Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (107)Книжкові видання та компакт-диски (153)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч437.9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Стрілецька С. В. 
Корекція дисграфічних помилок англійського письма в учнів молодших класів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / С. В. Стрілецька ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто науково-теоретичні підходи в англомовній і вітчизняній літературі до вивчення проблеми дисграфії. Досліджено сучасні педагогічні та методичні прийоми корекції дисграфічних помилок і проведено аналіз основних напрямів навчання письма англійської мови як іноземної. Встановлено, що для подолання дисграфії першочерговим завданням є застосування педагогічних прийомів, які передбачають глибоку індивідуальну роботу педагогів і батьків з дитиною та спрямовані на усвідомлення нею своїх здібностей, віру у власні можливості. Визначено особливості дисграфічних помилок у письмових роботах учнів молодших класів, виділено та класифіковано типові та найчисленні серед орфографічних і графічних помилок. Запропоновано методику корекції дисграфічних помилок англійського письма із застосуванням спеціальних педагогічних і методичних прийомів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.93 + Ш143.21-917.38
Шифр НБУВ: РА375901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Ільяна В. М. 
Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / В. М. Ільяна ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено алгоритм визначення диференційованих механізмів порушень читання, який базується на аналізі дислексичних помилок з урахуванням багатоланкової структури даного виду мовленнєвої діяльності, структури дефекту за тяжких порушень усного мовленнєвого розвитку, а також інтегративної діяльності аналізаторних систем. Визначено найпоширеніші типи помилок, які притаманні рецептивній продукції школярів і встановлено їх механізми. Репрезентовано поетапну систему корекційного впливу, яку розроблено з урахуванням виявлених механізмів порушень, а також компенсаторних можливостей, які дозволяють використовувати обхідні шляхи навчання на довільному рівні організації діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926
Шифр НБУВ: РА371180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Кравченко А.І. 
Корекція заїкання у дітей молодшого та середнього шкільного віку засобами комплексної фізичної реабілітації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.І. Кравченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 16 с.: рис. — укp.

Розроблено та застосовано комплексний лікувально-педагогічний підхід, який впливає на різні аспекти психофізіологічного стану дітей молодшого та середнього шкільного віку, що заїкаються; він містить лікувальні процедури, фізкультуру, психотерапію, логопедичні заняття, логопедичну ритміку, заходи відновлення. Відзначено, що завдяки застосуванню засобів фізичної реабілітації усуваються та послаблюються судоми мовленнєвого апарату та супутні розлади голосу, дихання, моторики та мовлення, оздоровлюється та зміцнюється нервова система та організм в цілому, а також дитина позбавляється неправильного ставлення до свого мовного дефекту, психологічних нашарувань, перевиховується її особистість та поведінка, має місце реадаптація та адаптація тих, хто заїкається.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.923 +
Шифр НБУВ: РА326566

Рубрики:

      
4.

Савицький А.М. 
Корекція мовленнєво-рухової діяльності дошкільників з дитячою афазією: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Савицький ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Досліджено проблему відновлення рухових і мовленнєвих функцій дитини з афазією після нейрохірургічної операції з видалення пухлини головного мозку. Встановлено, що у дітей, яким у віці 4 - 7-ми років було видалено пухлину з глибинних відділів мозку, порушується мовлення та рухова діяльність. Доведено, що перебіг порушень у мовленнєвій і руховій сфері дитини характеризується симптомами моторної афазії, ускладненої правостороннім геміпарезом. Визначено специфічні особливості та психологічні механізми порушень мовленнєвої та рухової сфери дітей, обгрунтовано шляхи корекційно-реабілітаційної роботи, спрямованої на їх відновлення. Доведено, що ранній початок корекційно-відновлювального навчання, що включає засоби реабілітації рухових функцій дитини та застосування спеціальної методики відновлення порушених мовленнєвих функцій на ранньому етапі, значно скорочує тривалість реабілітаційного періоду. Встановлено високу ефективність методики відновлювальної роботи з використанням корекційних технологій з логопедії та фізичної реабілітації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.924 + Р733.62-321.1 +
Шифр НБУВ: РА363121

Рубрики:

      
5.

Ленів З. П. 
Корекція порушень усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку засобами арттерапії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / З. П. Ленів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено компоненти, показники та критерії оцінювання стану сформованості усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з заїканням, з урахуванням яких розроблено методику корекційного навчання усного мовлення дошкільників із заїканням засобами арттерапії. Зміст методики представлено комплексним поєднанням традиційних логопедичних та арттерапевтичних технологій з метою формування вербальних і невербальних процесів, які впливають на мовленнєву діяльність дитини з заїканням. Зазначено, що розвиток усного мовлення старших дошкільників із заїканням засобами арттерапії сприяє особистісному становленню, оптимізації міжособистісних стосунків, відкриває можливості успішної соціальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.923
Шифр НБУВ: РА377237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Бартєнєва Л.І. 
Підготовка дітей із загальним недорозвитком мовлення старшого дошкільного віку до оволодіння орфографією: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.І. Бартєнєва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі діагностики та корекції вад мовленнєвого розвитку дітей з нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення (НЗНМ) 7-го року життя у зв'язку з підготовкою їх до оволодіння нормами орфографії. Аналіз науково-теоретичної літератури свідчить, що засвоєння дитиною морфологічного принципу письма забезпечується сформованістю так званої орфографічної навички - складного психологічного утворення, що є сукупністю автоматизованих компонентів орфографічних дій. Формування складових орфографічної навички передбачає певний рівень володіння дітьми усіма системами, а також діями та операціями з мовними знаками на мимовільному та довільному рівнях. Аналіз відповідної літератури дозволив встановити, що окремі передумови, які зумовлюють формування орфографічної навички можуть бути сформованими вже в дошкільному віці. На основі спеціально розробленої методики дослідження мовленнєвого розвитку дитини старшого дошкільного віку було проведено порівняльне експериментальне дослідження дітей з нормою розвитку та НЗНМ, визначено стан їх готовності до засвоєння норм орфографії. З урахуванням виявлених вад розроблено адекватний структурі дефекту зміст корекційно-розвивального та попереджувального навчання дітей з НЗНМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.91 + Ш12-910.32
Шифр НБУВ: РА310960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Козлова В.А. 
Пропедевтика порушень письма у першокласників з вадами мовлення в умовах білінгвізму: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.А. Козлова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Визначено складові вивчення усного та писемного мовлення, показники та критерії стану вербальних і невербальних процесів, розроблено методику їх дослідження. Виявлено особливості прояву розладів усного мовлення та письма за умов білінгвізму. З метою комплексного попереджувально-корекційного навчання двомовних учнів запропоновано спеціальний підбір методичних засобів і прийомів поетапного формування системи унормованих вимовних, лексико-семантичних, граматичних, орфографічних навичок з чітким розмежуванням елементів мовних систем двох споріднених мов у межах програмованих вимог.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.330 + Ч437.92 +
Шифр НБУВ: РА324661

Рубрики:

      
8.

Конопляста С.Ю. 
Психолого-педагогічні основи комплексної корекції мовленнєвого розвитку дітей з ринолалією: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.03 / С.Ю. Конопляста ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 46 с. — укp.

Розкрито стратегію та тактику експериментального дослідження мовленнєвого та психічного розвитку дітей, хворих на вродженні незрощення губи та піднебіння (ВНГП) та визначено його концептуальні засади. Реалізовано багатопрофільну діагностичну модель-методику клініко-психолого-педагогічного вивчення дітей, хворих на ВНГП від народження до 18-ти років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.92 + Ю948.27 + Р733.665.605.0 +
Шифр НБУВ: РА370353 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Андрусьова І.В. 
Розвиток мовлення дітей 6-річного віку з загальним недорозвиненням мовлення в процесі ознайомлення з природою: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / І.В. Андрусьова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Наведено педагогічні умови розвитку мовлення 6-річних учнів з загальним недорозвиненням мовлення (ІІІ рівень) у процесі ознайомлення з природою. Розроблено організаційно-дидактичну модель забезпечення розвитку мовлення 6-річних учнів з загальним недорозвиненням мовлення (ІІІ рівень) у процесі ознайомлення з природою. Визначено рівні та показники мовленнєвої компетентності як якісної характеристики мовленнєвого розвитку досліджуваних учнів з даною патологією, встановлено динаміку змін у рівнях сформованості мовленнєвої компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.92
Шифр НБУВ: РА374275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Журавльова Л.С. 
Розвиток мовлення у старших дошкільників із заїканням засобами музично-дидактичних ігор: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.С. Журавльова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Висвітлено науково-теоретичні основи підвищення ефективності розвитку усного мовлення засобами музико-дидактичних ігор (МДІ), удосконалення темпо-ритмічної сторони мовлення та навичок спілкування заїкуватих дошкільників. Виявлено передумови для розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ, потенціал яких у практиці застосувався недостатньо, зокрема, використання емоційних можливостей дитячої психіки в процесі розвитку мовленнєвих навичок, активізація та синестезія сенсорних аналізаторів. Розроблено й описано експериментальну методику розвитку мовлення з урахуванням полісенсорного аспекту, виокремлено педагогічні умови розвитку усного мовлення заїкуватих дітей, визначено критерії, показники та рівні розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.923 +
Шифр НБУВ: РА368942

Рубрики:

      
11.

Коломієць Ю.В. 
Формування граматико-стилістичних умінь в учнів початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Ю.В. Коломієць ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Досліджено проблему формування граматико-стилістичних умінь у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ) на основі функціональної стилістики та розвитку комунікативно-мовленнєвих умінь шляхом використання лексичних синонімів і граматичних мовних одиниць української мови. Визначено рівні засвоєння теоретичних знань і сформованості практичних синонімічних, граматико-стилістичних умінь у молодших школярів з ТПМ. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови та методичні засади формування у таких школярів основ функціональної стилістики. Розроблено зміст та експериментальну методику розвитку граматико-стилістичних умінь з урахуванням функціонально-стилістичного аспекту даного виду діяльності. Експериментально підтверджено ефективність системи граматико-стилістичних вправ на функціонально-стилістичній основі як засобу розвитку комунікативно-мовленнєвих умінь молодших школярів з ТПМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.92 + Ю948.27 + Ш141.14-917.32 +
Шифр НБУВ: РА363205

Рубрики:

      
12.

Січкарчук Н. Д. 
Формування емоційно-оцінної лексики у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією засобами художньо-мовленнєвої діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. Д. Січкарчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Визначено рівні й особливості стану сформованості даного прошарку лексики у старших дошкільників з моторною алалією у порівнянні з дітьми без порушень мовлення та з дітьми із загальним недорозвитком мовлення. Обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні передумови формування даного прошарку лексичної сторони мовлення, розроблено зміст та описано методику його формування на підставі залучення дітей до художньо-мовленнєвої діяльності з урахування рівня мовленнєвих можливостей дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.925
Шифр НБУВ: РА381532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського