносеологічні; психологічні; організаційно-управлінські; суспільні) і принципи: загальні і спеціальні; принципи інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності студентів; інноваційні технології, форми, методи, прийоми та засоби організації освітньої й самоосвітньої діяльності студентів як основи розвитку їхньої автономності. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що: обґрунтовано засоби психолого-дидактичної підтримки організації та здійснення цих видів діяльності, котрі представлено як дидактико-методичний кейс для студентів; авторський факультатив «Інтеграція освітньої й самоосвітньої діяльності студентів у вищій школі»; підготовлено навчальні посібники до навчальної дисципліни «Практичний курс основної іноземної мови (англійська)» для самостійної й індивідуальної роботи над домашнім читанням оригінальної англомовної художньої літератури; оновлені й удосконалені освітні програми (для спеціальності «035 Філологія») на засадах професійно-фахової спрямованості й самостійності студентів, навчальні й навчально-методичні матеріали до них.^UThe thesis paper researches the issues of students' autonomy development at higher educational institutions. Conceptual and categorical apparatus of the research was elaborated by correlating the achievements in the field of general methodology and the pedagogic methodology with the analysis of the peculiarities of educational activities of higher educational institutions' students. As the methodological platform were used the synergetic and competence-oriented methodological approaches: students' autonomy valence and fractural structure was developed, which unites four fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflexive), which emerge through the iteration of the development tendencies and formation of the composing elements of each fractal, determined by the gnoseological, axiological and praxeological valencies.Students' autonomy development concept was elaborated based on the exposure of the mechanisms of knowledge interiorization in students' educational and self-educational activities. The concept arises as the outcome of five conceptual ideas: the idea of systematic communitarianism; the idea of context-objective training; the idea of constructivism; the idea of the educational process optimization and intensification; the idea of the continuousness and functional integrity of students' autonomy development. Object of the research: educational process of a higher educational institution.Scope of the research: system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Aim of the research: to justify the theoretically-methodological patterns and model of the system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Methods of the research: theoretical – systematic and comparative analysis and synthesis, classification and generalization; pedagogical (didactic) projection, modeling and forecasting for the elaboration of an efficient technique of conducting a framework experiment in accordance with the scope of the research; empirical – pedagogical monitoring of the educational classes, organization of individual work, consulting, arrangement of scientific, research and methodological seminars, discussions and inquiries, questionnaire surveys, testing, aggregation of independent expert responses and characteristics, method of diagnostic tests, independent and individual work, research of the academic documentation; mathematical statistics for the processing of the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the theoretical and methodological grounds of students' autonomy development within the educational process of a higher educational institution (institutions offering higher education) have been systematically justified; as well as the model of the didactic system of the development of students' autonomy basing upon the determination of the content and essence understanding and creation of the conjunction of the organizationally-didactic conditions; has been defined the valence- and fractal-based understanding of the process of students' autonomy development on the principles of the implementation of the provisions of the synergy- and competencies-based approaches in their contamination unity; has been developed the valence- and fractal-based structure of students' autonomy as the unity of construct-fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflective fractal); regular patterns (content-procedural; gnoseological; psychological; organizationally-managerial; social) and principles: general and specific; principles of the integration of students' educational and self-educational activities; innovative technologies, forms, methods, know-hows and organizational measures for the educational and self-educational activities of students as the basis of their autonomy development.Practical significance of the gained results is that we have justified, elaborated ways of psychologically-didactic support for the organization and implementation of these kinds of activities, which have been presented as a didactic-methodic case for students; author's proper optional course “Integration of students' educational and self-educational activities at a higher school”; we have prepared textbooks for the educational subject “Practical course of the primary foreign language (English)” for independent and individual work over the home reading of the original English language fiction literature; we have renewed and upgraded educational programs (for the specialty “035 Philology”) upon the basis of the professional and specialized orientation and autonomy of students as well as the academic materials for the mentioned programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського