Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (26)Книжкові видання та компакт-диски (56)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю251.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Петрущенков 
Повсякденність у контекстуальних реконструкціях науки: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.09 / Сергій Петрович Петрущенков ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 1999. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.1
Шифр НБУВ: РА308010

Рубрики:

      
2.

Бевз М.В. 
Проблема методу пізнання: історико-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / М.В. Бевз ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено аналізу процесу становлення і розвитку поняття "методу пізнання" в філософії. Основна мета роботи полягає у вияві проблеми методу пізнання та створенні цілісної концепції філософського методу. Досліджені основні етапи розвитку методів пізнання в історії філософії, виявлені тенденції формування різноманітних філософських методів та визначені їх особливості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.1

Рубрики:

      
3.

Чуйко В.Л. 
Реконструктивна рефлексія в філософії науки: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.02 / В.Л. Чуйко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 42 с. — укp.

Розроблено теоретичну концепцію, яка визначає положення певної методологічної системи рефлексивно співмірне з іншою методологічною системою знань. Обгрунтовано, що методи та методологія, які складають систему знань та не суперечать кореспондентській теорії визначення умов істинності системи наукового знання, залежно від усвідомленої проблеми щодо іншої системи можуть бути джерелом певного типу співмірних основоположень - епістемологічних, онтологічних і методологічних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.1
Шифр НБУВ: РА317155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Рубанець О.М. 
Системні прояви когнітивності в еволюції науки: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.02 / О.М. Рубанець ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 28 с. — укp.

Досліджено еволюцію поняття когнітивного у філософії та сучасній науці. Розроблено методологічні засади нового когнітивного підходу у філософії науки, в якому когнітивна активність людини розкривається на підставі об'єктивних проявів трансформації способів представлення явищ, досліджуваних наукою. Здійснено введення репрезентації в систему гносеологічних відносин. Розроблено методологічну реконструкцію як метод дослідження механізму еволюції науки. З'ясовано зв'язок трансгресій сфери знання як основи внтурішньосистемних трансформацій науки у знаннєвому, мовному, комунікативному аспектах зі зміною видів репрезентації. Виявлено ступеневий характер еволюції, зумовлений зміною видів репрезентації та систем когнітивних практик. Проаналізовано нові механізми трансгресії сучасної сфери знання, взаємопов'язані з переходом теоретичного в практичне та когнітивного в онтологічне. Розкрито когнітивну складову еволюції науки у притаманних розвитку науки об'єктивних проявах. Досліджено сучасні прояви теоретизації та методологізації проектування програмних систем рівня організації. Показано введення проектування програмних систем у традицію дослідження складних систем у науці. Виявлено наукову складову та її значущість у розвитку сучасного проектування. Розкрито значення теоретизації та методологізації проектування як основи формування нового типу когнітивних практик інформаційного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю25 в2:Ч213 + Ю251.1 +
Шифр НБУВ: РА358922

Рубрики:

      
5.

Дротянко Л.Г. 
Феномен фундаментального і прикладного знання: (Постнекласичне дослідження): Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.01 / Л.Г. Дротянко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 36 с. — укp.

Досліджено феномен фундаментального й прикладного знання в органічній єдності філософсько-методологічного, наукознавчого, прагматичного і соціокультурного аспектів. Розглянуто проблему визначення способів включення фундаментального та прикладного знання в культуру через дослідження кореляції фундаментальних і прикладних наук, понять "фундаментальне й прикладне" та фундаментального та прикладного інструментального знання, обумовлених відповідним соціальним середовищем. Висвітлено зв'язок фундаментальних і прикладних наук з різними формами позанаукового знання. Визначено зв'язок фундаментального й прикладного знання з контроверзою "модерн-постмодерн" у духовному становленні цивілізації та місце опозиції "фундаментальна наука - прикладна наука" в історичній періодизації: класична - некласична - постнекласична наука. Проаналізовано зміну типів наукової раціональності та її вплив на характер наукових досліджень і види класифікації знання. Визначено основні риси постмодерністської методологічної свідомості вчених. Проаналізовано тезу про необхідність встановлення гармонії між фундаментальними та прикладними навчальними дисциплінами у системі вищої освіти, органічного поєднання в дусі вимог часу академічної та вузівської науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.1 + Ю251.4
Шифр НБУВ: РА312344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Романенко О.В. 
Філософська освіта в полі культури: філософсько-антропологічний аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / О.В. Романенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Визначено соціокультурні детермінанти філософської освіти, її залежність від ідеологічних імперативів, світоглядних і ціннісних пріоритетів культури, філософської та педагогічної традиції. Розкрито функціональний потенціал філософської освіти та визначено її місце та роль у процесі гуманізації всієї освітньої системи. Визначено специфіку інституційної філософії та парадигмальні типи філософської освіти. Розглянуто моделі побудови навчальних програм з філософії. Розкрито значення екзистенційного досвіду для філосовування та оволодіння філософським знанням. Простежено можливості філософської освіти щодо формування діалогічності мислення людини XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0р + Ю251.1
Шифр НБУВ: РА316879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського