Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (150)Книжкові видання та компакт-диски (804)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>M=Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Петренко Ю. І. 
Формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки / Ю. І. Петренко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки. Наукова новизна полягає у тому, що вперше розроблено та теоретично обґрунтовано модель формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки, яка ґрунтується на комплексі методологічних підходів та сукупності загальнодидактичних і специфічних принципів та принципів врахування основ кінезіології у процесі професійної діяльності фахівців з фізичної культури і спорту; уточнено змістові характеристики понять «кінезіологічна компетентність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту», «формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту»; описано структуру кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у єдності гносеологічного, праксеологічного та поведінкового компонентів; розроблено діагностичний інструментарій для оцінювання рівнів сформованості кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту, який містить комплекс діагностичних методик, критерії та показники; удосконалено зміст, форми і методи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у закладах вищої освіти, що спрямовані на формування кінезіологічної компетентності.^UThe object of the study is the process of training future specialists in physical culture and sports. The purpose of the research is theoretical substantiation, development and experimental verification of the model of forming the kinesiological competence of future specialists in physical education and sports in the process of their professional training. The scientific novelty is that for the first time a model of forming the kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the process of their professional training was developed and theoretically grounded, which is based on a set of methodological approaches and a set of general-didactic and specific principles and principles of taking into account the basics of kinesiology in the process of professional activity of specialists in physical culture and sports; the content characteristics of the concepts "kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports", "formation of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports" are specified; describes the structure of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the unity of epistemological, praxeological and behavioral components; a diagnostic toolkit for assessing the levels of the formation of the kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports is developed, which contains: a set of diagnostic techniques, criteria and indicators; the content, forms and methods of professional training of future specialists in physical culture and sports in institutions of higher education, aimed at forming kinesiological competence, have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Беспалова О. О. 
Формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності / О. О. Беспалова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності. Наукова новизна полягає у тому, що: вперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності, що охоплює взаємопов'язані структурні компоненти (змістовий, процесуальний, результативний) і базується на комплексі методологічних підходів (системного, деонтологічного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного, компетентнісного) й сукупності специфічних принципів (інтеграції професійно-орієнтованих знань, практичної спрямованості підготовки, формування здоров'язбережувального середовища), передбачає удосконалення змісту професійної підготовки через посилення міжпредметних зв'язків, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно-оздоровчої діяльності, удосконалення процесу професійної підготовки через впровадження технологій проблемного й інтерактивного навчання з використанням різних форм (проблемна лекція, лабораторні заняття, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика), методів (проблемні, інтерактивні, проектні) й засобів (комплекси фізкультурно-оздоровчих вправ інноваційної спрямованості та ІКТ) навчання; уточнено сутність поняття «фізкультурно-оздоровча технологія», структурні компоненти готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності (мотиваційно-ціннісний, суб'єктний, когнітивно-змістовий та діяльнісний компоненти); розроблено критерії (мотиваційний, особистісний, теоретичний і праксеологічний), показники (сформованість та характер мотивації, емпатійні здібності та самооцінка готовності, сформованість професійних знань та сформованість професійних умінь), на основі яких охарактеризовано рівні (низький, середній, високий) готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності.^UObject: the process of professional training of future bachelors in physical therapy and ergotherapy. The purpose is theoretical substantiation, development and experimental verification of model of formation of future bachelors of physical therapy of ergotherapy for application of physical and recreational technologies in professional activity. The scientific novelty is that: the model of formation of future bachelors in physical therapy and theergotherapy for the use of physical and health technologies in professional activity is the first developed theoretically grounded and experimentally tested. It covers interconnected structural components (substantive, procedural, productive) and is based on a set of methodological approaches (systemic, deontological, personal, activity, axiological, competence) and a set of specific principles (principles of integrationprofessional-oriented knowledge, saving environment), involves improving the content of vocational training through the strengthening of cross-curricular links, the formation of motivational value Influence on physical-health activity, improvement of process of professional training through introduction of technologies of problem and interactive training with use of various forms (problem lecture, laboratory classes, seminars, business game, trainings, industrial practice), methods (problematic, interactive, project) and means (complexes of health and fitness exercises of innovative orientation and ICT) training; the essence of the concept of "fitness and health technology" is clarified, the structural components of the readiness of future bachelors in physical therapy and ergotherapy to the application of fitness and health technologies in professional activity are define (motivational-value, subjective, cognitive-active); criteria (motivational, personal, theoretical and praxeological) are developed, indicators are defined (the formation and nature of motivation, empathy and self-esteem, the formation of professional knowledge and the formation of professional skills).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Лі Ш. .. 
Джаз в українському музичному виконавстві початку ХХІ століття / Ш. .. Лі. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено комплексне дослідження джазу як системного явища професійного музичного мистецтва, співвідношення характерних ознак якого забезпечує його потенційну можливість функціонування в різних сферах сучасного українського виконавства. Охарактеризовано системні складові джазової стилістики. Визначено основні етапи становлення джазової «системи норм репрезентації культурної традиції». Виявлено динаміку опрацювання та осмислення джазової лексики в українському музичному виконавстві. Визначено характерні ознаки академізації джазу в українському професійному музичному мистецтві. Систематизовано форми і засоби репрезентації джазової музики в сучасному українському виконавстві. Охарактеризовано стилістичні ознаки сучасного українського джазу. Виявлено специфіку застосування репрезентативних норм джазу в сучасному оркестровому джазовому виконавстві України. Визначено характерні ознаки ансамблевих форм сучасного українського джазового виконавства.^UThe thesis suggests a systematic interpretation of jazz performance and its adaptation in the contemporary Ukrainian culture. The orientation to music studies in the research has been ensured by studying the systemic features of jazz as a trend of professional musical art: musical text as an object of representation, musical instruments as the tools of text reproduction, performing techniques and expressive means as a way of text reproduction, musical theory as a form of creation, systematization, preservation and transmission of the texts, and aesthetics of performance.The main stages of jazz “system of norms of the representation of cultural traditions” have defined in the thesis: until the early 20th century – in the course of professionalization, solo and collective forms of music-making, and specific jazz norms evolved from African American folklore; the first half of the 20th century – the shaping of the style of traditional jazz determined by the constructive and expressive, aesthetic and communicative factors; the second half of 20th century – the transformation of jazz “vocabulary” as part of the modernization of the melodies, improvisation, rhythms, harmony, etc.The dynamics of treatment and comprehension of jazz vocabulary in the Ukrainian musical performance has been revealed. It has been proved that the “academization” of jazz performance as a process of entering the sphere of Ukrainian professional music art of an academic level became possible due to the formation of a jazz educational system.The forms and areas of the representation of jazz music in contemporary Ukrainian performance have been identified and systematized. The main forms are: big bands as a prerogative kind of the orchestral jazz performances in the world, two types of ensembles: Dixieland, where the interaction is ensured by a combination of 2 ~ 4 solo instruments and a functionally separated rhythm section, which determines the form-shaping prerogative of the metro rhythm which is the background for soloists co-creation; combo, where all performers are soloists-improvisers, who while reproducing the jazz text “mean” a metro-rhythmic basis.The treatment and comprehension of common for world practice jazz vocabulary in the contemporary Ukrainian jazz have been described. The duality of this process can be traced in the introduction of jazz representative norms of swing style in orchestral music-making, on the one hand, and the treatment of modern jazz styles in ensemble and solo performances.The stylistic features of Ukrainian jazz ensemble and solo performance have been revealed. Characteristics that influence the determination of the leading role of the individual in contemporary Ukrainian jazz performances have been given.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Рикова Л. Л. 
Педагогічні умови використання навчальних моделей у процесі підготовки вчителів природничо-математичних спеціальностей / Л. Л. Рикова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей у педагогічних закладах вищої освіти. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов використання навчальних моделей у процесі професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей. Наукова новизна полягає у тому, що уперше теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови використання навчальних моделей у процесі професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей: взаємозумовлене використання структурних і функціональних моделей, що породжують одна одну й органічно пов'язані між собою; використання еволюційних ланцюжків моделей, які відображають розвиток наукових уявлень; використання моделей-аналогів, що відтворюють єдність природи; визначено й теоретично обґрунтовано функції моделей у процесі підготовки вчителів природничо-математичних спеціальностей, здійснено їх класифікацію за провідним спрямуванням (забезпечення доступності об'єктів вивчення в освітньому процесі; сприяння усвідомленню навчального матеріалу; оптимізація організації освітнього процесу, підтримка дослідницької діяльності студентів); уточнено критеріально-діагностичний апарат для оцінювання глибини, системності, гнучкості природничо-математичних знань майбутніх учителів відповідних спеціальностей.^UThe object of research is the process of professional training of future teachers of natural and mathematical specialties in pedagogical institutions of higher education. The purpose of the research is theoretical justification and experimental verification of pedagogical conditions, usage of educational models in the process of professional training of future teachers of natural and mathematical specialties. The scientific novelty and theoretical significance of the obtained results of the research is that: the pedagogical conditions usage of educational models in the process of professional training of future teachers of natural and mathematical specialties are theoretically justificated and experimentally verified: interdependent usage of structural and functional models generating one another and organically interconnected; the usage of evolutionary chains of models that reflect the development of scientific images; the usage of analogue models that reproduce the unity of nature; defined and theoretically justificated the functions of models in the process of training teachers of natural and mathematical specialties, accomplished their classification according to the leading direction (ensuring the availability of study objects in the educational process, promoting the awareness of educational material, optimizing the organization of educational process, support for student research activities); a criterion-diagnostic system for evaluating the depth, systemic, and flexibility of natural and mathematical knowledge of future teachers of the following specialties was specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Сущенко О. М. 
Розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики / О. М. Сущенко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики. Наукова новизна полягає у тому, що вперше обґрунтовано модель розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики, яка складається з теоретико-методологічного, аналітичного, процесуального та критеріально-результативного блоків, базується на компетентнісному, акмеологічному, біоетичному, валеологічному, соціокультурному, професійно-діяльнісному, системному і особистісно-орієнтованому підходах, специфічних принципах, передбачає удосконалення змісту, форм, методів, безпосередній контакт з реабілітантом, моделювання реальних ситуацій та засобів; визначено критерії розвитку професійної компетентності, показники та рівні розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики; уточнено компоненти професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії, що отримують свій розвиток у процесі виробничої практики; зміст поняття «розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики»; удосконалено завдання й принципи організації виробничої практики для розвитку компонентів професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії.^UObject of research is professional training of future masters in physical therapy, ergotherapy. The purpose of the study is theoretical substantiation, development and experimental verification of the model of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice. The scientific novelty is in the fact that for the first time the model of professional competence development of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice, which consists of theoretical-methodological, analytical, procedural and criterion-effective blocks, is grounded; based on competence, acmeological, bioethical, valeological, sociocultural, professional-activity, system and person-oriented approaches, specific principles, provides for improvement of content, forms, methods, direct contact with the rehab, simulation of real situations and means; criteria of development of professional competence, indicators and levels of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice are determined; the components of professional competence of future masters of physical therapy, ergotherapy, which are getting their development in the process of production practice, are specified; content of the concept "development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice"; the task and principles of organization of production practice for the development of components of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy were improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Цао Х. .. 
Вокальна спадщина Шан Деї: синтез національних та європейських традицій / Х. .. Цао. — Б.м., 2019 — укp.

Робота присвячена вивченню специфіки синтезу національних і європейських традицій у вокальній спадщині Шан Деї (1932 – 2005). Формування творчої особистості універсального генія відбулося під впливом надбань «першого золотого століття» в історії китайської художньої пісні. Перший етап центрального періоду творчості композитора обумовлений передчуттям відродження Китаю; другий – ідеалами китайської Ars nova. Пізній стиль співпав з «другим золотим століттям» розвитку художньої пісні. Вокальну спадщину Шан Деї визначено як енциклопедію різновидів китайської художньої пісні та розподілено на: пісні-оди, романс, баладу, колоратурну арію, прихований вокальний цикл у пісенному, баладному, колоратурно-арійному різновидах. Запорука органіки синтезу національних і європейських традицій у спадщині Шан Деї – поширення вестернізації музичної культури Китаю. Зберігаючи традиції Kunstlied, композитор привніс до китайської колоратурної арії ознаки belcanto; вокальній баладі надав властивості образного світу роману В. Гюго, прози Лу Сіня, творчий метод якого формувався під впливом М. Гоголя. Проходження європейськими запозиченнями фази адаптації в творчості композитора обумовило набуття ними якості національних складових китайської музичної культури.^UThis dissertation is devoted to studying the specifics of synthesis of Chinese and European music traditions in Shang Dei`s vocal legacy (1932 – 2005).The creative personality of the unique genius started forming under the influence of the „first golden age” in the history of Chinese art song. The first stage of the major part of his career was motivated by the revival of China; the second one was inspired by the ideas of Chinese ars nova. The third period of Shang Dei`s work coincided with the „second golden age” in the history of Chinese art song.Shang Dei`s vocal legacy as an encyclopaedia of Chinese vocal music is divided into the following genres: ode, romance, vocal ballad, hidden vocal cycle in songs, ballads and coloratura arias.The peculiarities of innovation in the composer's interpretation of genre varieties of Chinese art in the vocal legacy of Shang Dei Novation in the field of the genre-based Chinese art song are supplemented by discoveries of the composer in the fields of content and form-making, selection of poetic and literary sources. The genre discoveries of the composer led to discoveries in the national style of vocal lyrics: the composer style of Shang Dei, depending on the content and purpose, found his embodiment in the odious-hymnal, ballad-narrative, grotesque-theatrical, intimate-lyrical, color-textured, „flower” manifestations The innovative approach to the national vocal art has given the principled emphasis on the poetry of the composer's contemporaries, as well as prose works of both European (V. Hugo) and national (Lu Xin) origin.Innovative findings of Shang Dei are manifested in the entire vertical artwork. In the ballet genre, the composer for the first time in the history of Chinese vocal art appealed to: prose writings, presented in the form of a poetic statement; a European romantic source, briefly translated into Chinese; the theme of a „little man”, covered with absurdities, suppressed by a riot, cruelty; introduced into the musical dramaturgy of the „French Ballad” a system of leitmotifs-symbols (bells, fate, author's narrative, love / hate, dance of the deceased Beloved); grotesque musical tricks, the principle of theatricality, through which the theme of the alienation of a ballad hero from the crowd was revealed.Consequently, the specificity of the synthesis of national and European traditions in the vocal heritage of Shang Dai – „best among contemporaries” – is to spread the Westernization process to the genre-style spheres of European art, which had previously not been the subject of the interest of Chinese composers. After undergoing adaptation phase in Shang Dei's vocal work, „European borrowing” has gained the qualities of the national components of Chinese musical culture.This synthesis of Chinese and European music traditions in Shang Dei`s vocal legacy is so natural because he welcomed spreading westernisation among various genres and styles of Chinese art. Maintaining the prominent role of German romantic Kunstlied, the composer heavily relied on the traditions of Italian belcanto in his Chinese coloratura arias; his Chinese vocal ballads made extensive usage of the figurative world of V. Hugo`s novels and artistic interpretation of the content of Lu Xin`s prose, whose creative method was formed under the influence of M. Gogol. European borrowings after their introduction to Shang Dei`s vocal art became essential components of Chinese musical culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Кожем’якіна І. В. 
Розвиток професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти / І. В. Кожем’якіна. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – післядипломна освіта вчителя початкових класів. Мета дослідження – розробити, обґрунтувати та експериментально перевірити модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти та визначити організаційно-педагогічні умови її реалізації. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розробити, обґрунтувати та експериментально перевірити модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти у процесі підвищення кваліфікації, що охоплює теоретико-методологічний (мета, завдання, принципи, підходи, компоненти), змістово-діяльнісний (зміст, етапи, форми, методи, засоби), діагностувально-результативний (критерії, рівні, показники) взаємопов'язані блоки; визначено організаційно-педагогічні умови, які забезпечують позитивну динаміку розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти (створення освітньо-розвивального середовища; інтерактивне навчання; координація спільної діяльності суб'єктів освітнього процесу; е-забезпечення розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності учителів); визначено компоненти (мотиваційно-особистісний, когнітивно-мовленнєвий, праксеологічно-дієвий), критерії (особистісний, когнітивний, поведінковий), показники (мотивація мовно-мовленнєвого розвитку; сформованість знань мови, мовлення, лінгвістики; професійної мовно-мовленнєвої комунікації; сформованість професійних мовно-мовленнєвих умінь; умінь користування засобами невербальної комунікації) та рівні (базовий, середній, високий, досконалий) розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів. Розроблено і впроваджено у процес підвищення кваліфікації вчителів початкових класів науково-методичне забезпечення, що містить програми нормативного «Педагогічна інноватика» і варіативного «Професійна мовно-мовленнєва компетентність вчителя» курсів, «Професійний словник-довідник учителя початкових класів», комплекс мультимедійних презентацій, дидактичні матеріали, електронні дидактичні засоби, віртуальний інтерактивний кабінет вчителя, блог викладача.^UObject of research – postgraduate education of primary school teachers. The purpose of research is to develop, substantiate and experimentally test the model of development of professional language and speech competence of primary school teacher in the system of postgraduate education and to determine the organizational and pedagogical conditions for its implementation. Scientific novelty is that for the first time to develop, substantiate and experimentally test the model of development of professional language and speech competence of primary school teacher in the system of postgraduate education in the process of advanced training covering theoretical and methodological (purpose, tasks, principles, approaches, components), content-activity (content, stages, forms, methods, means), diagnostic-productive (criteria, levels, indicators) interconnected blocks; defined organizational and pedagogical conditions that ensure the positive dynamics of the professional language and speech competence of primary school teachers in the system of postgraduate education (creating an educational and developing environment, interactive learning, coordination of the joint activities of educational entities process; e-provision of professional language and speech competence development of teachers); components (motivational-personal, cognitive-speech, praxeologically-effective), criteria (personal, cognitive, behavioral), indicators (motivation of speech and speech development, formation of knowledge of language, speech, linguistics, professional speech and speech communication, the formation of professional linguistic ability to use means of non-verbal communication) and levels (basic, medium, high, perfect) for the development of professional language and linguistic competence teachers. Developed and implemented in the process of improving the skills of primary school teachers scientific and methodological support, which contains the program of normative "Pedagogical Innovation" and the variant "Professional Language Competence of the Teacher" courses, "Professional Dictionary-Directory of Primary School Teachers", a complex multimedia presentations, didactic materials, electronic didactics, virtual interactive cabinet of the teacher, teacher's blog.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Люй Ц. .. 
Формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки / Ц. .. Люй. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес фахової (фортепіанної) підготовки іноземних студентів магістратури. Мета дослідження – теоретично розробити й експериментально перевірити модель й відповідну методику формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. Наукова новизна полягає в тому, що розроблено структуру концертно-виконавської компетентності іноземних студентів у єдності мотиваційного, когнітивно-діяльнісного, рефлексивного, поведінкового компонентів; обґрунтовано модель і методику формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у складі принципів (проблемності, довіри суб'єкту навчання, діалогізації, самостійної діяльності, цілісного сприймання музичного твору, самоорганізації, креативності); педагогічних умов (мотивація іноземних студентів магістратури на формування концертно-виконавської компетентності як професійно-пріоритетної для виконавця-інструменталіста; залучення іноземних студентів магістратури до інтенсивної концертно-виконавської практики; організація самовдосконалення іноземних студентів магістратури у контексті формування концертно-виконавської компетентності); етапів та відповідних форм, методів і засобів; визначено критерії, показники та рівні; удосконалено методи фахової (фортепіанної) підготовки іноземних студентів магістратури шляхом створення позитивної творчої атмосфери під час проведення індивідуальних занять; систематичного накопичення теоретичних знань та практичного досвіду; створення комунікативного середовища між учасниками навчального процесу задля реалізації їх творчих амбіцій.^UObject of study – the process of professional (piano) training of foreign students of the magistracy. The purpose of the study is to theoretically develop and experimentally test the model and the corresponding methodology of the formation of the concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training. The scientific novelty lies in the fact that it was developed the structure of concert-performing competence of foreign students in the unity of motivational, cognitive-activity, reflexive, and behavioral components; the model and methodology of forming concert-performing competence of foreign students of the magistracy as part of the principles (рrоblеms; trust іn thе subjесt оf trаіnіng; іndереndеnt асtіvіtіеs; сrеаtіvіtу; hоlіstіс реrсерtіоn оf а musісаl wоrk; dіаlоguеs); thе реdаgоgісаl соndіtіоns (mоtіvаtіоn оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу tо fоrm соnсеrt-реrfоrmіng соmреtеnсе аs а vосаtіоnаl рrіоrіtу іn thе рrераrаtіоn оf thе іnstrumеntаlіst реrfоrmеr; аttrасtіоn оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу tо іntеnsіvе соnсеrt-реrfоrmіng рrасtісе; thе оrgаnіzаtіоn оf sеlf-іmрrоvеmеnt оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу іn thе соntеxt оf thе fоrmаtіоn оf соnсеrt-реrfоrmіng соmреtеnсіеs); stages and corresponding forms, methods and means; criteria, indicators and levels are defined; the methods of professional (piano) training of foreign students of the magistracy have been improved by creating a positive creative atmosphere while conducting individual classes; systematic accumulation of theoretical knowledge and practical experience; creation of a communicative environment between participants in the educational process for the realization of their creative ambitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Король О. М. 
Формування інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти на засадах диференційованого підходу / О. М. Король. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів освіти в закладах вищої освіти. Мета полягає у теоретичному обґрунтуванні й експериментальній перевірці моделі формування інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти на засадах диференційованого підходу. Наукова новизна полягає у тому, що: вперше розроблено і науково обґрунтовано модель формування інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти на засадах диференційованого підходу, яка: 1) базується на загальнодидактичних принципах системності, науковості, систематичності і послідовності, активності і самостійності, використання міжпредметних зв'язків, міцності знань та специфічних принципах студентоцентризму, гуманізації, позитивної мотивації, когнітивної візуалізації, створення цифрового освітнього середовища, використання професійно-спрямованих завдань; 2) передбачає диференціацію щодо змісту (загальний і спеціалізований), форм (індивідуальна, парна, групова; очна, самостійна, дистанційна), методів (репродуктивний, частково-пошуковий, евристичний, проблемний, інтерактивні, комп'ютерно-орієнтовані), засобів (програмні, апаратні, технічні, електронні освітні ресурси) навчання; 3) ураховує вертикальну (за рівнем складності) та горизонтальну (за обсягом, темпом, часом, місцем, рівнем самостійності, профілем) диференціацію; 4) має результатом сформовану інформатичну компетентність у майбутніх бакалаврів освіти; уточнено сутність поняття «інформатична компетентність майбутніх бакалаврів освіти» (складова їх професійної компетентності й така інтегральна характеристика якостей особистості, яка поєднує спеціальні інформатичні знання, уміння та навички використовувати ІТ для вирішення професійних завдань, ціннісні установки й прагнення до саморозвитку й розвитку суб'єктів учіння в галузі ІТ) і його структуру (мотиваційний, когнітивний, технологічний і особистісний компоненти); визначено критерії (ціннісний, знаннєвий, діяльнісний і рефлексивний), показники (мотивація використовувати ІТ, обсяг знань з ІТ, уміння використовувати ІТ, рефлексія щодо ІТ), рівні сформованості інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти (репродуктивний, частково-пошуковий і креативний).^UObject is: the process of professional training of future bachelors in higher educational establishments. The aim is to theoretically substantiate and experimentally test the model of formation of IT competence of future bachelors of education on the basis of differentiated approach. The scientific novelty consists in the fact that: for the first time a model of formation of IT competence of future bachelors of education on the basis of differentiated approach. The model: 1) is based on the general didactic principles of systemicity, scientificity, systematicity and consistency, activity and independence, use of cross-curricular relations, strength of knowledge and specificity of the principles of student-centeredness, humanization, positive motivation, cognitive visualization, digital learning environment, use of specialty oriented tasks. 2) provides for differentiation in content (general and specialized), forms (individual, paired, group; full-time, independent, remote), methods (reproductive, partially-search, heuristic, problematic, interactive, computer-oriented), means (software, hardware, technical, electronic educational resources) of training; 3) takes into account the vertical (in terms of complexity) and horizontal (in volume, pace, time, place, level of independence, profile) differentiation; 4) has the result of the generated IT competence of future bachelors of education; clarifies the essence of the concept of "IT competence of future bachelors of education" (a component of their professional competence and such an integral characteristic of personality traits, which combines special informative knowledge, skills and skills to use IT to solve professional tasks, values and aspirations for self-development and development of the subject of training in IT) and its structure (motivational, cognitive, technological and personal components); defined criteria (value, knowledge, activity and reflective), indicators (motivation to use IT, the amount of knowledge in IT, ability to use IT, reflection on IT), levels of IT competence of future bachelors of education (reproductive, partially-search and creative).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Борозенець Н. С. 
Формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін / Н. С. Борозенець. — Б.м., 2019 — укp.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що уперше теоретично обґрунтовано модель формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін, яка базується на системному, професійно-особистісному, діяльнісному, інтегративному, компетентнісному підходах та специфічних принципах, передбачає удосконалення змісту математичних дисциплін, форм, методів та засобів, серед яких провідними є професійно спрямовані завдання, де передбачено варіативність умови і варіативність способів розв'язування завдання, розкриття ролі математики, забезпечення реалізації міжпредметних зв'язків, доступність і нестандартність формулювання завдань; уточнено зміст поняття «дослідницька компетентність майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін»; охарактеризовано компоненти дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; розроблено критерії, показники для визначення рівнів сформованості дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; набули подальшого розвитку наукові уявлення про зміст, методи й засоби підготовки майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін.^UThe scientific novelty of the research is that for the first time the model of formation of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines is theoretically grounded, this model is based on system, professional-personal, activity, integrative, competent approach and specific principles, envisages improvement of the content of mathematical disciplines , forms, methods and means, among which the leading are professionally directed tasks, which provides for the variability of the conditions and variation of the methods of solving the problem, disclosing the role of mathematics, ensuring the implementation of interdisciplinary connections, accessibility and non-standard formulation of tasks; the content of the concept "research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines" is specified; the components of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines are characterized; criteria, indicators for determining the levels of formation of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines; scientific ideas about the content, methods and means of preparing future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Борисенко В. В. 
Формування здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей в умовах неформальної освіти засобами фізичного виховання / В. В. Борисенко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки студентів технічних спеціальностей. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці моделі формування здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей в умовах неформальної освіти засобами фізичного виховання. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у тому, що: вперше розроблено й теоретично обґрунтовано модель формування здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей в умовах неформальної освіти засобами фізичного виховання, яка ґрунтується на сукупності методологічних підходів (системний, індивідуальний, аксіологічний, редукційний) та загальнодидактичних (науковості; системності і послідовності; доступності; зв'язку навчання з життям; свідомості і активності; наочності; міцності засвоєння знань, умінь і навичок) і специфічних принципів (гуманістичної спрямованості; усвідомленої перспективи; орієнтації на самостійну роботу; інтеграції навчання; інтерактивності; ініціативності; саморегуляційності; побудови індивідуальної оздоровчої системи; побудови фізкультурно-оздоровчого середовища ЗВО; ергономічності; спрямованості на працездатність та здоров'я фахівця технічних спеціальностей), передбачає організацію неформальної освіти через використання традиційних та інноваційних форм (фізкультпаузи, заняття на свіжому повітрі, заняття в умовах виробництва, науково-популярні лекції, спортивні секції, масові фізкультурно-спортивні заходи, науково-практичні конференції, студентські олімпіади та інтелектуальні конкурси, туристичні походи, спортивні флешмоби), методів (створення ситуації зацікавленості, проєктні методи, бесіди) і засобів навчання (індивідуальні завдання, відеоролики, демотиватори, сюжетні задачі) та засобів фізичного виховання (комплекси вправ, щоденники здоров'я, технології цифрового здоров'я); уточнено сутнісні характеристики понять «здоров'язбережувальна компетентність студентів технічних спеціальностей»; «неформальна освіта засобами фізичного виховання», «формування здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей в умовах неформальної освіти засобами фізичного виховання»; описано структуру здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей у єдності особистісного, гностичного, діяльнісного та поведінкового компонентів; розроблено діагностичний інструментарій для оцінювання рівнів (низький, середній, високий) сформованості здоров'язбережувальної компетентності студентів технічних спеціальностей, який містить критерії (мотиваційний, пізнавальний, практичний, рефлексивний) та показники (мотивація до здорового способу життя, неспеціальна фізкультурна освіченість (за О. Томенком), оздоровчі уміння, рефлексія); дібрано комплекс відповідних методик; удосконалено форми, методи і засоби неформальної освіти для формування здоров'язбережувальної компетентності засобами фізичного виховання.^UThe object of research is the process of professional preparation of students of technical specialties. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of formation of health-preserving competence of students of technical specialties in conditions of non-formal education by means of physical education experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of formation of health-preserving competence of students of technical specialties in conditions of non-formal education by means of physical education, which is based on the set of methodological approaches (systemic, individual, axiological, reduction), general didactic principles (scientific; systematic and consistent; accessibility; connection of learning with life; consciousness and activity; clarity; strength of acquisition of knowledge, skills and abilities; individual approach) and specific principles (humanistic orientation, conscious perspective, focus on independent work, integration of learning, interactivity, initiative, self-regulation, building an individual health system, axiological, construction of physical culture, ergonomic, reduction, focus on the formation of efficiency and health of the specialist) was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model provides for the deepening of the content of professional training of future specialists in technical specialties on health issues through forms (physical education breaks, outdoor activities, classes in production conditions, popular science lectures, sports sections, mass physical culture and sports events, scientific and practical conferences, student competitions and intellectual competitions, tourist trips, sports flash mobs), methods (creation of a situation of interest, project methods, conversations), means (individual tasks, videos, DE motivators, plot tasks) of non-formal education and means of physical education (sets of exercises, health diaries), digital health technologies). The essential characteristics of the concepts "health competence of students of technical specialties", "non-formal education by means of physical education", "formation of health-preserving competence of students of technical specialties in the conditions of non-formal education by means of physical education" were specified. The structure of health competence of students of technical specialties in the unity of personal, gnostic, activity and behavioral components was described. Diagnostic tools for assessing the levels (low, medium, high) of the formation of health competence of students of technical specialties, which contains criteria (motivational, cognitive, practical, reflective) and indicators (motivation for a healthy lifestyle, non-special physical education (О. Tomenko), health skills, reflection) were developed. The set of appropriate methods was selected. Forms, methods and means of non-formal education for the formation of health competence through physical education were improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Парфіненко Т. О. 
Формування здорового стилю життя майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук у процесі професійної підготовки / Т. О. Парфіненко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук у закладах вищої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити модель формування здорового стилю життя майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук у процесі професійної підготовки. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше розроблено модель формування здорового стилю життя майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук у процесі професійної підготовки, яка методологічною основою має системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, холістичний, аксіологічний підходи; спирається на загальнодидактичні (індивідуального підходу; систематичності та послідовності; активності; природовідповідності; зв'язку навчання з життям) та специфічні (соціального загартування; інноваційності, орієнтації на здоров'язбережувальну діяльність) принципи навчання, передбачає модернізацію змісту навчальних дисциплін («Безпека життєдіяльності та охорона праці», «Валеологія», «Фізичне виховання», «Психологія»), використання форм (лекції, семінари, лабораторні практикуми, самостійна робота, диспути, дискусії), методів (ситуаційно-рольові ігри, презентації, кейс-метод, мозковий штурм, створення портфоліо, тренінги) і засобів (друковані, електронні ресурси, електронні дидактичні демонстраційні матеріали, мультимедійні засоби, електронні звіти про формування здорового стилю життя, голосові та відео чати, аудіовізуальні засоби, наочні площинні засоби, навчальні прилади) навчання та враховує педагогічні умови (забезпечення мотивації студентів до здорового стилю життя у повсякденній діяльності; створення безпечного середовища для цілеспрямованого формування вмінь і навичок здоров'язбереження на основі використання психофізіологічних резервів організму студентів; організація самостійної роботи майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук для розробки та реалізації індивідуальних програм здорового стилю життя); розкрито сутність здорового стилю життя майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук (це інтегральна якісна характеристика особистості, що поєднує ціннісні установки, прагнення до здоров'язбереження, набуті знання про здоров'я і здоровий спосіб життя, уміння усвідомленого їх використання у процесі професійної діяльності та реалізується через систему внутрішніх і зовнішніх проявів особистості для гармонізації власної індивідуальності із соціумом) та його структуру (когнітивний, мотиваційний, поведінковий, рефлексивний компоненти); визначено критерії (знаннєвий, ціннісний, діяльнісний, оцінний) та показники (наявність знань про зміст і сутність здорового стилю життя, складові здоров'я та здорового способу життя; усвідомлення цінності власного здоров'я та здоров'я оточуючих; уміння й навички дотримання здорового стилю життя у повсякденному житті; здатність до оцінки й корекції власної діяльності щодо формування здорового стилю життя) здорового стилю життя майбутніх бакалаврів комп'ютерних наук, схарактеризовано рівні його сформованості (високий, середній, низький).^UThe object of research is the process of professional training of future bachelors of computer science in higher education institutions. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of formation of a healthy lifestyle of future Bachelors of Computer Science in the process of professional training experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of formation of a healthy lifestyle of future Bachelors of Computer Science in the process of professional training is developed. This model is based on systematic, personality-oriented, action-oriented, holistic, axiological approaches. It is based on general didactic (individual approach; regularity and consistency; activity; nature compliance; connection of learning to life) and specific principles of learning (social hardening; innovation, focus on health-preserving activities), intends to modernize the content of academic disciplines ("Life Safety and Labor Protection", "Valeology", "Physical Education" , "Psychology"), the use of forms (lectures, seminars, laboratory workshops, independent work, debates, discussions), methods (situational role-playing, presentations, case method, brainstorming, portfolio creation, trainings) and means of training (printed, electronic resources, electronic didactic demonstration materials, multimedia tools, electronic reports on the formation of a healthy lifestyle, voice and video chats, audio-visual aids, visual two-dimensional aids, educational devices) and takes into account pedagogical conditions (motivating students to lead a healthy lifestyle in daily activities; creating a safe environment for purposeful enrichment of skills, experience of health preservation based on the use of psychophysiological reserves of students' organism; organization of independent work of future bachelors of computer science in the direction of development and implementation of individual programs of a healthy lifestyle). The essence of a healthy lifestyle of future bachelors of computer science has been revealed as an integral qualitative characteristic of personality, which combines values, desire for health, acquired knowledge about health and healthy living, the ability to consciously use them in professional activities and is realized through a system of internal and external manifestations of personality to harmonize their individuality with society as well as its structure (cognitive, motivational, behavioral, reflexive components) are revealed. Criteria (knowledge-oriented, value, action-oriented, evaluative) and indicators (knowledge of the content and essence of a healthy lifestyle, components of health and a healthy lifestyle; awareness of the value of their own health and health of others; abilities and skills to follow a healthy lifestyle, the ability to assess and correct their own activities to form a healthy lifestyle) of a healthy lifestyle of future bachelors of computer science have been defined, the levels of its formation (high, medium, low) have been characterized.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Кубатко А. І. 
Формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки / А. І. Кубатко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців економічних спеціальностей. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає у тому, що: уперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено модель формування культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки як відкриту динамічну систему, що включає аналітико-методологічний (соціальне замовлення, мета, завдання, підходи, принципи), організаційний (педагогічні умови, зміст, форми, методи й засоби) та результативний (компоненти, критерії, показники, рівні, результат) блоки; розроблено критерії (аксіологічний, гносеологічно-діяльнісний та поведінковий), показники (мотивація здорового способу життя; обізнаність у сфері культури здоров'я; уміння оцінити стан здоров'я; фізкультурно-оздоровчі вміння; емоційно-вольова регуляція; прагнення до саморозвитку), за якими схарактеризовано рівні (пасивний, елементарний, базовий, високий) сформованості культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки; визначено педагогічні умови формування культури здоров'я фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки (формування ціннісного ставлення до власного здоров'я через урахування біологічних (генетичні), фізичних (зовнішнє середовище), соціальних (оточення, умови життя, професійна діяльність) та індивідуальних (шкідливі звички, харчування, особиста гігієна, фізичні навантаження, режим праці й відпочинку тощо) чинників; розвиток навичок подолання негативних впливів на здоров'я у професійній сфері (стресові ситуації, розумова втома, перевтомлюваність, низька рухова активність тощо); сприяння рефлексії, самоконтролю і самооцінці культури здоров'я); уточнено поняття «культура здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей» та «формування культури здоров'я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки».^UThe object of research is the process of professional preparation of future specialists in economic specialties. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of formation of a health culture of future specialists in economic specialties in the process of applied physical training. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of formation of a health culture of future specialists in economic specialties in the process of applied physical training was developed, substantiated theoretically and tested experimentally as an open dynamic system that includes analytical and methodological (social order, purpose, tasks, approaches, principles), organizational (pedagogical conditions, content, forms, methods and means) and effective (components, criteria, indicators, levels, results) blocks; criteria (axiological, epistemological-activity and behavioral), indicators (motivation for a healthy lifestyle; awareness in the field of health culture; the ability to assess health; fitness skills; emotional and volitional regulation; the desire for self-development) are developed, according to them the levels (passive, elementary, basic, high) of the formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training are characterized; pedagogical conditions of formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training are determined (formation of values to one's own health through consideration of biological (genetic), physical (external environment), social (environment, living conditions, professional activity) and individual (bad habits, nutrition, personal hygiene, physical activity, work and rest, etc.) factors; development of skills to overcome the negative effects on health in the professional sphere (stressful situations, mental fatigue, fatigue, low physical activity, etc.); promoting reflection, self-control and self-assessment of health culture); the concept of " a health culture of specialists in economic specialties " and "formation of a health culture of specialists in economic specialties in the process of applied physical training" are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Цьома Н. С. 
Розвиток критичного мислення майбутніх кваліфікованих робітників у процесі вивчення інформатичних дисциплін / Н. С. Цьома. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності моделі розвитку критичного мислення майбутніх кваліфікованих робітників у процесі вивчення інформатичних дисциплін. Наукова новизна і теоретичне значення полягає в тому, що: вперше розроблено й науково обґрунтовано модель розвитку критичного мислення майбутніх кваліфікованих робітників у процесі вивчення інформатичних дисциплін, у якій за методологічну основу взято компетентнісний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, системний, аксіологічний підходи та специфічні принципи навчання (суб'єктності, самостійності, інформаційної насиченості, достовірності і доступності, проблемності змісту, свободи вибору, комунікативності, створення електронного освітнього середовища), вивчення інформатичних дисциплін реалізовано через індивідуальну, індивідуально-групову, парну і колективні форми навчання, інтерактивні методи, метод проєктів та метод кейсів, і яка передбачає активне використання технічних засобів, ресурсів мережі Інтернет, електронних освітніх ресурсів, програмних засобів загального та спеціального призначення, професійно-орієнтованих завдань та має своїм результатом позитивну динаміку в розвитку критичного мислення майбутніх кваліфікованих робітників; уточнено сутність понять «критичне мислення» та «розвиток критичного мислення».^UThe object of research is the process of professional training of future skilled workers in vocational (technical) education institutions. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the model of development of critical thinking of future skilled workers in the process of studying computer science disciplines. Scientific novelty and theoretical significance is in the fact that: for the first time a model of development of critical thinking of future skilled workers in the process of studying computer science disciplines was developed and scientifically substantiated. The methodological basis of this model is competence, personality-oriented, activity, systatic, axiological approaches and specific principles of learning (subjectivity, independence of thinking, information saturation, reliability and accessibility, problematic content, freedom of choice, communication, creation of electronic educational environment), the study of computer science disciplines is implemented through individual, individual-group, pair and collective forms of learning, interactive methods, project method and case method, and which involves the active use of technical means, Internet resources, electronic educational resources, general and special software, professionally-focused tasks and results in positive dynamics in the development of critical thinking of future skilled workers; the essence of the concepts "critical thinking" and "development of critical thinking" is specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Красілов А. Д. 
Розвиток кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу / А. Д. Красілов. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці педагогічних умов розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу. Наукова новизна одержаних результатів дослідження є у тому, що: вперше визначено та науково обґрунтовано педагогічні умови розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу: 1) стимулювання мотивації до розвитку рухових якостей через організацію систематичного відкритого моніторингу індивідуальних досягнень кожного; 2) поєднання індивідуального характеру засвоєння кінезіологічних знань з колективною організацією навчальної діяльності студентів через диференціацію змісту навчання; 3) інтеграція інноваційних видів рухової активності та варіативних дидактичних матеріалів через індивідуалізацію навчально-тренувального процесу; розроблено і теоретично обґрунтовано модель розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу, яка ґрунтується на сукупності загальнодидактичних і специфічних принципів, спирається на визначені педагогічні умови та передбачає удосконалення змісту професійної підготовки через використання форм, методів і засобів навчання, що враховують біологічні, гендерні, соціальні, анатомічні, фізіологічні, фізичні і психологічні характеристики особи та групи в цілому; уточнено сутнісні характеристики понять «кінезіологічна компетентність майбутніх фахівців фізичної культури і спорту», «диференційований підхід у розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців ФКіС», «розвиток кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту»; описано структуру кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у єдності мотиваційного, діяльнісно-когнітивного та рефлексивного компонентів; розроблено діагностичний інструментарій для оцінювання рівнів (низький, середній, високий) розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, який містить критерії (потребовий, практично-предметний і поведінковий) та показники (потреба розвитку кінезіологічної компетентності, обсяг кінезіологічних знань, рівень кінезіологічних умінь, методичні навички розвитку кінезіологічних умінь, рефлексія) з відповідним комплексом діагностичних методик, удосконалено зміст, форми і методи професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, що спрямовані на розвиток кінезіологічної компетентності на засадах диференційованого підходу.^UThe object of research is the process of professional preparation of future specialists in physical culture and sports. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the pedagogical conditions of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the pedagogical conditions of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach: 1) stimulating motivation for the development of motor skills through the organization of systematic open monitoring of individual achievements of each; 2) combination of individual character of assimilation of kinesiological knowledge on the collective organization of educational activity of students through differentiation of the maintenance of training; 3) integration of innovative types of motor activity and variable didactic materials through individualization of the educational and training process were identified and substantiated scientifically; the model of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model based on a set of general didactic and specific principles, based on certain pedagogical conditions and provides for improving the content of training through the use of forms, methods and means that take into account biological, gender, social, anatomical, physiological, physical and psychological characteristics of the individual and group. The essential characteristics of the concepts "kinesiological competence of future specialists of physical culture and sports", "differentiated approach in the development of kinesiological competence of future specialists of FC&S", "development of kinesiological competence of future specialists of physical culture and sports" are specified. The structure of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the unity of motivational, activity-cognitive and reflexive components is described. Diagnostic tools for assessing the levels (low, medium, high) of the development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports, which contains criteria (need, practical-subject, behavioral), indicators (the need for development of kinesiological competence, the amount of kinesiological knowledge, level of kinesiological skills, methodological skills of kinesiological skills, reflection) are developed with an appropriate set of diagnostic techniques. The content, forms and methods of professional training of future specialists in physical culture and sports aimed at the development of kinesiological competence on the basis of a differentiated approach have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Строілова Д. В. 
Підготовка майбутніх учителів основ здоров'я до застосування функціональної асиметрії мозку людини у професійній діяльності / Д. В. Строілова. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів основ здоров'я у закладах вищої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити модель підготовки майбутніх учителів основ здоров'я до застосування функціональної асиметрії мозку людини у професійній діяльності. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає у тому, що: уперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів основ здоров'я до застосування функціональної асиметрії мозку людини у професійній діяльності як відкриту динамічну систему, що включає методологічно-цільовий (мета, завдання, підходи, принципи, педагогічні умови), практичний (етапи, зміст, форми, методи, засоби) та контрольно-результативний (компоненти, критерії, показники, рівні, результат) блоки; визначено сутність поняття «готовність майбутніх учителів основ здоров'я до застосування функціональної асиметрії мозку людини у професійній діяльності» та схарактеризовано його структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний); розроблено критерії (ціннісно-мотиваційний; пізнавальний; поведінковий; оцінний) з показниками (мотивація застосовувати ФАМЛ; нейропсихологічна обізнаність; уміння латеральної діагностики; уміння латерального супроводу уроку; здатність до рефлексії) та схарактеризовано рівні (інтуїтивний, базовий, усвідомлений) готовності майбутніх учителів основ здоров'я до застосування функціональної асиметрії мозку людини у професійній діяльності.^UThe object of research is the process of professional preparation of future teachers of the basics of health in higher education institutions. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of preparation of future teachers of the basics of health for the application of functional asymmetry of the human brain in professional activities experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of preparation of future teachers of the basics of health for the application of functional asymmetry of the human brain in professional activities, as an open dynamic system that includes methodological and target (purpose, tasks, approaches, principles, pedagogical conditions), practical (stages, content, forms, methods, tools) and control-effective (components, criteria, indicators, levels, results) blocks, was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. The essence of the concept "readiness of future teachers of the basics of health to application of functional asymmetry of the human brain in professional activity" and the its structural components (motivational, cognitive, activity, reflexive) are defined. Criteria (value-motivational, cognitive, behavioral, evaluative), indicators (motivation to use functional asymmetry of the human brain; neuropsychological awareness, ability lateral diagnostics, the ability to lateral support of the lesson, the ability to reflect) are developed. The levels (intuitive, basic, conscious) of the readiness of future teachers of the basics of health to use the functional asymmetry of the human brain in professional activity are characterized.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Завгородній Д. С. 
Формування дослідницької компетентності майбутніх офіцерів військово-морських сил у процесі їх фахової підготовки / Д. С. Завгородній. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес фахової підготовки майбутніх офіцерів військово-морських сил у закладах вищої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити модель формування дослідницької компетентності майбутніх офіцерів військово-морських сил у процесі їх фахової підготовки. Наукова новизна і теоретичне значення полягає у тому, що: вперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування дослідницької компетентності майбутніх офіцерів військово-морських сил у процесі їх фахової підготовки, яка є ідеальним відображенням процесу такого формування, ґрунтується на системному, компетентнісному, діяльнісному, проєктному, синергетичному та особистісно-розвивальному методологічних підходах і загальнодидактичних (науковості; систематичності й послідовності; доступності; наочності; свідомості і активності; ґрунтовності; індивідуалізації та диференціації) та специфічних принципах (професійної спрямованості; самоорганізації; суб'єктності), передбачає удосконалення змісту (навчальні дисципліни, спецкурс «Основи дослідницької діяльності»), залучення інтерактивних методів (пошуковий, кейс-метод, тренінги, диспути) та індивідуальної і індивідуально-групової форм навчання, використання дослідницьких завдань різних типів (на доведення; недовизначені і перевизначені; зворотні; на складання структурно-логічних схем; оцінно-аналітичні; проектно-технологічні) як провідного засобу навчання, урахування педагогічних умов (створення розвивального середовища, що стимулює розвиток дослідницької компетентності шляхом вибору форм навчально-дослідницької роботи й рівня складності завдань; запровадження групового і взаємного оцінювання; використання комплексу дослідницьких завдань; активне використання інформаційних технологій); уточнено зміст понять «дослідницька компетентність майбутніх офіцерів військово-морських сил», «формування дослідницької компетентності майбутніх офіцерів військово-морських сил»; уточнено компоненти дослідницької компетентності (мотиваційний, гностично-діяльнісний, особистісно-рефлексивний); розроблено критерії (мотиваційно-вольовий, пізнавально-операційний, поведінково-рефлексивний), показники (ціннісні орієнтації на дослідницьку діяльність; мотивація дослідницької діяльності; обсяг знань; дослідницькі здібності; вияв рефлексії; самооцінка дослідницької діяльності) для характеристики рівнів сформованості дослідницької компетентності (елементарний, достатній, високий).^UThe object of research is the process of professional training of future Navy officers in higher education institutions. The purpose of the research is to theoretically substantiate and experimentally test the model of formation of research competence of future Navy officers in the process of their professional training. Scientific novelty and theoretical significance is in the fact that: for the first time the model of formation of research competence of future Navy officers in the process of their professional training is theoretically substantiated and experimentally tested. This model is an ideal reflection of the process of such formation, based on systemic, competence, activity, project, synergetic and personality-developmental methodological approaches and general didactic (scientific; systematic and consistent; accessibility; clarity; consciousness and activity; thoroughness; individualization and differentiation and differentiation, professional orientation; self-organization; subjectivity); involves improving the content (disciplines, special course "Fundamentals of Research"), the involvement of interactive methods (search, case method, training, debates) and individual and individual-group forms of learning, the use of research tasks of different types (to prove; undefined and redefined, reverse, to compile structural and logical schemes, evaluation and analytical, design and technology) as a leading means for learning; taking into account pedagogical conditions (creation of a developmental environment that stimulates the development of research competence by choosing forms of teaching and research work and the level of complexity of tasks; introduction of group and mutual assessment; use of a set of research tasks; active use of information technologies); the content of the concepts "research competence of future Navy officers", "formation of research competence of future Navy officers" is specified; the components of research competence are specified (motivational, gnostic-activity, personality-reflexive); criteria (motivational-volitional, cognitive-operational, behavioral-reflexive), indicators (personal-value attitude to research activities; motivation of research activities; amount of knowledge; research abilities; expression of reflection; self-assessment of research activities) for characterization of competence levels (elementary, sufficient, high) are developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Середа Л. В. 
Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки / Л. В. Середа. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка моделі розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки. Наукова новизна і теоретичне значення полягає у тому, що: вперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки, яка ґрунтується на системному, компетентнісному, праксеологічному, діяльнісному, проєктному, синергетичному та особистісно-орієнтованому підходах та загальнодидактичних і специфічних принципах навчання, описує методи (веб-квести, проектні, навчальна екскурсія, складання інтелектуальних карт), форми (проблемна лекція, лабораторні заняття, диспути, дебати, конференції, круглий стіл, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика) і засоби (відкриті освітні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення) навчання; визначено діагностичний інструментарій: мотиваційно-вольовий критерій (показники: ціннісні установки та мотивація до самоосвіти), пізнавально-діяльнісний критерій (показники: відтворення і використання знань з фізичної терапії, ерготерапії та уміння здійснювати самоосвітню діяльність) та поведінковий критерій (показник: вольові якості) та рівні розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (інтуїтивний, усвідомлений, системний); визначено педагогічні умови розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (опанування майбутніми фізичними терапевтами, ерготерапевтами технік тайм-менеджменту, рефлексивних прийомів та методів роботи з інформацією; поширення спеціалізованих відкритих освітніх ресурсів; керування самостійною роботою майбутніх фізичних терапевтів, ерготерапевтів у процесі професійної підготовки; розробка індивідуальних програм професійної підготовки); уточнено сутність понять «самоосвітня компетентність майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії» та «розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії».^UObject: the process of professional preparation of future bachelors in physical therapy, ergo therapy. The aim is to theoretically substantiate and experimentally test the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the professional preparation. Scientific novelty and theoretical significance is in the fact that: for the first time the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation is theoretically substantiated and experimentally tested. This model is based on systemic, competence, praxeological, activity, project, synergetic and personality-oriented approaches and general didactic and specific principles of teaching, describes methods (web-quests, project, study tour, drawing up intellectual maps), forms (lecture, laboratory, debates, conferences, round tables, seminars, business games, trainings, internships) and means (open educational resources, specialized software); diagnostic tools are defined: motivational-volitional criterion (indicators: value orientations and readiness for self-development), cognitive-activity criterion (indicators: reproduction and use of knowledge on physical therapy, ergo therapy and ability to perform self-educational activity) and behavioral criterion (quality) and levels of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (spontaneous, conscious, systemic); pedagogical conditions for the development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (mastering by future physical therapists, ergotherapists time management techniques, reflective techniques and techniques of working with information; dissemination of specialized educational resources; occupational therapists in the process of training; development of individual training programs); the essence of the concepts "self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" and "development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бобровицька С. Ф. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності / С. Ф. Бобровицька. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності, яка включає взаємопов'язані структурні блоки (теоретико-методологічний, змістово-процесуальний та оцінно-результативний), в яких уточнено методологічні підходи (системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний, технологічний) та принципи (загально-дидактичні та специфічні – мультимедійності, неперервності, орієнтації на застосування ЕОР, зв'язку навчання з життя, суб'єктності, рефлексивності, доцільності, міждисциплінарної інтеграції, створення електронного освітнього середовища), педагогічні умови (стимулювання потреби використовувати ЕОР в освітньому процесі початкової школи; формування відповідних знань, умінь і навичок щодо використання ЕОР у професійній діяльності; створення у ЗВО інформаційно-освітнього середовища через включення ЕОР до різних дисциплін; заохочення майбутніх учителів початкової школи до створення авторських ЕОР у процесі педагогічної практики), форми (проблемна лекція, лекція-візуалізація, практичні заняття, лабораторні заняття, тренінги, робота в групах і парах, педагогічна практика), методи (створення ситуації зацікавленості, проблемне навчання, проєктні, інтерактивні, ігрові, кейс-технології) й засоби (мультимедійні посібники, відеолекції, комп'ютерні ігри, навчальні фільми, тестувальні програми, презентації, ЕОР), що забезпечують підготовку майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано структурні компоненти готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; уточнено поняття «готовність майбутніх учителів початкової школи до використання ЕОР у професійній діяльності»; визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.^UThe object of research is the process of professional preparation of future primary school teachers. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of preparation of future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of training future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model includes interconnected structural blocks (theoretical-methodological, content-procedural and evaluation-effective), which specify the methodological approaches (systemic, personality-oriented, activity-based, competence-based, technological) and principles (general-didactic and specific – multimedia, continuity, orientation to the use of electronic educational resources, communication learning with life, subjectivity, reflexivity, expediency, interdisciplinary integration, creating an electronic educational environment), pedagogical conditions (stimulating the need to use electronic educational resources in the educational process of elementary school, the formation of relevant knowledge, skills in the use of electronic educational resources in professional activities, the creation of an information and educational environment in the university by including electronic educational resources in different disciplines; encouragement of future teachers her elementary school to the creation of electronic educational resources in the process of teaching practice), forms (problem lecture, lecture-visualization, practical classes, laboratory classes, trainings, work in groups and pairs, pedagogical practice), methods (creation of a situation of interest, problem-based learning, design, interactive, game, case technologies) and means (multimedia manuals, video lectures, computer games, educational moovies, test software, presentations, EER), which provide preparation of future primary school teachers to use electronic educational resources in professional activities. Structural components of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are theoretically substantiated. The essence of the category “the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities” is specified. Criteria, indicators and levels of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Тарабан Ю. В. 
Організаційно-педагогічні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини / Ю. В. Тарабан. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з'ясовано теоретичні, нормативні, організаційні, змістові та методичні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини та визначено можливості творчого використання прогресивного німецького досвіду теологічної освіти в Україні. Схарактеризовано стан розробленості проблеми теологічної освіти у вітчизняному та зарубіжному науковому просторі. Констатовано формування в досліджуваній сфері міждисциплінарного дискурсу, що об'єднує науковців ‒ представників широкої сукупності галузей знань у їх прагненні втілити позитивні здобутки досліджуваної теорії на практиці. Застосування історико-педагогічного підходу дозволило окреслити етапи розвитку теологічної освіти у доуніверситетський та університетський періоди розвитку європейської вищої освіти, схарактеризувати ґенезу нормативних основ, організаційних підходів, змісту, форм та методів навчання теології від найдавніших часів виникнення християнського віровчення у монастирських школах, у середньовічних університетах та в університетах Нового часу. Висвітлено концептуальні основи теологічної освіти в університетах Німеччини. Висвітлено низку авторських концепцій теології освіти, що здійснюють суттєвий вплив на розбудову та трансформацію теологічної освіти в університетах Німеччини та у світі в цілому в умовах активізації впливів глобалізації. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше у педагогічній науці цілісно з'ясовано теоретичні, нормативні, організаційні та методичні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини. Отримані результати можуть бути використані у практичній діяльності для модернізації освітнього процесу (або окремих його елементів) на теологічних факультетах вітчизняних закладів вищої освіти, для вивчення у межах навчальних курсів вищої школи (порівняльна педагогіка, педагогіка вищої школи, методика виховної роботи, інновації в освіті, спецкурсів з проблем розвитку освітніх систем у зарубіжжі) у державних закладах вищої освіти України для підготовки студентів педагогічних ЗВО, педагогів у закладах післядипломної педагогічної освіти, фахівців з організації навчальної роботи у закладах освіти, а також у конфесійних закладах освіти. Результати дослідження та рекомендації можуть бути взяті до уваги при формуванні концептуальних засад національної політики у сфері релігії та освіти.^UThe dissertation is a comprehensive study, within the framework of which the theoretical, normative, organizational, substantive and methodological foundations of theological education at universities of the Federal Republic of Germany were clarified, and the possibilities of creative use of the progressive German experience of theological education in Ukraine were determined. The state of the development of the problem of theological education in the national and foreign scientific. A tendency towards the formation of an interdisciplinary discourse in the field under study was defined. It could unite scientists from various branches of knowledge in their desire to translate the positive achievements of the theory under study into practice. In the framework of the conceptual and terminological study apparatus, its author's classification had been proposed, three groups of concepts were distinguished and characterized interaction aimed at the formation of the competencies of specialists in theology. Further development and refinement were given by the characteristic of pedagogical, legal, theological, and international terminology in the field of theological education.There were introduced into scientific circulation lesser-known for the local scientific community German-speaking and English-language sources in the field of the problem under study. The practical significance of the results of the study. The results of the study and recommendations can be taken into account when forming the conceptual foundations of national policies in the field of religion and education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського