Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (146)Книжкові видання та компакт-диски (611)Журнали та продовжувані видання (329)
Пошуковий запит: (<.>U=Г.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Савчин М.-В.М. 
Дидактичні засади розробки навчально-методичного комплексу з курсу хімії основної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.-В.М. Савчин ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розглянуто питання визначення дидактичних принципів формування та використання навчально-методичного комплекту (НМК) з хімії для основної школи. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у педагогіці та методиці навчання хімії з 1920 рр. до сучасного періоду. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методичні засади розробки та впровадження в практику навчально-методичного комплекту з урахуванням вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною шкалою. Розроблено концепцію НМК і систему навчальних завдань. Експериментально доведено доцільність ієрархічного викладу різнорівневого дидактичного матеріалу для визначення ступеня засвоєння знань учнів, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією. З метою інтенсифікації та індивідуалізації навчального процесу НМК розроблено в двох підсистемах: дидактичний комплект учня та методичний - учителя. Доведено, що використання запропонованого НМК позитивно впливає на якість навчання. В експериментальних класах простежено тенденцію домінування репродуктивно-продуктивного та продуктивного засвоєння знань і зменшення кількості учнів, які навчаються репродуктивно. У контрольних класах суттєвих змін не виявлено. Відзначено, що практичне використання НМК створює сприятливі умови для індивідуалізації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-32 +
Шифр НБУВ: РА336209

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Лукащук М.М. 
Дидактичні умови використання нових інформаційних технологій в навчанні біології і хімії в медичних коледжах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.М. Лукащук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні умови підвищення ефективності навчального процесу у медичних коледжах з біології та хімії за використання нових інформаційних технологій, якими є: підготовка викладацького складу та студентів до використання нових інформаційних технологій; створення навчально-методичної та матеріальної бази інформатизації навчання; сучасна діагностика та контроль професійного становлення студентів; організація якісного управління пізнавальною діяльністю; комплексне використання комп'ютерних засобів у межах інфомаційних технологій. Ці умови взаємопов'язані з принципами дидактики. Новим підходом до дослідження дидактичних умов є об'єднання їх до комплексу, у якому кожна з них є необхідною та достатньою для ефективного використання нових інформаційних технологій. Розроблено та впроваджено до навчального процесу моделі формування вмінь використання нових інформаційних технологій викладачами та студентами медичних коледжів у процесі навчання з біології та хімії, дієвість яких забезпечують дидактичні умови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)2-25 + Г.р23-353 +
Шифр НБУВ: РА350155

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Власенко О.Г. 
Методика використання системи завдань екологічного змісту в навчанні хімії студентів аграрних спеціальностей: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Власенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування екологічних знань студентів аграрних спеціальностей на основі поєднання основних ідей хімічних, екологічних та фахових дисцилін. Виділено інваріантні та варіативні хіміко-екологічні поняття, пов'язані зі специфікою сільськогосподарського виробництва. Розроблено систему завдань екологічного змісту та запропоновано їх класифікацію на базі поєднання екологічного змісту навчального матеріалу, способу розв'язання, форми подання, дидактичної мети, характеру пізнавальної діяльності, особливостей розумових дій, форми організації їх виконання. Створено методичну систему використання завдань екологічного змісту за умов кредитно-модульного вивчення курсу "Загальна та неорганічна хімія". Запропоновано методи використання завдань екологічного змісту на лабораторно-практичних заняттях та під час самостійної роботи студентів. Експериментально підтверджено позитивний вплив розробленої методичної системи на формування екологічних знань студентів аграрних спеціальностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р3-3 +
Шифр НБУВ: РА362954

Рубрики:

      
4.

Крамаренко І.С. 
Методичні засади моніторингу навчальних досягнень як засобу корекції хімічних знань учнів основної школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Крамаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано проблему корекції хімічних знань учнів основної школи засобами моніторингу навчальних досягнень. Визначено методичні засади моніторингу навчальних досягнень з хімії учнів основної школи, структурно-процесуальні особливості моніторингу як центральний компонент моделі корекції хімічних знань учнів основної школи. Розроблено й апробовано дидактично-методичний матеріал (завдання дидактичного інструментарію, корекційні картки, рекомендації для вчителів), модель корекції хімічних знань учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-38 +
Шифр НБУВ: РА366744

Рубрики:

      
5.

Нінова Т.С. 
Підготовка майбутніх учителів хімії до екологічної освіти і виховання учнів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.С. Нінова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження теоретико-методологічних і психолого-педагогічних засад підготовки майбутніх учителів хімії до екологічної освіти та виховання учнів. Визначено компоненти та показники готовності педагогів до її здійснення. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено умови підвищення ефективності педагогічного впливу на формування готовності майбутніх учителів до екологічної освіти та виховання учнів. Розроблено й експериментально апробовано структурно-функціональну модель поетапної підготовки майбутніх учителів хімії до професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА317072 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Каяліна С.В. 
Розвиток пізнавальної самостійності учнів засобами комп'ютерної техніки на уроках хімії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Каяліна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено фактори підвищення рівня розвитку пізнавальної діяльності на основі засобів нових інформаційних технологій навчання (НІТН). Проведено аналіз шкільної практики використання комп'ютерів під час навчання хімії, розроблено програмно-педагогічний засіб "Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома", запропоновано методику його використання. Досліджено вплив даної методики на рівень пізнавальної самостійності школярів. Визначено показники та критерії вимірювання рівнів пізнавальної самостійності учнів, надано методику кваліметричної оцінки рівнів сформованості досліджуваної якісної характеристики особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)21-366 +
Шифр НБУВ: РА330326

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Березан О.В. 
Система розрахункових задач і вправ з хімії як засіб розвитку інтелектуальних умінь школярів у класах хіміко-біологічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Березан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан проблеми створення системи розрахункових задач і вправ для учнів класів хіміко-біологічного профілю та методичної системи її використання у процесі навчання хімії. Теоретично обгрунтовано та практично перевірено методичні засади розробки та впровадження до навчального процесу учнів даних класів системи задач і вправ, що сприяє покращенню навчальних досягнень учнів завдяки формуванню вмінь логічно розмірковувати, порівнювати, висловлювати припущення, доводити та заперечувати, узагальнювати, встановлювати нові взаємозв'язки між знаннями, переносити знання та вміння в нові ситуації. Розроблено методичні рекомендації для вчителів, евристичні приписи для учнів, навчальні посібники, дидактичні матеріали, збірники задач, матеріали для проведення експрес-опитування та тематичного оцінювання, організації домашніх контрольних робіт. Експериментальним шляхом доведено, що впровадження розробленої методичної системи навчання учнів розв'язувати задачі та вправи дошкільної практики підвищує рівень навчальних досягнень учнів і сприяє розвитку логічних інтелектуальних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352 +
Шифр НБУВ: РА342001

Рубрики:

      
8.

Юзбашева Г.С. 
Тематичний контроль знань учнів з хімії в умовах рейтингового оцінювання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.С. Юзбашева ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено дидактичні та методичні передумови, а також перспективи розвитку тематичного контролю за умов рейтингового оцінювання. Експериментально визначено методику впровадження тематичного контролю знань учнів за умов рейтингового оцінювання в навчальних закладах освіти. Розроблено й експериментально перевірено технологію тематичного контролю знань учнів на різних етапах розвитку. Досліджено методичну мету теми, що вивчається, визначено критерії. Встановлено базові елементи знань теми, їх взаємозв'язок; поділ базових елементів знань на елементарні структурні розділи навчального матеріалу, які характеризуються методичними цілями навчання, послідовністю здійснення контролю. Експериментально досліджено діагностичну цінність завдань-вимірників, рейтингову величину теми, рейтинг учня. Розкрито сутність рейтингового оцінювання, що складалась з змісту перевірочних робіт, які мають найбільшу універсальну цінність, визначення рейтингової величини теми та рейтингу учня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)2-33
Шифр НБУВ: РА314939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Романенко Ю.А. 
Теоретико-методичні засади моніторингу результатів навчання хімії в загальноосвітніх навчальних закладах: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Ю.А. Романенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 40 с. — укp.

Розроблено концепцію моніторингу результатів навчання учнів хімії у загальноосвітніх навчальних закладах. Охарактеризовано основні компоненти моделі моніторингу оцінки успішності школярів з хімії, якими є: концептуальний, мотиваційно-змістовий, процесуальний, результативно-оцінний та регулювальний. Запропоновано логіко-структурну схему організації моніторингу результатів навчання хімії, яка складається з чотирьох основних блоків: спостереження, діагностики, прогнозування й управління. Розроблено методику контролю, оцінки, корекції, удосконалення та виявлення провідних тенденцій у динаміці якісних змін у системі хімічної освіти. Запропоновано засоби проведення моніторингу навчальних досягнень учнів з хімії. Створено технологію здійснення внутрішнього (індивідуального, локального) та зовнішнього моніторингу хімічної освіти й багаторівневу систему контролю її якості. Експериментально доведено, що впровадження розробленої моделі, логіко-структурної схеми та методичних заходів моніторингу результатів навчання хімії сприяє підвищенню рівня навчальних досягнень школярів та ефективному управлінню навчально-виховним процесом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-381 +
Шифр НБУВ: РА353856

Рубрики:

      
10.

Кириченко В. І. 
Теоретичні і методичні основи інформаційно-дидактичного забезпечення навчального процесу із загальної хімії у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / В. І. Кириченко ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 38 с. — укp.

Запропоновано методику трансформування інформаційної системи хімічної науки в модульно побудовану інформаційно-дидактичну систему навчального курсу загальної хімії. Розкрито вплив вперше виділених та опрацьованих системотвірних факторів хімії на методику формування особистісно зорієнтованого навчання хімії. Розроблено комп'ютерну технологію конструювання перцептивних моделей, конструктів і комплексів змісту як основи ієрархічної структури трьох інформаційних модулів дидактичної системи курсу хімії. Доведено, що нові інформаційні моделі та конструкти як фактори активного впливу на сенсомоторну сферу студента є базою моделювально-розвивальної технології навчання, здатної ефективно формувати його тезаурус і мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р3-32
Шифр НБУВ: РА374611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Мітрясова О.П. 
Теорія і практика інтегрованого навчання хімічних дисциплін студентів аграрного університету: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.П. Мітрясова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 38 с. — укp.

Науково обгрунтовано теоретично-методичні засади інтегрованого навчання хімії студентів аграрного університету, розроблено концепції інтегрованого підходу до вивчення хімії та педагогічну технологію її реалізації. Показано, що інтеграція і диференціація у розвитку змісту хімічної освіти - не взаємовиключні, а взаємодоповнювальні тенденції. Визначено, що інтегроване навчання - це особливий тип конструювання його змісту, організація і спрямування якого підпорядковується розкриттю системи внутрішньо- і міждисциплінарних проблем. Розкрито критерії, що є центрами інтеграції змісту хімічних і спеціальних дисциплін. Обгрунтовано дидактичні принципи відбору та структурування навчального матеріалу. Уточнено змістову характеристику знань і вмінь студентів-аграріїв, аспекти, рівні інтегрованого підходу. Розроблено методичну систему реалізації інтегрованого навчання хімії та проведено перевірку її педагогічної ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р3-35 + Г.р3-35
Шифр НБУВ: РА366997

Рубрики:

      
12.

Ремезюк Т.В. 
Технологія застосування системи задач з хімії як засобу формування творчих здібностей ліцеїстів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.В. Ремезюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

З метою розв'язання задачі з формування творчих здібностей ліцеїстів на базі модульного принципу розроблено систему хімічних задач, яка містить вісім модулів. Задачі розподілено за спільними ознаками, а саме: з використанням поняття "масова частка", з використанням поняття "кількість речовин", з використанням газових законів, задачі для розрахунків за рівняннями хімічних реакцій, задачі стосовно сумішей твердих і газоподібних речовин, задачі з використанням поняття про закономірності перебігу хімічних реакцій, комбінованого типу, експериментальні задачі. Встановлено наявність зв'язку між типами задач у модулі, а також - між модулями. Розроблено технологію застосування системи задач з хімії як засобу формування творчих здібностей ліцеїстів, яка передбачає з'ясування мети, компонент, критеріїв, рівнів сформованості творчих здібностей, педагогічних підходів, форм і засобів, етапів, результату та педагогічних умов (достатньої мотивації навчання, забезпечення пізнавального інтересу, організацію самостійної пізнавальної діяльності, впровадження диференціації та індивідуалізації навчального процесу). За результатами проведених досліджень підтверджено вірогідність розробленої гіпотези.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352 +
Шифр НБУВ: РА364678

Рубрики:

      
13.

Іващенко 
Технологія підготовки майбутніх учителів хімії до навчання учнів розв'язування розрахункових задач: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Олена Вікторівна Іващенко ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3
Шифр НБУВ: РА352438

Рубрики:

      
14.

Лікарчук А.М. 
Технологія створення та використання зошитів з друкованою основою (на матеріалі хімії): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.М. Лікарчук ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз вербальних засобів навчання з хімії. Визначено роль і місце робочих зошитів з друкованою основою в навчально-методичному комплексі та експериментально доведено доцільність їх впровадження до навчального процесу шкіл і професійно-технічних училищ. Експериментально доведено, що робота з робочими зошитами забезпечує підвищення ефективності навчання, посилює його виховну та розвиваючу функції. Доведено, що технологія систематичного застосування зошитів з друкованою основою посилює мотивацію учнів до навчання, позитивно впливає на їх психологічний стан, надає змогу виконувати завдання різного рівня складності, формує особистість. Зазначено, що робочі зошити надають вчителю реальну можливість індивідуального підходу до учнів, допомагають з'ясувати та оцінити рівень їх досягнень у навчанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)21-363 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА323316

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Ліцман Ю.В. 
Узагальнення і систематизація знань з хімії учнів профільних класів середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.В. Ліцман ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Наведено методику узагальнення та систематизації знань учнів X класів хіміко-біологічного профілю з органічної хімії, яка є методичною системою. Зазначено, що мета, зміст, засоби, організаційні форми навчання та форми контролю та діагностики - складові запропонованої системи. Теоретично обгрунтовано доцільність використання: певних фактів, понять, законів, закономірностей, теоретичних положень, правил, алгоритмів дій, висновків як елементів змісту; адаптованої для курсу хімії загальної методики формування інтелектуальних умінь як способу; алгоритмізованого, проблемного, пошукового, дослідницького методів; таблиць, алгоритмів, планів, тренувальних завдань, хімічного експерименту як засобів; парного узагальнювального уроку, зокрема лекції - семінару, а також семінару, практичної роботи як організаційних форм навчання; контрольних робіт, контрольних зрізів, усного опитування, анкетування як форм контролю та діагностики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-32 +
Шифр НБУВ: РА335021

Рубрики:

      
16.

Коршак Т.Є. 
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу учнями на уроках: (на прикладі вивчення біології та хімії в основній школі): Автореф. дис... канд. пед.: наук:13.00.01 / Т.Є. Коршак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Узагальнено наробки науковцій з питань формування і розвитку в школярів підліткового віку мисленнєвих операцій узагальнення і систематизації навчального матеріалу на змісті природничих наук. Розроблена спеціальна система пізнавальних завдань і вправ, спрямованих на розвиток умінь узагальнення і систематизації навчального матеріалу та підвищення рівня засвоєння знань і успішності учнів в процесі навчання природничих дисциплін. Виявлені умови, при яких дана система завдань і вправ діє таким чином, що у школярів з'являються наявність позитивної навчальної мотивації, необхідного дієвого апарату, здатність учнів до аналізу та самоаналізу, забезпечення послідовності у розвитку вмінь узагальнювати і систематизувати навчальний матеріал, поєднання репродуктивної і творчої діяльності учнів з поступовим переходом до самостійної роботи. Розроблені критерії оцінювання сформованості умінь узагальнення і систематизації знань і відповідно до цих критеріїв виділені рівні сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Г.р.(4УКР)2-34 + Е.р(4УКР)21-34,022

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Донік О.М. 
Формування змісту шкільного курсу хімії в освітній системі України: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Донік ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення історико-педагогічної літератури, навчальних планів, програм з хімії, методичних інструкцій, матеріалів педагогічної преси здійснено системний аналіз формування змісту шкільного курсу хімії в Україні впродовж 1860-х - початку 1960-х рр. виявлено чинники його розвитку. У межах трьох періодів: I - 1860 - 1991 рр., II - 1920-ті - 1932 р., III - 1933 р. - початок 1960-х рр. Визначено основні тенденції та особливості формування змісту шкільного курсу хімії - від розрізнених відомостей про речовини та хімічні явища, одержані учнями у процесі навчання курсу природознавства та фізики, та накопичення достатнього потенціалу наукових і методичних знань, необхідних для базової підготовки учнів загальноосвітньої школи за стабільною програмою. На підставі історико-педагогічного аналізу підручникотворення з хімії з'ясовано провідну роль підручників і навчальних посібників у реалізації змісту шкільного курсу хімії у 1860-х - на початку 1960-х рр. До наукового обігу введено маловідомі факти про діяльність українських методистів і педагогів С.І.Синегуба, М.М.Володкевича, Є.С.Хотинського, О.І.Астахова, С.Я.Раскіна, О.М.Руська, Г.М.Ніколаєвої щодо формування змісту шкільного курсу хімії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-31 +
Шифр НБУВ: РА358207

Рубрики:

      
18.

Кугуєнко Г.В. 
Формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.В. Кугуєнко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено методичну систему формування прогностичних умінь в учнів основної школи у процесі вивчення хімії, охарактеризовано її складові ("блоки діяльності учня та вчителя", які пов'язані між собою суб'єкт-об'єктними відносинами). Визначено дидактичні умови, спрямовані на формування в учнів уміння прогнозувати у процесі вивчення хімії, якими є формування провідних типів навчальних прогнозів, використання прогностичних завадань, задач-малюнків, творчих завдань і хімічного експерименту, дослідницьких, проблемних методів та інтерактивних технологій, впровадження уроків-досліджень і практичних робіт з прогнозування, реалізація системного, діяльнісного, проблемного, особистісно орієнтованого дидактичних підходів, обов'язкове проходження етапів формування прогностичних умінь, методична підготовка вчителя до організації прогностичної діяльності. Встановлено рівні сформованості прогностичних умінь у школярів. Розроблено класифікацію прогностичних завдань для засвоєння шкільного курсу хімії учнями з різним рівнем навчальних досягнень. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що забезпечення даних дидактичних умов у процесі вивчення хімії сприяє ефективному використанню запропонованої методичної системи формування прогностичних умінь і реалізації системного підходу щодо організації прогностичної діяльності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-3 +
Шифр НБУВ: РА362973

Рубрики:

      
19.

Шевчук Т.О. 
Формування пропедевтичних знань з хімії в учнів 4 - 6 класів у процесі факультативного навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Шевчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми на підставі створення факультативного курсу "Хімія навколо нас" для учнів IV - VI класів загальноосвітніх навчальних закладів та методики формування пропедевтичних знань з хімії про речовини, їх властивості та перетворення. Відзначено, що організаційні форми (уроки, екскурсії), методи (хімічний експеримент, самостійна робота, ігри), засоби (Інтернет, телекомунікації, медіаосвіта, аудіовізуальні, хімічний експеримент) є складовими методичної основи пропедевтики хімічних знань учнів IX - XII класів. Розроблено модель процесу формування пропедевтичних хімічних знань учнів IV - VI класів, яка передбачає врахування взаємозв'язаних компонент, а саме: соціального замовлення, принципів організації та навчання на факультативних заняттях, зміст, форми, методи та засоби навчання. Запропонована методика грунтується на двох групах принципів дидактики, а саме: першої - науковості, доступності, наочності, зв'язку навчання з життям, розвивального навчання; другої - елективності; природовідповідності; трансляції емоцій. Вони є безпосередньою умовою забезпечення навчання, розвитку та виховання учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-362 +
Шифр НБУВ: РА354152

Рубрики:

      
20.

Романенко Ю.А. 
Формування системи тестів з хімії для загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.А. Романенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Подано теоретичний аналіз та експеримент щодо створення динамічної системи тестів з хімії з метою контролю знань учнів загальноосвітньої школи. Основу системи складає фонд валідних тестових завдань, якість яких визначено науково обгрунтованими засобами. Створено комплект діагностичних надійних тестів із статистичними сертифікатами якості, який базується на фонді валідних тестових завдань. Запропоновано методику валідизації тестів без використання експертних оцінок. Експериментально визначено підвищення ефективності навчання із застосуванням тестів як дидактичного матеріалу та за умов контролю чи самоконтролю знань учнів. Внаслідок систематичного застосування тестів посилено мотивацію до навчання, отримано інформацію про хід навчального процесу, що дає можливість ефективно ним управляти, зважаючи на індивідуальність кожного учня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)2-33 + Ч421.284
Шифр НБУВ: РА310931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського