1. |
Байєр О.М. Розвиток саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками і дорослими: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Байєр ; АПН України. Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2008. — 21 с. — укp.Досліджено особливості, психологічні умови та чинники, що забезпечують розвиток саморегуляції старших дошкільників як показника довільної поведінки в процесі взаємодії з однолітками та дорослими у різних видах діяльності. Проаналізовано динаміку розвитку саморегуляції в дошкільному віці. Визначено особливості актуалізації структурних компонентів акту психічної саморегуляції дошкільника у різних видах діяльності. Експериментально виявлено тенденції щодо рівня розвитку структури акту психічної саморегуляції в ігровій діяльності, праці, спілкуванні та в ситуації конструювання. Розроблено діагностичний інструментарій для визначення рівня розвитку психічної саморегуляції дошкільників. Обгрунтовано й апробовано нові психолого-педагогічні підходи щодо цілеспрямованого управління процесом розвитку саморегуляції старших дошкільників у різних специфічно дитячих видах діяльності. Виявлено, що функціональним центром акту психічної саморегуляції довільної поведінки дошкільника є позитивний образ-Я. Запропоновано прогностичну модель оптимізації освітнього впливу на розвиток психічної саморегуляції старших дошкільників. Визначено чинники та психолого-педагогічні умови, що визначають ефективність розвитку саморегуляції в процесі взаємодії дитини з однолітками та дорослими. Запропоновано систему оптимізації умов становлення саморозвитку в сім'ї та дошкільних навчальних закладах. Доведено доцільність застосування цілеспрямованої роботи щодо оптимізації управління процесом розвитку саморегуляції старших дошкільників у взаємодії з однолітками та дорослими. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522.01 + Ю952.2-734 + Шифр НБУВ: РА357222
Рубрики:
|